Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: fre 15 nov, 2019 14:57

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 460 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Motståndare i kvalet
InläggPostat: tis 25 sep, 2007 10:53 

Hej
Jag tittade på SSK-MIK igår för att se ev kvalseriemotståndare.
Bägge två ska vara mkt glada att man mötte varandra,det var det sämsta jag sett på länge!
SSK visade upp en tendens att knäa redan i andra perioden,jag undrar jag om de fixar att klara sig undan kvalserien.
Jag tycker också att MIK hade ett par tre genomåkningar där SSK:s backar sviktade betänkligt,genomåkningarna var ju inte de av högre klass heller.
2 av backarna visade upp klara stresstendenser och slog idiotpass gång på gång,hur ska det gå när man möter de bättre lagen då?

Mik fick inter stryk för att SSK var det bättre laget,de fickstryk för att de bara ställde ut skridskorna,3 av 10 spelare var kanske närvarande!
Pitkimäki var välr bra som vanligt.

Jag utropar faktiskt SSK till en av våra kvalseriemotståndare direkt,jag tror inte de fixar till de problem som de visade upp!
Tidigt efter en match redan,men det såg inte bra ut,MIK blir vår andra motståndare om man spelar så här,man gav bort tre poäng igår!

Våldsamt off topic - delad till ny tråd. //Admin

Inläggsrubrik: Re: Motståndare i kvalet
InläggPostat: tis 25 sep, 2007 14:05 
Användarvisningsbild

Tomten skrev:
Hej
Jag tittade på SSK-MIK igår för att se ev kvalseriemotståndare.
Bägge två ska vara mkt glada att man mötte varandra,det var det sämsta jag sett på länge!
SSK visade upp en tendens att knäa redan i andra perioden,jag undrar jag om de fixar att klara sig undan kvalserien.
Jag tycker också att MIK hade ett par tre genomåkningar där SSK:s backar sviktade betänkligt,genomåkningarna var ju inte de av högre klass heller.
2 av backarna visade upp klara stresstendenser och slog idiotpass gång på gång,hur ska det gå när man möter de bättre lagen då?

Mik fick inter stryk för att SSK var det bättre laget,de fickstryk för att de bara ställde ut skridskorna,3 av 10 spelare var kanske närvarande!
Pitkimäki var välr bra som vanligt.

Jag utropar faktiskt SSK till en av våra kvalseriemotståndare direkt,jag tror inte de fixar till de problem som de visade upp!
Tidigt efter en match redan,men det såg inte bra ut,MIK blir vår andra motståndare om man spelar så här,man gav bort tre poäng igår!

Våldsamt off topic - delad till ny tråd. //Admin

Otroligt, varför är inte du proffstränare eller expertkommentator på TV4 sporten istället? Om du kan avgöra detta efter premiärmatchen då måste du vara hur j*.. bra som helst på att analysera hockey!

:wink:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 25 sep, 2007 16:46 

Kan Brynäs vara på väg till kvalserien? Verkar i alla fall som Boorken försöker något nytt som kanske inte funkar helt enligt planerna:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article861587.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article860836.ab

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 25 sep, 2007 17:10 
Användarvisningsbild

Wiborg skrev:
Kan Brynäs vara på väg till kvalserien? Verkar i alla fall som Boorken försöker något nytt som kanske inte funkar helt enligt planerna:

Andersén är tydligen petad,lite synd det..

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 25 sep, 2007 17:22 

Bullseye skrev:
Wiborg skrev:

Andersén är tydligen petad,lite synd det..

Nja, bra att han får se att han tog fel beslut :P

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 25 sep, 2007 22:25 

Väldigt tidigt att sia om vilka lag i elitserien som inte håller och möjligen kommer avsluta sin säsong i en kvalserie men just nu, efter en omgång, ser det väl inte så ljust ut för Mora och Luleå.
Nu väntar vi bara på att DIF och Skellefteå ska presentera sig.
(Är det en alltför grov gissning att kvalserielagen går att finna bland dessa fyra lag?)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 25 sep, 2007 22:26 
Användarvisningsbild

det blir dom lagen, dock gjorde DIF en godkänd match idag!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 26 sep, 2007 8:16 

Tror att man kan räkna bort DIF direkt, SSK, mora, Lule och SAIK(o) ligger nära kvalet redan nu!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 26 sep, 2007 9:07 

Danoil skrev:
Tror att man kan räkna bort DIF direkt, SSK, mora, Lule och SAIK(o) ligger nära kvalet redan nu!

