Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: ons 12 aug, 2020 20:09

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 192 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 29 mar, 2006 21:58 

Men va bra (-M-)...

Då vet du ju hur dom i LIF känner sig då....om ni nu sprungit där så mycket och gnällt. Då ses ni ju som en nagel i ögat på dom...alltså är det ni som är problemet då eller... El tycker du att era diplomatiska diskussioner har lett till något positivt. Har vi stapplat några steg framåt rätt håll....el har vi gått två bakåt.

Eftersom Lillgud,Stalin,Vitbå med flera enligt dig är en nagel i ögat på superstars och på klubben Leksand här inne....och därmed var dom oxå ett stort problem. Leksands största problem till åmed... Den ryska censuren alltså.... Det tydligt att allt som är sant gör ont i öronen att höra och därför ser man oss som ett problem. Tack!

Och som väntat....det är och göra det enkelt för sig... Det nog alltså Lillguds-fel att vi åkt ur oxå....stoppa presserna....sensationell nyhet!
Lillgud vistats på forumet under mindre än halva säsongen...ändå har han befunnits skyldig...redan efter omgång1 var det den där förbannelsen som slog in. Bränn Lillgud som en häxa på bål...och Leksand lirar snart i elitserien snart.

Men bra (-M-) kul att ni visar er ibland....så att medlemmarna vet att det finns nån där ändå. Givetvis kan ni inte avsätta folk inom Leksand....det fattar vi alla. Det inte heller det diskusionen handlar om...det är på vilket sätt som man ändå kan påverka saker. Men du bevisar ju att du inte ens kan ta en vettig diskussion....för du går bara på och föraktar oss redan innan vi börjat pratat. Att vi ens lyckats provocerat ut nån av er på forumet...var ett steg i rätt riktning...men ni visar att ni inte kan prata med oss ju! (Och vi här inne har redan hjälpt till och vänt på varenda liten sten för att lösa alla problem, men lek ni hitta nyckeln på kontoret med varandra).

Lyd (-M-)s råd: RIV MEDLEMSKORTET! *BLINK*

3. Stolt leksing över rekonstruktions"mygel"satsningen som tog oss hem = För vi förtjänade verkligen att återvända!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 29 mar, 2006 22:00 

Men allvarligt Lillgud, tror du på det du skriver själv? Jag kanske är korkad med vad exakt menar du med att Superstars och andra supportrar skulle ha gjort under säsongen? Du använder hela tiden ordet ”agera” och ”markera”. Vad exakt menar du att man skulle ha gjort? Och vad skulle det ha fått för konsekvenser för laget och tabellpositionen? Beskriv konkret så att jag fattar, för det gör jag inte nu. Och kom inte dragande med att LIF skulle ha sparkat Masken bara för att vi på läktaren skulle hålla upp en banderoll eller liknande, det funkar inte så.

Det är ju också intressant att du inte kan tänka dig att komma och rösta på ett årsmöte. Men att sitta bakom en skräm och spy ut ditt missnöje går tydligen bra.

En sista fråga, har du någon gång tänkt på hur du och ditt agerande påverkar andra i den här föreningen? Jag är så jävla ledsen just nu och tårarna sitter hela tiden i ögonvrån. Och ärligt talat så är det som om all kraft bara rinner ur mig när man kommer in hit och ser hur du och andra slänger skit omkring er. Självklart ska du få klaga och självklart har du rätt att vara missnöjd, men det finns väl ändå gränser? Och vad gör du själv för att förbättra läget? Vad är din konkreta insats för att rädda laget och föreningen från den mycket utsatta position vi befinner oss i just nu?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 29 mar, 2006 22:03 

kava skrev:
Efter vad jag hört så blir det fortsatt elitsatsning nästa säsong så man kan ju hoppas att det "nya" Leksand tar sig upp igen.
Jag följer i alla fall med laget både ner och upp som trogen supporter till skillnad från några andra här :!:

Bra sagt håller fulsständigt med dig skönt med nån som e positiv som jag då KOM IGEN KOM IGEN KOM IGEN VÅRT VITA OCH VÅRT BLÅ KOM IGEN OCH TA OSS TILL TOPPEN IGEN KOM IGEN VÅRT VITA BLÅ :P

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 29 mar, 2006 22:50 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

