Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: ons 12 aug, 2020 20:45

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 192 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 12:03 

Ojojoj, vem ska hamna skottgluggen härnäst? Ingen sitter säkert längre. Jo, de enda som sitter relativt säkert är de ynkliga individer som sitter bakom ett nick på forumet och SPYR ut sitt hat mot allt och alla i Leksands IF och dess omgivning. Helt utan urskiljning. Helt utan respekt, och mer och mer personligt. Ni sårar människor som lägger ner sin själ i föreningen och det verkar inte röra er i ryggen. Jag är glad att Lojsan orkar gå i svaromål mot er, men samtidigt är jag ledsen att hon ska behöva läsa era inlägg och ta all den här skiten från er. Ni borde skämmas, men jag hyser inga förhoppningar om att personer på er nivå har den mognad som krävs till det.

Jag är också en av "hororna". En av de som match efter match försökt hjälpa mitt lag till seger genom att sjunga, ropa och stötta från läktaren. Det är den uppgift som jag tagit på mig, som supporter, för jag har hört att ett bra läktarstöd kan vara som en sjätte utespelare på isen. I år räckte det inte (minst sagt) men det berodde sannerligen inte på klacken. Men vad kan vi göra, annat än att försöka stötta det spelarmaterial vi nu har?
Jag kanske skulle ha textat en skylt "hockeyhoror" efter tio omgångar? Mmhm, verkar ju intelligent...?

Om någon som jag hade den minsta gnutta respekt för hade kallat mig för "hora" så hade jag tagit mycket illa vid mig, men inte nu. Jag skiter i era påhopp! Och jag hoppas verkligen att alla ni som jobbar häcken av er på olika sätt inom föreningen orkar jobba på inför nästa säsong.
Vad vi behöver nu är att ENAS bakom en förhoppningsvis trovärdig plan från ledningen. Vi behöver inte dessa (högst en handfull) personer som i nästan varje inlägg försöker splittra och skapa dålig stämning. Ni tror ni är så många, men det är ni inte.

De huvudansvariga för fiaskot är borta. Jag tror att fler kommer att försvinna. Nu bygger vi något nytt, något bättre. Och jag kommer att hänga kvar. Jag kommer att göra min del, för jag menar verkligen att jag är "leksing tills jag dör".

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 12:18 

Hej Bull
Tack för att du har räknat mina inlägg under säsongen.
Jag måste säga att du inte kommer med sanningen,i 95% av mina inläg har jag aldrig kallat andra forummedlemmar idioter.
De jag hela tiden kritiserat har varit Jonas&Masken som har VAD JAG & MÅNGA I SVERIGE tycker gjort ett superdåligt arbete.
Jag tycker för föreningens bästa att en utrensning vore det bästa om vi ska göra en nystart!

Det finns inte ett enda företag i Sverige som skulle låta en VD och hans underordnade göra misslyckande på misslyckande på misslyckande!
Dessutom har deras misslyckanden kostat föreningen 50-100 miljoner minst!
Jag hade aldrig bytt Ejendahls arena mot gamla hallen om vi hade spelat slutspel där istället för Allsvenskan i Ejendahls!
Vad var viktigaste för er som tar ledningen i försvar?

Ejendahls arena och glamour?
Sportsliga framgångar?

Jag tar dina frågor i tur&ordning!

LSS skulle ha krävt avgångar redan under serielunken,detta genom banderoller,ge sin åsikt i media,skandera avgå Masken&Jonas före match t.e.x. Det kunde inte gått sämre än nu,eller hur?

Avgången hade arit klar tidigt och vi kanske kunde fått andra nyförvärv!

De ska bryta med LIF då det gäller kontraktet om att inte kritisera ledningen,där tycker jag man säljer sin själ!
Man ska dessutom försöka vara öppnare mot medlemmar och fans,så att alla kan ta del av vad de håller på med!

LIF som förening är det vackraste som finns för mig,att då en styrelse som har suttit där i 5 misslyckade år ska fortsätta gör mig konfunderad i alla fall!
Vad tror du sponsorerna tänker om inget händer nu?
Det är samma styrelse som utsett efterträdarna!(Inte sagt att de nya är dåliga).

Styrelsen i LIF tycker jag borde styras av P-O Ejendahl,för övrigt ska du veta att ingen är oumbärlig på sin post!
LSS kan andra svara på bättre än jag,jag är bara fruktansvärt besviken på deras flata agerande i 5 år nu!

