Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: ons 12 aug, 2020 19:35

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 192 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 21:30 

Ligger nog en hel del i det lillgud och stalin skriver.

Och varför skulle de våga gå på superstars årsmöten när representanterna för supporterklubben bemöter dessa båda kritiker med en närmast obehaglig aggresivitet här på forumet.

För mig känns det inte rätt att suporterklubben jobbar för nära klubben. Det leder oundvikligen till att man blir ljum och okritisk

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 21:52 

Okej. Jag var en av dem som var ute och debatterade med dig Lillgud. Jag vill bara åter en gång, som jag redan har gjort i tidigare inlägg, slå fast att jag tycker det är bra med debatt. Jag tycker att det är bra med kritik. Mitt inlägg till dig handlade inte om att jag ville tysta dig, snarare tvärtom. Jag ville att du skulle vidareutveckla dina åsikter till konkreta förslag som vi andra kunde ta ställning till och jag ville att du skulle svara på några frågor (vilket du ännu inte har gjort).
Det jag till slut totalt lackade ut på var ditt och andras sätt att debattera och era antydningar att alla som inte tycker som er slickar röv. Ni hackar, gnäller och hånar bakom era anonyma nick och kommer med otroligt få konkreta idéer. Du har presenterat en hittills vad jag kan räkna, att Tobbe Olsson ska ställa Jonas Bergqvist till svars med tio öppna frågor. Jag sitter inte med i Superstars styrelse och jag har ingen aning om hur de ska agera nu, det förslaget får du ta med dem.

Sedan skrev Stalin om Superstars.nu:
”Många av de krönikor som publiceras där innehåller en ytterst överslätande kritik mot LIF och spelare, ingen krönika har öppet vågat skriva att masken är upphovet till att vi har dom problem vi har med att vi åker ur, det är överslätande som skador etc.....”

Du kan inte läsa sidan särskilt bra. Jag citerar ut några av de krönikor vi haft den sista tiden. Så här skrev Niklas Sjökvist efter matchen mot Södertälje:

” Jag är så horribelt less. Jag har sett detta alldeles för många gånger för att bli förvånad, men faktum är att man aldrig slutar att bli sårad. Vi fans blir gång på gång svikna av det lag vi älskar mest. Och varje gång hoppas man på förändring. Men den kommer aldrig och vi står likväl där och blir helt knäckta. Men en sak är säker: folks tålamod räcker inte för evigt. Många har redan lessnat och många fler kommer att göra det om vi åker ur. Och jag kan inte direkt klandra dem. Man måste vara rena masochisten just nu för att älska Leksands IF.
Den största anledningen till denna miserabla säsong är enligt mig tränarvalet. Pirro lyckades inte ifjol heller, anser jag. Att vi tog oss upp var helt och håller beroende på individuella prestationer och avsaknaden av ett grundspel var redan då jävligt tydlig. De ansvariga för att han fick stanna kvar får helt klart känna sitt ansvar.
Faktum är att folk sitter hemma i sina stugor och gråter. Det är för jävligt. Jag önskar att spelarna kunde bevittna alla dessa småbarnsmödrar, ungkarlar och äldre äkta par som sitter hemma med glasartad blick och enorm ångest. Precis som jag gör. De borde skämmas så jävla innerligt…”

Patrik Skoglund skrev så här efter Malmömatchen:
” Frågan är om någon företagsledning misslyckats så kapitalt som föreningen Leksands IF:s har gjort den här säsongen. Den anrika föreningen med fans över hela Sverige har blivit totalt förnedrad. Kom inte och säg något annat. Alla inblandade borde ta sitt ansvar!”

Själv skrev jag en krönika i går som du hittar på förstasidan.

Ingen vågar skriva ut att Masken är upphovet till problemen skriver du. Men tänk om de som skriver inte tycker det då? Jag tycker till exempel att problemen är långt djupare och besvärligare än så. Om Masken som person hade varit det enda problemet då hade väl den här skutan varit lätt att vända. Men det kommer att behövas betydligt mer jobb än så tror jag.