Varför klagar ni på Tobbe och C/o? För i helvete, NÅGON lär väl ändå styra upp supporterklubben? och Tobbe gör ett bra jobb anser jag. Och visst ska dom ha betalt, eller vill ni jobba gratis? inte FAN skulle lillgud eller vad du heter, inte skulle du slita som fan för noll? LSS är ingen fritidssyssla.. TIFO jobbar vi gratis, men inte fan har jag sett nån lillgud eller nån annan gnällspik där inte, nej, då är de skönare att sitta på forumet och gnälla och komma med "bra" idéer. Och om inte Bergqvist m.fl vaknar upp av att ligga total sisst hur jävla länge som helst, tror ni att c:a 10 man från LSS styrelse kommer få dom att vakna? för fan.. Jag hatar det här - alla jävla proffs som gnäller på ett forum. Inte fan förhandlar LSS ut ett dåligt kontrakt med IF, och jag förstår totalt att inte vi ska kritisera IF för hårt, men heller inte så mjäkigt som det vart. En period total tom läktare. Sen så 2-pinnar och idiot röjj tills sista man. För i helvete, skärpning!!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 29 mar, 2006 22:55 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

Varför klagar ni på Tobbe och C/o? För i helvete, NÅGON lär väl ändå styra upp supporterklubben? och Tobbe gör ett bra jobb anser jag. Och visst ska dom ha betalt, eller vill ni jobba gratis? inte FAN skulle lillgud eller vad du heter, inte skulle du slita som fan för noll? LSS är ingen fritidssyssla.. TIFO jobbar vi gratis, men inte fan har jag sett nån lillgud eller nån annan gnällspik där inte, nej, då är de skönare att sitta på forumet och gnälla och komma med "bra" idéer. Och om inte Bergqvist m.fl vaknar upp av att ligga total sisst hur jävla länge som helst, tror ni att c:a 10 man från LSS styrelse kommer få dom att vakna? för fan.. Jag hatar det här - alla jävla proffs som gnäller på ett forum. Inte fan förhandlar LSS ut ett dåligt kontrakt med IF, och jag förstår totalt att inte vi ska kritisera IF för hårt, men heller inte så mjäkigt som det vart. En period total tom läktare. Sen så 2-pinnar och idiot röjj tills sista man. För i helvete, skärpning!!

Inläggsrubrik: Blir förbannad
InläggPostat: ons 29 mar, 2006 23:22 

Lillgud!
jag vill att du namnger det koppel av personer i LSS som lyfter lön!

jag är medlemsansvarig och även ekonoiansvarig och jag jobbar helt ideelt och det gör jag i snitt 15 timmar i veckan och då är telefonsamtal och mail inräknade, den enda ersättning som jag får är reseersättning dom dagar jag åker upp och jobbar och det inte är match (för att då skall jag upp i alla fall). Jag åker upp en dag per helg och då brukar jag vara där och jobba i minst 8 timmar.

Stalin!
Du anklagar styrelsen för att slicka Masken och Jonas i häcken. Jag sitter med i styrelsen och jag har aldrig gjort det. Anklagar du mig för detta en gång till så kommer jag att anmäla dig.

Lillgud!
I stället för att klippa sönder inbetalningskortet så kan du ringa till mig (på normal tidpunkt på dygnet)så raderar jag dig ur medlemmsregistret, så slipper jag slösa tid av min fritid med att skicka ut det till dig.

Är medveten om att jag har ilsknat till nu, men jag blir så besviken när jag läser dessa inlägg med tanke på vilket jobb jag lägger ner på detta för att det skall vara bra service till våra medlemmar.

Jag är dessutom inte anonym.

Ann-Louise "Lojsan" Göras
Medlemsansvarig

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 29 mar, 2006 23:27 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

Inläggsrubrik: Re: Blir förbannad
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 7:50 

lojsan skrev:
Lillgud!
jag vill att du namnger det koppel av personer i LSS som lyfter lön!

jag är medlemsansvarig och även ekonoiansvarig och jag jobbar helt ideelt och det gör jag i snitt 15 timmar i veckan och då är telefonsamtal och mail inräknade, den enda ersättning som jag får är reseersättning dom dagar jag åker upp och jobbar och det inte är match (för att då skall jag upp i alla fall). Jag åker upp en dag per helg och då brukar jag vara där och jobba i minst 8 timmar.

Stalin!
Du anklagar styrelsen för att slicka Masken och Jonas i häcken. Jag sitter med i styrelsen och jag har aldrig gjort det. Anklagar du mig för detta en gång till så kommer jag att anmäla dig.

Lillgud!
I stället för att klippa sönder inbetalningskortet så kan du ringa till mig (på normal tidpunkt på dygnet)så raderar jag dig ur medlemmsregistret, så slipper jag slösa tid av min fritid med att skicka ut det till dig.

