Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: ons 21 okt, 2020 23:56

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 91 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: 2020-09-22 19:00 Malmö - Leksand
InläggPostat: tis 22 sep, 2020 21:35 

Gösen skrev:
HansJ skrev:
Sniper skrev:
Här kommer tabellen - fin att titta på men haltande.

Bild

Ah. IMG för att få gif:en att funka. Försöker igen:
https://giphy.com/gifs/season-4-the-sim ... gyDZWB6vg4
[/img]

Gick ju bra det där.

Mmm. Min karriär som IT-hora är nog officiellt avslutad.

InläggPostat: tis 22 sep, 2020 21:37 
Användarvisningsbild

bender skrev:
Fjodor skrev:

Ja för fan, våra målvakter är såll och alla mål är fjuttskott som de ska ta. Smäller det högt så är skottet skit och de sitter på knä. Gör vi mål är det världshistoriens hårdaste skott. Det är sååååååååååå tröttsamt.

Haha, lugn nu. Faktum är att våra målvakter släpper in tveksamma "oof, det där såg inte otagbart ut"-mål varje match. Försvarsspelet i egen zon ser också klart tveksamt ut i perioder. Men så länge första kedjan snittar 8p /match (och övriga formationer ser så här bra ut) så är jag ok med att vi har "vissa brister".

Så länge vi vinner är allt frid och fröjd, typ..och JJ gjorde några bra räddningar på slutet. Men sett över en säsong och mot vassare motstånd än Hökarna måste vi ha bättre spel av både målvakter och backar defensivt. Låt oss hoppas att JJ får stå och vinna en del nu, kanske gör honom gott med lite självförtroende, och att vi får tillbaks framförallt Ahnelöv, han behövs.

Attack the fuckin puck!
Skate, skate, skate!

InläggPostat: tis 22 sep, 2020 21:40 

Viktiga poäng! Vi måste ha mif bakom oss när säsongen ska summeras. Dom är redan svaga och tänk när Händemark försvinner också, han är ju halva laget känns det som.

Ingen hybris nu, men bra start på säsongen.

InläggPostat: tis 22 sep, 2020 21:41 
Användarvisningsbild

HansJ skrev:

Nej, det är nu den börjar. Du högerklickar på gif:en, kopierar bildadress och klistrar in på Img.

InläggPostat: tis 22 sep, 2020 21:43 

Bara att lyfta på hatten då åt säsongens två första insatser. Det räcker så med text för ikväll ang matchen.
Nu hem och fortsätt öva bp.

InläggPostat: tis 22 sep, 2020 22:00 

Sniper skrev:
HansJ skrev:

Nej, det är nu den börjar. Du högerklickar på gif:en, kopierar bildadress och klistrar in på Img.

Högerklicka? På telefonen? :D

(har klistrat in en URL till en GIF, mellan IMG /IMG, men det lirar inte. Antar att URL:en inte går till GIF:en direkt.)

Som sagt, skitsamma. Kul match, skönt resultat. Bästa är att många av förra säsongens spelare verkar lyft sig. Första kedjan grym, men vill nog påstå att vi har riktigt bra 2:a till 4:e kedjor också, som kompletterar. Lite oroande bara att MIF fick fast oss i defensiv zon under några stunder.

InläggPostat: tis 22 sep, 2020 22:35 
Användarvisningsbild

Dala Sisu skrev:
klas skrev:
Dala Sisu skrev:
Denna #25 :shock: Vilka handleder killen har!

Dylika handleder har inte skådats sen Ryder hängde på Siljans...

Tänkte direkt på han och en Herr Prestberg med träffsäkerheten, känslan är att de sitter inom ramen varje gång!

Citera:
Jag ser mig själv mer som en framspelare än en utpräglad målskytt https://www.siljannews.se/sport/skont-a ... skap-igen/

Dags att se sig som både och?

InläggPostat: ons 23 sep, 2020 8:37 

klas skrev:
Dala Sisu skrev:
Denna #25 :shock: Vilka handleder killen har!

Dylika handleder har inte skådats sen Ryder hängde på Siljans...

Läste någonstans innan han anlände att det fanns en del som trodde att han skulle ha problem med tempot på den stora isen osv. Har svårt att se det problemet då jag, utöver hans handleder, tycker han ser riktigt kvick ut. Spelsinnet är det inte heller några fel på ;)

Dala Sisu skrev:
Stjärnan skrev:
Dala Sisu skrev:
Tycker det är Knuts och Karlsson som blir allt för stillastående, står och väntar in situationer vilket gör det för enkelt. Tyvärr har de inte blivit bättre till denna säsong, samma BP som förra året spelar dessa två herrar.

Jag trodde det var Knuts som satt utvisad?