Jag vill har i flera månader försökt peppa alla på forumet med positiva inlägg,så vi kanske skulle klara det här,så du Bull kanske skulle tänka dig för innan du kastar sk-t iomkring dig!
Jag har för övrigt försökt hålla god ton mot övriga forummedlemmar,det tycks ju inte du göra!
Tomten

Det viktigaste LIF kan göra nu är att undersöka vad sponsorerna kräver för förändring!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 13:50 

Tomten skrev:
Hej Bull
Tack för att du har räknat mina inlägg under säsongen.

Det var inte så jobbigt att räkna inläggen, titta i vänsterkant får du se :wink:

Citera:
Jag måste säga att du inte kommer med sanningen,i 95% av mina inläg har jag aldrig kallat andra forummedlemmar idioter.
Nej, du kallar inte folk idioter i 90% av inläggen, det var lite tillspetsat skrivet, men det tror jag du förstår.

Citera:
LSS skulle ha krävt avgångar redan under serielunken,detta genom banderoller,ge sin åsikt i media,skandera avgå Masken&Jonas före match t.e.x.
Jo OK, Pirros avgång i så fall. Jag tror verkligen inte det gjort nån skillnad att byta ut Masken under säsong, och för en VD post ska man nog tänka efter lite mer.

Citera:
Det kunde inte gått sämre än nu,eller hur?

Jo, ett förhastat beslut på VD posten tror jag har kunnat få ett sämre resultat, inte i år men inför framtiden.

Citera:
De ska bryta med LIF då det gäller kontraktet om att inte kritisera ledningen,där tycker jag man säljer sin själ!
Man ska dessutom försöka vara öppnare mot medlemmar och fans,så att alla kan ta del av vad de håller på med!

Jag håller med om att det är lite märkligt om det finns en sån skrivelse. Bara för det finns ingen anledningen att styrelsen ska avgå. Dessutom är det väl fritt fram att t.ex. skriva banderoller utanför LSS regi?? Öppenhet är aldrig fel, men jag tycker inte det varit nåt problem från LSS sida. Att folk i LSS organisation inte bemöter en del inlägg här synd även om jag förstår att det känns förjäkligt att behöva göra det. Däremot måste öppenheten från IF bli bra mycket bättre! Inte vad det gäller spelarkontrakt, det ska inte skyltas med i kvällspressen. Däremot skulle det inte skada med ett vecko/månadsbrev från VD/Sportchef om det som pågår löpande.

Citera:
Jag har för övrigt försökt hålla god ton mot övriga forummedlemmar,det tycks ju inte du göra!

Om du menar att jag överdrev det där med 90% (inte 95%...) eller beskyllde dig och de andra två för att sakna eftertanke, så visst, det var lite provocerande.

Däremot står jag för att jag tycker det är ynkligt att använda så grova ordalag som ni gör utan att föreslå nåt konkret! Men Tomten, du hör väl till dem som formulerar sig bäst, så ta åt dig lagom mycket! Där ser du faran med att dra flera över kam;)

Och kasta skit? Möjligen en liten fjärt…

Citera:
Det viktigaste LIF kan göra nu är att undersöka vad sponsorerna kräver för förändring!

Håller helt med! Det är jag övertygad görs också!

Dessutom tror jag att en stor del av sponsorernas intresse i IF beror av vårt engagemang som supportrar. Sponsorer vill garanterat ta del den goda PR som LSS har skapat/kommer att skapa. Använder vi som fans de sista omgångarna till att visa vårt missnöje med allt och alla drar nog många sponsorer öronen åter. Visar vi däremot att vi kommer att finnas med laget nästa år också och höras och synas ännu mer än tidigare är jag övertygad att det skiljer på många sköna sponsormiljoner för Lundström att handla för!!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 14:16 

Bull skrev:
Sponsorer vill garanterat ta del den goda PR som LSS har skapat/kommer att skapa. Använder vi som fans de sista omgångarna till att visa vårt missnöje med allt och alla drar nog många sponsorer öronen åter. Visar vi däremot att vi kommer att finnas med laget nästa år också och höras och synas ännu mer än tidigare är jag övertygad att det skiljer på många sköna sponsormiljoner för Lundström att handla för!!

Bland det vettigaste som skrivits i denna ibland besinningslösa tråd.
Vissa panelhönor skulle tjäna oerhört på att "chilla" lite i sin forumkritik - eller presentera vettiga framtidsvisioner. Jag tvivlar på att någon av er kommer att vara drivande i en till stora delar idéell förening till hösten. Men ert tyckande finns här på forumet så varför inte använda lite av energin att framföra något kreativt.