Vill bara tillägga att vi i redaktionen ständigt leta efter nya skribenter. Man får skriva en krönika i halvåret eller göra flera intervjuer i veckan och allt där emellan. Det är helt valfritt. Du är välkommen Stalin att ingå i redaktionen. Då kan du också få skriva texter och krönikor.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 22:07 

okej låt mig klargöra 1 sak ni skriver små krönikor nu efter 5 års helvete, då ni äntligen vågar ta bladet från munnen och för det skall allt vara bra?
Har ni under denna tid gjort någon djupare annalys av varför spelare ratar LIF? Har ni gjort någon djupare analys över varför vi saknar ett grund spel?
svar nej, nej , nej. Ni har inte skrivit en enda vettig krönika som har varit kritiskt granskade på 5 år och huxflux när ni insett att masken kommer att försvinna vågrar ni morra lite i er koj. Låter som en litten knähund som vet att han är trygg och vågar morra åt husse.
Jag har inget mot det ni gör till 99% det är det ni inte gör, att gå med på att ståplats inte får vara forum för kritik mot ledningen etc, det är fel.
Jag tycker det är en löjlig grej att gå med på och hade aldrig gått med på det, frågan är så här, vilka behöver vilka? LIF behöver superstars fan mer än vad vi behöver dom, vi är deras levebröd.
Vad gäller masken så tror jag att jag har varit inne och utelat pungsparkar till den så kallade spo(r)tkoppen med hur fan kan dom få vara kvar och vem fan kom på den tanken?
Som jag fattade det så skulle den bromsa maskens dummheter inte heja på och understödja dessa :roll:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 22:39 

stalin skrev:
okej låt mig klargöra 1 sak ni skriver små krönikor nu efter 5 års helvete, då ni äntligen vågar ta bladet från munnen och för det skall allt vara bra?
Har ni under denna tid gjort någon djupare annalys av varför spelare ratar LIF? Har ni gjort någon djupare analys över varför vi saknar ett grund spel?
svar nej, nej , nej. Ni har inte skrivit en enda vettig krönika som har varit kritiskt granskade på 5 år och huxflux när ni insett att masken kommer att försvinna vågrar ni morra lite i er koj. Låter som en litten knähund som vet att han är trygg och vågar morra åt husse.
Jag har inget mot det ni gör till 99% det är det ni inte gör, att gå med på att ståplats inte får vara forum för kritik mot ledningen etc, det är fel.
Jag tycker det är en löjlig grej att gå med på och hade aldrig gått med på det, frågan är så här, vilka behöver vilka? LIF behöver superstars fan mer än vad vi behöver dom, vi är deras levebröd.
Vad gäller masken så tror jag att jag har varit inne och utelat pungsparkar till den så kallade spo(r)tkoppen med hur fan kan dom få vara kvar och vem fan kom på den tanken?
Som jag fattade det så skulle den bromsa maskens dummheter inte heja på och understödja dessa :roll:

Först vill jag säga att du har fel, fel, fel. Tycker det förekommit många kritiskt granskande krönikor, en av de tidigaste som jag minns författades av nyz om byggmästarens inkompetens...

Analyser om vad det beror på att spelarna ratar LIF... Jo ämnet har nog berörts, men inte fan går det att hitta ett enkelt svar på den frågan! Det finns nog MINST en anledning per spelare som ratat LIF! En anledning är t ex att en viss flickvänn hade bättre träningsmöjlighter i fäktning någon annanstans - analysera den du!

Sedan när det gäller sportkommitén så tycker jag att du "skjuter sig i foten" när du kritiserar den. Den ÄR ju en förstärkning till masken! Om det nu inte fungerar med en förstärkning av sportchefsfunktionen så skulle det kanske kunna tala för att problematiken INTE enbart (huuu hemska tanke) beror på masken! Att problematiken är djupare och mångsidigare!

Läs Catami tidigare i denna tråd, bra analys tycker jag. Läs Wahls analys på Superstars.nu. Den mänskliga verkligheten låter sig inte fångas i enkla raka orsakssamband den är ALLTID mycket mera komplex!

och att kasta skit på andra är aldrig konstruktivt :idea:

LaRoma varför inte? Tobbe får ju ta skit från ALLA håll och han får ju stå ut med att ta ansvar för sina handlingar och gå på årsmötet, varför skulle man inte kunna kräva detsamma av de som kritiserar honom? Jag är övertygad om att Lillgud m fl inte har någonting att vara rädda för, mer än att stå avklädda utan argument...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 22:45 

Betto: För det första; din krönika var mycket välskriven och innehållet höll en lagom kritisk-nyoptimistisk nivå. Bra!

Däremot anser jag att de mer kritiska krönikorna som du hänvisar till faller under kategorin, lite för sent är för sent. Att komma med kritik när det redan är kört kanske känns bättre, för man sitter liksom med facit i hand och kan inte hamna i situationen att nån knäpper en på näsan med att man haft fel. Med andra ord; lite väl fegt.

