Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: fre 14 aug, 2020 18:23

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 192 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 29 mar, 2006 11:23 

Jag kräver en ursäkt från masken över misslyckade värvningar och skit genom åren....

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 29 mar, 2006 13:01 

Håller med om att både IF och SS skulle må mycket bättre och det skulle kännas betydligt sundare att ha högre i tak! Jag tror att man skulle slippa en massa onödig skit om Superstars hade en öppen kanal till- och tog upp seriös kritik av IF. Som det är nu så handlar det om att man antigen tiger, lider och försöker hålla god min eller skriker (och skriver) en massa meningslös skit om allt från personer till...ja...det mesta...

Sedan tycker jag att öppenheten i IF är lika med noll! En hemsida som tar upp melodifestivaler och annat skit, men knappt släpper en rad om strategier, tankar hos ansvariga (ja förutom det årliga försvars/framtidshopp-talen från 18 ). Nej ut för fan i media och i andra kanaler och informera så slipper man en massa destruktiva spekulationer och frustrationer. (men det förutsätter förståss att man inte skäms själva över det man gör och har en massa lik i garderoben...)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 29 mar, 2006 14:18 

Vänner,

Det är med stor sorg i hjärtat jag konstaterar att våldtäkten på världens vackraste klubb bara fortsätter. Jag vill även passa på att be ansvariga för debaclet dra åt helvete. Hade vissa någon skam i kroppen skulle de inte ta emot lönen den 25:e.

Även våra sopor på isen ska ta sitt ansvar. Maken till viljelösa, inkompetenta ursäkter till hockeyspelare har sällan skådats. Några få undantag finns. Ni vet vilka.

Till sist: Jag visste väl att matchen mot BIK bara var dödsryckningar.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 29 mar, 2006 15:33 

30 millar drygt är lönekostnaderna för dom fårpittarna som åker runt på isen och gör bort sig. Bra jobbat masken, frågan är om den idioten skulle betala 20 millar för en volvo och tro han fick en ferrari?
Nåväl nu dör vi en smula sen reser vi oss upp, rensar ur i superstars ledning så vi får en suporterklubb med stake i som vågar säga FAN och inte som vi har nu var är mitt vaselin?
Sen djävlar skall vi börja ställa krav på den förbannade djävla klubben, gör om det här och ni kommer att önska att ni var någon helt annanstans, nu är det fan slut på små gulliga LIF supportrar, nu måste vi inse att kärlek inte bara är att stå och heja på sitt lag, det är att våga ta ansvar och stå upp när man dör. Vi skulle tidigare för flera år sedan ha visat vad vi tyckte om masken och jonas, men då var majoriteten här sådana att ge dom en chans till, får ja fråga er om er partner i livet blir utsatt för ett mordförsök säger ni då i domstolen att dom skall ge honnom en ny chans?
Nej nu börjar vi på nytt och den här gången skall vi kräva något, våran kärlek till skölden är gratis men till spelare och ledning kostar det att reparera vår respekt. Dom har i över 5 år pissat, torkat sig med vår respekt, vill dom ha den åter så får dom fan bevisa att dom är värda den.
Vi skall inte tiga och tacka vi skall kräva fattar ni det jommelpittar?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 29 mar, 2006 17:32 

Bra att flera öppet här kritiserar Superstars... Även det måste få ventileras öppet här inne.... Lillgud hänger på....

När inbetalningsavin kommer sen för Superstars-medlemskort och dom vill att ni skall förnya det....
Klipp då sönder inbetalningskortet.... Och lägg det sönderklippta inbetalningskortet i ett kuvert...och på med ett frimärke och posta det till:
***Leksand Superstars, Sparbanksgatan 2, 79331 Leksand!***

En misstroende röst är det om något... Vi vart i elitserien 3ggr på slutet....vid alla dom 3st tillfällen har vi åkt ur med en smäll! Och inte en djävul har gjort nåt el ställt nån mot väggen under dom åren. Inga offentliga stora saker har inträffat,inga tydliga utspel och markeringar. Organisationen superstars har enbart uppmuntrat till att detta skall vi stödja,kom till matcherna och heja på laget det är på så vis vi kan fixa detta. (Sent om sider när vi redan var ur nu sista gången ,då gjorde klacken en 2mins-manifestation) Men det är en fis i rymden,och nåt som enligt uppgift Emil kom på bara,det var inget som var för-sanktionerat från superstars sida.

