[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 2167: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 2167: Array to string conversion
Leksand Superstars • Visa tråd - 2021-09-16 19:00 Leksand - Rögle

Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: ons 08 dec, 2021 15:01

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 82 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: 2021-09-16 19:00 Leksand - Rögle
InläggPostat: tor 16 sep, 2021 21:18 

Forwards samspel..?

Men PZ, Kloos, och Lang är klart godkända idag, bra!

InläggPostat: tor 16 sep, 2021 21:20 

Män i grönt mot möss i vitt.

Jag är faktiskt uppriktigt förvånad! Trodde Rögle skulle vara bättre än oss men inte så här mycket bättre. Vi var ju totalt chanslösa!

Sen förlorar vi målvaktskampen kapitalt. Statistiskt sett är vår Kaskisuo tyvärr kass, annat går inte att säga. Vi bör väl ändå ge honom några fler matcher att visa vad han går för men i Skellefte ska Brage stå.

InläggPostat: tor 16 sep, 2021 21:21 
Användarvisningsbild

CMB skrev:
Sniper skrev:
Citera:
Redan direkt efter matchen var det rejält irriterat i LIF-lägret, en känsla som faktiskt skulle byggas på ytterligare de nästkommande dagarna.

— Nu har vi väl släppt den matchen men vi var om möjligt ännu mer irriterade både på söndagen och måndagen när vi sett matchen någon mer gång. Vi såg detaljer i egen zon och hur vi spelade klart situationer som gjorde att insatsen kändes nästan ännu sämre än den första känslan där i lördags. Vi spelade okej offensivt men spelet utan puck var inte alls på den nivå vi visat tidigare under säsongen. Det har vi pratat om nu i veckan, säger LIF:s assisterande tränare Mikael Karlberg https://www.siljannews.se/sport/kanner- ... t-en-match

"Publiken blir upprörd och börjar bua. Banderiljärerna blir arga, och pikadorerna blir ännu argare. Men argast av dem alla blir matadoren"

Undrar vem som är LIFs matador? 8)

Jag saknar tjuren Hrivik.
Och fjolårslejonet i kassen.

InläggPostat: tor 16 sep, 2021 21:29 

Trodde aldrig jag skulle skriva om nyförvärv efter 2 omgångar.
Men att sätta en matchotränad målis framför en backlinje som tappat Gunnarsson, Frallan, Göransson, Muller, Nordsäter och ersatt dessa tunga pjäser med en lättviktare i Thomas. Det kommer inte hålla!
Vi väger alldeles för lätt. När Ahnelöv får kliva av så blir det nästan komiskt.

Märkligt backbygge?

Verkar inte som J20 Bishel är riktigt redo.
Vi behöver en Fohlin/Lesund/Mehlart typ omgående!

InläggPostat: tor 16 sep, 2021 21:35 

bender skrev:
Björn: "våra bästa måste ju vara bättre än deras sämsta.." :lol:

Men hävdar fortfarande att det till stor del ligger på Kaz. Med det målvaktsspelet så går all luft ur spelarna. Minns första säsongen med Juvonen allt för väl..

1-0 Går rakt i magen på Kaz, och in.
2-0 Inte så mycket att göra för Kaz, men hade aldrig inträffat om inte 1-0 kom 40sek tidigare.
3-0 Spelarna har nu tappat all tillit och sitter i knät på Kaz, sitter bra i taket.
4-0 Den stolpen ska Kaz ha, om han ska vara SHL-målvakt.
Game over

Samma analys som jag gör av det här så nu besparade du mig att författa ett inlägg om det.

Möjligt att Kaskisuo kan växa in i det likt Juvonen men då kanske han skulle ha börjat som tvåa och få ta det i sin takt.

@Lundgren1919

InläggPostat: tor 16 sep, 2021 21:37 

Sniper skrev:

Ja Hrivik, vilken kraftmaskin! Och angående Juvonen så blev jag besviken på BH när han sa i en intervju nåt liknande att "inget ont om Juvonen men K är en bättre målvakt". Kändes som en onödig kommentar redan om det vore sant. Och hittills stämmer det ju inte ens.

InläggPostat: tor 16 sep, 2021 21:44 
Användarvisningsbild

CMB skrev:
Sniper skrev:

Ja Hrivik, vilken kraftmaskin! Och angående Juvonen så blev jag besviken på BH när han sa i en intervju nåt liknande att "inget ont om Juvonen men K är en bättre målvakt". Kändes som en onödig kommentar redan om det vore sant. Och hittills stämmer det ju inte ens.