Hur vill ni att Superstars ska fungera i framtiden?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 14:28 
Användarvisningsbild

Goodfella skrev:
Bull skrev:
Sponsorer vill garanterat ta del den goda PR som LSS har skapat/kommer att skapa. Använder vi som fans de sista omgångarna till att visa vårt missnöje med allt och alla drar nog många sponsorer öronen åter. Visar vi däremot att vi kommer att finnas med laget nästa år också och höras och synas ännu mer än tidigare är jag övertygad att det skiljer på många sköna sponsormiljoner för Lundström att handla för!!

Bland det vettigaste som skrivits i denna ibland besinningslösa tråd.
Vissa panelhönor skulle tjäna oerhört på att "chilla" lite i sin forumkritik - eller presentera vettiga framtidsvisioner. Jag tvivlar på att någon av er kommer att vara drivande i en till stora delar idéell förening till hösten. Men ert tyckande finns här på forumet så varför inte använda lite av energin att framföra något kreativt.

Bara att hålla med!! Bra skrivet Bull!!

Hur vill ni att Superstars ska fungera i framtiden?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 15:14 

Vet ingen annan supporterklubb i Sverige som har lika hög medlemsavgift som Superstars, som dessutom arrangerar riktigt få bortaresor. Vart går pengarna? Hemsidan? Nja. Är väl inte så jättebra. Rätt seg tycker jag.
I allsvenskan närdet sändes hockeyradio kunde jag förstå höga kostnaden, men nu? Så mycket pengar och så lite gjort.

Och nej, det går inte till att få billigare biljetter. För det har ni väl avtal om? Ingen kritik och bra stöd = billiga inträde. Eller?

Jag kommer absolut inte betala medlemsavgift till Superstars innan vi får se hur deras struktur blir i framtiden. Kommer ni våga kritisera offentligt?

Sen så fort någon kritiserat någon på forumet/chatten har man blivit ahlvt lynchad. Känns ju inte direkt som en förening som är öppen för fler åsikter än den "officiella".

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 18:14 

SjuttioTvå skrev:
Vet ingen annan supporterklubb i Sverige som har lika hög medlemsavgift som Superstars, som dessutom arrangerar riktigt få bortaresor. Vart går pengarna? Hemsidan? Nja. Är väl inte så jättebra. Rätt seg tycker jag.
I allsvenskan närdet sändes hockeyradio kunde jag förstå höga kostnaden, men nu? Så mycket pengar och så lite gjort.

Och nej, det går inte till att få billigare biljetter. För det har ni väl avtal om? Ingen kritik och bra stöd = billiga inträde. Eller?

Jag kommer absolut inte betala medlemsavgift till Superstars innan vi får se hur deras struktur blir i framtiden. Kommer ni våga kritisera offentligt?

Sen så fort någon kritiserat någon på forumet/chatten har man blivit ahlvt lynchad. Känns ju inte direkt som en förening som är öppen för fler åsikter än den "officiella".

Tycker att detta är kvalificerat skitsnack. Visst det kostar 300:-, men det är ju inte särdeles mycket pengar för ett så fint syfte: Att stötta LIF. HUr bör man då stötta LIF? Genom att kasta ägg på bilar (jävligt konstruktivt), genom missnöjesbanderoller (tvivlar på att någon som gnäller här någonsin gjort en banderoll - det är knappast heller i linje med Superstars syfte: Att stötta LIF) eller genom offentlig kritik (tror att det skulle uppskattas av den tunnhåriga i mora mest och av hans hovreportrar i lokalmedia). Allt sådanthär leder till mer turbulens, mer osäkerhet, mindre sponsorer, taskigare utgångsläge för LIF. Vad som sedan skett bakom kullisserna har skett bakom kulisserna av en anledning!

Att sedan kasta skit på sådana som Lojsan är bara för lågt för att komentera- skämmes tamejfan.

Vad gäller kritik mot någon så får man väl för fan tåla att få svar om man skriver pantade grejer på ett forum? Ska man bara snällt sitta och glo när man blir sne på dumma påståenden (ja en subjektiv värdering) på forumet? Sedan tycker jag att det omvända gäller. Man får ta hyfsat mycke skit om man försöker lyfta fram positiva sidor av LIF (på ett supporterforum för LIF!!?!), vidare anser jag att våra definitioner på "halvt lynchad" skiljer sig åt något.

