[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 2167: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 2167: Array to string conversion
Leksand Superstars • Visa tråd - Silly Season - Säsong 20/21

Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: tis 07 dec, 2021 16:59

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1669 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Silly Season - Säsong 20/21
InläggPostat: mån 01 feb, 2021 22:14 

Neely skrev:
Stjärnan skrev:
Jag har hört att vi varit på jakt efter en back men jag har inte riktigt trott på det. Varför ska vi ha en back när vi har en sådan bra besättning? Vem får kliva undan förutom Berg?

I princip alltid någon borta pga skada eller dylikt så ser inte det som något problem.

damlaget skulle ha behövt syrran....

Har dock inget emot om det är en värvning för nästa säsong också. Annars känns det spontant som att det hade varit bättre att spara våra pengar.

InläggPostat: mån 01 feb, 2021 22:20 
Användarvisningsbild

Gösen skrev:
Märkligt. Men är han Micro vill jag inte träffa på makro Muller i en mörk gränd.
Han gör ju tydligen mål var 37e match så jag förstår ju varför värvningen kommer just nu.

Edit. Mirco ser jag nu. Inte som en snabb ugn eller något litet.

MM som MM. "Förhållandevis stora pengar", skriver tidningen. M&M-kulor? P-O E?

InläggPostat: mån 01 feb, 2021 22:42 

Klar för resten av säsongen:

https://www.leksandsif.se/artikel/5xnra ... ijq82oYD7Y

InläggPostat: mån 01 feb, 2021 22:57 

Die schöne Müller in i laget alltså. Älskar Schubert men föredrar starkt en annan sångcykel, Winterreise. Fast texten där är ju också av herr Müller. Gräset är tydligen grönare på andra sidan även mitt i vintern, perfekt färdigpaketerat, bara att rulla ut. Att vara sin egen trädgårdsmästare är klart överskattat, jobbigt och riskfyllt. Undantaget Chauncey Gardiner (Chance, the gardener).

Liten kropp, storslagen röst:

https://www.youtube.com/watch?v=pze4NxCOjg0

...
...
Wunderlicher Alter
Soll ich mit dir gehn?
Willst zu meinen Liedern
Deine Leier drehn?

Oavsett, välkommen herr Müller, mot SM-guld!

InläggPostat: mån 01 feb, 2021 23:04 

Den enda slutsats man kan dra efter ikväll.
Tjomme och styrelsen tror vi har en chans i år!!!
De går för det! Finns ingen annan anledning att göra ett korttids kontrakt av den kalibern.
Om man lägger undan allt annat en stund, så är det helt sjukt med tanke på var vi stod för 24 månader sedan. Ja eller var vi var för 12 månader sedan med.

Man kan inte annat än njuta av vart vi kommit.

InläggPostat: mån 01 feb, 2021 23:16 

Devils. Galet. Min enda undran: Vad tycker Elaines kille?

InläggPostat: mån 01 feb, 2021 23:19 

Bagarn skrev:
Den enda slutsats man kan dra efter ikväll.
Tjomme och styrelsen tror vi har en chans i år!!!
De går för det! Finns ingen annan anledning att göra ett korttids kontrakt av den kalibern.
Om man lägger undan allt annat en stund, så är det helt sjukt med tanke på var vi stod för 24 månader sedan. Ja eller var vi var för 12 månader sedan med.

Man kan inte annat än njuta av vart vi kommit.

Tja, tar vi guld så. Men är verkligen denna spelare skillnaden på guld och...nåt annat? Nja, säger jag.

Vi har tre backpar som är inspelade och hyfsat stabila. Jag förstår att Berg och Göransson kan komma lite i kläm här men Muller är förstås inte tänkt som en sjundeback och säkert inte tänkt som ersättare vid ev skador så vem ska han peta?
Möjligen Gunnarsson.

Nej, jag förstår inte detta faktiskt.
Det som skulle kunna förklara det är om ledningen tycker vi riskerar att missa slutspel vilket givetvis är fullt möjligt om än inte rimligt i dagsläget. Eller att hamna i kval vilket nog är möjligt men definitivt inte troligt.

