Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: ons 12 aug, 2020 20:03

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 460 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 31  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 23 feb, 2008 11:42 

loosleksingen skrev:
ska också se brynäs idag... hoppas jag ser ett brynäs där målvaktspelet kollapsar:P

Det hoppas jag också. Hoppas de slår Luleå i antalet målvaktsbyten per match. 8)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 23 feb, 2008 14:15 

Har det inte redan gjort det?
Citera:
Brynäs chock: 18-åring i mål

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article1905087.ab

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 23 feb, 2008 14:34 

Brynäs verkar desperata så det heter duga!

De går dessutom tvärt emot önskemålen som målvaktstränaren hade så sent som igår..

Saxat från SvenskaFans.com:

"Nyligen fick Brynäs målvaktstränare Pekka Alcén frågan om Markström skulle få chansen i elitserien den här säsongen.
– Jag vänder på frågan. Tycker du att vi spelar så pass bra att vi kan slänga in en 17-åring som bara har spelat juniorhockey med gott samvete? Tänk om han släpper in sju mål – då är hans karriär körd. Jag tycker att han är lite för bra för att chansa, sa Pekka Alcén till Gävle Nyhetsbyrå."

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 23 feb, 2008 18:21 

Jaa, vi lirar ner Brynäs till allsvenskan sen tar vi hem Widing och Andersén. Tror att Brynäs åker ur, de har ingen självförtroende över huvud taget, och om något lag ska byta plats med dem så är det ju såklart Leksand. Malmö har inte alls lika bra trupp som LIF. Det blir kul det här!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 23 feb, 2008 18:27 

Sen har vi en stark offensiv och Brynka har USLA keepers och ett obefintligt försvarsspel, precis som Luleå! Känns hoppfullt!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 23 feb, 2008 19:57 

Jag hoppas vi slipper mora, faktiskt. De pressar saik skapligt nu. Nää, Luleå och brynäs hoppas jag på, speciellt beroende på deras målvakter.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 23 feb, 2008 20:04 

eller så kapar vi bogg 8) ta bort honom och mora tappar farten.
Som Bulan sa i pite ta på dig 8) och smäll den fan i motståndarlaget och spelarn gjorde det :D
Men jag håller med om brynäs, lule men just känslan att få döda elithockeyn i staden där inteligens är en bristvara vore :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 23 feb, 2008 20:12 

Måste säga att Catami var rätt ute redan i början av säsongen, här saxat från sidan 2 eller 3 i denna tråd:

catami

InläggSkrivet: Sön 07 Okt, 2007 3:08 Rubrik: Citera
Det enda jag är övertygad om just nu är att Luleå blir ett av kvalserielagen. Konstig åsikt, kanske någon tycker, efter dagens vinst....
Glöm inte var ni läste det först!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 23 feb, 2008 20:16 

Lule och Brünäs är ju de sämsta lagen sett till de tio senaste omgångarna, men då rider fortfarande mora på Kari-effekten. Hur länge håller den i sig?

Jag är helnöjd med hur ES-har utvecklat sig, sump-lagen turas om att krisa och rada upp torskarna. Jag tror fortfarande att det blir Brynka och mora vi får möta, men jag hade inte räknat med att Lule skulle vara så dåliga. Vilket i och för sig är en ren bonus :D

Till syvende och sist - när serien är färdigspelad - så är de sämsta lagen sist! Det är dom vi ska slå oavsett vilka. :twisted:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 23 feb, 2008 22:33 
Användarvisningsbild

Hej!

Har precis kommit hem från en match mellan Luleå-Modo. Kan ju lugnt säga att jag inte skulle bli ledsen om Luleå hamnar i kvalserien, deras spel var rent utsagt uselt och hamnar snareare i Nyköpings klass än i Elitserieklass

Om vi tar en så enkelsak som tacklingar, jag tror jag inte såg en enda från Luleås sida under hela matchen. Det verkas saknas enorma mägnder med kämparvilja och motivation. En annan sak var det egna slarvet i Luleå man slår fjutt passningar på blå och man lämnade ifrån sig pucken väldigt ofta på rent slarv.

Om vi pratar passningar så var Luleå också usla mindre än hälften utav passningarna gick fram och utav dom passningarna som gick fram var det inte många som satt på bladet.

Powerplay var också uselt, om man lyckas ta sig in i motståndarzon (vilket man oftast inte lyckades med) så går det alldeles för segt och Modo lyckades bryta deras passningar allt som oftast. I en sekvens på ungefär 1:30 fick Luleå spela 5-3 man lyckades knappt ta sig in i zon vilket ledde till att Luleå publiken buade

Deras boxplay var helt klart dåligt och dom lyckades aldrig riktigt ställa upp, men detta kan snarare ha berot på att Modos PP är mycket bra.

