Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: ons 20 nov, 2019 17:38

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 460 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 31  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Fri lottning
InläggPostat: tor 06 mar, 2008 0:40 

Enligt svenska hockeyförbundet är det fri lottning till kvalet inte som det har sagts att 1:an i allsv möter playoff laget hemma...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 06 mar, 2008 21:20 

Tänk vad Luleå kommer få det svårt mot vår fjärdekedja. Mora checkar fast Luleå i deras egen zon hela tiden. Tänk vad Ene hägglund och Ollas kommer checka sönder Dem. :twisted:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 06 mar, 2008 22:13 
Användarvisningsbild

i och med dagens förlust så är brynäs klara för KS.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 06 mar, 2008 22:25 

Fan nu tror jag det blir mora. Luleå vinner hemma mot Timrå och Mora har Linköping borta. Mora har väl dock vunnit där förut, men nja... Tror ändå att det blir 6 gävle-dala derbyn i kvalserien.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 06 mar, 2008 22:37 

Fy helvete vilken spännande sistaomgång det blir i elitserien. Trodde inte Lule skulle piska Mora hemma. Det luktar derby... och jag vet inte riktigt om det är bra eller dåligt, sjukt spännande iaf.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 06 mar, 2008 22:42 

Det börjar dra ihop sig. Nu tror jag plötsligt Luleå klarar sig undan igen. Nej detta är hockey, allt kan hända.

Inläggsrubrik: Fy f-n!
InläggPostat: tor 06 mar, 2008 23:39 

Hej
Visst är det jätteskoj med derbyn,men nu tror jag allt går åt h-e-te om MIK kommer till kvalserien!
Jag har följt deras matcher på slutet och med det tempo de drar igång så kommer våra backar att agera koner på banan!
Stenhård forechecking på våra backar,det är nog ett bra lag för vårt LIF!

Jag älskar LIF och vill ha största möjliga chans att gå upp,men den ökar då inte om vi får MIK i kvalserien,vilket är mkt troligt eftersom Timrå inte har någonting alls att spela för!
Linköping har andraplatsen att försvara,skulle de få stryk av MIK då ramlar de ned någon placering direkt!

Jag tycker personligen att Luleå vore bäst,de har en organisation i upplösning,fans som är bittra,halva laget har ingen klubbkänsla och allt åt h--te-

MIK:s spelare har väldigt starka klubbkänslor,de har:Martin Jansson,Håkan Bogg,Jonathan Granström,Anders Nilsson,Tomas Skogs,Mikael Simons,Pierre Johnson som är Moraspelare i grunden med mkt starka klubbkänslor!

Dessutom har Anders Bastiansen,Eric Beaduion,Juha Pitkimäki och Rob Hisey plockats fram och fått chansen av klubben,ingen trodde på dem innan de dök upp i MIK.

Nej,vi får ett he-e-tee!
Tomten
Tomten

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 mar, 2008 0:13 

jag tar Mora före Luleå 7 dagar iveckan !!

Luleå är ett lag!

Mora/*ora/Morsan......(kallas så av luleå fansen) är fanimej inget hockeylag..!

en väldigt passande text om vad Mora är för nått följer....

(tagit från Luleås forum......jag skulle inte kunna beskriva det bättre själv..)

Att se Morsan spela är som att se ett junislag eller varför inte djuren på hingstutsläppet om vårarne. En galopphockey som kan funka om motståndarna inte ids jobba eller inte har något att kämpa för.

De e Mora det i ett nötskal...eller hur!! :D

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 mar, 2008 0:56 
Användarvisningsbild

Hamnar Mora på den sista kvalplatsen är de ES näst sämsta lag och därför bäst att möta.

Däremot hoppas jag att det inte blir en massa derbynerver med en massa kryss som resultat.. skulle vara surt att bara få med sig ett kryss från t.ex. både *ora och Brünäs borta.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 mar, 2008 1:02 

Jag håller helt med Tomten angående Mora i kvalserien...
Hur dåliga dom än må vara, så likförbannat så kan dom slå Leksand i avgörande matcher och det är något jag minst av allt vill se i kvalserien.

Vi har genom åren dålig statistik mot Luleå, även om den blivit bättre på senare år faktiskt och jag tror att vi har störrre chans att slå dom än Mora.
Mot Luleå så vet spelarna att dom verkligen måste ge allt för att slå ett lag som på papperet är bättre (ja, faktiskt, Elitserien är högre än Allsvenskan) medans det blir en massa annan prestige och psykologi mot Mora.