Lite att leva upp till där. Än så länge påminner han mer om Atte Engren än Janne J. Och det är inget gott betyg.

Attack the fuckin puck!
Skate, skate, skate!

InläggPostat: tor 16 sep, 2021 21:57 

Sen vet man ju på förhand att eftersom Kaskisuo är rätt flitig på sociala medier så kommer han ju få höra hur dålig han är tyvärr. Inte ett ok beteende överhuvudtaget men det har ju hänt förr och kommer hända igen, minns vad Fransson och hans barn fick höra.

Inom en månad har vi rubriker i media om hur han får ta emot hot och hat på sina kanaler sen är cirkusen igång på allvar.

@Lundgren1919

InläggPostat: tor 16 sep, 2021 22:15 
Användarvisningsbild

Tror Björn inte ville riskera att sänka 2 målvakter ikväll och därför spara en peppad Brage till på lördag. Någon skrev om att Kaz påminner om Atte men han är tyvärr inte i närheten av Atte såhär långt. Atte spelade säsongen då vi försökte spela i SHL med ett HA lag vilket inte ens Patrick Roy i sin prime klarat bra. Hoppas att Kaz har psyke nog att komma ur detta och vissa att han kan vara en bra SHL målvakt.

InläggPostat: tor 16 sep, 2021 22:57 

Eastis skrev:
Sen förlorar vi målvaktskampen kapitalt. Statistiskt sett är vår Kaskisuo tyvärr kass, annat går inte att säga.
Kass-kass!

InläggPostat: fre 17 sep, 2021 4:45 

Råkade höra en radiopodd (?) igår där man sade om Kaz "han tar det han ska, men en riktigt bra målis måste även ta några fler".

Och det var alltså innan Rögle-fiaskot...

Sedan tror jag man ska undvika att lägga all skuld på honom. Det är ju ett lagspel och även forwards har ett ansvar i försvarszon. Vi är ju klappkassa på varje position i år.

InläggPostat: fre 17 sep, 2021 8:23 

bender skrev:
Går ju rakt i magen på Kaz? Ytterligare ett på hans konto..

...och ridå. Så är det med svaga målvakter. Det sänker hela laget när det rinner in tveksamma. Än så länge är säsongen exakt som för två år sedan.

Ja, det är ju givetvis målvakternas fel att hela laget spelar skitdåligt. Det är ett gammalt djungelordspråk här på forumet. Första ska han absolut ta tycker jag, men övriga mål kan man inte lasta honom för. Jag ser dock andra som är större syndabockar. Vad gör Berg t.ex. rensning ohotad rakt ut i mitten där det står röglespelare? Visserligen en turlig nedtagning men den pucken ska bara hamna på andra sidan rinken...
Stjärnan skrev:
Ludde skrev:
Sen backar vi ner i knäet på vår taffliga målvakt så han inte ser ett skit.

Dom litar inte på honom.

Skaplig utdelning för Rögle på bara några minuter när vi går ner oss totalt och inte ens är trea på puckarna.
Vem fan gör det?

Och vilken målvakt kan lita på de skitvecka backarna? Är det omöjligt att lyfta blicken och se att målvaktsspelet är ett samspel mellan försvar och målvakt och där man inte hittat rätt riktigt ännu? Är det för svårt att kunna se att det kan vara flera orsaker som resulterar i mål bakåt än att det alltid ska handla om ett misstag av målvakten?
bender skrev:
Ludde skrev:

Dom litar inte på honom.

Skaplig utdelning för Rögle på bara några minuter när vi går ner oss totalt och inte ens är trea på puckarna.

Exakt. Det är såhär det blir när man har en målvakt som man inte kan lita på. Allt spel rasar, och det är klart att då kan man hitta alla möjliga exempel på dåliga beslut som leder till baklängesmål. Men det börjar med att målvakten släpper in ett tveksamt, varje gång. Jämför senaste två säsongerna.

Oroväckande, minst sagt..

Eller så börjar det med flera försvarsmissar som inte resulterat i mål tidigare som gör att målvakten inte litar på sitt försvar. Men som sagt, det är lättare att skylla på målvakten... Jämför senaste 20 säsongerna.
klas skrev:
Jon sammanfattar det bra.

”En jävla piss-period. Vi beter oss som småungar.”

Kan bara instämma.