Jag vill inte på något sätt dissa vare sig Skoglund eller Niva. Dom har helt rätt i sina analyser och påståenden. Det jag däremot hade önskat var att LSS som organisation tagit bladet från munnen i ett mycket tidigare skede. Innan det redan var kört, för att om möjligt åstadkomma en förändring.

Med facit i hand hade det kanske varit värt ett försök, eller vad tror du?

Inläggsrubrik: Rätt tonläge!
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 22:47 

Hej alla leksandsfans!
Nu börjar tonläget bli det rätta och vad som ska göras börjar skymta fram!
Här är mitt förslag!
Se hela situationen som en kaka,dela upp den i dela så här!

1. Vad ska göras för att nystarten ska bli lyckad för LIF?
2 .Vad gjordes för fel under 5 säsonger,det måste komma fram om vi ska kunna undvika det problemet igen!
3 .En anonym spelarundersökning skulle kunna göras genom superstars för att försöka få fram varför inga svenska spelare vill spela i LIF!
4 Tränarfrågan är den viktigaste av alla!
5.Hur ska superstars och LIF hantera öppenheten i framtiden?

Jag vill belysa mina punkter tydligare här!
1.Hur kan vi fans få till en så stor kraftsamling som möjligt för att visa positivitet mot LIF:s sponsorer?Just nu vacklar många sponsorer i sin tro på LIF.
Jag pratade med en VD idag som har 70 anställda,han krävde stora förändringar orgainsatoriskt om han skulle vara med!

2.Någonting har ju gått alldeles åt helv--e i organisationen i 5 år,att bara skylla på Masken är lite lågt tycker jag,vi har haft en vd,sportkommitte och en styrelse som har godkänt alla beslut i 5 år!
Är inte alla inblandade lika skyldiga?Vem hade ansvar för vad,vad gjordes fel och varför reagreade ingen under alla dessa år?

3.Det här är faktiskt ett av de största problemen,vad som än sägs så vill inga spelare spela för LIF!
Varför tror ni vi hade 5:te största lönebudget i elitserien?
LIF fick inga spelare om de inte betalade fantasilöner,halva laget är ju bara allsvenska spelare eller juniorer!
Jag står fast vid min åsikt att Masken&Jonas förstörde LIF:s rykte genom att någonting hände som fick fart på alla otrohets och festanderykten!
Det i sig har ingen betydelse,utan det betydelsefulla är vad som sagts i alla omklädningsrum i Sverige om alla rykten?
Leksands IF fick förmodligen väldigt dåligt rykte av det här,detta tillsammans med alla misslyckanden.
Mitt förslag är att Superstars skickar ut anonyma frågor till spelare runt om i landet,kanske vi kunde få fram varför ingen spelar här utan superlön!

4.Tränarfrågan är den viktigaste,nu skulle vi ha haft en tränare som kan ta med lite spelare till LIF också,han ska vara känd,respekterad bland spelare och publik!

5.LIF och Superstars måste öppna upp sig lite,den här säsongen liknar mest stasifasoner,ingenting har släppts,har man frågat och ställt krav så blir man så gott som idiotförklarad!"
En kommentar som är riktigt dålig från superstars är:Vi sitter bakom kulisserna och pratar!
Vad i hela he--te pratade man om,är det hemligt nu när säsongen är över?
Får vem som helst komma in på stå i Leksand med vilka banderoller som helst?
Tomten

Jag tycker att Ledningen i Superstars hackar mkt på oss "kontroversiella",men hur vore det om man svarade lite på våra frågor istället?
Ta t.e.x vad gjordes bakom låsta dörrar den här säsongen,vem,vad och hur pratade man med?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 22:52 

danoil glöm inte bort att anledningen att herrn i fråga även tyckte illa om vissat "etiska" saker i föreningen som påverkade honom till ett annat klubbval.
det var inte bara fäktning.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 22:57 

Danoil skrev:

Först vill jag säga att du har fel, fel, fel. Tycker det förekommit många kritiskt granskande krönikor, en av de tidigaste som jag minns författades av nyz om byggmästarens inkompetens...

Tackar! Trodde nästan att den var bortglömd... Den författades senast vi hade en liknande säsong i ryggen. I början av januari -04 om jag inte missminner mig.

Antar att du också minns vad som hände med den krönikan efter att den varit publicerad under en förmiddag, minns du?