Stalin, jag kan ta att bli kallad jommelpitt, kan du?

Sedan borde sådana som Tomten & Staylin tänka på att Superstars består av mer medlemmar än de tio-femton som sprider skit om föreningen, om IF och om sig själva (indirekt då). Det skulle ju kunna finnas en majoritet medlemmar i föreningen som faktiskt vill ha det där avtalet med IF, men ni har säkert ringt runt och kollat. Ni verkar ju vara nogranna med vad ni lägger fram.

OK, nu kommer det där mantrat om att kärlek visar man genom att ställa krav, ni som är så djävla positiva sänker föreningen genom att inte sätta ner foten...Ja och så kan jag skriva något i stil med; allt djävla gnäll leder inte till någonting konstruktivt och så kan sandlådedebatten fortgå, men jag betackar mig! (någon får föresten gärna utveckla vad man menar med positiv? Jag är fan inte positiv kring många frågor kring LIF, men mitt liv går å andra sidan inte ut på att kasta skit på allt som har med IF att göra så jag är väl någorlunda positiv i relation...)

Sedan vill jag påpeka att om man följer det som händer kring LIF så kunde man läsa en artikel i DD där Tobbe ville skapa ett forum där supportrar och spelare, ledning etc kunde utbyta åsikter. Tobbe ville, som jag tolkar det, alltså skapa möjligheter för en mer direkt öppen dialog mellan SS och LIF. Så det känns djävligt motiverat och genomtänkt att kasta skit på honom NOT!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 18:23 

Konstruktiv kritik och en öppen dialog är en av grundstenarna i all verksamhet.

Personangrepp, smutskastning och förtal hör inte hemma någonstans. Inte ens på ett diskussionsforum på Internet.

Senast redigerad av Mr Sardonic tor 30 mar, 2006 19:13, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 18:31 

Danoil: Det är inte okej att kasta ägg på bilar, men att bränna moraflaggor är okej? Häftigt.

Det är väl för f-n bra att det blir lite diskussioner någon gång? Att både bra och dåliga saker kommer fram?

Allt är inte guld och gröna skogar. Leksands IF är i kris. lån på 80 miljoner kronor och ska möta lag som Oskarshamn nästa år.

På vilket sätt har Lojsan blivit påhoppad? Ber om ursäkt om jag gjorde det.
Ska alla stå på sidan om och kolla på? Får man inte ha åsikter?
Har för mej att moras supporterklubb tänkte kalla sej för Red Army, kanske något för Leksand istället?

Det jag, och väldigt många med mej, vill ha är att veta vad våra pengar går till. 300 kronor gånger 2000 är 600 000 kronor. Det är mycket pengar dom har att göra med. Helsingborgs IF supporterklubb har 500 medlemmar, 100 kronor avgift. Dom har hemsida, forum, arrangerar 15-20 bortamatcher på ett år. Till bra priser.
Så Superstars borde kunna göra mycket med 600 000 i kassan.
Sen skulle jag, som medlem, gärna vilja se alla "kontrakt" mellan Superstars och LEksands IF. Så man vet vad man ger sej in på. Om det inte är tillåtet att kritisera öppet, då vet man om det när man blir medlem. Då får man följa det. Är ju inte så kul att få reda på det när vi ligger idiotsist.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 18:37 

Lillgud gör VÅGEN!!!

Jag hoppas alla här inne ser med *ÖPPNA ÖGON* just nu på vad som har skett!

1.Nån undrade tex vad ordet *agera* står för el symboliserar.
Och just här nyss hade ni ett lysande exempel på vad som händer när någon agerar. Lillguds sista vedpinne till brasan...tog fyr utav bara den. Då Lillgud uppmanade till att klippa inbetalningskortet och skicka tillbax det, för att visa sitt missnöje.

2.Då hände det något... Det fick en *EFFEKT*. Genom att bara säga dom orden så studsade det in folk från den inre kärnan av superstars här till forumet! För att försvara sina positioner...med näbbar å klor.

3.Lillguds aktion alltså delvis nu lyckats.... Men vi är absolut inte klara än.

4.Att en sån som (-M-) först å främst framställer forumet som nånslags förfallen förortsgränd. Tycker jag är djupt beklagligt. För det första är 90% av dom som besöker detta forum Leksingar! Många besöker det nångång i veckan el kanske går in å läser 1gång per dag. Att du ens lägger den tonen mot oss är bara ett lågvattenmärke från din sida.