Om vi snackar effektviten och avsluten så är dom riktigt dåliga och det är riktigt virrigt innan eller om man kommer till avslut. Och även om Luleå lyckades göra 1 mål så var det mer tur än skicklighet, och enligt mig var det en dommartabbe att gokäna det målet.

I övrigt så ägdes Luleå publiken klack utav dom få tillresta Modo fans som var där. Så Superstars kommer inte ha några problem att äga Coop Arena.

Dessutom i tredje periorden genomförde Luleå klacken en protest mot laget då dom lämnade läktaren dom första tio minuterna(Detta säger jag inget om ett helt okej sätt att protestera mot vad sitt lag presterar). När dom väll kommer in kan man ju förvänta sig att dom ska köra för fullt men så är inte fallet dom hörs knappt. Dom fortsätter att bli ägda av Modo klacken, men jag tror att dom försökte köra en ramsa som löd det gör ont att älska Luleå... I övrigt så vill jag säga att Luleå är laget utan publik då folk började gå i mitten utav andra och med 10min kvar utav tredje så tömdes i stort sätt läktarna.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 23 feb, 2008 23:55 
Användarvisningsbild

Mora hämtar sig alltid i slutet av säsongerna känns det som. Blir nog Brynäs och Lule i kvalet. Skulle va roligt och göra en crazy-resa till Luleå :P 260 mil tur och retur, 8)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 24 feb, 2008 11:34 

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1908476.ab

längst ner :!: REPSPEKT FÖR LULEÅS FANS :!: Vi har varit där dom är, dom visar mer stake än vår klack gjorde under masken och bergqvist.

Synd att vi spelar ur dom ur es i kvalet :twisted: :twisted: :twisted:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 24 feb, 2008 11:56 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

Pratade med deras klackledare innan matchen igår - anledningen till att dom tog protesten på läktaren var att dom ignoreras via dom vanliga kanalerna. Dvs klubben vill inte ha en dialog med fansen när dom börjar utrycka sina känslor.

Så har vi det inte här, varken nu eller under föregående ledning. Tänker inte gå in på i detalj vem som gjorde vad eller ens vad som gjordes - men det agerades på flertalet nivåer.

Styrelseledamot LIF Ideella - svarar alltid på PM här och mail till hej@emilnilsen.se

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 24 feb, 2008 14:51 

balatack skrev:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article1908476.ab

längst ner :!: REPSPEKT FÖR LULEÅS FANS :!: Vi har varit där dom är, dom visar mer stake än vår klack gjorde under masken och bergqvist.

Var det inte så att våra fans på plats i ejendals också protesterade under någon match under maskens tid (antar att det var den senaste degraderingenssäsongen) och gick ut under en periodpaus och dök inte upp till nästa period? Kommer inte riktigt ihåg hur det var och hur protesten genomfördes riktigt och vad den gick ut på och om det varkligen var en protest eller något helt annat. Nån annan som kommer ihåg eller kan dementera detta?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 24 feb, 2008 15:15 

balatack skrev:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article1908476.ab

Tycker inte att det verkar vara speciellt smart. Det verkar snarare rent idiotiskt korkat. Luleå kommer knappast att bli bättre av detta! OM man nu är missnöjda med hur laget matchas eller hur det sportsliga sköts så kanske en demonstration där man visar missnöje med tränare eller sportchef är på sin plats, men att bara kasta skit på sig själv är dumt!

Som en Lule-bloggare uttrycker det:

Citera:
Protesten från fansen då? Nja, för lite och för sent. Att byta tränare med sex matcher kvar kommer inte att ske. Det här kan snarare vara tungan på vågen för de spelare som funderar på vilken klubb de ska spela i nästa år och då väger det inte över till Luleå Hockeys fördel.

Eller som Wikegård uttrycker det:

http://www.wikegard.se/?p=616

Tycker att Superstars skötte det hela så bra som det överhuvudtaget gick på den tiden det begav sig...

Sen till kvalserien, kanske kan LIF få lite hjälp av en exmoring i kvalserien:

http://www.arbetarbladet.se/sports_local_1.php?id=601216&avdelning_1=102&avdelning_2=118&variabel=ISHvinj.gif

:!: *ironi*

Senast redigerad av Danoil sön 24 feb, 2008 19:42, redigerad totalt 1 gång.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 460 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 31  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]