Tvungen kolla upp det, men det stämmer! Det var Trucken som stod stilla uppe vid blå. Såg bara 1an och inte 7an efter :roll:

Det här är ett exempel på lite av det som jag anser är ett stort problem med många av oss supportrar. Man hänger upp sig på en spelare och sedan ser man den spelarens misstag hela tiden utan att reflektera. Ibland är det inte ens den spelare som gör fel men får hundhuvudet i alla fall. Förra året var det förutom målvakterna framförallt Fransson, i år verkar det vara Knuts och Karlsson. Visst, vi har en del att jobba på i BP fortsatt, men med två dagars träning och match mot ett lite sämre motstånd så såg det genast lite bättre ut. Nu har vi inte match på över en vecka och ännu mer tid att slipa på detaljer.

bender skrev:
Fjodor skrev:
bender skrev:

Ja, herregud. Kan första hålla farten hela säsongen så när det en trevlig resa. Kan leva med såll till målvakter om vi vinner matcherna med 6-5.. :lol:

Ja för fan, våra målvakter är såll och alla mål är fjuttskott som de ska ta. Smäller det högt så är skottet skit och de sitter på knä. Gör vi mål är det världshistoriens hårdaste skott. Det är sååååååååååå tröttsamt. Om man nu ska uttala sig om spelet hittills så är det kul i offensiv zon och jag tycker alla kedjor gör det bra. I försvarszon finns en hel del att förbättra, men förhoppningsvis blir vi bättre på att få ut puckarna ju längre säsongen går. Tycker det är kul att Själin, Göransson och Berg spelar så bra. Gunnar är riktigt bra nu kul. Sedan tror jag inte man kan gnälla på Knuts vid bp målet 2-4, det var nog Trucken som vår inne med Karlsson.

Haha, lugn nu. Faktum är att våra målvakter släpper in tveksamma "oof, det där såg inte otagbart ut"-mål varje match. Försvarsspelet i egen zon ser också klart tveksamt ut i perioder. Men så länge första kedjan snittar 8p /match (och övriga formationer ser så här bra ut) så är jag ok med att vi har "vissa brister".

Vi har mött seriens kanske två bästa målvakter på förhand. Tycker inte någon av dem har överglänst Juvonen till någon större grad och tveksamt om Alsenfelt ens överglänste Brage i första matchen. Juvonen borde kanske ha tagit första även om det var ett bra skott i helt ok läge och det var lite dolt bakom försvarna. Men han gjorde en hel del bra andra räddningar och övriga mål är ingenting man kan lasta på honom över huvud taget. Alsenfelt däremot borde ha tagit första och gjorde i övrigt ingen dålig match, men jag tycker inte att han gjorde några avancerade räddningar och "gav sitt lag chansen att vinna" som en del brukar tycka att målvakter ska göra. Det gjorde däremot Juvonen i tredje när MIF till slut lyckades skapa tryck. Visst han släppte en med 40 sekunder kvar men dessförinnan gjorde han flera bra ingripanden. Gillar även hans spel utanför kassen jämfört med många andra målvakter. Han åker inte bara ner bakom mål och stoppar pucken eller slår den i rundeln. Han lägger en passning på bladet till en medspelare, det ger klart bättre förutsättningar att ta sig ur zon kontrollerat istället för att bli tillbakapressade.

Jag vill inte påvisa att Juvonen är en av seriens bästa målvakter, jag menar bara att man kan vara lite nyanserad i kritiken. Han är inte klappkass som det ibland kan låta här inne, han är inte ens dålig. Han är en helt ok SHL-målvakt helt enkelt.

Sniper skrev:
HansJ skrev:

Jag snor den och byter karriär!

Slutplädering:

Händemark ska till NHL, då lär han visa upp bra mycket mer än vad han gjorde i den här matchen om han ska få spela.

Jag hade bestämt mig innan match att jag inte skulle bli irriterad på Sylvegård. Gick ganska bra fram till att han filmar till sig en crosschecking utvisning på Berg. Sjukt irriterande att han lyckas gå en på nerverna varje match. Det får man ge honom, han är jävligt bra på sin uppgift.

Det känns som att man dels har blivit lite mer disciplinerade gällande utvisningarna, men verkar även som att domarnivån redan har gått upp lite. Tycker att det var ganska många slag som de släppte ändå.

Vi har en grymt bra förstakedja, men tycker även att vi har två andra kedjor som kan hota framåt. Visst, inga mål från exempelvis Lang, Ritola (förutom i PP) och Zacke. Tycker även att Ritola ser bättre ut än på länge och även Zacke har höjt sig rejält sedan förra säsongen.

