Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: ons 20 nov, 2019 17:36

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 460 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 31  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 04 mar, 2008 22:30 

Der Löwe skrev:
robabn12 skrev:
Brynäs spöar Mora just nu och Brendl gör mig gråhårig. :roll:

japp...målskyttarna hitills, Brendl 3, Widing 2, Hermanson1....ska vi ta alla till LIF nästa sässong när BIF går till AS? :wink:

Så tycker jag vi gör. Dock stör jag mig på hans lathet men så länge målen rullar in spelar det ingen roll.

Nej får vopat bort Brendl ska jag aldrig mer klaga på honom utan kalla honom för min gud :D

Inläggsrubrik: Brynäs-Mora
InläggPostat: tis 04 mar, 2008 22:42 

Hej
Jag har suttit och tittat på matchen,och att Mora skulle falla igenom så fantastiskt kunde jag aldrig tro.

Jag måste dock få säga att jag hoppas vid gud att vi slipper Rönnmark ikvalserien!
Först släpper han allt,sedan tar han allt på Mora och inget på Brynäs,jag förstår Beduion som blev vansinnig till slut.
Andersen känner vi sen Leksand och jag vet då med säkerhet att han inte var oskyldig i sammanhanget,något gjorde han som fick Beduion att flippa ur.

Jag är ingen Morafan,men jag vill inte möta dem i kvalet,så jag hoppas de vinner mot Luleå nu!
tomten

P.S. Till och med Widing var konfunderad över domarnivån i intervjun,hur f-n ska man kunna spela hockey då 95% av domarna tar för allt,sedan kommer en sådan idiot och släpper allt i början?
Om jag inte minns fel så dömde han i Luleå mot Djurgården också,jag läste på svenska fans,supportrar från andra klubbar tyckte synd om luleå eftersom han var totalt oduglig däruppe!
Det verkar som han ska bestämma kvalserielagen!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 04 mar, 2008 23:03 

såg matchen jag med....

Brynäs ÄR flera klasser bättre lag än Mora...
Där finns t.o.m skicklighet...

Jag möter absolut Mora i kvalserien, alla dagar i veckan än ställs mot detta Brynäs!

Där har vi skilda uppfattningar Tomten..

Se när Mora får smaka på sin egen medicin..hög forchecking...alà Ollas o Co. Då hänger inte Moringarna med ... Brynäs hade faktiskt stuga tidvist i Moras zon....

Nyckeln i kvalserien är SKRIDSKOR;SKRIDSKOR... en jävla fart helt enkelt..

Lite mera.....

Brynäs möter ett skadedrabbat Timrå.....(som de har fin stat. mot!)
Brynäs 4 3 0 1 0 0 14 - 7 +7 9

2 Timrå 4 1 0 3 0 0 7 - 14 -7 3

2007-10-16 19:00 Brynäs - Timrå 4 - 0

2007-10-25 19:00 Timrå - Brynäs 3 - 5

2007-12-08 18:30 Timrå - Brynäs 0 - 2

2008-01-19 18:30 Brynäs - Timrå 3 - 4

Mora möter Luleå....(som de har dålig stat. mot!)
1 Luleå 4 2 1 0 1 0 13 - 7 +6 9

2 Mora 4 0 1 2 0 1 7 - 13 -6 2

2007-10-15 19:00 Luleå - Mora 4 - 3 sd

2007-10-25 19:00 Mora - Luleå 2 - 5

2007-12-01 15:00 Luleå - Mora 2 - 2 sd

2008-01-12 15:00 Mora - Luleå 0 - 2

:roll: undrar vem som slipper möta Leksand..... :roll:

Inläggsrubrik: Ett problem?
InläggPostat: tis 04 mar, 2008 23:27 

Hej
Jag tycker inte om tendensen att forechecka hårt på backarna!
Jag är mkt orolig i hur våra backar ska klara en sådan press?
Jag tycker inte vi har de skickligaste backarna i egen zon!
Nu fick jag ont i magen igen p.g.a Brynäs dödsryck!
Vi får hoppas att de får däng ordenligt i de 2 sista matcherna!
Det fattas bara att Luleå och Mora visar upp en enastående hockey nästa match,då får man fan börja med nervlugnande!