Ja, klockren analys. Endast Lang går från den här matchen med knappt godkänt, övriga får underkänt eller ännu lägre.
klas skrev:
Till Kaz försvar ska sägas att han inte har nåt försvar. Typ backarna i knät, och forwards stillastående.

Sen vore det trevligt om han gjorde nån räddning mellan varven ändå kan jag tycka.

Han gjorde flera... Friläggesräddning efter 15 (?) sekunder i första t.ex. Men letar man bara fel så ser man inte det som görs bra. Jag tycker inte att han är godkänd idag, men han är ju långt ifrån sämst på banan och jag förstår inte den här extrema häxjakten som det har blivit nu. Jag tycker faktiskt det är ganska skrämmande hur man har bestämt sig för att en spelare är skitdålig och sen bara tokkör man och sågar honom för allt som händer på banan. Kaskisuo är ju inte första spelaren som blir utsatt för det... Juvonen, Zacke och Fransson är ju bara några exempel på senare tid som gjorde några sämre insatser i början som sedan blev en sanning framöver oavsett hur bra de var.

Ludde skrev:
Skillnad på att ha en målvakt som är på tå mot att ha en slips i målet.

Givetvis bara skillnad på målvakter, det har ingenting med långsamma och tama avslut jämfört med snabba distinkta avslut att göra. Så är det!
Stjärnan skrev:
Jag ser fram mot Wiborgs försvar av KKs siffror den här kvällen också.. 8)

Han har nummer 31, samma som förra matchen? Övriga officiella siffror som vi kan se är totalt ointressanta förutom att det blev 0 poäng.
klas skrev:
Stjärnan skrev:

Han sitter nog som bäst och slipar på argumenten… 8)

Jag brukar gå och lägga mig efter matchen och samla ihop mig lite innan jag gär in och vräker ur mig skit med någon som jag bestämt mig för innan som jag tycker är dålig ;)

Sen är vi ju tillbaka till det jag skrev efter förra matchen, jag tycker inte Kaskisuo var bra. Men han får oförtjänt mycket skit när det är andra som är sämre, det har blivit en häxjakt som jag tycker är jävligt fel. Det är väldigt osakligt och bara rena påhopp. Klart jag också är orolig för vi behöver en målvakt som är klart mycket bättre än det han visat hittills, men man måste även tänka på att det tar ett par matcher att komma in i spelet och hitta självförtroendet i SHL. Kanske extra lång tid när man inte spelat en riktig tävlingsmatch (räknar inte in CHL) på nästan två år, så jag tycker att man borde ha lite tålamod. Stundtals ser det bra ut, han behöver bara hitta jämnheten och få in bedömningarna för stor rink i ryggmärgen. Han har spelat länge i nordamerika och även målvakter kan ibland behöva tid till att hitta rätt i bedömingar av vinklar osv.

klas skrev:
Och vad än Wiborg säger ( 8) ) våran Kaz är klasser sämre än Rifalk i kväll.

Det är han absolut, men då är det kanske SHLs bästa målvakt också.
bender skrev:

Men hävdar fortfarande att det till stor del ligger på Kaz. Med det målvaktsspelet så går all luft ur spelarna. Minns första säsongen med Juvonen allt för väl..

2-0 Inte så mycket att göra för Kaz, men hade aldrig inträffat om inte 1-0 kom 40sek tidigare.
3-0 Spelarna har nu tappat all tillit och sitter i knät på Kaz, sitter bra i taket.
Game over

Har spelarna tappat all tillit till sin målvakt efter ett mål som han borde tagit och ett mål som inte är mycket att göra åt så har vi klart större problem än målvakten. Då ska nog hela laget ta sig en funderare på ifall man ska hålla på med idrott över huvud taget för då har man inte psyket att spela på den här nivån. Så nej, jag köper inte dina förklaringar alls att laget inte litar på sin målvakt. Fyran håller jag inte heller med om, det är en retur som studsar åt sidan och han slår in på volley som han inte hinner ut på.

Matchen då?
Helt ok första, andra är nog det sämsta jag sett på väldigt länge, tredje försöker man ändå samtidigt som Rögle kanske också backar ner lite.

Berg har svårt att hitta in i spelet. Tycker han var bättre förra säsongen så jag hoppas att det bara är lite nerver och saker som går att slipa på. Lang bäst i laget idag, skönt att se då jag själv varit skeptisk till om han verkligen kommer ta det lilla steget som fattas till att bli en riktigt bra SHL-spelare. Övriga är bara en stor grå massa av underkända så jag stannar där.