5.Och varför går dessa leksingar in på sin sida nångång i veckan el 1gång per dag. Jo för att dom vill ha information och snappa upp saker om sitt Leksand. Många vart nu besvikna,ledsna,förbannade och allmänt frustrerade under hela säsongen i princip...Men givetvis har allt eskalerats just nu när det klart att vi åkt ur.

6.Men alla dessa forumvänner får dom nånting tillbaka,får dom några svar el besked på hur det möjligt vi kan ha åkt ur igen. Svar:Nej!

7.Tidningarna tex (BT,FK,DD) skulle älska det och välvilligt hjälpa till och göra det möjligt.
Rubriken: Tobbe ställer Jonas mot väggen!
Att Ordföranden-Tobbe i superstars ställer 10st frågor till Jonas offentligt.
Både frågor och svar skall vara allmänt tillgängliga och nå ut till den breda massan genom tidningarna i Dalarna.
För som det är nu, ALLA upplever det som att nu linkar dom Jonas å Masken bara ut genom bakvägen... Och ingen ställer dom ens mot väggen och ställer dom intressanta frågorna till dom hur detta är möjligt att kunna hänt 3ggr att vi åkt ur på lika kort tid.

8.Vår vän Superstars-Tobbe pep om att det så svårt för oss för vi kan inte nå och få prata med spelarna tex vi har inget forum osv.... Typ spelarsamtal ville han ha.
Men Tobbe titta bakom din egen rygg oxå, du har ett forum i superstars-namn som det jäser i. Visst vissa går för långt ibland,men dom gör det inte för att dom hatar Leksand. Dom vill bara att folk skall vakna och reagera.
Lyssnar ni nånting på vad alla med Leksands-hjärtan här inne säger.
Innan ni strävar efter att ha spelarsamtal med spelarna via ett forum... Borde ni kanske läsa vad folk tycker här inne i forumet så ni får en verklighetsuppfattning om hur läget är.

9.Sen tror ni att ni smarta och vill vända opionen här inne... Genom att koncentrera era attacker mot Lillgud,Stalin,Vitblå och Tomten. Dom personerna ses som lite kontroversiella...och har ju en del tvivelaktiga inlägg bakom sig. Det försöker ni utnyttja, genom att få det som att nu står ni med dom "idioterna" eller så är ni med oss. Rena rama skrämselpropagandan.

10. Jag hoppas att dom flesta ser igenom detta falska trick, från superstars sida. För det studsade in folk från "kärnan" och stod upp för varandra nyss nu i denna tråd. Samtidigt som Lillgud,Stalin,Vitblå och Tomten alla ju oxå dragit på sig nån fiende under dessa säsonger på forumet. Givetvis utnyttjade även dom nu chansen att ha uppbackning och samtidigt trycka tillbax nu.

11. Detta är dock inget krig från vår sida om nu nån tror det. Däremot märks det vilken respekt dom har...och vilken kraft som dom är beredd och samla för att få tyst på dom som anses vara Leksands"problem".
En organisation med ett lag som är kört i botten och det borde finnas grymt mycket viktiga frågor. Då lägger dom upp dessa herrar högst på dagordningen som ett problem. Det ju skrattretande...ni flyttar bara fokus från er själva till några andra. Då är vi hellre seriefigurer i er värld än problem... Men lyssna för fan på vad ALLA andra "vanliga fans" har att säga då... Vi kanar bara vägen som det så fint heter.....

12. För problem skall vi inte skapa i onödan i en klubb som har så mycket problem och elände. Däremot tycker jag MrT himself skall kliva fram nu...
Och visa sig igen. För som det är nu... Vi kan inte bara lägga allt bakom oss och sen bara glömma. Låt istället nu fansen här skrapa ihop dom 10st viktigaste frågorna som dom vill ställa Jonas mot väggen med!
Kommer säkert fler än 10st förslag. Men då får vi väll rösta vilka 10st frågor vi helst vill ha svar på av Jonas,sen skall frågorna vidarebefordras så dom kommer ut till tidningarna. Så allmänheten får se vad Jonas svarar!

13. För vi kan aldrig acceptera och bara släppa ut dom bakvägen och säga hejdå som om ingenting har hänt. Men ni kan ju inte ens föra diskussion och debatt med era egna medlemar på suprerstars eget forum. (-M-) visade med tydlighet att han föraktade oss. Och man kanske inte skall bete sig så mot dom egna på sitt eget forum.
Så det kanske blir svårt för er och nappa och vara med på idèn.

