Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: ons 20 nov, 2019 16:38

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 460 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 31  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 mar, 2008 19:25 
Användarvisningsbild

robabn12 skrev:
peedan skrev:
kava skrev:
Ekonomiskt är det ju bättre med mora, mycket bättre!
Sedan har ju mora gjort minst mål, kan också vara en fördel.

Dock, luleå kan nog inte lyfta sig på samma sätt som mora kan ibland.
Svårt val men tror jag väljer mora.

Tveksamt om det ger mer ekonomiskt med Mora då jag räknar med fullsatt mot Luleå också. Däremot derbyn i serielunken i ES mot mora det skulle generera ekonomiskt.

Måste sticka in näsan och fråga, varför skulle Mora ge mer pengar?
Spelar Leksand i ES förutsätter jag att om laget går skapligt och håller sig runt 6-10, att det är fullsatt i princip varje match. Derby visst, men biljetterna säljs väl slut i vilket fall? Eller har jag fel? :roll:

Precis, det är väl snarare sämre sponsormässigt om Mora är kvar...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 mar, 2008 21:26 

Ojsan hoppsan, old news kanske, men förtjänar ändå sin plats i tråden...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article2003860.ab

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 mar, 2008 22:06 

davva skrev:
Ja, du Tomten. Det Mora jag såg igår på TV imponerade då inte på mig. De första 10 minutrarna var förvisso riktigt bra men sedan då? Ineffektivt och krampaktigt. Kasst powerplay.

Luleå imponerade visserligen inte heller men som det kämpade! Folk säger att Mora är det lag som kämpar mest men det kan jag verkligen inte hålla med om efter att ha sett gårdagen. Det verkar vara Luleå.

Och skulle mora ha ett grundspel?? Ha! Något sådant såg jag då inte till igår eller i tisdags.

Sedan imponerade ju mora knappast i tisdags heller. Det visar att de kan klappa ihop totalt när det låser sig.

Hellre mora i kvalet än Luleå!

KLOCKRENT !!! vad är det med er???,ni andra som hellre ser Luleå kolla bara deras spelartrupp,6-7 landslagsmän där... t.ex Pavel Skrbek fråga vem som helst i Mora, han är den bästa back i modern tid som spelat där..sant!!
[b]Mora är som hinstar på grönbete på våren....jävla galopphockey-helt utan linjer.
[/b]

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 mar, 2008 22:26 

ang... Linköping-Mora i morrn.... om spel om 2:a plattsen ...är jag inte helt ute och cyklar så skulle jag vilja påstå att kniper Linköping den, så riskerar de att stöta på ettan HV71 ...endast i finalen.

Och det gott folk är en Morot om något!

Sen angående de som får frölunda på sin lott- de är bara att gratulera!!
visst kan de spela galopphockey dom med ...men de är på tok för ojämna och torskar redan i kvarten i spel av bäst i 7 matcher... så de så !

FRAMÅT FRAMÅT VITA BLÅ- KROSSA MIK !!!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 mar, 2008 23:46 

Rätt övertygad om att cluben går för fullt i morrn, om man ser till vad som skrivs i corren och vad som sägs från spelarna.

Så tror dom slår Mora men eftersom Luleå är så förbannat onjämna vet man aldrig.

Hoppas på Mora i kvalet... vill att dom ska bort bort bort.

Inläggsrubrik: tÄNDVÄTSKA GRATIS !!!
InläggPostat: lör 08 mar, 2008 1:13 

man tackar och bugar.... Luleå.

p.g.a att de idag på sin egna hemsida bjuder på tändvätska lagom till kvalserien.....

citat:
Hoppet mellan Elitserien och allsvenskan är fortfarande stort. Jag tycker att det är upp till bevis, för framförallt Leksand, men även Malmö och Rögle, innan man börjar tala om "rysarkvalserien". och att elitserielagen "får det hett om öronen" eller tror att man vinner på gamla meriter".

vafan stort? de har visat sig att under hela 2000-talet så byter man platser mellan serierna.....

rysarkvalserie- säger ju elitlagen... inte AS-lagen....

vinner på gamla meriter....... ja inte hänger man kvar hur länge som helst i ES,pga gamla meriter heller...

