Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: ons 20 nov, 2019 17:35

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 460 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: rätt!
InläggPostat: lör 08 mar, 2008 20:22 
Användarvisningsbild

Tomten skrev:
Hej
Ja,ni har väl rätt,nu är det full satsning som gäller,Leksand mot eliten!
Hur ska vi göra det bästa av situationen då?
Jag hoppas bara att vi inte lottas mot MIK eller Brynäs i första!

Det är väl frågan om träningsmatchen nu också,någon som hört vem det blir mot!

Stod lite om det i gårdagens e-a kuriren.SSK har tackat nej så det som kunde bli aktuellt var ett av Play Off lagen.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 09 mar, 2008 2:52 
Användarvisningsbild

Exakt som Rytter skrev..

Det spelar ingen roll vad lagen heter som man möter i KS..
Man måste ju ändå vinna 7 matcher eller nått för att gå upp!

Det kommer bli grymt tuffa derbyn! Och jag tror banne mig vi klarar detta!!

Nu är det ett perfekt tillfället för oss på läktarna att visa att vi vinner den duellen också emot Brynäs & Mora!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 09 mar, 2008 9:50 

balatack skrev:
felskrivet skulle stått nybro....... mitt fel. Men ändå 4 mål av nybro är 4 för mycket för en målvakt som skall kallas en målvakt i toppen på es....

Men den matchen var ju helt utan värde... båda lagen körde ju bara anfallshockey. Både spelare och ledare tog lätt på matchen. Sista omg och då förstår jag om det blir en sån matchbild.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 09 mar, 2008 10:28 

okej jag hoppas du har rätt, att örnen är en magiker som bara petar sig i röven och vips är han en stormålvakt som tar allt som går att ta.
En stormålvkat släpper inte in konstant billiga mål, men som sagt jag hoppas du har rätt att ören bara behöver peta sig i röven och säga Gardell så är han en superman i målet.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 09 mar, 2008 10:44 
Användarvisningsbild

Personligen tror jag det kan räcka med 18p eller nåt. Serien blir så pass jämn, tror jag iallafall.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 09 mar, 2008 11:51 
Användarvisningsbild

balatack skrev:
okej jag hoppas du har rätt, att örnen är en magiker som bara petar sig i röven och vips är han en stormålvakt som tar allt som går att ta.
En stormålvkat släpper inte in konstant billiga mål, men som sagt jag hoppas du har rätt att ören bara behöver peta sig i röven och säga Gardell så är han en superman i målet.

Jag är övertygad om att det är en motivationsfråga.

Är det inte så får Läck kliva fram. Hur som helst tyckte jag Belfour visade mot Malmö nu i januari att han kan spela jävligt bra. Målen han släppte in var ett slumpmål (oh noes, nu klarar vi inte kvalet!!!! låt oss lägga oss ned och självdö) och en puck som tog på Herman framför mål. Resten tog han. Allt mot Rögle tog han. Allt utom en puck borta mot Löven tog han, och enligt kommentatorerna i lövenradion var han rätt jävla bra.

Och det är väl det senaste vi mött som håller någon klass.

I kvalserien beror mycket på hur kaosbrynäs hanterar det. Förmodligen åker dom ur. Inga linjer, inget hjärta. Bara Widing (och i viss mån någon sopa som visst heter Brendl ;))

mora? Där beror allt på om dom får favoritskapet på sig eller om alla räknar ut dom. Tyvärr är dom bra när dom är uträknade. Men när folk räknar med att dom ska vinna, då går det alltid åt helvete.

Frågan är hur mycket joker Malmö kan vara, och hur mycket Rögle kan förstöra för dom. Rögle lär rikta in sig på enbart dom två matcherna då laget är alldeles för tunnt för att gå upp, så då lär dom förbereda sig för att vinna fem raka mot Malmö. Säsongen är ju ändå körd, så varför inte dra med sig dom i skiten?

En annan fråga är om vi får en bra start. Startar vi med ett derby kan det vara båda bra och dåligt. Bra då fokus inte ligger på omgång två direkt eller så, men dåligt om vi drar på oss avstäningar eller skador eller liknande, eller tömmer oss i den matchen.

Men jag har en jävligt bra känsla, oavsett vad ni andra har så kan man konstatera några saker:
* Brynäs krisar - och det rejält
* mora klappade igenom ordentligt nu i slutet av serien. Det måste svida.
* Malmö - ett lag helt utan harmoni och som nu tagit tillbaka Pirjetä från skamvrån (full till träningar förra året, bland annat...) fast tränarna tidigare under säsongen sa att han aldrig skulle spela en minut till för Malmö. Det sänder rätt signaler, right?
* Tyck illa om våra backar om ni vill, men kom ihåg att brynäs backar har inte varit bra. moras backar har inte varit bra. malmös backar har inte varit bra.
* Markström/Sperrle/Korhonen skrämmer ingen. Pitkimäki skrämmer inte mig. Ojämnare målvakt får man leta efter. Steppade verkligen up nu i slutet när det behövdes för mora. Mja, eller inte. Hurme? Dampbarnet nummer ett. Lackar ur för ingenting. Utnyttja!