14. Sen kanske inte nån längre ens vågar ställa en vanlig fråga till Jonas, med tanke på vilken attityd ni använder mot forum-besökarna. Alla ser det kanske inte som så smickrande att öppna munnen och därmed riskera hamna i den beryktade skaran. Men att skälla på laget,vd,sportchefen,tränarna,Leksands-styrelse. Från det till att oxå få ifrågasätta saker till superstars-styrelse, utan att riskera bli lynchade borde vara en självklarhet.

15. Och varför skall det vara sånt "hysch hysch" om vad superstars-ledning har och inte har sagt i sina möten med Jonas och Masken. Vad är det ni försöker påverka el diskuterar är det bara inrednings-snack eller.
Vem skyddar ni och varför. Både Masken och Jonas skall ju avgå... Finns ingen anledning och sitta inne på detaljer om vad ni bruka diskutera med dom om över en kopp kaffe då. Sen att lägga till sig med en attityd som om ni käkade dom till frukost vissa dagar. Kanske rimmar lite dåligt.
Lägg korten på bordet,även om ni inte behöver avslöja specifika detaljer.

Seriöst 15stegs inlägg från Lillgud till Tobbe!
Möt oss på halva planhalvan nu då... Vågar ni diskutera med oss???
Ni om några borde va intresserade av och städa upp stämningen i er såkallade förorts-slum (forumet).

Ni har möjligheten och vara med och påverka utgången....det är upp till er.
Alla vill vi väll gå vidare och göra bokslut och lämna denna skitsäsong så fort som möjligt. Men vi kommer aldrig bara att blunda för det och glömma bort det om nån nu tror det. Vi har ett helt koppel av skandal-säsonger bakom oss,och vi vill ha svar innan det är försent. Rensar vi inte skiten nu en gång för alla med eran: Jonas-Masken. Då blir skiten kvar i garderoben.
Nån skall upp och stå till svars....det är väll det minsta vi kan begära.
Och när ni dessutom intagit en fientlig inställning emot oss, så är det dax för er och välja väg. Fortsättningen blir väll därefter.... Att ens testa och pajkasta mot oss....är inget bra alternativ.

Och folk skall knappast straffas här inne....för att dom ser saker å ting med kritiska ögon. Det så många som är bra och föra saker bakom ljuset i denna förening. Så det bara tur att vi har lite motvikter.

***Tack för det fria ordet***

3. Stolt leksing över rekonstruktions"mygel"satsningen som tog oss hem = För vi förtjänade verkligen att återvända!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 18:42 

BANDAROLL har jag försökt med i gärdebyhov, men vart stoppad vid ingången, 2 2 meters rundstavar och en bandaroll med texten mossa masken fick inte komma in, inte heller i leksands hall :lol: :lol: Första gången vi rammlade ur vart vi vi var 4 stoppade med ett lakan med texten masken till mora nu. det var provocerande. och sånt får man inte göra.
Så jag har försökt.
Jag kan ta att bli kallad jommelpitt.

Jag anser att om man Tar tobbes brev till fansen före jul, där inte en enda rad kritik mot LIF framfördes visar på att men inte vågrar kritisera föreningen av räddsla för att förlora en gratis öl, och en öl är en öl, men om han skriver något ärligt nästa gång skall jag skicka honnom en flaska rysk vodka :lol:
Detta brev som publicerades på superstars hemsida var droppen som fick bägaren att rinna över, många av de krönikor som puliceras där innehåller en ytterst överslätande kritik mot LIF och spelare, ingen krönika har öppet vågat skriva att masken är upphovet till att vi har dom problem vi har med att vi åker ur, det är överslätande som skador etc.....
Superstars måste våga kritisera.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 18:43 

Mycket bra skrivet, Lillgud. Räkna med att bli påhoppad nu bara. Verkar vara så här.

Vad har superstars ledning för syfte? Mer än att få föreningen att gå runt? Jo, att förmedla och stå för medlemmarnas åsikter och tankar.

Förmedla då våra tankar uppåt(LIF) och deras tankar neråt (oss).

Nu händer nada.

Ni pratar med masken och jonas, varför inte låta oss veta vad som händer?
Nu är det ju lite sent.

Men ta åt er, kanske kan ni göra så nästa år?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 19:14 

Danoil skrev:
... Sedan vill jag påpeka att om man följer det som händer kring LIF så kunde man läsa en artikel i DD där Tobbe ville skapa ett forum där supportrar och spelare, ledning etc kunde utbyta åsikter. Tobbe ville, som jag tolkar det, alltså skapa möjligheter för en mer direkt öppen dialog mellan SS och LIF. Så det känns djävligt motiverat och genomtänkt att kasta skit på honom NOT!