Hockey är en färskvara, sen är det ju bara inse att de är rädda "en trappa upp.." kanske beroende av att både Malmö o Leksand inte är "normala allsvenska lag med sett till ES-lagens ögon.....lågbudgettrupper...

följande står på sportexpressens sidor......(javisst-Luleå har uttalat sig där oxå! fast nu tycker en av tränarna lite annorlunda om Elit och Alsvenskan)

citat:
I normala fall är faktiskt inte en kvalserie något att vara speciellt orolig över för elitserielagen. Elitgängen är oftast klassen bättre och kan avsluta säsongen med ett segertåg mot några allsvenska slagpåsar.
Men i år?
Nä, i år vill verkligen ingen hamna där. Jag har sett topplagen flera gånger och... ja, de håller mycket hög klass, säger Luleås tränare Roger Rönnberg./slutcitat.

Inläggsrubrik: Re: tÄNDVÄTSKA GRATIS !!!
InläggPostat: lör 08 mar, 2008 1:25 

kelvin skrev:
man tackar och bugar.... Luleå.

p.g.a att de idag på sin egna hemsida bjuder på tändvätska lagom till kvalserien.....

citat:
Hoppet mellan Elitserien och allsvenskan är fortfarande stort. Jag tycker att det är upp till bevis, för framförallt Leksand, men även Malmö och Rögle, innan man börjar tala om "rysarkvalserien". och att elitserielagen "får det hett om öronen" eller tror att man vinner på gamla meriter".

vafan stort? de har visat sig att under hela 2000-talet så byter man platser mellan serierna.....

rysarkvalserie- säger ju elitlagen... inte AS-lagen....

vinner på gamla meriter....... ja inte hänger man kvar hur länge som helst i ES,pga gamla meriter heller...

Hockey är en färskvara, sen är det ju bara inse att de är rädda "en trappa upp.." kanske beroende av att både Malmö o Leksand inte är "normala allsvenska lag med sett till ES-lagens ögon.....lågbudgettrupper...

följande står på sportexpressens sidor......(javisst-Luleå har uttalat sig där oxå! fast nu tycker en av tränarna lite annorlunda om Elit och Alsvenskan)

citat:
I normala fall är faktiskt inte en kvalserie något att vara speciellt orolig över för elitserielagen. Elitgängen är oftast klassen bättre och kan avsluta säsongen med ett segertåg mot några allsvenska slagpåsar.
Men i år?
Nä, i år vill verkligen ingen hamna där. Jag har sett topplagen flera gånger och... ja, de håller mycket hög klass, säger Luleås tränare Roger Rönnberg./slutcitat.

Skulle du inte kunna lägga in en länk där du plockar ut citaten. För jag hittar inga av dom där citaten, bara för det ska bli enkelt för oss andra att läsa också :P

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 08 mar, 2008 9:59 

Vi får dom vi får.

Nu måste vi själva börja SÄTTA chanserna och skaffa oss ett försvarsspel som är värt namnet.

Vore bra att ha ett fungerande PP också.

Missar vi någon av dessa detaljer så spelar det ingen roll om det blir MIK eller Luleå

Jag hade önskat att de sista 4-5 matcherna i serien hade setts som "kvalmatcher" inställningsmässigt från LIF sida men icke.

Det finns som bekant ingen kvalserieknapp att trycka på när allvaret börjar.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 08 mar, 2008 12:02 

Lifsviktigt skrev:
Vi får dom vi får.

Nu måste vi själva börja SÄTTA chanserna och skaffa oss ett försvarsspel som är värt namnet.

Missar vi någon av dessa detaljer så spelar det ingen roll om det blir MIK eller Luleå

Jag hade önskat att de sista 4-5 matcherna i serien hade setts som "kvalmatcher" inställningsmässigt från LIF sida men icke.

Enligt Kempe finns det en sådan knapp så det ska inte vara några problem. Vi får hoppas att han vet mer än oss supportrar ;)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 08 mar, 2008 13:11 

Bobbyman skrev:
Lifsviktigt skrev:
Vi får dom vi får.

Enligt Kempe finns det en sådan knapp så det ska inte vara några problem. Vi får hoppas att han vet mer än oss supportrar ;)

Hur många gånger har man inte hört det vi ska vara som bäst i KS,bullshit hatar att höra det...