Summering då? Ja, Malmö kan vara borta från elitserieracet om dom torskar båda mot Rögle och båda mot oss. Men ändå kan dom dra ned brynäs och mora och sno poäng från dom. Det är perfekt.

Så, nu fick jag skriva av mig lite också...

Edit: För er som är rädda för mora kan jag bara presentera bottentabellen. Inbördes möten mellan de fem sämsta lagen i elitserien.

Bild

Nu kanske någon går och skiter ned sig för brynäs? Men faktum är att det är inte någon bra stämning i brynäs, ingenting som talar för att dom ska klara sig igenom kvalet. Trots att dom tidigare under säsongen gjort bra ifrån sig mot bottenkollegorna.

Men jag kom på en sak nu. Räkna med att våra lirare vill ha revanch för förlusten i Clas Ohlson-cup. Nu var det visserligen Ayers fel rätt mycket i den matchen om jag inte kommer ihåg fel, men det lär nog ändå ge rätt extra med tändvätska.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 09 mar, 2008 13:35 
Användarvisningsbild

Den har serien kommer iaf vara väldigt intressant för folk som vill ser ändringar i ES. Är det lika tätt som det ser ute att vara måste även Glennert öppna sina ögon.

Jag vågar inte tror på något. Mora jobbar hårt, men ofta utan att bygga något. Vi har sett sånt i LIF tidigare. Vi har sett överskattade spelare som bor funkar och varit vältippade innan säsongen, som Brynäs.

Det gäller för våran lag att inta krigare inställningen och strypgrep på serien direkt. Det har blir verkligen helvete....för alla.

Inläggsrubrik: Glennert?
InläggPostat: sön 09 mar, 2008 14:08 

Hej
Glennert skiter i allt utom miljonerna han får,jag tycker vi döper om honom till prins john!

Inläggsrubrik: Ed måste bli arga ed igen
InläggPostat: sön 09 mar, 2008 15:03 

Ed måste visa samma attityd o agressiva mv-spel som han gjorde i nhl...där hatade han att förlora varje period,skrek åt sina backar och levde om.
här står han o flummar o halvsover...
Bättring ed.

Inläggsrubrik: Re: Ed måste bli arga ed igen
InläggPostat: sön 09 mar, 2008 19:15 

romanvopat skrev:
Ed måste visa samma attityd o agressiva mv-spel som han gjorde i nhl...där hatade han att förlora varje period,skrek åt sina backar och levde om.
här står han o flummar o halvsover...
Bättring ed.

Ed är så pass rutinerad. Han känner på sig när det börjar gälla något. Nu jävlar knyter han näven, Ed blir skillnaden.

Vi ska upp.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 09 mar, 2008 19:19 

Någon som vet om Beaduoin är avstängd i kvalet och hur många matcher?

För övrigt tycker jag det är ganska pinsamt inställning i sverige, hur mycket gjorde karln? Han slog till Andersen men vad mer? Jag såg situationen och tycker det max var 5 min.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 09 mar, 2008 19:29 

tabell mot kvalserie lagen i Allsvenskan 07-08

M V O F ÖV ÖF GM IM +/- P

1 Leksand 15 7 2 4 2 0 49 - 38 +11 27

2 Malmö 15 7 1 5 0 2 48 - 39 +9 24

3 Rögle 15 6 1 5 2 1 40 - 38 +2 24

4 Björklöven 15 7 1 6 1 0 34 - 35 -1 24

5 Västerås 15 6 0 7 0 2 34 - 36 -2 20

6 Borås 15 3 1 9 1 1 35 - 54 -19 13

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 09 mar, 2008 19:33 
Användarvisningsbild

robabn12 skrev:

För övrigt tycker jag det är ganska pinsamt inställning i sverige, hur mycket gjorde karln? Han slog till Andersen men vad mer? Jag såg situationen och tycker det max var 5 min.

Jag tror att det var just eftersom Andersén inte gjorde någonting (öppet) och eftersom han satt ned på knä. Hade han stått upp hade det förmodligen inte blivit en avstängning.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 09 mar, 2008 19:36 

Ruffy skrev:
robabn12 skrev:

Jag tror att det var just eftersom Andersén inte gjorde någonting (öppet) och eftersom han satt ned på knä. Hade han stått upp hade det förmodligen inte blivit en avstängning.

Så är det nog. Nu tror jag Beaduoin är tillbaka till KS.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 09 mar, 2008 20:53 
Användarvisningsbild

robabn12 skrev:

hans avstängning gällde bara mot linköping. han är tillbaka i första kvalmatchen

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 460 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]