**Vi skall komma ihåg...att det finns ett koppel personer som har superstars som jobb...och därmed inkasserar en _lön_ därifrån!!!**

Det är dax å markera nu... Dom har valt å vandra en väg... En väg som flertalet av supportrarna inte kan ställa sig bakom. Den röda tråden och mönstret funnits där hela tiden.... Likförbannat har dom valt och blunda för verkligheten vid alla 3st tillfällen vi åkt ur.

Att skylla på lagar och paragrafer när ni sitter i knät på dom är bara tragiskt. Folk skiter i om vi så betalar 20-30kr mer i inträde.... Spelar laget bra och i "rätt serie" då kommer publiken i vilket fall som helst.

Masken å Jonas...linkar nu hem... Men ingen har avskedat dom. Vi har inte fått nåt köttbyte än...som behövs för och kvitta allt elände. Och kunna börja om från noll.

Däremot kommer det och bli en betydligt tuffare ekonomisk verklighet även för superstars som organisation i allsvenskan. Och det är här vi kan få vädra blod.... Nedskärningar i deras organisation...!!

Superstars som organisation har svikit varenda Leksand mer än vad Masken och Jonas gjort tillsammans. För vi kan inte kräva att Jonas och Masken skall stå upp för oss och försvara oss. Däremot har superstars tagit sina trogna supporters för givet. Dom har absolut inte stått upp,dom som har MAKTEN och vistas ofta i samma KORIDORER som herr Masken å Jonas... Bara tomt kallprat över en kaffekopp max... Inget skit ni sagt till oss el visat vad ni gjort! (Allt så hemligt...hysch hysch...får inte kritisera dom för hårt...då blir vi utan biljetter osv...). Ni svikit dom egna...mer än vad laget svikit oss!

En kraftmarkering nu...skit i och betala superstars-medlems-skapet!
(Och det drabbar ju inte Leksand som lag på nåt vis,el deras satsning att ta sig tillbax). Vi håller ju ändå fortsatt på Leksand. Det superstars flathet som det skall markeras emot....dom har tittat på 3ggr nu. Och det altså inte enskilda personer i klacken superstars vi jagar... Utan det finns såna som har LÖN för att ha det som sitt jobb...att göra saker för Leksands bästa och därmed oxå se till sina medlemmars bästa.

Av det har inget uppfyllts. Så klipp sönder inbetalningen i en ren protest!
(Och va inte egoistisk och tänk att du kanske spar nån krona på nån resa....nästa säsong allsvenskan och du skall knappast resa nåt överdrivet då)

3. Stolt leksing över rekonstruktions"mygel"satsningen som tog oss hem = För vi förtjänade verkligen att återvända!

Inläggsrubrik: Helt rätt!
InläggPostat: ons 29 mar, 2006 17:52 

Jag tycker Lillgud& Stalin har helt rätt!
Mitt i säsongen krävde jag att superstars skulle reagera i många inlägg,men inget hände,jag fick bara skit av ett par ej namngivna personer för det!
Det här var ursäkterna!

1 Det arbetas bakom kulisserna! Du ska inte yttra dig om saker du inte vet!
2 Vi kan mista våra förmåner på biljettinträdet och puben!Vi har ju signat ett kontrakt med LIF att vi inte ska kritisera ledningen!
3 Att skapa kaos gynnar inte laget,då kanske vi åker ur!

Hade jag vetat att ledningen i superstars hade lön,då hade jag krävt huvuden på fat i tidigare skede!
Deras förräderi är i klass med Masken & Co,ut med ski-en i alla led nu!
Tomten

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 29 mar, 2006 19:10 

**Till Tomten..**

Helt klart finns det ett koppel i superstars organisation som jobbar heltid , vissa kanske deltid el vissa som inhyrs bara vid vissa tillfällen. Men vissa har det ju som sitt dagliga jobb...och dom har **garanterat LÖN!!!** Dom har väll som det så fint heter... Både tex bla marknad,ekonomi/administrations avdelning. Man skall oxå kommaihåg att superstars är en stor organisation....och därför är oxå mycket jobb. Och sen finns det väl även änglar som bara ställer upp idiellt vid vissa tillfällen och därmed jobbar gratis.(Dom kan ju dock få andra förmåner kopplade till Leksand,som tack) Men att det ändå finns folk som hämtar ut sin lön i superstars-namn....och oavsett var dom har för sysselsättning i superstars så jobbar dom ytterst för sina medlemar. Utan medlemarna hade dom inget jobb att gå till och därmed vore dom arbetslösa utan lön. Dessutom har dom ju hyra på deras lokal på byn, fast dom har väll oxå fått nåt kryp-in i Ejendahls nu..