Inläggsrubrik: Mkt orolig
InläggPostat: lör 08 mar, 2008 13:40 

Hej
Jag har omvärderat situationen bra mkt de senaste dagarna och det är en punkt som jag finner mkt oroande!
Belfour?
Jag fick rapport från en som sett matchen mot Nybro,och han tyckte att Belfour agerade mkt konstigt i tre av målen mot Nybro.Kompisen var riktigt uppjagad över Belfour när jag pratade med honom,han trodde LIF missar elitserien p.g.a Belfour.
Det känns mkt frustrerande att lita på att en 42-årig stjärna lovar guld och gröna skogar fast han är nästan matchotränad,dessutom tycker faktiskt jag att han inte har imponerat så mkt att jag vill kalla honom världsstjärna idag.
Det är upp till bevis nu,men det tragiska är att han får bevisa det i kvalserien och inte före.

Jag hoppas vid gud att jag har fel,men håller inte målvakten absolut toppklas i kvalserien så går det åt h---te--

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 08 mar, 2008 14:06 

En sak är då säker... Lyckas Luleå förlora mot Timrå idag, ja då har vi den bästa motståndaren i kvalet av Mora och Luleå eftersom dom då visat att dom har förmågan att torska viktiga matcher. :)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 08 mar, 2008 15:02 
Användarvisningsbild

leks skrev:
robabn12 skrev:
peedan skrev:
kava skrev:
Ekonomiskt är det ju bättre med mora, mycket bättre!
Sedan har ju mora gjort minst mål, kan också vara en fördel.

Dock, luleå kan nog inte lyfta sig på samma sätt som mora kan ibland.
Svårt val men tror jag väljer mora.

Tveksamt om det ger mer ekonomiskt med Mora då jag räknar med fullsatt mot Luleå också. Däremot derbyn i serielunken i ES mot mora det skulle generera ekonomiskt.

Måste sticka in näsan och fråga, varför skulle Mora ge mer pengar?
Spelar Leksand i ES förutsätter jag att om laget går skapligt och håller sig runt 6-10, att det är fullsatt i princip varje match. Derby visst, men biljetterna säljs väl slut i vilket fall? Eller har jag fel? :roll:

Precis, det är väl snarare sämre sponsormässigt om Mora är kvar...

Tror inte att arenan kommer att vara fylld i t.ex. omgång 27 om inte matchen gäller något, däremot kommer den garanterat att vara utsålt i minst 2 hemmamatcher mot mora därför ger det mer pengar publikmässigt. Sedan tycker jag inte att jag märkt något minskat sponsorstöd när vi tyvärr fått vara det sämre laget några år tänk t.ex. värvningarna som sponsorer gjort möjliga. Sedan kommer leksand alltid att vara lag nr 1 hos företagen utanför mora då leksand är laget som folket tycker om och som ofta får mer mediaexponering.

Inläggsrubrik: Re: Mkt orolig
InläggPostat: lör 08 mar, 2008 15:47 

Tomten skrev:
Hej
Jag har omvärderat situationen bra mkt de senaste dagarna och det är en punkt som jag finner mkt oroande!
Belfour?

Lugn och fin nu Tomten. Visst, Belfour rosade inte marknaden senast men vi vet vad han besitter för potential. Dessutom imponerar ju knappast målvakterna i motståndarlagen heller.

Brynäs har ju testat tre målvakter i år och det verkar som deras junis är den bäste vilket säger en hel del. Pallar han verkligen trycket?

Luleå (om de nu hamnar i kvalet) har inte heller målvakter som imponerar. Gusten kan visserligen stänga en match då och då men han är fruktansvärt ojämn. Och skjut högt som vi redan sagt här inne.

Mora har Pitkimäki som ju får klassas som den bäste målvakten hos konkurenterna i kvalet. Men han kan också vara ruggit ojämn samtidigt som han kan vara helt outstanding.

Malmös Hurme har ryckt upp sig rejält och kan bli en joker i kvalserien men även han kan se loj ut mellan gångerna.

Slutsats: Belfour må kännas lite otrygg men det gör våra konkurentmålisar också.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 08 mar, 2008 16:16 

som en känd tränare sa.
Deras målvakt är inte bättre än våran :lol: :lol: :lol:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 460 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 31  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]