En sista uppmaning: Kritisera gärna spelare, men fan, håll nivån och sluta skylla allt på en spelare. Fortsätter det så här så är väl Franssons skada snart Kaskisuos fel också...

InläggPostat: fre 17 sep, 2021 9:02 

Saknaden av Juvo och Hriffen gör nästan fysiskt ont.
Notera Rifalks monsterräddning. Möggel gör mål sju sekunder senare.
Brage i nästa. Lugnet självt.

InläggPostat: fre 17 sep, 2021 9:21 

Wiborg skrev:
bender skrev:
Går ju rakt i magen på Kaz? Ytterligare ett på hans konto..

...och ridå. Så är det med svaga målvakter. Det sänker hela laget när det rinner in tveksamma. Än så länge är säsongen exakt som för två år sedan.

Ja, det är ju givetvis målvakternas fel att hela laget spelar skitdåligt. Det är ett gammalt djungelordspråk här på forumet. Första ska han absolut ta tycker jag, men övriga mål kan man inte lasta honom för. Jag ser dock andra som är större syndabockar. Vad gör Berg t.ex. rensning ohotad rakt ut i mitten där det står röglespelare? Visserligen en turlig nedtagning men den pucken ska bara hamna på andra sidan rinken...
Stjärnan skrev:
Ludde skrev:

Dom litar inte på honom.

Vem fan gör det?

Och vilken målvakt kan lita på de skitvecka backarna? Är det omöjligt att lyfta blicken och se att målvaktsspelet är ett samspel mellan försvar och målvakt och där man inte hittat rätt riktigt ännu? Är det för svårt att kunna se att det kan vara flera orsaker som resulterar i mål bakåt än att det alltid ska handla om ett misstag av målvakten?
bender skrev:
Ludde skrev:

Dom litar inte på honom.

Exakt. Det är såhär det blir när man har en målvakt som man inte kan lita på. Allt spel rasar, och det är klart att då kan man hitta alla möjliga exempel på dåliga beslut som leder till baklängesmål. Men det börjar med att målvakten släpper in ett tveksamt, varje gång. Jämför senaste två säsongerna.

Oroväckande, minst sagt..

Eller så börjar det med flera försvarsmissar som inte resulterat i mål tidigare som gör att målvakten inte litar på sitt försvar. Men som sagt, det är lättare att skylla på målvakten... Jämför senaste 20 säsongerna.
klas skrev:
Jon sammanfattar det bra.

”En jävla piss-period. Vi beter oss som småungar.”

Kan bara instämma.

Ja, klockren analys. Endast Lang går från den här matchen med knappt godkänt, övriga får underkänt eller ännu lägre.
klas skrev:
Till Kaz försvar ska sägas att han inte har nåt försvar. Typ backarna i knät, och forwards stillastående.

Sen vore det trevligt om han gjorde nån räddning mellan varven ändå kan jag tycka.

Han gjorde flera... Friläggesräddning efter 15 (?) sekunder i första t.ex. Men letar man bara fel så ser man inte det som görs bra. Jag tycker inte att han är godkänd idag, men han är ju långt ifrån sämst på banan och jag förstår inte den här extrema häxjakten som det har blivit nu. Jag tycker faktiskt det är ganska skrämmande hur man har bestämt sig för att en spelare är skitdålig och sen bara tokkör man och sågar honom för allt som händer på banan. Kaskisuo är ju inte första spelaren som blir utsatt för det... Juvonen, Zacke och Fransson är ju bara några exempel på senare tid som gjorde några sämre insatser i början som sedan blev en sanning framöver oavsett hur bra de var.

Ludde skrev:
Skillnad på att ha en målvakt som är på tå mot att ha en slips i målet.

Givetvis bara skillnad på målvakter, det har ingenting med långsamma och tama avslut jämfört med snabba distinkta avslut att göra. Så är det!
Stjärnan skrev:

Han har nummer 31, samma som förra matchen? Övriga officiella siffror som vi kan se är totalt ointressanta förutom att det blev 0 poäng.
klas skrev:
Stjärnan skrev:

Han sitter nog som bäst och slipar på argumenten… 8)

Jag brukar gå och lägga mig efter matchen och samla ihop mig lite innan jag gär in och vräker ur mig skit med någon som jag bestämt mig för innan som jag tycker är dålig ;)