Är medveten om att jag har ilsknat till nu, men jag blir så besviken när jag läser dessa inlägg med tanke på vilket jobb jag lägger ner på detta för att det skall vara bra service till våra medlemmar.

Jag är dessutom inte anonym.

Ann-Louise "Lojsan" Göras
Medlemsansvarig

det kan du ju prova med får du se, om du tänker på ärekränkning är det ett civilmål som du själv får processa och det är inte så vettigt.
Om det inte är rövslickeri att ge upp friheten mot några små saker tillförmåner då vet jag inte vad det är.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 8:08 

Stalin!

Jag skulle bra gärna vilja veta vad det är för frihet som jag har gett upp som styrelsemedlem i LSS.

Inläggsrubrik: Re: Blir förbannad
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 8:08 

lojsan skrev:

Jag tyckte inte ditt inlägg var så ilsket. Det är såna som dig som behövs i en klubb men det är inte alla som fattar det.

Lillgud...stalin...mfl... här kommer ett inlägg från mig *blink*... nu börjar era inlägg bli pinsamt barnsliga...är ni på riktigt eller är ni bara Superstars forumtroll...(jag skriver NI så får NI lista ut vilka NI är)

-Masken avgår och ny sportchef utses. Det går inte många timmar innan NI sågar honom totalt på forumet.

-det samma gäller VDn. NI har inte en aning om vem det är och vad han går för, ändå har NI klarat av att såga och kritiserat honom innan han tillträtt sin post

-sen när VDn och sportchefen är borta läser NI i en tidningsartikel om att Niklas Persson (den enda som varit lojal till klubben under 5-årskrisen) kanske har klart med en annan klubb och NI börjar kalla honom hora och annat på forumet.

-sen när jag trodde att ni hade spytt ERAN galla över allt som kunde spys på så hittar NI ett nytt offer, Superstars. Att NI tror att SS är medskydiga till att vi åker ur igen visar ju på vilken IQ-nivå NI ligger på.

NI visar sånt förakt till allt som har med Leksand att göra så man kan ju börja undra vilket lag i Dalarna ni håller på!?!

Inläggsrubrik: Fattar ni inte?
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 8:34 

Hej
Ni positiva människor i LIF:s och superstars ledning!
Fattar ni inte att 80% av anhängarna misstror alla människor som varit involverade i alla "återtåg"?
Ingen ska snacka sk-t om den nya VD:n och sportchefen,det kan vara mkt kompetenta människor.
Det folk reagerar på är ju att det är samma människor som tillsätter dessa poster som inte har haft ett rätt på 5 år!
Kan man då bli annat än förbannad?

Superstars ska väl också tåla kritik,de har inte agerat korrekt mot medlemmarna med sin stasipolitik!
När folk kräver förändringar,så får man svaret:du vet inte vad vi gör bakom kulisserna?
Vi har ingen makt! Jo tjenna! Masken&Jonas hade man fått ut på en vecka om hade haft viljan!
Superstars är en fin förening,men det måste ske nytänkande på den fronten också!
Kommer ni ihåg när vi efterlyste information?
Då fick vi svaret att LIF och Superstars agerar mkt proffsigt som inte läcker!
Den proffsigheten ser vi resultatet av nu!
Tomten
Fattar inte ni i toppen detta då är det kris!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 8:34 

lojsan skrev:
Stalin!

Jag skulle bra gärna vilja veta vad det är för frihet som jag har gett upp som styrelsemedlem i LSS.

inte du som person utan jag talar om det vi diskuterade redan i höstas, det "avtal" som finns mellan SS & LIF där man pratar om att SS inte skall genomföra vissa saker, inte provocera etc, det är enlig mig ett skit att ha om man i får någon kronas rabatt för att godta ett sådant avtal har man såldt sin frihet.

Jag vill rensa ur allt gammalt, bort med ordförande och styrelse i LIF dom har varit lika delaktiga i jonas och maskens våldtäkt på LIF, sportkomiten skall bort dom med dom asen har inte lyckas, superstars ledning skall bort då dom inte tagit tag i att organisera en enda större protest aktion under 5 år. Ska vi få ordning på hela skiten måste gammla stofiler bort.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 11:28 

Lillgud, stalin, tomten mfl.

Alla som besöker forumet då och då lär ju ha sett er galla välla fram.