Här närmar du dig kärnan i min kritik gentemot LSS.

Jag var tidigare en av dom, som enligt nån/några inkasserade lön från LSS (har inte fått en spänn, dock) och vid vår förra degradering förde jag livliga diskussioner vid olika LSS-möten. Jag propagerade för en samlad aktion gentemot ledningen för IF, som återigen visat prov på handlingsförlamning och dåligt omdöme. Vill minnas att ingen egentligen opponerade sig mot det jag hade att säga vid dessa tillfällen, utan alla mer eller mindre kände samma besvikelse och lust att förändra.
Hur förändringen skulle komma till stånd var det olika bud om. Jag förspråkade den hårda linjen. "Kräv maskens avgång!" bl.a. Jag satte även ett, måhända fånigt, ultimatum - "Görs inget nu uteblir min medlemsinbetalning". (Har till dags dato inte betalt medlemsavgift och känner att jag först nu kan göra det utan att svika min egen övertygelse.)

Vilken strategi valde man i LSS? Jo, man vände andra kinden till, återigen! Ett bevis för kärlek, ja, men även en handling som talar om att allt är förlåtet och det gör inget att du svek igen. För att få en alkoholist att bättra sig kan man inte räcka honom whiskyn så snart han känner att strupen är torr - hur mycket han än bedyrar att det ska bli den sista droppen!

Jag vet också att "El Presidento" talade om att det pågick saker bakom kulisserna, men jag sa klart och tydligt att jag inte nöjde mig med det. Jag ville att det skulle synas, vara nåt stort och omvälvande som drog uppmärksamhet till sig. Tyvärr förhandlades samtidigt rätten att använda ståplats som forum bort. Vill minnas att det löd nåt liknande "inget negativt om Leksands IF, styrelse eller personer i eller omkring ledningen för Leksands IF får framföras på ståplats". Är helt övertygad om att IF kände att missnöjet var på väg att nå sin kulmen och ville på detta sätt skydda sig.

Tror på fullaste allvar att vi sluppit degradering nummer 3 om vi rört om i grytan lite tidigare. Protesterat mot misskötseln av den idrottsliga sidan av IF. Ekonomin sköttes lysande, men på ett outgrundligt sätt lyckades man inte omsätta pengarna i hårdvaluta och det är väl ändå det vi supportrar vill se - Ett vinnade lag på isen! Jag kan då fan inte tänka mig själv sitta med bokslutet för räkenskapsåret, jublandes över det senaste omsättningsrekordet för Leksands IF.

Ja, gjort är gjort och det som blev ogjort kan aldrig göras...

Jag har inte varit mindre leksing de senaste 2 säsongerna bara för att jag inte betalt in pengar för att stå skriven som medlem i LSS. Utan att slå mig själv för bröstet, så har jag pengamässigt bidragit till drömlirare och tifon trots att jag inte var överrens med LSS vägval. Nu är masken borta och jag kommer återigen att betala mitt medlemskap. Det hade dock kännts ännu bättre om jag vetat att jag tillsammans med LSS bidragit till att få bort honom redan för 2 år sedan!

Nu ser jag framåt och hoppas på den nya ledningen.

Tobbe, lojsan och dom övriga som aktivt jobbar för LSS vet min ståndpunkt och jag anser att dom för övrigt gör ett enastående arbete!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 19:39 

Lillgud attakerar masken, jonas, spelarna, styrelsen och till sist även Superstars. Nu blir han uppeggad av att några av de han angriper på deras eget forum svarar...grattis...smart...succé...

Vad tjänar allt detta för syfte undrar man, ja förutom att framhäva sitt eget lillgud ego? Att ställa Jonas mot väggen? Varför skulle SS göra det? Man har väl all anledning att vara besvikna på masken och JB, men snälla, stupstocken känns lite väl medeltid.

Men bilda gärna en egen förening vettja! typ: Leksingar som inte gillar Maksen, Jonas, spelarna supporterklubben, men som är Leksingar ändå!

