Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: fre 15 nov, 2019 14:57

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 460 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 31  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 24 feb, 2008 17:16 

bgorn skrev:
Hej!

Har precis kommit hem från en match mellan Luleå-Modo. Kan ju lugnt säga att jag inte skulle bli ledsen om Luleå hamnar i kvalserien, deras spel var rent utsagt uselt och hamnar snareare i Nyköpings klass än i Elitserieklass

Om vi tar en så enkelsak som tacklingar, jag tror jag inte såg en enda från Luleås sida under hela matchen. Det verkas saknas enorma mägnder med kämparvilja och motivation. En annan sak var det egna slarvet i Luleå man slår fjutt passningar på blå och man lämnade ifrån sig pucken väldigt ofta på rent slarv.

Om vi pratar passningar så var Luleå också usla mindre än hälften utav passningarna gick fram och utav dom passningarna som gick fram var det inte många som satt på bladet.

Powerplay var också uselt, om man lyckas ta sig in i motståndarzon (vilket man oftast inte lyckades med) så går det alldeles för segt och Modo lyckades bryta deras passningar allt som oftast. I en sekvens på ungefär 1:30 fick Luleå spela 5-3 man lyckades knappt ta sig in i zon vilket ledde till att Luleå publiken buade

Deras boxplay var helt klart dåligt och dom lyckades aldrig riktigt ställa upp, men detta kan snarare ha berot på att Modos PP är mycket bra.

Om vi snackar effektviten och avsluten så är dom riktigt dåliga och det är riktigt virrigt innan eller om man kommer till avslut. Och även om Luleå lyckades göra 1 mål så var det mer tur än skicklighet, och enligt mig var det en dommartabbe att gokäna det målet.

I övrigt så ägdes Luleå publiken klack utav dom få tillresta Modo fans som var där. Så Superstars kommer inte ha några problem att äga Coop Arena.

Dessutom i tredje periorden genomförde Luleå klacken en protest mot laget då dom lämnade läktaren dom första tio minuterna(Detta säger jag inget om ett helt okej sätt att protestera mot vad sitt lag presterar). När dom väll kommer in kan man ju förvänta sig att dom ska köra för fullt men så är inte fallet dom hörs knappt. Dom fortsätter att bli ägda av Modo klacken, men jag tror att dom försökte köra en ramsa som löd det gör ont att älska Luleå... I övrigt så vill jag säga att Luleå är laget utan publik då folk började gå i mitten utav andra och med 10min kvar utav tredje så tömdes i stort sätt läktarna.

Öhh, nu har jag iofs inte sett matchen, men om bara hälften av allt detta stämmer, ja då har vi ju inget att frukta över huvudtaget.
Är dom så dåliga så kommer naturligtvis dom att spela KS.
Men jag tycker man ska passa sig för att ta något för givet oavsett hur våra blivande motståndare spelar i en match nu.
Jag minns när vi åkte ut första ggn (eller var det andra) och fick stryk av mif. Hammarby förlorade också sin första match och deras försvarsspel var det sämsta jag sett. Ändå torskade vi med 5-0! mot dom i Leksand dessutom.

Men naturligvis har även jag önskemotståndare. Och det är dom sämsta lagen dvs de som kommer sist. Mora blir man ju aldrig klok på men visst vill jag helst att dom spelar i allsvenskan nästa år. Är dock inte så säker längre att det blir dom.
Jag tror mer och mer på att luleå halkar ner jag med.
Jag skulle dock inte grina, även om jag tror det blir supersvårt att ta poäng mot dom. Oavsett hur dom spelar just nu.

Om 24 da´r börjar det...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 28 feb, 2008 22:21 
Kung

*ora vann igen...fan de är på gång nu.

Nästan att jag hoppas att de klarar sig undan kvalserien, de verkar vara i bra form...

Bättre med brünäs och lule, de är fortfarande usla :D

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 29 feb, 2008 15:04 

Citera:
Hånade –av fansen
Anrell: Enorm kris – Brynäs är i katastrofalt dåligt skick

Verkar vara rätt motståndare. De och ett Lule i kris verkar helt klart vara lag vi skall slå.

Varför inte samma tabell som kvalet 04/05
Kvalserien

Leksand 10 5 4 1 38–21 21

Brynäs 10 6 2 2 33–21 20

Malmö 10 4 3 3 29–22 15

:D

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article1945671.ab

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 29 feb, 2008 15:09 

Lars N skrev:
Citera:
Hånade –av fansen
Anrell: Enorm kris – Brynäs är i katastrofalt dåligt skick

Verkar vara rätt motståndare. De och ett Lule i kris verkar helt klart vara lag vi skall slå.