Stärka upp en redan stark backbesättning alltså. Skulle vara väldigt intressant att få höra hur de egentligen har tänkt. Är vi lite för klena framför vårt mål?

Lite nyfiken är jag på hur laget tar denna nyhet.

Senast redigerad av Stjärnan mån 01 feb, 2021 23:21, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: mån 01 feb, 2021 23:20 

Var tog Göransson tog vägen?

InläggPostat: tis 02 feb, 2021 8:50 

Har sovit på saken. Och blir mer och mer säker på att det är Gunnarsson som blir den stora förloraren här. Jag kan inte se det på något annat sätt. Och kanske inte helt oväntat isf. Gunnar har inte kommit upp i nivå den här säsongen.

Gissningen blir att Gunnar blir 7e back vid full trupp och Muller tar hans plats bredvid Norén. Men kan det verkligen stämma?

InläggPostat: tis 02 feb, 2021 9:23 

Bara det inte blir Berg som petas.....
Vi behöver få in mer tuffhet och fart men är givetvis också tveksam till att riskera ekonomin i detta läget men boysen har säkert stenkoll:)
Tror Gunnar hänger löst samt Göransson som ju de facto bör ha hängt löst länge

InläggPostat: tis 02 feb, 2021 9:48 

Är lite förvånad men våra större försvarare är tyvärr inte några raketer på rören. Jag tror detta betyder att Berg kommer att vara forward i första hand resten av säsongen.
Kanske har våra rutinerade pjäser lite småskanker också?

Undrar hur det är med Göransson, tycker han gjort det bra när han fått spela och drar knappt på sig några utvisningar alls.
Trist att han fick säsongen förstörd av en slewfoot som väl dessutom släpptes av disciplinnämnden.

Hursomhelst så är det nog bra inför ett slutspel att ha en försvarare som har några kilon bakom sig och vet hur man använder dem samt hänger med när det blir åka av. Vi har inte så många som uppfyller alla de kriterierna.

InläggPostat: tis 02 feb, 2021 10:51 

Jag tycker det är kul och glädjande att många supportrar ger vårt försvar beröm.
Det tycker jag att de är värda!

Visst känns det surt att någon av "topp-6" backarna kommer få stå till sidan för Mirco.
Men tror Tjomme rustar inför ett eventuellt intensivt och långt slutspel.
Ska man vara med hela vägen så pratar vi om potentiellt 24 matcher under 2 månader.
Med en helt annan intensitet och skador som följd.
Att vi kommer behöva fler backar än 6 behöver vi inte ens fundera på.
Frallan är viktig för oss, men har återkommande skadeproblem.

För några matcher sedan tror jag vi låg 2a eller 3a sett till de 20 senaste matcherna.
Vi driver nästan samtliga matcher vi spelar, och vi vinner skottstatistiken konstant.
Vi ÄR en allvarlig utmanare till guldet - och då tror jag Tjomme känner ansvar att ge laget chansen.
Som alla andra sportchefer gör eller kommer att göra.

Vi har en backbesättning som idag är en blandning av unga spelare på väg upp, några som spelar på denna nivån för första gången, några äldre spelare som är på slutet av sin karriär och några kulturbärare som varit med under jojo-åren och som spelar på toppen av sin förmåga.
Förhoppningen jag har är att vi med Mirco får en en NHL back i sina bästa år som genom ren kvalitet kan leda denna spännande backbesättning.
Hoppas bara att killen är i form och att han kommer in i laget på ett bra sätt.

Precis som bland forwards så blir det nu hård konkurrens om speltiden bland backarna. .

Caito/Själin
Som jag håller som nummer 1 sett över hela säsongen.
Ett nyckelpar för den spelstil Björn och CMB vill spela. Väldigt snabba, rörliga och finurliga när de matar forwards med puckar i egen zon.
Enda bottennappet var borta om IKO , då de var väldigt off.
Annars så är detta backar som bara blir bättre och bättre i spelet med puck.
Skulle vilja se dem anfalla ännu mer.
Svagheten är såklart deras storlek, och eventuellt att kunna freda kassen vid ett kommande slutspel.
Caito har attityden, frågan är hur Själin kommer hantera Everberg, Gynge, Sylvegård och andra "slottspelare" när slutspelet vankas.