Det är tidigt på säsongen, det såg bra ut i 5-6 omgångar för ett år sedan också men det gick ju sådär... Gäller att fortsätta jobba på som man gör men jag tror inte heller att Hellkvist kommer tillåta att man går in i någon slags lättja eller vad det nu var förra säsongen.

Tack för mig!

InläggPostat: ons 23 sep, 2020 9:12 

Angående försvaret så saknas lagets bästa back i Ahnelöv och även en självklar back i Fransson.
När dom är redo så kommer det se bättre ut även defensivt

InläggPostat: ons 23 sep, 2020 9:24 

Martin Karlsson har inlett säsongen på ett strålande sätt! Vilken energi killen har

InläggPostat: ons 23 sep, 2020 9:55 

Om man bortser från den helt överlägsna första kedjan, så måste jag instämma i "experternas" hyllning till Ritola och Zacke.
Ser ut som nyförvärv så långt.

Tycker Zacke är bland de bästa på plan igår. Jag har inga förväntningar att han ska göra 40+ poäng, men kan han spela som igår kommer han vara oerhört värdefull.
Dessutom tror jag han är en perfekt kapten.

InläggPostat: ons 23 sep, 2020 10:16 
Användarvisningsbild

@wiborg (sorry men får inte ihop det citatet på mobilen)

Håller med om i princip allt du skriver, för ovanlighetens skull. Alsenfelt gjorde inte någon av sina bättre matcher igår och i efterhand gjorde Juvonen en helt ok insats, med några riktigt svettiga räddningar på pluskontot. Dock så släpper han det psykologiskt oerhört viktiga 0-1 tidigt, viket ser alldeles för billigt ut. Just exakt det mönstret känner man igen från hela förra säsongen och det triggar någon slags PTS varje gång det händer nu.. Det verkar dock inte vara lika förödande för oss i år (än iaf), mycket tack vare en än så länge helt magisk första kedja.

Tror att pånyttfödelsen av Ritola och Z har mycket att göra med att de kan släppa ner axlarna och spela hockey nu när de har en första kedja att luta sig emot. Det syns att de har roligt på isen. Jämför Z i pausintervjuer nu jämfört med förra året.. Det värmer att se!

Det är egentligen bara en spelare jag har ett litet frågetecken kring så långt, och det är min personliga favorit Lang. Bara två matcher men lite mer anonym än jag hoppats på, och aldrig att Händemark (eller någon annan i ligan) hade åkt ikapp honom i den BP-situation förra året?!

InläggPostat: ons 23 sep, 2020 10:24 

bender skrev:
Det är egentligen bara en spelare jag har ett litet frågetecken kring så långt, och det är min personliga favorit Lang. Bara två matcher men lite mer anonym än jag hoppats på, och aldrig att Händemark (eller någon annan i ligan) hade åkt ikapp honom i den BP-situation förra året?!

Håller med om Lang men också skönt att ha lite sparkapital att ta av. Kändes som sagt ovanligt att han inte bara satte av i BP för ett friläge men till hans försvar så ser man på reprisen att han startar från stillastående och att Händemark redan kommer med fart eftersom han startade sin åkning lite längre ner i zon. Men med det sagt så tycker jag inte att han ser lika överdjävligt snabb ut som han gjorde i fjol, dock inte så orolig utan tror han kommer igång!

InläggPostat: ons 23 sep, 2020 10:37 

grym 1a lina, absolut MEN glöm inte bort att laget nu jobbar som ett lag. Enormt hög press över hela isen, ingen som glider runt o kör allmänhetens åkning som ett flertal gjorde förra året.
högre kravbild, tydlig spelidé och tydliga roller och man jobbar stenhårt för varandra i varje byte.
otroligt kul att så våra yngre spelare lyfta sig i denna omgivning, Heine/Åman/Sjählin/Berg och Nordsäter, även Kandergård kommer få speltid.
Gunnar har också lyft sig ännu ett snäpp, spelar med stort självförtroende och pondus.
Länge sedan man såg daladans men nu jävlar är det njutning av hög klass!

InläggPostat: ons 23 sep, 2020 10:49 
Användarvisningsbild

Känna pressen att leda laget passar nog sådana som Ritto och PZ illa. Nu kan de ta rygg på Da Vinci- eller Jesuskedjan, vara befriade från oket och ha roligt igen. Som Ritto sa i olåst DT-artikel sent igår kväll: "Det är fantastiskt roligt att spela hockey igen".

Edit: Den teorin var ju redan formlerad :oops:

bender skrev:
Tror att pånyttfödelsen av Ritola och Z har mycket att göra med att de kan släppa ner axlarna och spela hockey nu när de har en första kedja att luta sig emot. Det syns att de har roligt på isen.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 91 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]