Jag orkar sällan läsa hela dina inlägg, inte för att de är svåra eller så, mest att de är otroligt förutsägbara och mest handlar om dig själv. Nu har lillgud gjort sig till talesman för alla superstars medlemar i ett huj, trodde att ordförande och styrelse valde demokratisk, men men (Varken Gud eller Stalin är väl direkt demokratiska :wink: )

Innan ni strävar efter att ha spelarsamtal med spelarna via ett forum... Borde ni kanske läsa vad folk tycker här inne i forumet så ni får en verklighetsuppfattning om hur läget är. skriver lillgud

Jomenvisst, bara för att Lillgud och tio andra dominerar ett forum så betyder det inte att alla är rörande överens med dem, det kan bero på att man bara inte orkar bemöta all skit igen och igen och igen och igen. (men som gud vet man väl sånt) Kom med någonting nytt någongång (att börja kasta skit på SS var i och för sig ett nytt grepp, men ganska symtomatiskt)

9.Sen tror ni att ni smarta och vill vända opionen här inne... Genom att koncentrera era attacker mot Lillgud,Stalin,Vitblå och Tomten. Dom personerna ses som lite kontroversiella...och har ju en del tvivelaktiga inlägg bakom sig. Det försöker ni utnyttja, genom att få det som att nu står ni med dom "idioterna" eller så är ni med oss. Rena rama skrämselpropagandan

Kontroversiella? Nej men fatta att ni sticker ut eftersom ni står för de värsta dumheterna! Ingen annan har väl börjat att kasta skit på t ex Tobbe? Då verkar det ju dumt att attackera någon annan? Eller? (om allt i slutänden handlar om ens eget ego så kanske man lätt kan tolka allt som konspirationsteorier!) Och vilken opinion är det som skall vändas? Din, Stalin och Tomtens? Vilken opinion? Den om att man tycker att masken skall avgå? nehe, den om att jonas skall avgå? nehe, den om...att...LIF...eller SS...eller hurdå? Skulle SS styrelse vara skyldiga till att LIF gjort ett taskigt sportsligt resultat eller?

Och varför, varför skulle man inte ge LIF chansen att ta tag i de viktiga frågorna själva? Det kommer en handlingsplan före den 15:de. Varför inte vänta med att kritisera tills det finns någonting konkret att prata om? Att bara kasta skit är ju, som sagt, näppeligen konstruktivt.

Allt handlar, som jag tolkar det, om att du vill ställa JB mot väggen och är besviken över att inte SS ledning gör det åt dig. Vad fan skulle bli bättre av det? Det är ju bara primitivt meningslöst och hämdlystet. Men, som sagt, bilda ett utbrytargarde eller gå på årsmötet så kanske det hela blir lite mer seriöst bemött.

Och nej Lillgud du är absolut inte min fiende! Du är ju...Lillgud... (Och jag respekterar dina åsikter samtidigt som jag tar mig rätten att bemöta dem, vi lever trots allt i en demokrati!)

Sjutti två, nej jag syftade inte på dig med alltihop (och jag har fan inte brännt någon moraflagga heller!)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 19:41 

Nu är de flesta av oss ledsna och besvikna. Vi måste få ur oss våra våndor och det här forumet är ju bra för den saken.
Att vara ledsen och besviken är en sak, personliga påhopp och anklagelser, en annan.

Jag är säker på att hela LIF har gjort allt som står i deras makt för att få ett stabilt elitserielag. De misslyckades men inte på grund av att de inte ansträngt sig tillräckligt.
Efter NHL-strejken blev hela spelarmarknaden ett lotteri. Vissa sa att elitserien skulle tömmas på spelare och andra menade att halva NHL skulle bli disponibla.
LIF hade pengar... och läckte ut att dessa pengar skulle användas till att värva en förstafemma under VM 2005.
Det blev inte så och det var inte bara LIF som blev tagna på sängen. Inget elitserielag presenterade bättre än LIF på försäsongen.
Elva intakta elitserielag mot ett LIF som inte kunde bygga upp sin trupp. LIF gjorde ett misstag som kanske var en chansning. Man lät nr 16 gå liksom Hermansson. Två Leksands-hjärtan som inte skulle platsa när 5-7 stjärnor skulle anlända.

Nu har vi facit, men jag vidhåller att LIF blev tagna på sängen... naiva kanske, överaskade åtminstånde.

Ingen skugga ska någonsin falla över superstars. Alla ideellt arbetande kan räkna sig som Sveriges bästa!
Vilket lag kan visa upp den manifistation som SS gör varje match trots motgångar och tabelläge?

Jag är ledsen... med en LIF-supporter ända in i döden, även om jag så ska klä på mig inför en bortamatch mot Gryksbo 2013.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 192 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]