Tomten toppar ligan med 422 väl genomtänkta inlägg där 90% går ut på att alla som ser nåt bra i LIF och/eller LSS är idioter och mer eller mindre skyldiga till att vi åkt ur. Stalin skuggar med 373 lika väl genomtänkta inlägg, några kryddade med ord som våldtäkt, fårpitt, jommelpitt :lol: och floskler som ”sålt sin frihet” eller det rätt förvirrade ”…måste vi inse att kärlek inte bara är att stå och heja på sitt lag, det är att våga ta ansvar och stå upp när man dör”. Och så då Lillgud som gödslar med punkter och inte tror på traditionella demokratiska sätt att uttrycka sin åsikt!

Ni tycker att LIF och/eller LSS måste ”markera” och ”agera” och att alla med i styrande befattning i LIF och LSS ska ”rensas ut”.

I dagsläget har ni tre skrivit totalt 888 inlägg, de flesta av dem med samma innebörd.

Men det är en del saker jag saknar, eller möjligen inte förstår i det ni skriver.

- Hur och exakt på vilket sätt ska LSS ”markera”?
- Vad menar ni att en sån ”markering” får för effekt?
- Hur ska LSS ”agera”?
- Hur ska LIF ”agera” (förutom att sparka alla)?
- Framför allt, när det har markerats, agerats och sparkats, vad ska då ske istället?? Vilka ska sitta i styrelsen i LIF? Vilka ska sitta i styrelsen i LSS?

Alla de ”förslag” ni kommit hittills innebär att nåt ska förstöras på nåt sätt, men ni har inte skrivit många ord om hur det ska byggas upp. Men det kräver lite eftertanke och det kanske ni inte mäktar med? Här är det fritt fram att se sig provocerad och faktiskt komma med konstruktiva förslag;)

För allvarligt, hur ynklig är man inte om man kräver så mycket i så hårda ordalag när man är gömd bakom ett nick på nätet utan att faktiskt göra nåt åt det?? LSS är en demokratisk (ledsen lillgud!) förening precis som IF, så det är fritt fram för medlemmar att påverka.

Det lär ju inte vara nån Leksing som är särskilt nöjd med situationen nu, men att ni tre (plus några till) ska få dränka forumet i galla och sprida ännu sämre stämning bland oss Leksands fan tycker jag är tråkigt. Och nej, jag tycker inte censur är bra, man får såklart tycka och skriva vad man vill på forumet! Det jag menar är att ni inte är i majoritet utan får oproportionerligt stort utrymme här på forumet.

Vad jag tycker?

- Bra att vi får ny VD trots att Jonas gjort ett hyfsat jobb. Mycket bra ekonomiskt och att driva igenom arenan men minus för hans hanterande av den sportsliga sidan där han bytt sportchef tidigare.

- Bra att Masken går, han kan ju bara inte få godkänt.

- Nye VD’n är jag skeptisk till ger honom en chans.

-Nye sportchefen tror jag stenhårt på. Detta i kombination med Stefan Bergqvist och en strategi på unga spelare är precis vad jag vill se! En sån ”ungdomssatsningen” måste kompletteras med spetskompetens. Challe är en början. Målet bör vara att vi ska ta oss tillbaka inom två år med ett ungt lag.

- LIF styrelse får ungefär samma betyg som JB. Kontinuitet behövs så det ska sitta nåt år till.

- LSS tycker jag gör ett bra jobb även om framtiden inte ser ljus ut för den föreningen. Det krävs framgång för att VI ska tända till igen.

- LSS styrelse har fullt förtroende för!

Tycker för övrigt att Wahls analys rätt bra. Skönt att nån tänker efter lite innan man klottrar här!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 11:37 

Hats off to lojsan :D

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 12:00 
Användarvisningsbild

stalin skrev:
lojsan skrev:
Stalin!

inte du som person utan jag talar om det vi diskuterade redan i höstas, det "avtal" som finns mellan SS & LIF där man pratar om att SS inte skall genomföra vissa saker, inte provocera etc, det är enlig mig ett skit att ha om man i får någon kronas rabatt för att godta ett sådant avtal har man såldt sin frihet.

Jag vill rensa ur allt gammalt, bort med ordförande och styrelse i LIF dom har varit lika delaktiga i jonas och maskens våldtäkt på LIF, sportkomiten skall bort dom med dom asen har inte lyckas, superstars ledning skall bort då dom inte tagit tag i att organisera en enda större protest aktion under 5 år. Ska vi få ordning på hela skiten måste gammla stofiler bort.

För att bo 60-70 mil från Leksand så är Du väldigt insatt i det internaste i LIF, hur dom tänker, jobbar mm.
Har Du telefonkontakt med masken eller någon där :?:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 192 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]