[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 2167: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 2167: Array to string conversion
Leksand Superstars • Visa tråd - Vafan höll NI på med igår Superstars

Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: sön 28 nov, 2021 1:45

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 116 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 13 jan, 2006 19:25 

TMG forever skrev:
ett sånt inlägg till å du åker ut //Admin

Vad var det för fel på de inlägget då??? :?

nu är vi på gång seger mot frölunda o derbyt mot brynäs kommer bli riktigt kul (iaf innan matchen och förhoppningsvis efter med)... :)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 13 jan, 2006 19:32 
Användarvisningsbild

"En del vet inte innebörden i en svordom, en del tycker sådana är helt okej, andra ser könsord som de värsta orden en människa kan yttra osv."

David, Du menar att svordomar är åkallande av djävulen.
Jag tror att det inte finns en enda som tror eller tänker på en svordom som en åkallelse av faen.
Och tänker men inte så så är det heller ingen åkallelse!
Alltså är det bara ett allmänt kraftuttryck som vilket som helst, alltså inget farligt, ens för Dig.
Jag har själv växt upp i ett frireligiöst hem så jag kan allt det där, men har anpassat mig till nutid, gör det Du också. Det finns ingen mening bakom svordomar mer än att det låter kraftigare så.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 13 jan, 2006 20:37 

Och vad vad det för fel på det jag skrev???

Jag tycker inte att gud och grabbarna har med hockey att göra. Vist i har hört att Jesus skulle gå på vatten och att Leksand åker på vatten med, men det är ju inte relevant. Att religon leder till krig borde ju alla redan veta idag, så jag blir inte klok på vad det skulle vara som jag skrev.

Vist det kom med 2 ord f-n. förlåt förlåt om det nu skulle vara det, men jag har ju läst mer sådana ord utan att folk får varningar för det.

Att dom diskuterar sådant på Ung tor är sant och det tycker jag är helt sjukt att tvina in unga i sådan felaktiga livsuppfattningar.

Kort och gott fick för mig att det här var en sida om och för Leksans if, finns ju massor av forum för dom som tror på gud med, ett av dom är Ung tro som jag skrev på tills jag åkte ut med : )

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 13 jan, 2006 21:30 
Användarvisningsbild

TMG forever skrev:
Och vad vad det för fel på det jag skrev???

Jag tycker inte att gud och grabbarna har med hockey att göra. Vist i har hört att Jesus skulle gå på vatten och att Leksand åker på vatten med, men det är ju inte relevant. Att religon leder till krig borde ju alla redan veta idag, så jag blir inte klok på vad det skulle vara som jag skrev.

Vist det kom med 2 ord f-n. förlåt förlåt om det nu skulle vara det, men jag har ju läst mer sådana ord utan att folk får varningar för det.

Att dom diskuterar sådant på Ung tor är sant och det tycker jag är helt sjukt att tvina in unga i sådan felaktiga livsuppfattningar.

Kort och gott fick för mig att det här var en sida om och för Leksans if, finns ju massor av forum för dom som tror på gud med, ett av dom är Ung tro som jag skrev på tills jag åkte ut med : )

Skulle tro det, att Du åkte ur menar jag ;)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 13 jan, 2006 22:50 

Oj oj oj..

David:
Majoritet av svenska folket har inte en religös övertygelse.
Så i de flesta fall är det okej att använda svordomar för att bestyrka det som sägs.
Tyvärr så måste du acceptera det. Ingen kan ju någonsin tvinga dig att svära, lika lite som du inte kan tvinga någon att inte göra det..

TMG Forever:
Om nu David har en religös övertygelse så påverkar det givetvis hans sätt att se olika saker.
Men att inte respektera honom för det han tror på är lågt..

"Att religon leder till krig borde ju alla redan veta idag"
Det är din uppfattning...
Och visst gör det de men det, gör sporten också, inte direkta krig men folk dör pga olika övertygelser/tro/uppfattning...
Även här i sverige har ju folk blivit dödade för att de hållt på "fel" lag..

"Jag tycker inte att gud och grabbarna har med hockey att göra."
Återigen din åsikt. Är den mer värd än Davids då?
Men om jag inte har fel så finns det väl flera spelare i dagens elitserie som har en tro på gud.
Andreas "pastorn" Karlsson bla..
Dessutom så har flera präster tidigare år bett officiellt, till Gud, att Leksand ska klara det..

Givetvis så tycker inte jag att vi ska ha "väckelse-möte" på norra...

Inte mer är för hockeyguden.. :D Och han finns inte! Inte i närheten av Leksand i allafall..

Men vi måste respektera varandras åsikter..
Oavsett om det har med honom där uppe att göra eller han där nere att göra..

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 14 jan, 2006 0:21 

Jo alla får tycka som dom vill, jag skriver vad jag tycker och alla andra skriver vad dom tycker.