Så dom har lön...och pengar cirkulerar i rörelsen helt klart. (Och det väll absolut inte medlemsavgiften i sig,som är är deras riktiga inkomstkälla,dom tjänar ju pengar på andra kringsaker oxå)

*Men medlem-skapet ett bra sätt å markera missnöjet på*
Och eftersom dom själva ju inte är förmögna att visa sitt missnöje tillräckligt kraftigt el tydligt emot Leksand. Men blir så när blir inavel...Leksand å Superstars å Spelarna går ju i princip hand i hand nere på byn. Dom lever på samma lilla yta...dom vill inte stöta sig med varandra...dom behöver varandra för att överleva och dom vet så väl om det.
Och därför händer det aldrig nåt heller...

Folk i klacken från Leksand...buar väll därför inte heller gärna ut sina vänner som dom ju skall ta en öl med sen på fredagkväll...el skall ta en fika med på söndagförmiddag. Därför blir oxå automatiskt mest gnäll på utlänningarna i Leksand. Alla skyddar ju varandra i Leksand. (Visst finns det oxå undantag flera är väll rasande där uppe nu...och det säkert ett djävla gnäll där uppe på byn nu bland folket). Men i slutändan vad gör superstars för något åt problemen,dom ju gått med skygglappar och munkavel på i flera säsonger nu.

Det oxå lätt för dom och kasta skit på oss som skriver här inne och säga att vi bara gnäller osv.. Men vi försöker belysa diskutera och hitta problemen så att vi skall kunna lyckas nångång som klubb. Alla andra bara blundar för allt....3ggr åker vi ur...det sånt man får räkna med typ..

Samtidigt skall dom aldrig underskatta oss. Både sponsorer och nyhets-tidningar osv känner av och kollar läget på forumen hur stämningen är och hur snacket går bland fansen osv.
Så låt organisationen superstars underskatta oss...och dom gräver sin egen grav.

3. Stolt leksing över rekonstruktions"mygel"satsningen som tog oss hem = För vi förtjänade verkligen att återvända!

Inläggsrubrik: Superstars
InläggPostat: ons 29 mar, 2006 20:34 

Det hade ju varit kul om någon från Superstars styrelse hade velat svara på kritiken här i forumet. Jag är iallafall nyfiken på vad de har att säga.

Inläggsrubrik: Superstars
InläggPostat: ons 29 mar, 2006 20:34 

Det hade ju varit kul om någon från Superstars styrelse hade velat svara på kritiken här i forumet. Jag är iallafall nyfiken på vad de har att säga.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 29 mar, 2006 20:40 
Användarvisningsbild

Men förfhelvete, sända tillbaka inbetalningskortet... Om man nu vill ha förändring varför går man inte på årsmötet och ser till att välja en ny styrelse???

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 29 mar, 2006 20:50 

Hellstrand skrev:
Men förfhelvete, sända tillbaka inbetalningskortet... Om man nu vill ha förändring varför går man inte på årsmötet och ser till att välja en ny styrelse???

För att det är lättare att sitta på ett forum och gnälla över att inget händer :?

VD, sportchef, styrelse, spelare, tränare, superstars... är det några fler ni experter vill hänga ut innan vi tar nya friska tag?

Inläggsrubrik: Lillgud, stalin, vitblå med flera
InläggPostat: ons 29 mar, 2006 21:07 

Det jag skriver till lillgud i första hand nu är för att du skall tänka till lite. Helt enkelt för att du ska sansa dig och sluta spy galla om sånt som du inte har en aning om.

Hade egentligen inte tänkt bemöta dina påhopp över huvud taget, men nu får det tamejfan vara nog.

Om du bara hade den minsta aning om hur obekväma Superstars ledning gjort sig uppe hos LIF genom åren så skulle du knipa käft helt och hållet. Bara för att det inte ventileras i detta, totalt urspårade, forum så betyder det inte att inget görs.