Och förlorar Leksand mot Luleå, so what... Ingen begär väl att man ska komma från allsvenskan och vinna alla matcherna i en kvalserie, allra minst mot Elitserielagen... Men förlorar vi mot Mora, ja, då blir det genast oroligt.

Jag är oxå inne på samma spår som Tomten angående Luleås kris, något som påminner lite om åren när Leksand rasat ur.

Brynäs kan bli otäckt det oxå, lite av samma anledningar som Mora...
Hade helst sett något av Södertälje/Skelefteå/Luleå i kvalserien så slår vi Mora och Brynäs i Elitserien nästa säsong istället.

Fegt? Javisst, men jag är faktiskt nervös och orolig. Det gäller mycket nu...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 mar, 2008 1:35 

Ja vilket lag följer brynäs till KS? jag tror o hoppas på mora.

Jag tror vi har större chans att spöa mora på bortaplan än luleå på borta plan. sen slipper vi en jobbig resa.

Men jag tror att om det blir lule eller mora så tar vi med oss en av dom upp till ES brynäs tror jag inget på.

Undrar hur deras junior klarar den otroliga pressen som kommer bli,han kommer nog darra och hur skulle det kännas för sperrle att hoppa in när han blivit petad av en junior på slutet, och sen om boork kommer tillbaka så ja då blir det en enda stor röra. Så det blir AS för brynäs.

Jag tycker vi har bäst målvakter och bäst forwards av ks-lagen,,,backarna är det jämt tycker inget av lagen har bra backar...

Vi går in iett ks med obsegrat på hemmaplan värre är det för brynäs,och vilket lag som har bäst stöd vet väl alla...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 mar, 2008 7:37 

davmann skrev:
Däremot hoppas jag att det inte blir en massa derbynerver med en massa kryss som resultat.. skulle vara surt att bara få med sig ett kryss från t.ex. både *ora och Brünäs borta.

Kryss borta mot Elitserielagen ska man väl vara väldigt nöjd med? Leksand kommer inte att dominera kvalserien om ni nu tror det. Det kommer att bli stenhårt, och de lag som hittar bästa formen och har lite tur under 2 veckor kommer att greja det.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 mar, 2008 8:21 

Positivt inlägg, Tomten!

Men kanske realistiskt också, inte vet jag.

Nu blir man ju aldeles gråhårig igen. Lule eller Mora, Mora eller Lule. Vad är bäst? Är det pest eller kolera eller rent av himmel eller kungarike?
Omöjligt att svara på innan, men med facit i hand enkelt.

Vad jag helst skulle vilja är att få möta ett lag som förlorat mycket på slutet, och där passar brynäs in bra. Luleå också om de torskar i sista, menvinner dom har dom plötsligt vunnit två raka måstematcher och det stärker dom säkert.
Om så blir fallet hoppas jag nästan att mora torskar i sista, då har dom iaf 2 raka förluster bakom sig och med tanke på att dom istort sett klarat sig undan från kvalet så blir det en mardröm för dom. Å andra sidan har dom en enormt stark form innan de tre senaste, men jag ser nog hellre ett motstånd i KS som förlorat tre på raken än vunnit två¨.

Jag väljer att se det som himmel eller kungarike. KS blir den fest laget och vi fans gått och väntat på i ett år nu. Leksand har stora delar av laget kvar sen förra och det kommer att finnas en enorm revanchlusta i gänget.

Om det räcker vet vi inte, men jag anser att chansen är hyfsat stor.

Ps. Vad gör det om mora trillar dit. Det är ju vad vi har stått och sjungit om hela vintern på läktaren :D

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 mar, 2008 9:33 
Användarvisningsbild

Ekonomiskt är det ju bättre med mora, mycket bättre!
Sedan har ju mora gjort minst mål, kan också vara en fördel.

Dock, luleå kan nog inte lyfta sig på samma sätt som mora kan ibland.
Svårt val men tror jag väljer mora.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 mar, 2008 9:58 

Se det så här, bättre med ett avgörande i sista än näst sista omgången. Nu kommer antingen Mora eller Lueå att gå från grundserien med en känsla av totalt misslyckande," vi hade chansen i sista omgången, men missade". Jag hoppas det gnager i de djupaste lagren av självförtoende.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 460 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 31  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]