Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: fre 14 aug, 2020 18:59

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 192 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 06 apr, 2006 22:08 

nej jag har sagt att det varit för lite djävla liv inget annat och att folk inte velat se vad som händer och det står jag för. Du hävdade att jag inte gjort något vilket jag försökt med.

Jag säger så här jag hatar umeå med för att det är evolutionens rövhål :lol:

Mitt syfte i huvudsak har varit att jag försökt få pressen när inte LIF själva insåg det att ta upp problemet med den totala brist på förmåga och handlingskraft som finns/fanns i LIF i form av masken och Jonas.
Dom brev jag sänt till LIF har jag formulerat som det sig bör dvs ett akademiskt korrekt språk vilket borde vara det språk en VD komunicerar på i alla fall dom jag tidigare mött. De svar som jag försökt få är vilken akademiskbakgrund Jonas har? Varför föreningen visar en sådan brist på handlingsförmåga i krissituationer, varför inte en utvärdering med systemteorietisk ansats gjorts för att utvärdera problemen i LIF?
Varför en sportchef får fortsatt förtroende trotts uppenbara misstag, när jag väl jobbade så råkade jag tappa bort 500-tusen och fick sparken :lol:
Varför man inte använnder en idrottspsykolog? Samt varför man inte tar en psykologisk profil på de spelare man är intreserad av att värva för att se om dessa går att få till att sammverka. Dvs väldigt konkreta frågor som borde ha kunnat besvarats och som skulle kunna belysa viktiga delar i vad som vart fel innom LIF.

Inläggsrubrik: Grattis!
InläggPostat: tor 06 apr, 2006 23:16 

Hej
Av alla debatter och diskussioner jag läst härinne på forumet så tror jag stalin och dalastárk nått ett lågvattenmärke!
Vad försöker man bevisa?
Vem som har störst............................?
Ni kan sriva 100 tals inlägg,ingen ändrar sin åsikt av er två i alla fall!

Jag har mina åsikter också om agerande från fans,superstars,LIF o.s.v.,men måste man dunka in i någon att just min åsikt är den rätta?
Jag förstår Dalastark som tycker det är jobbigt när många av oss forumskrivare tycker att någon(superstars)ska agera,men för min del är superstars de enda som kan påverka om vi inte ska starta en lynchmobb då!

Stalin förstår jag också som tycker att Superstars skulle kunna agera mkt kraftigare i tidigare skede,verkligheten är ju i alla fall den att vi har ramlat ur 3 ggr nu och ingen har noterat supportrarnas missnöje än!
Stalin har försökt komma in med banderoller på matcher men blivit stoppad!
Vem bestämmer vad som får skrivas på banderoller?

En sak tycker jag är lite lustig däremot och det är att Superstars skulle aldrig ha lyckats med det de har lyckats med om de jobbat på ett annat sätt?
Jag vet inte vad de har lyckats med,för min del har vi ramlat ur tre ggr!

Vi är fans allihopa och måste nu hålla ihop,det vi kan påverka är att se till att vi aldrig går på en sådan "Jonas blåsning" en gång till!

Tomten

Inläggsrubrik: Re: Grattis!
InläggPostat: tor 06 apr, 2006 23:28 

Tomten skrev:
... ingen har noterat supportrarnas missnöje än!

Vem är "ingen"?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 apr, 2006 4:48 

Broman jag håller ändå med dig där oxå....jag vet att jag själv har lite dåligt provocerande ordföråd.

Men det är ju för att försöka väcka alla zombier och mumier här inne.
Att folk skall försöka vakna upp och förstå vad som är på väg att ske.
Jag tex skriver ju inte så där för att vara elak...
Det är ju nödsingnaler,alarm och rop på hjälp! Men istället så får man inte ha denna åsikt....för då är man ett problem här inne. Och det känns ju otacksamt värre,då man egentligen försöker förhindra att det skall gå käpprätt åt skogen.

På försäsongen varnade att laget inte höll.
Facit= Vi hade inte nåt lag som höll.

Omg1 varnade att vi var på väg mot en katastrof.
Facit= Vi gick rakt in i en megakatastrof.

Omg4= Kicka Pirro nu!
Facit= Han kickades sen i omg10.

Omg10= Gav upp,visste kvalserien var oundviklig.
Facit= Visst hamna vi i kvalserien.

Curre kommer in: Varnar då direkt...att han kababel att ta oss till Allsvenskan.
Facit = Curre tog oss till Allsvenskan.

Man kan inte kalla mig feg allafall...vid dessa tidpunkter jag sagt dessa saker då har knappt nån hållit med mig....men jag stått upp för mina åsikter. Och sen efterhand....har fler å fler och fler av er andra bytt åsikt.
Men när man tex ville kicka pirro redan efter 4omgångar....då var det inte många som ville sparka,men sen ju längre tiden gick...då ville nästan alla kicka honom. Konstigt att inte folk stod upp direkt då....det lätt å vända kappen efter vinden och bara följa den stora massans åsikter, som många gör här inne.