[list=]Och visst gör det de men det, gör sporten också, inte direkta krig men folk dör pga olika övertygelser/tro/uppfattning...
Även här i sverige har ju folk blivit dödade för att de hållt på "fel" lag..[/list]

Tilllåt mig att skratta åt dig Broman, sporten dödar skriver du vist en och annan går nog åt : ) Men hur många dog i Korstågen, folk dog som fluger när Norden blev kristnat långt in på 1600 dog folk i guds namn.

Se på religons konfliketerna idag i 11 september, Jerusalem, Turkiet, Iran, Irak, Libanon, Bosnien, Kosovo, Somalia, Uganda, mm, mm, mm. Ska vi gå in på dom sista tusen åren eller längre bak så får vi skriva en bok här.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 14 jan, 2006 0:28 

Ett stort FÖRLÅT till Broman, är ju han man brukar huggas med. Men nu var det ju Q som tyckte att det var så många som dog i sportens namn.

Så pratar vi hockey här i fortsättningen - inte religion. Vill ni snacka sånt får ni ta det i nått annat forum eller via PM. //Admin - som tagit fram stora suddgummit!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 14 jan, 2006 11:15 

Bra att vi är på samma linje, men ta bort min varning med då, det var ju det jag skrev att religon och hockey inte hör ihop :D

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 14 jan, 2006 13:45 

Den som håller i det stora suddgummit gör det bra!
Jag är besviken över de senaste inläggen. De har inte tillfört något vettigt i frågan. Jag svarar gärna via PM de påståenden som gjorts men denna fråga rör inte religionen som sådan. Vi är ju inne på Superstars forum där det gemensamma intresset är Superstars och vårat Leksand. Ingen har riktigt besvarat min fråga hur vi skall förhålla oss till varandra. Frågan ställdes just i intresset av Leksands IF:s och Superstars bästa.
Är det ingen som vill svara mig?
Q lyfter fram ett bra exempel, Andreas Karlsson. Låt säga att vi genom vårat språk gör en spelare i vårat eget lag bedrövad. Vad vinner vi på det? Tänk om spelaren ifråga en dag inte vill komma tillbaka till vårat lag? Om vi på samma sätt skrämmer bort människor i publiken, på vilket sätt bidrar det till Leksands IF:s framgångar? Tänk om halva laget skulle be oss sluta med ett ord i en ramsa, hur skulle vi förhålla oss till det? Frågan har aldrig handlat om enskilda personers yttranden utan om klacken som helhet, vad vi uppmanas att delta i och stå för.
Exemplet svordomar kan appliceras på andra offentliga rum i samhället. I tidningar är orden sällan förekommande, så heller inte i sånger. I skolan anses det heller inte vara god ton och vem är ivrig att lära sitt barn dem? Vilket seriöst företag använder annonser med sådana ord?
Kava lyfter fram sitt eget exempel och uppmanar mig att lägga mig till med en åsikt jag inte har - att en svordom inte betyder något. Jag undrar istället: om en svordom inte betyder något, sluta använd den då. Än värre, om den får människor att stanna hemma från matcher, att tappa lusten för att gå på hockey, varför inte använda ett annat uttryck?
Citera:
Jag får sträcka på mig lite och säga att anledningen till att jag INTE skrek svordomar var att den lilla flickan två platser till höger om mig var tillräckligt rädd för mig redan som det var när mitt röstläge torde hörts ända upp till Idre/Särna.
Observera att jag inte tycker att man ska hålla igen på svordomarna, utan låt dessa vara en del av de känslouttryck som utspelar sig i en hockeyarena.

Dig Jimmy frågar jag: du tycker inte att man skall hålla igen på svordomarna. Varför gjorde du det i närvaron av den lilla flickan? Av dina ord att döma berodde det på att den lilla flickan var rädd. Du visade alltså respekt för henne.
På vilket sätt respekterar vi varandra bäst? Jag har anfört ett förslag, och jag inväntar med förväntan andras.
Jag fick en antydan av dig Q:

Citera:
Majoritet av svenska folket har inte en religös övertygelse.
Så i de flesta fall är det okej att använda svordomar för att bestyrka det som sägs. Tyvärr så måste du acceptera det. Ingen kan ju någonsin tvinga dig att svära, lika lite som du inte kan tvinga någon att inte göra det..

Här har vi i alla fall en princip. Vad jag förstår menar du att majoriteten av svenska folket inte har en religiös övertygelse och att det därför är fritt att svära hursomhelst. Man kan inte uppmana någon att sluta med detta eller påtala att man blir illa berörd av det. Är det så du menar? I sådana fall är det en möljlig princip.