Det är såklart lätt för dig att sitta hemma i nån vrå och spy galla över alla som rör sig och försöker jobba för föreningarnas bästa. Om du nu har nån som helst jävla stake i dig så tycker jag att du ska ta dig till Superstars eller Leksands kansli och berätta för dem vad du har för lösning på problemen istället för att gotta dig i, och därmed bli en del, av problemet.

Du är för närvarande bränslet som asgamar lever på. Du är helt enkelt just nu den största risken som Leksand har att ta tag i. Du är en av dem som försöker söndra de styrkor som ändå skall ta hand om det som finns kvar. Media och alla som vill Leksand illa älskar sådana som dig.

Vad fan tror du att superstars, tmg, mälarmasar eller vilken jävla supporterförening som helst är till för. Det säger sig väl självt att det är en supporterförening och inget annat. Om du är så jävla naiv så du tror att supporterföreningar när som helst kan avsätta personer i moderföreningen eller styra och ställa till höger och vänster så tror du fel. Ge mig ett enda exempel på att det hänt någon annanstans eller var tyst.

Riv du ditt medlemskort, lägg det i ett kuvert och försvinn sedan för gott från det här forumet som Leksand Superstars faktiskt betalar för.

All heder åt alla er andra som försöker bygga upp nåt nytt istället för att rasa och därmed rasera.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 29 mar, 2006 21:21 

Jag är väl en av "jommelpittarna" antar jag, den var ny...

I en svartvit värld skulle allt bara precis så enkelt som vissa vill göra gällande. Masken har medvetet kört allt i skiten och alla som inte krävt hans avgång har tyckt att han gjorde ett bra arbete...jomentjena!

Stalin, du och alla andra beundransvärda deppare, varför i helvete har du inte gjort någon banderoll och krävt maskens avgång? Måste man ha majoritetsbeslut för sådant? Åk ner och säg vad du tycker om du nu har hälften så mycke stake som du vill göra intryck av. Sedan läste jag att någon uppmanade till att riva medlemskorten och strunta i att lösa nytt medlemskap...djävligt smart...låter som om en morings våta dröm. Vad i h-vete skulle bli bättre av det? Håller med [-M-]: Riv du ditt medlemskort, lägg det i ett kuvert och försvinn sedan för gott från det här forumet som Leksand Superstars faktiskt betalar för.

Jag vill även passa på att förtydliga mitt inlägg tidigare så inga missförstånd råder. Jag lever INTE i den villfarelsen att SS och IF inte pratar med varandra. Det jag vill är att man skall göra det öppnare så sådana som kräks här inne, slipper få vatten på kvarn hela tiden...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 29 mar, 2006 21:23 

Hellstrand....
Vid vissa tillfällen fungerar det inte och förhandla om saker å ting....då måste man bara agera..
Det är om man agerar som det ger någon slags effekt å genomslagskraft....!
Och misstroendet syns då tydligt.

Röstning nåt som känns välldigt tamt.... Då bara flyttar man tyst på problemet...och sen fortsätter det hela oavsett vilka som styr vid rodret. Och röstning ju ingen direkt misstroende sak mot superstars som organisation hur dom agerat,dvs inte agerat alls... Utan då blir bara personligt mot nån enstaka person....och jag inte så säker att alternativ2 på listan "pelle plutt" skulle tex göra det direkt nå bättre i den situationen. Då har vi bara låtsats gjort nån dimridå.... Och tagit fokus från problemet och skyller på nån enskild person...

Problemet och det som skall diskuteras är väl hur och varför inte organisation markerar saker å ting,trots hur eländigt allt än bär iväg.
Men fattar dom inte sånt.... Då visar man dom hur man agerar... Sen kanske dom lär sig att agera själva oxå nångång...

Och jag skulle då heller aldrig krypa till nån röstnings-skål oavsett om det gällde politik el om handlar om nån styrelse som skall utses.
Men för det behöver man ju inte va "röst-lös"...utan kan ändå ventilera min åsikt i frågan.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 29 mar, 2006 21:37 
Användarvisningsbild

Och ditt agerande är att sitta hemma och uppmana folk att klippa sina inbetalningskort. Väldigt tydlig markering.

Om inte alternativ 2 "pelle plutt" duger kanske Lillgud själv skall krypa fram från tangentbordet och kandidera som ordförande så att det blir någon fart i SuperStars.

Och sedan kanske du kan ställa dig upp på årsmötet och framföra dina synpunkter om agerande? Men det kanske innebär att du måste lämna tangentbordet ocg visa dig

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 192 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]