Sanningen är att vissa har haft rätt hela tiden....när vi har varnat och åter varnat. Men sanningen verkar göra så välldigt ont och höra i öronen för många. Folk kan inte ens ta det till sig. Dom viftar bort det och säger vi bara så negativa. Det är som att ringa till brandcentralen och säga att det brinner....och dom svarar: det är nog inte så farligt,det självslocknar nog.

3. Stolt leksing över rekonstruktions"mygel"satsningen som tog oss hem = För vi förtjänade verkligen att återvända!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 apr, 2006 5:51 
Användarvisningsbild

börjar det inte bli dags att flytta den här tråden till pajkastningsforumet?!

Pojkar pojkar.

Ingen kan ändra på läget vi är i nu. det blir inte bättre för att ni sitter och kastar sand på varandra och tjafsar om vem som sa vad, när och hur och vem som haft rätt eller fel, vem som gjort eller inte fått göra än det ena, än det andra. Ni kan mäta snoppar tills fan avlöser er, ändå kommer ni inte att komma någon vart.

Nu har vi en match kvar i år, som jag hoppas att samtliga kommer att besöka, sen har vi ett ganska långt uppehåll på några månader innan allsvenskan börjar i höst.

Är det inte vettigare att se till sig själv just nu? Vad kunde JAG ha gjort bättre för att min kritik skulle ha gått fram eller för att mina åsikter skulle ha uppmärksammats. Vad kunde JAG ha gjort bättre för att förhindra situationen vi är i idag. För varenda jävel har gjort fel, det finns ingen som gjort allt rätt. Hade allt gjorts rätt hade vi stått som en enad front och inte haft den här splittringen som vi har idag.

Nej, vi måste rannsaka oss själva n¨ågra veckor, kanske skriva någon motion till årsmötet om man kommer fram till en lysande plan.

Det är dags att redan nu börja jobba mot samma mål! Vi behöver absolut inte den här splittringen som i förlängningen skulle kunna leda till ytterligare en supporterförening. Enad front är melidin där alla drar åt samma håll och för att uppnå det måste vi alla enas om samma mål. Att älta fram och tillbaka vad som varit leder ingen vart.

Nu är bollen i rullning, folk i höga positioner har börjat lämna skutan och den biten tror jag lif kan sköta ganska bra själva utan hundra enskilda supportrar med sin privata åsikt. det hade varit annorlunda om vi stått ENADE, då kanske vi haft makten att kunna lägga in en officiell åsikt. nu har vi inte det. Men börjar vi jobba redan nu så kanske vi har kommit ett steg närmare till nästa år.

Se till er själva för fan, Lillgud, Stalin, Dalastark, Tomten m.fl. Ingen av er är någon övergud som vet allt och kan allt, så försök inte pracka på andra att det är så! Ni kommer aldrig att klara det, så länge det finns människor med andra åsikter som är lika envisa som er. Jag är övertygad om att alla har rätt och att alla har fel, det är inte mer än mänskligt! Att tjafsa om det är däremot bara löjligt.

//Micke i Malung

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 apr, 2006 10:11 

Rätt ord i rättan tid!

Det är ju sk-tenkelt att gnälla och kräva avgångar till höger & vänster. Men man blir inte trovärdig innan man kan tala om vad som skall göras istället? Vilka spelare borde vi ha värvat? vem skulle varit tränare? vem skall bli styrelseordförande? sportchef? osv.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 apr, 2006 10:17 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

självplågarn skrev:
Rätt ord i rättan tid!

Det är ju sk-tenkelt att gnälla och kräva avgångar till höger & vänster. Men man blir inte trovärdig innan man kan tala om vad som skall göras istället? Vilka spelare borde vi ha värvat? vem skulle varit tränare? vem skall bli styrelseordförande? sportchef? osv.

Helt klart, men dessa åsikter ska inte framföras på ett forum, en hemsida eller via tidningar/tv. Dessa åsikter skall framföras öga mot öga - det är enda sättet att få något som helst gehör.

Styrelseledamot LIF Ideella - svarar alltid på PM här och mail till hej@emilnilsen.se

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 apr, 2006 10:49 

Lillgud//

Förstår vad du menar och köper det fullt ut, det du skrev i sista att folk inte gärna tar av sig sina skygglappar.
Många var helt enkelt nöjda med att gå upp igen och hade glömt bort varför vi åkte ur senast. Truppen såg ju likadan ut då, tyngdpunkten låg på legoknektar eller orutinerade "lovande" spelare.

Skrek själv efter Pirros avgång under matchen borta mot DIF. Endel av den klacken var med och en del skrek sig hesa mot oss att vis kulle stödja osv.
Det går att stödja till en viss nivå, sedan måste man agera.
Man får dock se till att välja tillfälle och ord noggrant.