Sen är vi ju tillbaka till det jag skrev efter förra matchen, jag tycker inte Kaskisuo var bra. Men han får oförtjänt mycket skit när det är andra som är sämre, det har blivit en häxjakt som jag tycker är jävligt fel. Det är väldigt osakligt och bara rena påhopp. Klart jag också är orolig för vi behöver en målvakt som är klart mycket bättre än det han visat hittills, men man måste även tänka på att det tar ett par matcher att komma in i spelet och hitta självförtroendet i SHL. Kanske extra lång tid när man inte spelat en riktig tävlingsmatch (räknar inte in CHL) på nästan två år, så jag tycker att man borde ha lite tålamod. Stundtals ser det bra ut, han behöver bara hitta jämnheten och få in bedömningarna för stor rink i ryggmärgen. Han har spelat länge i nordamerika och även målvakter kan ibland behöva tid till att hitta rätt i bedömingar av vinklar osv.

klas skrev:
Och vad än Wiborg säger ( 8) ) våran Kaz är klasser sämre än Rifalk i kväll.

Det är han absolut, men då är det kanske SHLs bästa målvakt också.
bender skrev:

Game over

Har spelarna tappat all tillit till sin målvakt efter ett mål som han borde tagit och ett mål som inte är mycket att göra åt så har vi klart större problem än målvakten. Då ska nog hela laget ta sig en funderare på ifall man ska hålla på med idrott över huvud taget för då har man inte psyket att spela på den här nivån. Så nej, jag köper inte dina förklaringar alls att laget inte litar på sin målvakt. Fyran håller jag inte heller med om, det är en retur som studsar åt sidan och han slår in på volley som han inte hinner ut på.

Matchen då?
Helt ok första, andra är nog det sämsta jag sett på väldigt länge, tredje försöker man ändå samtidigt som Rögle kanske också backar ner lite.

Berg har svårt att hitta in i spelet. Tycker han var bättre förra säsongen så jag hoppas att det bara är lite nerver och saker som går att slipa på. Lang bäst i laget idag, skönt att se då jag själv varit skeptisk till om han verkligen kommer ta det lilla steget som fattas till att bli en riktigt bra SHL-spelare. Övriga är bara en stor grå massa av underkända så jag stannar där.

En sista uppmaning: Kritisera gärna spelare, men fan, håll nivån och sluta skylla allt på en spelare. Fortsätter det så här så är väl Franssons skada snart Kaskisuos fel också...

No offense men har du sysslat med lagidrott?

Målvaktsposten är den enskilt viktigaste positionen. Om målvakten är darrig, fladdrig och dessutom släpper in flera billiga puckar då sprider det sig en oro bland övriga spelarna.

Hittills tar inte ens KK de puckar som förväntas av honom, hur tänker du då att spelarna helt plötsligt ska kunna lita på honom när han inte tar skott där han har fri sikt.

JJ var darrig första året och det spreds en osäkerhet till övriga laget. År 2 spelade han extremt bra och spred ett lugn kring sig, enorm skillnad.

Om Brage är katastrof mot SAIK då är det kris på riktigt. KK känns spännande men har vi råd att spela in honom om han fortsätter förlora målvaktsmatcherna?

InläggPostat: fre 17 sep, 2021 9:50 

Uffe88 skrev:
No offense men har du sysslat med lagidrott?

Målvaktsposten är den enskilt viktigaste positionen. Om målvakten är darrig, fladdrig och dessutom släpper in flera billiga puckar då sprider det sig en oro bland övriga spelarna.

Hittills tar inte ens KK de puckar som förväntas av honom, hur tänker du då att spelarna helt plötsligt ska kunna lita på honom när han inte tar skott där han har fri sikt.

JJ var darrig första året och det spreds en osäkerhet till övriga laget. År 2 spelade han extremt bra och spred ett lugn kring sig, enorm skillnad.

Om Brage är katastrof mot SAIK då är det kris på riktigt. KK känns spännande men har vi råd att spela in honom om han fortsätter förlora målvaktsmatcherna?

Fast om vi har spelare som inte har tålamod nog eller psyke nog att faktiskt göra det arbete de är tillsagda att göra, oavsett om målvakten tappar in en puck eller ej, så ligger ju snarare felet där. Eller hur? Att Kas släpper en enkel, försvarar ju inte utespelarnas totalt obefintliga försvarsspel resten av perioden?

Lagidrott handlar om att laget ska prestera, inte att hitta syndabockar när det inte gör det.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 82 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]