Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: lör 15 aug, 2020 19:34

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1410 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 94  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Silly Season - Säsong 20/21
InläggPostat: tor 04 jun, 2020 12:34 

Sniper skrev:
mittnamn skrev:
SteveY skrev:
En till center? Verkar märkligt

Undrar om Madhawk kör en fuling här. Leksand hade Camper på bordet inför förra sommaren. Detta vet Madhawk. Han vet även att Camper nu bjuds ut till Europeiska klubbar. Han vet dock inte exakt vilka SHL-klubbar som är intresserade. Då formulerar han något vagt om att Leksand ”haft honom uppe” utan att ange när om det är nu eller i för förra säsongen. Mycket möjligt att Leksand bara hade honom uppe inför förra säsongen och inte nu. Blir ju en klickvänligare rubrik om man kan skohorna in ”Leksand”.

Tänkte samma sak. Han har heller inte svarat twittraren nedan.

Citera:
Jakob Johansson
@JakobJ
·
2h
Svarar @MrMadhawk
Menar du att Leksand haft honom uppe nu eller inför förra säsongen då han ryktades till LIF? https://twitter.com/MrMadhawk/status/12 ... 9977729029

Fick ett svar från Madhawk efter lite tjat:
”Jag får rätt många mentions och har inte möjlighet att svara alla, dessvärre. Jag skriver givetvis inte om föregående säsong.”

InläggPostat: tor 04 jun, 2020 13:57 

han gör väl som det stora drevet där det är inne att hata oss. Vår historia av en del mindre begåvade beslut kommer vi få leva med lääääääänge medans om däremot ex Linköping gjort detsamma hade det varit glömt på en kvart. Leksands IF berör mer än någon annan förening i Sverige oavsett idrott.[/quote]

Det är bara för vi är störst, bäst och har supporters överallt!! :D
Hoppas bara vi slutar bäst i tabellen i SHL med snart,,, och sen leker hem bucklan 8)
Det mina vänner vore ett minne för livet efter man hållt på Leksand sedan början 70-talet,
och varit med om mycket motgångar. Även en del skoj, typ mirakelsäsongen.
Visst finns 3 guld på 70-talet, men då va man ca 10 bast och va glad då givetvis.
(-69 guldet va man knappt torr bakom öronen)
Men att vinna igen i nutid vore extremt skoj!
Leksands IF ger sej aldrig och ska visa att liten stad kan välta lag från stora städer.
Folk som inte håller på Leksand är helt enkelt avundsjuka på oss och föreningen för vi sviker
inte vårt lag, och byter lag som många gör eller gjort.
Så lite hat får vi räkna med av såna som inte ser Leksands storhet.
Linköping, Växjö mfl är inget mot oss. Plastlag deluxemodellen. ps undrar om Växjö betalat tillbaka nått av 256 millar arenan kostade?
Var själv där och levererade massor med gods själv. Dom fick ju antal fria år som skattebetalarna i Växjö borgade för!
Uppdrag granskning nån???
Nä ingen bryr sej.. Om nått litet händer Leksand slås det upp stort.
Därför det ger tittare och läsare om Leksands IF är med i texten. Dom lever på klick idag.
Så låt dom hata om dom vill. Vi är Leksands IF med mest supportrar i landet och vi är tjockhudade mot sånt :)
Och vi är bäst!!

InläggPostat: tor 04 jun, 2020 14:15 
Användarvisningsbild

Sniper skrev:
Dagens off topic 2: På tal om Drömmarnas Arena (som Rasmus Näsman nämner i förbigående i dagens Siljan News-artikel).

Citera:
Rörigt i Tegera i natt, det gula var borta, usel plats, folk hackade på mig och jag kände inte igen en enda spelare. Men Leksand spelade fruktansvärt bra, lirade skjortan av Frölunda och vann med 6-2. Vår playmaker Ted Henschenbauer (?) tokdominerade i powerplay https://twitter.com/RolfUrby/status/1257945502844411904

Nattens dröm (och dagens off topic): Lang debuterade i NHL och gjorde sitt första mål redan i matchöppningen - på volley mitt framför kassen. I vilket lag? Ja, det var det konstiga. De spelade i vita LIF-tröjor, utan gult, och kedjekamraterna påminde om leksingar. Leksand 2.0 och ny nivå möjligen, för Lang hade #24 på ryggen (inte #14).