Jag tror att frågan dessutom rör sig på ett djupare plan. Många starka rörelser kännetecknas av en stark positiv anda i början. De människor som sluter upp bakom en idé känner en förväntan och en positiv tro på framtiden. När det sedan går bra är det lätt att surfa vidare på vågen. Sympatisörerna ökar och människor är glada. Styrkedemonstrationer genomförs. Enheten har hittills i denna process stärkts. Men någonstans börjar det gå upp för människorna som är med i rörelsen att de också tycker olika om saker. Detta kan leda till konflikter och splittringar. Människor vill ha det på sitt egna sätt. Här prövas enheten. Mönstret känns igen från kärleksrelationer såväl som politiska ideér, t.ex. kommunismen och feminstisk initiativ. Man tvingas utvärdera sin belägenhet. Kan vi verkligen fortsätta hålla ihop? Är det kommunistiska samhället det bästa?
Leksand Superstars bär också dessa mönster. Här står vi efter tio framgångsrika år. En del prövningar har klarats galant. Så har vi t.ex. överlevt två degraderingar, hot om förlust av vår "dirigent" osv. Det har jobbats hårt för att människor skall trivas och sluta upp i klacken och till resor.
Vilka är då hotbilderna? Jag ser framför mig ett scenario där vår klack blir en buande, bitter klack. Eller kanske den uppåtgående spiralen vänds neråt. Sämre medlemsantal och uppslutning. Till sist en liten djurgårdsklick på kortsidan och företagshockey som följd. Kanske blir vi som Linköpings klack som aldrig har varit ett gott exempel, åtminstone inte enligt mig. Kanske börjar någon hävda att "vi är de riktiga supportrarna" och splittringen är ett faktum? Eller kan klacken förvandlas till en jäsande klump alkoholproblem?
Motsatsen till detta skulle vara att Leksands IF befästs som laget med bäst supportar och bäst stämning. Antalet aktiva i klacken växer och det sprider sig utåt. De som sitter känns inte längre igen. Växelsången ljuder och vågen rullar. Förutsatt att det går väl för vårat lag förstås!
Att bygga framtiden på respekt och - vågar jag använda ordet? - inbördes kärlek tror jag är den bästa byggstenen för enhet då det är just enheten som hotas först. Kanske är det en utopi? En naiv mans dröm? Jag menar inte att det är ett färdigt svar från min sida...
Ha det fett/ Dave

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 14 jan, 2006 14:01 

David jag är med dig till 100% bara gud och grabbarna inte kommer in i bilden. Jag har personligen inget mot kristna, bara skiten som alla religoner drar med sig.

Tro f-n att man ska ha kärlek till laget och klacken och stolthet till vårat leksand. Jag går i min Leksand tröja nästan jämt. Min dotter ber mig att inte ha den på så mycket som vi bor i Jönköping. Absolut inte komma till skolan i den som det blir ett sådant liv på alla hv ungar = ) Men det gör jag

Jag personligen tycker att det är synd att någon kastade in flaskan, som det blev sådana skriverier i media. Inget som är bra för Leksands if.

Annars skulle jag nog inte bry mig, en pet flaska :D finns det större orättvisor som jag kämpar imot

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 15 jan, 2006 17:19 

kava skrev:
"En del vet inte innebörden i en svordom, en del tycker sådana är helt okej, andra ser könsord som de värsta orden en människa kan yttra osv."

David, Du menar att svordomar är åkallande av djävulen.
Jag tror att det inte finns en enda som tror eller tänker på en svordom som en åkallelse av faen.
Och tänker men inte så så är det heller ingen åkallelse!
Alltså är det bara ett allmänt kraftuttryck som vilket som helst, alltså inget farligt, ens för Dig.
Jag har själv växt upp i ett frireligiöst hem så jag kan allt det där, men har anpassat mig till nutid, gör det Du också. Det finns ingen mening bakom svordomar mer än att det låter kraftigare så.

"Du skall inte häda herrens din guds namn"

Tycker defintivt alla skall tänka till var det gäller svordomar. Det är något som gör vår himelske fader olycklig

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 15 jan, 2006 17:26 

:shock:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 15 jan, 2006 20:22 

Alla, eller det fåtal, som vill ha bort svordomar och känslor från elitserieläktarna kommer aldrig att få sin vilja igenom. Tack och lov!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 15 jan, 2006 20:22 

Alla, eller det fåtal, som vill ha bort svordomar och känslor från elitserieläktarna kommer aldrig att få sin vilja igenom. Tack och lov!

Flytta till mora, där låter det ju knappt någonting överhuvudtaget. :wink:

Senast redigerad av Vitblå sön 15 jan, 2006 22:29, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 15 jan, 2006 20:58 

Vitblå skrev:

Flytta till mora, där det låter du knappt någonting överhuvudtaget. :wink:

Håller med, hockey är känslor klart som fan att det kommer ur nån o annan svordom det är blodigt allvar för många av oss, den dag då det blir som nhl slutar jag att gå på hockey iaf

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 116 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]