Denna gång tror jag dock på vår framtid.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 apr, 2006 11:24 

Lillgud,hur skall de göra då skall de konsultera dig före alla beslut.tex när de anställde Curre??
Då måste du ju träda fram och själv vara en av de som beslutar i föreningen
jag tror iof att du är kompetent för det, iallafall när man läser dina inlägg så har du ju haft rätt i de flesta fall.
kanske är det du som har nyckeln i din hand för hela LIF!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 14 apr, 2006 16:17 

jag tror det inte är slut med LIF, men det är slut med det skiten som sune började med och som andra byggde vidare på.
Nu vet jag inte om alla kommer ihåg vad sune ville, men vad han sade var att LIF var tvingat att bli tyngre och sluta med skridskohockey då den var död.
Det känns som om vi nu går tillbaka och blir det lif vi minns från förr, ett lag med fart under skridskorna framåt är allt, en taskig defensiv, men en djävla bra målvakt :lol: :lol: :lol: :lol:
samtidigt känns det som om det nya kvastara verkligen gör sig av med masken och jonas spökena i varje vrå, det känns jättebra och nu börjar jag tro och känna att mitt LIF kan finnas åter, det som masken och jonas gjort har inte varit mitt lif.

Men om man läser vad som sades så sparkas det friskt i skrevt på både masken och jonas

"Helt naturligt har Leksand de senaste säsongerna inom sporten tappat kontinuitet både bland ledare och spelare"

" Jag tycker att eftersom det är så stora pengar det handlar om så ska vi vara väldigt noggranna. Det räcker inte med att man köper en spelare på nätet, man måste ha ett bättre underlag. Och att man inte bara tittar på spelkvaliteter, utan också tar reda på hur människan är och vad han har för karaktär. Vad han bidrar med till laget och vilken attityd han har till sin verksamhet."

"Tydligare spelarroller.
– Ska man rekrytera och bygga ett lag, så måste förutsättningarna vara klara innan man börjar bygga laget. Vi måste veta vilka typer och vilka roller vi har i ett lag, hur många toppforwards vi behöver, vilka kvaliteter en ska center ha… Att man definierar vilka spelarroller vi har i rekryteringen. Då är det lättare att hitta de spelare som passar in."

aj vad det måste ha kännts, på dom dom skall randas.

Nu går solen upp, LIF ÄR DÖD LÄNGE LEVE LIF

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 19 apr, 2006 18:37 

Lite förvånad blev man allt idag....*Smile*
Hade uppfattat det som att Tobbe redan svarat på frågorna ju...
I sin artikel *Olsson förklarar...* då gick han ju i princip igenom allting som hade diskuterats el antytts i denna tråden från forumet.... Och gav oss svaren på det.
*Jag tyckte han gjorde det bra*

Sen nu lät han ju oxå dom där utvalda frågorna stå i sin ocensurerade form... Och besvarade ju i princip frågorna igen...bara att var lite mer specifikt just dom utvalda frågorna. I sitt: *Svar till Lillgud*
*Seriöst intryck i allafall,kändes nästan överkurs och dubbelarbete...men det skadar ju aldrig att vara extra tydlig* Hursomhelst det bra han tydlig och svarar det skall han ha eloge för.

Sen i *Olsson summerar* artikeln...
Skriver han nåt djävligt bra!!! Ordagrant "kopierat" Tobbes ord:

***Det finns de personer som vill hävda att Leksand bör ta tid på sig att bygga upp ett nytt lag och därmed spela ett par tre säsonger i allsvenskan.
Jag kan inte annat än säg att det är vansinne!***

Lillgud instämmer till fullo....
Det liksom ingen hemlighet... Man MÅSTE tillbax fortast möjligt....för att undvika att skadan skall bli allt för stor och att ekonomi-glappet blir ointagligt.
Annars harvar man fast för evigt i allsvenskan...som många andra gamla elit-lag har gjort.
Och avståndet blir då bara större och större för varje säsong.
Och du kan ALDRIG bygga upp laget på enbart unga talanger som skall ta Leksand tillbax på sikt. För det enda som händer då....är att Leksand producerar elitseriespelare... Men Leksand själv blir då aldrig någon elitserieklubb igen. Elitserien kommer ALLTID att locka unga spelare.. Och talangerna vill utvecklas och bli så bra som möjligt och visa upp sig på den stora scenen så att nhl-lagen lättare lägger märke till dom.
Så det bara en "dröm" att tro det fungerar att bara satsa ungt och satsa på sikt. Då blir Leksand bara en plantskola i svenskhockey för elitserielagen.
Och alla "talanger" slår ju aldrig igenom fullt ut samma säsong....så du kan aldrig gå upp till elitserien med bara "talang". Däremot dom klarast lysande talangerna försvinner sen....och sen får man börja om och ersätta dom till säsongen efter osv... Det blir bara en plantskola...som aldrig får blomma ut själv som klubb...tyvärr. Så att satsa på sikt...är det samma som att döda klubben!! Vilket ju är VANSINNE!!!

3. Stolt leksing över rekonstruktions"mygel"satsningen som tog oss hem = För vi förtjänade verkligen att återvända!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 04 maj, 2006 0:11 

Tycker det här är väldigt läsvärt för samtliga här inne. Om censuren på läktarna. Förekommer inte bara i Ejendals, verkar det som.
http://www.svenskafans.com/fotboll/hif/ ... ?id=124005

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 192 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]