Jag är benägen att hålla med till viss del men jag vill också påminna om att flera räknade bort Malmö som en kvalseriemoståndare ifjol efter att ha sett premiären (jag tror det var mot HV71) så jag väntar nog med att uttala mig i frågan.
Det är dock intressant att höra vad folk som sett matcher tycker angeående kvalmostånd match efter match och det lilla jag såg av Luleå var inte särskilt imponerande dock förstörde domarn den matchen lite grand, då han visade ut i parti och minut och hittade dubbelutvisningar för syns skull verkade det som, patetisk domare, vet dock inte vem det var som dömde.
Däremot imponerade både LHC och Timrå tycker jag dom såg stabila ut båda två.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 26 sep, 2007 12:38 

tror vi ska vänta till omgång 10, då ser man hur serien börjar se ut, men skulle bli förvånad om inte mora vart ett av kval lagen....

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 26 sep, 2007 12:42 

Jo sannolikheten att pricka rätt ökar ju mer man väntar, t ex är det betydligt lättare att pricka rätt om man väntar till omgång 50 med att tippa. Det förtar ju inte att det kan vara roligt att spekulera redan nu!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 26 sep, 2007 12:51 
Användarvisningsbild

Att malmö gjorde bra ifrån sig i första matchen förra säsongen är inte så konstigt eftersom dom var nykomlingar, och dom brukar alltid köra lite extra i premiärmatcherna.

Men DIf har något de andra bottenlagen inte har: Bremberg och Babyface.

I övrigt är ju truppen jäävligt tunn, men har man någon som dominerar så som Bremberg så...

Men visst, om några omgångar ser vi nog tendenser till vilka vi kan få möta.

Men sen kan man ju kolla på vilka lagen möter också. Om tex ssk möter bara bottenkonkurrenter de första 10 omgångarna så ska man inte dra för stora växlar om de då ligger tex 6:a.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 26 sep, 2007 13:21 

det jag menar är att det efter ca 10omg så bruksar serien vissa hur det ser ut i botten resten av säsongen, har stämt ganska bra dom senaste åren...
spekulera får man väl göra hur mycket man vill, har väl inget sagt om det?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 28 sep, 2007 20:35 

Butcher_swe skrev:
det jag menar är att det efter ca 10omg så bruksar serien vissa hur det ser ut i botten resten av säsongen, har stämt ganska bra dom senaste åren...
spekulera får man väl göra hur mycket man vill, har väl inget sagt om det?

Såg stora delar av matchen Timrå - SSK och SSK imponerade väl inte direkt dock vara man ganska duktiga på att spela destruktivt och matchen slutade endast 2-0 till Timrå som hade förvånandsvärt svårt att skapa målchanser samt att sätta dit dem. SSK skrämmer dock inte och såg inte alls ut att behärska det här med PP, Timrå är väl dock ett bra och stabilt lag så det ska bli intressant och se någon match mot lite sämre motstånd, man spöade ju Mora med 2-1 såg dock inte mycket från den matchen, men SSK känns som en het kandidat till att ligga i den allra nedersta regionen av ES.

Inläggsrubrik: Jag håller med!
InläggPostat: fre 28 sep, 2007 23:14 

Jag håller med,SSK är nästan bokade för kvalserien om inte andra lag havererar totalt då som Luleå och Djurgården!
SSK:s upplägg kännsi gen från vår förra sejour i elitserien,massor av värvningar men inte många klassspelare,kommer förmodligen att spela många jämna matcher men inte ta poäng!
tomten

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 460 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]