Tomten

Om vi får problem i kvalserien så tror jag att backarna är orsaken!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 04 mar, 2008 23:34 

Tja, det är ju onekligen spännande iaf. OCh visst fan är det bättre att möta två lag som var nära att undvika kvalserien än två lag som var klara för kval sen i julas....

Welcome to hell!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 05 mar, 2008 8:19 

Leksand Fanatics skrev:
Tja, det är ju onekligen spännande iaf. OCh visst fan är det bättre att möta två lag som var nära att undvika kvalserien än två lag som var klara för kval sen i julas....

Absolut INTE!
Ett lag som är klart för kval tidigt är mycket sämre än ett lag som blir klart i sista omgången.
Som jag skrivit 100 ggr tidigare så har vad jag kan minnas aldrig det lag som kommit näst sist åkt ur ensamt. Det kan ha hänt nån enstaka gång, men jag tror inte det.

Så denna KS blir inte att leka med. Men jag tror ändå vi klarar av det faktist.

Men det bästa som kan hända nu är att de två lag som hamnar i KS förlorar de sista matcherna nu rejält.

Tusan också att Ruffy fick rätt :? Jag tror eller rättare sagt jag VET att det inte missgynnar ES-lagen om dom får strida in i det sista...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 05 mar, 2008 8:46 

robabn12 skrev:
Nej får vopat bort Brendl ska jag aldrig mer klaga på honom utan kalla honom för min gud :D

Få bort Brendl i PP, hur nu det ska gå till eftersom antagligen Vopat sitter utvisad då! :wink:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 05 mar, 2008 9:42 

Jag var till tablettasken i Gävle i går för att spana in ev. kvalseriemotstånd. Jag måste säga att jag inte blev direkt skräckslagen.

Det var två halvor av matchen. Den första halvan tror jag alla spelare hade nervdaller. Fruktansvärt dåligt spel. Hyfsat anfallsspel från bägge lagen men bra backar måste vara det som det är mest ont om i Elitserien.

Mora något bättre i första halvan men sista 10 i mittperioden börjar Brynäsarna få ordning på nerver och flera passningar hittar rätt adress. Sen rasar allt för Mora. Det måste vara det sämsta försvarsspel jag sett på år och dag. Spelar Mora så här under press så är det bara att önska att de är dem som hamnar i kvalserien.

Mina minnen från matchen:
Försvarsspelet från dessa två elitserielag är sämre än vårt.
Ingen aktivitet i Moras bås när det vänder i mitten på andra - ingen time out inte ner på färre folk.
Pitkimäki har en snabb plockhandske men inte mycket annat.
Låt inte Brynäs få komma med fart, stoppa dem i mittzon
Brendel – målgörare, åker f-n inte fortare än mig men är alltid på rätt ställe smäller in puckarna. Han ensam kan hålla Brynäs kvar i eliten.
Widing, samma frenesi som när han var hos oss men har blivit starkare och har lärt sig var målet är
Brynäs har också en del junisar, Sandin var bland de bättre i går och hur gammal är det deras målis är?
Brynäsklacken överröstad av en klick morafans som man nog nästan fått in i en telfonkiosk om det varit rekordförsök för Guiness.

Ja justja, några rader bakom mig satt en äldre herre i vita träskor och tupé. Bredvid honom satt en viss solleröbo som enligt tidningarna här i Gävle ryktas tillbaka till Brynäs om det blir kvalseriespel. - Hur långt kontrakt har Eloranta?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 05 mar, 2008 10:49 

så en knätackling på brendel så han blir borta och brynäs kolapsar?
Kan vi skicka ut hulken att göra det jobbet??? Han är ju inte så nyttig på plan så han kan vi avvara.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 05 mar, 2008 18:02 

Lars N skrev:
Jag var till tablettasken i Gävle i går för att spana in ev. kvalseriemotstånd. Jag måste säga att jag inte blev direkt skräckslagen.