Varför inte samma tabell som kvalet 04/05
Kvalserien

Leksand 10 5 4 1 38–21 21

Brynäs 10 6 2 2 33–21 20

Malmö 10 4 3 3 29–22 15

:D

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article1945671.ab

Tror inte det andra elitserielaget får mindre än 15 poäng...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 29 feb, 2008 16:21 

Fast då var det Brynäs och Malmö som var elitserielagen. I så fall skulle det vara Luleå på 15 poäng med denna tabellen som Lars N menar utan att han skrev ut det i text?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 03 mar, 2008 0:48 
Användarvisningsbild

Brynäs, Brynäs, Brynäs

Var och såg DIF-BIF ikväll och det är inte svårt att åka in i BIF-zonen kan jag säga, loja backar och 2(!) 10-minutare inom loppet av 5 min i andra - inte OK att agera så i ett så otroligt pressat läge som Brynäs var och nu är i. Powerplayet var utan tempo och dålig rotation, dessutom alltför mycket letande av pass i slottet när det inte gick att passa Brendl vid blå. Våra underbara rotationer av position kommer leka sönder BIFs boxplay - det lovar jag er.

Men alltför glad ska man inte vara för de har fan en extra växel att lägga i så vi ska akta oss i kontringar.

Men vad ska man egentligen vara rädd för - vi har ju ÖRNEN

Extra roligt ikväll var Djurgårds"klackens": "NI SKA AKTA ER FÖR LEKSAND! AKTA ER FÖR LEEEEEEKSAND.. JA NI SKA AKTA ER FÖR LEKSAND! AKTA ER FÖR LEKSAND!" :lol: :lol: :lol:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 03 mar, 2008 1:47 

davmann skrev:

Extra roligt ikväll var Djurgårds"klackens": "NI SKA AKTA ER FÖR LEKSAND! AKTA ER FÖR LEEEEEEKSAND.. JA NI SKA AKTA ER FÖR LEKSAND! AKTA ER FÖR LEKSAND!" :lol: :lol: :lol:

Det var som fan,skulle va roligt att höra det, ställde du dig upp o skrek LEKSAND då eller?? :D :D

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 03 mar, 2008 2:11 
Användarvisningsbild

Marcus6668 skrev:
davmann skrev:

Det var som fan,skulle va roligt att höra det, ställde du dig upp o skrek LEKSAND då eller?? :D :D

Haha nej jag stod mitt i smeten ändå - billigare biljett du vet :)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 03 mar, 2008 11:20 

davmann skrev:
Brynäs, Brynäs, Brynäs

Tyckte jag hörde nåt liknande när jag satt o såg på ppv sändningen :) (säsongskortet) men trodde jag drömde :)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 03 mar, 2008 17:03 

DrPepper skrev:
Fast då var det Brynäs och Malmö som var elitserielagen. I så fall skulle det vara Luleå på 15 poäng med denna tabellen som Lars N menar utan att han skrev ut det i text?

Nja, jag tänkte mest på placeringarna. Skall man analysera siffrorna så kanske inte örnen släpper in 21 mål på 10 matcher heller :D

Skulle vara rätt kul om Malmö missar elitserien. Men tar helst Borås med upp :D :D

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 04 mar, 2008 8:23 

Jahaja,
Då var det väl i praktiken helt klart att det blir brynäs och luleå i kvalet. Enda lilla chansen för de båda är väl att brynäs ska vinna ikväll mot mora vilket jag inte tror de gör.

Så det är bara att börja boka in flygresor hejvilt till malmö, ängelholm och luleå nu då :D

Inläggsrubrik: Kusligt likt Leksands nutidshistoria....
InläggPostat: tis 04 mar, 2008 9:35 

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1973503.ab

Tycker mig känna igen det mesta som skrivs - inkompetent ledning, kassa spelaraffärer, Leksand är inte ensamt om att ha blivit grovt misskött ser det ut. Luleås Masken verkar heta Hans Huczkowski - och samma där: stor som spelare i klubben, men kass som sportchef. De verkar väl ha - likt vad Leksand hade - en lång och hård väg att vandra innan de har ordning på grejerna. Och, ja, jag vet - vi är inte i Elitserien än....

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 04 mar, 2008 11:20 

på nått sätt känns det som (om det nu blir luleå som följer med brynäs) att luleå skulle passa oss bra för en gång skull...
och de lär ju få det knepigt när de skall ner till skåne land o stångas med både Rögle,Malmö.... "jag är lapp o jag har mina renar"..o.s.v.

de kommer ju även få bekänna färg mot de övriga på bortaplan.... det blir väl på hemmais som dom skall fixa poängen på...men då får allt deras fans skärpa till sig o det de grövsta..

Tror faktiskt mer på Brynäs i KS...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 04 mar, 2008 21:54 

Brynäs spöar Mora just nu och Brendl gör mig gråhårig. :roll:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 04 mar, 2008 22:24 

robabn12 skrev:
Brynäs spöar Mora just nu och Brendl gör mig gråhårig. :roll:

japp...målskyttarna hitills, Brendl 3, Widing 2, Hermanson1....ska vi ta alla till LIF nästa sässong när BIF går till AS? :wink:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 460 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 31  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]