Kommentatorn hade varit skeptisk inför nedsläpp - smått hånfull faktiskt - men nu talade han entusiastiskt om "drömdebut". Vilket ju var passande i en dröm.

I Hrivik-land borde alla män titulera sig hr.

InläggPostat: tor 04 jun, 2020 14:48 
Användarvisningsbild

mittnamn skrev:
Sniper skrev:
mittnamn skrev:
Undrar om Madhawk kör en fuling här. Leksand hade Camper på bordet inför förra sommaren. Detta vet Madhawk. Han vet även att Camper nu bjuds ut till Europeiska klubbar. Han vet dock inte exakt vilka SHL-klubbar som är intresserade. Då formulerar han något vagt om att Leksand ”haft honom uppe” utan att ange när om det är nu eller i för förra säsongen. Mycket möjligt att Leksand bara hade honom uppe inför förra säsongen och inte nu. Blir ju en klickvänligare rubrik om man kan skohorna in ”Leksand”.

Tänkte samma sak. Han har heller inte svarat twittraren nedan.

Citera:
Jakob Johansson
@JakobJ
·
2h
Svarar @MrMadhawk
Menar du att Leksand haft honom uppe nu eller inför förra säsongen då han ryktades till LIF? https://twitter.com/MrMadhawk/status/12 ... 9977729029

”Jag får rätt många mentions och har inte möjlighet att svara alla, dessvärre. Jag skriver givetvis inte om föregående säsong.”

Bra envishet!

InläggPostat: tor 04 jun, 2020 15:53 

Någon borde checka av läget med TJ, var ett tag sedan nu.

InläggPostat: tor 04 jun, 2020 18:12 

Sniper skrev:
mittnamn skrev:

Bra envishet!

Verkligen, gillar ditt "Hallå?" :D

InläggPostat: tor 04 jun, 2020 18:19 

SteveY skrev:
Sniper skrev:
mittnamn skrev:

Bra envishet!

Verkligen, gillar ditt "Hallå?" :D

Haha! Gäller att vara lagom passivt aggressiv :D

InläggPostat: tor 04 jun, 2020 23:01 

syd b. skrev:
Leksingimora! skrev:
Tycker Svensson får obegripligt mycket utrymme för MIF i kvällsblaskan. Blir inte bättre av att han uttryckligen sagt att han INTE gillar vårt kära lag rent av hatar!

Vart och när har han uttryckt det?

Roade mig att lyssna igenom poddarna "Sanny & Svensson" och det var i ett av dom avsnitten som han uttryckte det.

InläggPostat: fre 05 jun, 2020 13:14 
Användarvisningsbild

I väntan på Caito & Camper kan vi uppmärksamma att det idag är tre år sen Leksand värvade en annan transatlant - Alex Friesen https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... rad-center

Vad har de tre gemensamt? Goda passningsläggare.

Friesen
2017-18 15+29 Leksands IF
2018-19 10+20 Fischtown Pinguins DEL
2019-20 7+25 Fischtown Pinguins DEL

Camper
2017-18 13+29 Cleveland Monsters AHL
2017-18 (15 matcher) 3+16 Tucson Roadrunners AHL
2018-19 17+33 Grand Rapids Griffins AHL
2019-20 9+32 Utica Comets AHL

Caito
2019-20 8+35 KooKoo Liiga

Edit: Men hur kommenterade TJ Caito & Camper?

Citera:
Namn: Hubbla
Sänt: 2020-06-05 12:42:06
"Stor silly season-special bara om Leksands IF – i en dryg timme.

Det stundar i avsnitt 63 av Hockeypuls podcast, som också gästas av sportchefen Thomas Johansson.

Förutom en rejäl djupdykning i lagbygget bjuder vi på:

– Analysen av Björn Hellkvists intåg, vad kan det betyda för klubben?

– Fyra potentiella spetsvärvningar till backsidan.

– Nya besked om Spencer Abbott och kommentarer från "Tjomme" angående Matt Caito och Carter Camper.

– Ansvarsfördelningen i tränarstaben och varför den trion oavsett vad kommer vara LIF:s viktigaste rekrytering.