Det var två halvor av matchen. Den första halvan tror jag alla spelare hade nervdaller. Fruktansvärt dåligt spel. Hyfsat anfallsspel från bägge lagen men bra backar måste vara det som det är mest ont om i Elitserien.

Mora något bättre i första halvan men sista 10 i mittperioden börjar Brynäsarna få ordning på nerver och flera passningar hittar rätt adress. Sen rasar allt för Mora. Det måste vara det sämsta försvarsspel jag sett på år och dag. Spelar Mora så här under press så är det bara att önska att de är dem som hamnar i kvalserien.

Mina minnen från matchen:
Försvarsspelet från dessa två elitserielag är sämre än vårt.
Ingen aktivitet i Moras bås när det vänder i mitten på andra - ingen time out inte ner på färre folk.
Pitkimäki har en snabb plockhandske men inte mycket annat.
Låt inte Brynäs få komma med fart, stoppa dem i mittzon
Brendel – målgörare, åker f-n inte fortare än mig men är alltid på rätt ställe smäller in puckarna. Han ensam kan hålla Brynäs kvar i eliten.
Widing, samma frenesi som när han var hos oss men har blivit starkare och har lärt sig var målet är
Brynäs har också en del junisar, Sandin var bland de bättre i går och hur gammal är det deras målis är?
Brynäsklacken överröstad av en klick morafans som man nog nästan fått in i en telfonkiosk om det varit rekordförsök för Guiness.

Ja justja, några rader bakom mig satt en äldre herre i vita träskor och tupé. Bredvid honom satt en viss solleröbo som enligt tidningarna här i Gävle ryktas tillbaka till Brynäs om det blir kvalseriespel. - Hur långt kontrakt har Eloranta?

Såg matchen på TV och håller med om att jag inte blev direkt skräckslagen. När Brynäs vände var det ju inte för att dom var bra utan för att Mora var riktigt jäkla dåliga. Pitkämäki tycker jag får ta på sig fyra av målen, varav två av dom var rejäla tavlor. Sen att Claesson dömmer sämre än jag sett någon domare dömt tidigare gör ju inte saken bättre (jag har sett riktigt dåliga domare i div.3 som är bättre än Claesson)

Spelar Brynäs, Luleå eller Mora såhär "stabilt" i kvalserien tror jag det blir två nya lag nästa år.

Inläggsrubrik: Re: Ett problem?
InläggPostat: ons 05 mar, 2008 18:11 

Tomten skrev:
Hej
Jag tycker inte om tendensen att forechecka hårt på backarna!
Jag är mkt orolig i hur våra backar ska klara en sådan press?
Jag tycker inte vi har de skickligaste backarna i egen zon!

Tomten

Om vi får problem i kvalserien så tror jag att backarna är orsaken!

Lugn och fin.......

Tänk vi är enda laget i kvalserien som har 3 backar inne samtidigt vid fullt manskap ! (#20) :D

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 05 mar, 2008 18:12 

Helt rätt Wiborg. Brynäs vände inte på egen kraft utan på Moringarnas dåliga spel.

men nog såg det ut som om det var Rönnmark som dömde när man var där live :wink:
men han var heller inte bra.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 05 mar, 2008 18:24 

Tycker inte det känns rätt att vi får avsluta säsongen mot skitlag. Hv är nog det enda laget i dag som skulle kunna visa sig vara värdig motståndare i ett kval. resten är ju bara skitlag

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 05 mar, 2008 19:52 

Lars N skrev:
men nog såg det ut som om det var Rönnmark som dömde när man var där live :wink:
men han var heller inte bra.

Same shit different name ;)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 05 mar, 2008 22:26 

Malmös finska kedja verkar ha kommit igång nu.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 460 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 31  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]