Frallan/Ahnelöv
Fransson dominant i +/- statistiken.
Som man alltid ska ta med en nypa salt.
Frallan har ändrat spelstil och spelar lite enklare i år.
Stundtals faller han tillbaka till långsamt och överdrivet puckspel (första perren mot Djurgården)
Men annars är detta ett backpar som spelar fysiskt och rejält.
Rutin och trygghet i ett slutspel.

Gunnar/Norén
Gunnar har haft en lite svagare säsong.
Gillade tendensen i senaste Djurgårdsmatchen där han verkade lite mer aggressiv och villig att anfalla. Kanske får energi som nybliven farsa?
Tycker han sett osäker och långsam ut i år. Men när det valkas vår så brukar han byta ut dragskottet mot sitt fina slagskott, och vips så följer resten med.
Finns ju så mycket kvaliteter i den pöjken!
Noren är klart svagast med puck av samtliga backar. Dock skoningslös med sin kropp och ger 110% hela tiden. En riktig kämpe och kulturbärare!
Kommer bli enormt viktig i slutspelet när det fysiska spelet trappas upp.

Berg är en spännande framtidsspelare.
Tyvärr så har nog forwardsspelet denna säsong grusat lite utveckling för den unge backen.
Tycker inte han sett lika självklar ut, vilket jag förstår, när han fått spela back på slutet.
Göransson har haft en ytterst olycklig säsong.
Lundqvist står på tillväxt.

Vi får utgå ifrån att styrelsen har koll på ekonomin.
Tror inte hela hockey-Sverige har blivit galna samtidigt.
Utan just nu är det nog klubbarnas marknad, sponsring/Cmoore intäkter kvarstår och klubbarna kommer få stöd.
Eventuellt finns det anledning att vara kritisk generellt till värvningar tillåts över huvudtaget eftersom skattepengar är inblandat.
Men tycker inte vi ska vara dem som riktar den kritiken mot vår klubb. Den debatten kommer nog tids nog mer generellt i samhället.
Nu stöttar vi LIF under en tråkig men spännande säsong!

InläggPostat: tis 02 feb, 2021 12:29 
Användarvisningsbild

Bagarn skrev:
Caito/Själin
Som jag håller som nummer 1 sett över hela säsongen.
Ett nyckelpar för den spelstil Björn och CMB vill spela. Väldigt snabba, rörliga och finurliga när de matar forwards med puckar i egen zon.

CMB i bakgrunden.

Bild

I övrigt: bra att det inte var en transatlant. Då hade vi fått vänta på debut till slutet på februari. Google-ingress på låst artikel:

Citera:
Leksandsbossen första ord om NHL-förstärkningen: "Kap från ...
http://www.dalademokraten.se › artikel › leksandsbossen-forsta-...
för 2 dagar sedan — Vi hoppas att han är på plats redan på onsdag. Han är ju från Schweiz så vi behöver inte hålla på att söka arbetstillstånd och sådant som kan ...

InläggPostat: tis 02 feb, 2021 12:58 

Det här stycket är intressant från Mrmadhawks artikel: "Ekonomiskt sett, så var buden liknande, enligt vad SportExpressen erfar. Men slutspel och bättre bonusar blev avgörande"

Jag tycker att det känns väldigt bra att vi kan locka utan att behöva hosta mycket mer än våra konkurrenter. Känns som att TJ vet hur han ska sälja in Leksand, något som ingen annan SC har lyckats med på över 20 år (no offense Salo).

InläggPostat: tis 02 feb, 2021 14:25 
Användarvisningsbild

Minns ni vårt SHL-lag från 2016-17 med Eric Castonguay, Johan Porsberger och Janos Hari som ledande anfallare och Ben Youds som vår toppback? Undrar vilken löneskillnaden är mellan det laget och vårt nuvarande lag?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1669 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]