– Så kan Leksands IF ställa upp nästa säsong – målvaktsduon, backparen och kedjorna.

– Spelarna som LIF kan komma att skeppa iväg eller låna ut framöver."

Någon får gärna redovisa vad som sägs https://play.acast.com/s/hockeypuls/htt ... %3Fp%3D264. Jag och podcasts...Men inspirera mig - och jag lyssnar senare.

Edit 2: Upptäckte att man inte måste plåga sig igenom 1h 17m. Ekonomisk lyssning: TJ från minut 15 till 40. Caito minut 31 (han är en av fyra backar de tittar på). Camper minut 34 ("Inte jättehett" eftersom centersidan redan är stark).

InläggPostat: fre 05 jun, 2020 15:44 

Tjomme bla i ny poddcast
https://play.acast.com/s/hockeypuls/htt ... %3Fp%3D264
Nån som vet vilka som spelar låten innan podden och va den heter?
Menar den med dragspel..Låten heter väl Viggen? tror jag , men vilka spela denna?
Är smålänning och inte så insatt i sådan musik :lol:
Men den är bra så tacksam om nån kan hjälpa till

InläggPostat: fre 05 jun, 2020 15:59 

Lätt - Bröderna Lindkvist normalt, oklart om det är dom i denna version.

Drog nu in tokmånga vuxenpoäng!

InläggPostat: fre 05 jun, 2020 16:44 

Som sagt, Caito är en av fyra backar man tittar på. Camper kan vi i princip avskriva, och samma sak med Abbott av skattemässiga skäl. Lät också på TJ att man planerar att låna ut fler spelare än två, som jag själv varit inne på, om man lyssnar "mellan raderna". Gissningsvis Karlberg, Själin och en eller två till då. Men allt kan ju hända under sommaren såklart.
Adam tar också upp frågan Daniel Olsson Trkulja och Sebastian Wännström, som är väldigt svåra att placera in i laget, och jag håller med honom. Den först-nämnda ska ha spelat stora delar av säsongen halvskadad tydligen. Kan finns en uppsida där då, om han kan vara skadefri. Men som sagt, det skulle göra laget gott om man lyckas göra sig av med ett av dessa två kontrakt och därmed spetsa till det ytterligare. Det är min personliga åsikt.

InläggPostat: sön 07 jun, 2020 10:52 

Ty Rattie
27år
Rightare

Tog klivet från NHL till KHL förra säsongen utan att riktigt lyckas. Bytte KHL-klubb under pågående säsong.
En spelare som skulle kunna "falla mellan stolarna" i KHL, och därmed söka sig till en annan liga. Skulle vara en typisk TJ-värvning, lite likt Hrivik.
Det som talar emot är att han spelade nästan en hel säsong med Oilers 18/19.

https://www.eliteprospects.com/player/26385/ty-rattie
https://www.youtube.com/watch?v=6B8qhH6u63g

InläggPostat: sön 07 jun, 2020 13:54 
Användarvisningsbild

SteveY skrev:
Ty Rattie
27år
Rightare

Tog klivet från NHL till KHL förra säsongen utan att riktigt lyckas. Bytte KHL-klubb under pågående säsong.
En spelare som skulle kunna "falla mellan stolarna" i KHL, och därmed söka sig till en annan liga. Skulle vara en typisk TJ-värvning, lite likt Hrivik.
Det som talar emot är att han spelade nästan en hel säsong med Oilers 18/19.

https://www.eliteprospects.com/player/26385/ty-rattie
https://www.youtube.com/watch?v=6B8qhH6u63g

Hatten av för den spaningen och videon.

* * *

Dagens skospaning (förra sommaren var ett par vitblå Nike aktuella på forumet - nu kör vi blåvita Adidas) https://www.stadiumoutlet.se/herr/herrs ... 7_Outlet_M

Bild

InläggPostat: tis 09 jun, 2020 11:32 

i brist på annat i denna historisk lama silly, Jacke på g till Timrå.
Aterius till Borås. Shit vad man gillade honom när han tog fighten mot en gammal försupen jänkare när vi mötte Sheffield för några år sedan, fick bra med spö men stod upp för laget.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1410 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 94  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]