Den kom att bli den sista krönikan jag skrev offentligt på superstars.nu då jag kände att jag som person och skribent blivit anklagad för att sprida lögner. Allt för att stryka IF medhårs... tyvärr.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 23:21 

Jonas bergqvist pressutalande: Mina tankar går först och främst till alla fans och de som håller på det här laget, och även all personal som sliter i princip dygnet runt för att göra det här möjligt.
Okej detta bevisar att det här var planen hela tiden, all personal som sliter dygnet runt för att göra det här möjligt :roll: GFöra vad möjligt? sitter ett litet labb under ejendal och rundslipar skridskor? gör mystiska drinkar som får spelarna att bli loja och spela puckat?
Är inte detta utalandet det sista beviset som behövs för att visa att detta var en komplott från jonas och maskens sida?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 mar, 2006 23:30 

förövrigt undrar jag om vi kanske slipper JB under hockey-vm,nu behöver ju han inte knyta "värdefulla kontakter" längre...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 31 mar, 2006 0:10 

Tråden börjar landa en smula. Sandlådan är kanske inte fullt så djup ändå.

Tack Nyz för dina klargöranden. Jag repekterar verkligen dina åsikter och håller till viss del med dig.

Tack Danoil för att du orkar - jag gör det inte tyvärr.

Lillgud - finns du att träffa? På riktigt alltså! Andy Kaufman skrudad i blått och vitt! Hysteriskt roligt. Pinnar kastade på brasor, 15 "punkter". Du "forumets talesman" är ju helt enkelt underbar! Kommer du till Avesta folketspark också?

För att hiva upp dig något ur kvicksanden tycker jag du åtminstone borde försöka besvara de frågor Lojsan ställer till dig tidigare i tråden.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 31 mar, 2006 1:36 

Anledningen till att det gått väldigt snett är enkel men i princip omöjlig att göra någonting åt..

Det fanns en viss Björn som hade ett näste söder om siljan...

Han var Kung på sin ort och vägrade vika ner sig.

Många vill ha bort honom göra något annorlunda.. boet han hade var föråldrat och "möblerna" gamla och begagnade..

Det det folket INTE hade tänkt på var att i första hand att fixa mat ÖVERLEVA.. för att sedan ta hand om dom mer vesäntliga delarna.

Sen kom hösten och Björnen försvann.. "vi vet alla vad som hände"

Den nya "hanen" tog över Men tänkte fel, han ville ha nytt bo, nya möbler och glömde om den så otroligt viktiga MATEN.

Han blev beskriven som en kung.. men ihågkommen som en Kyckling..

Snälla Ge oss en ny Björn så kanske sagan får ett vackert slut.

Om någon vet hur sagan skall få ett vackert slut ber jag honom kliva fram NU.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 31 mar, 2006 2:09 

Stalin!

1. Jag måste fråga dig varför tar du alltid i med storsläggan när du debatterar? Du använder ord som ”inte en enda vettig krönika” och ”knähund”. Varför? Det kanske inte är så konstigt att folk reagerar på dina inlägg. Jag har redan förklarat att jag tycker det är bra med debatt, du behöver inte vara så hånfull.

2. Det blir lite märkligt när du blandar äpplen och bananer. Vi i redaktionen för Superstars.nu och styrelsen för föreningen Superstars är faktiskt inte samma sak. Det blir därför konstigt när du böjar diskutera styrelsens deal med LIF när du pratar med mig. Jag och andra i redaktionen har inget med det att göra.

3. Det blir också lika märkligt när du börjar diskutera de senaste fem åren på Superstars.nu med mig. Jag har skrivit för sidan i ett år och vet inte hur de resonerade före det. Men jag kan ju upplysa dig om att det räckte med tre-fyra klick i krönikearkivet för att hitta texter som innehöll ilska, avgångskrav och en hel del hårda ord. Dessa krönikor var från säsongen 03/04. Om de inte är tillräckligt tuffa för dig vet jag faktiskt inte riktigt vad du vill ha.

4. Till sist, visst stämmer det att vi inte har haft enskilda stora artiklar om varför vi saknar ett grundspel och varför så många spelare tvekar inför en flytt till Leksand. Bristen på grundspel har vi dock tagit upp i bland annat intervjun med Rune Mases och i flera matchrapporter. När det gäller det andra ämnet så har vi diskuterat det flera gånger. Men en sådan artikel kräver en hel del och trots en del trevare har jag inte fått fram någonting vettigt att skriva om mer än lösa rykten från personer långt ifrån händelsernas centrum och det tycker i alla fall inte jag att sidan ska ägna sig åt.

Nyz!

Det är möjligt att de krönikor du refererar till kom för sent och att det var fegt att publicera dem då. Men nog tycker jag att vi hållit en relativt kritisk ton hela säsongen igenom, i alla fall i matchrapporterna. Redan den första rapporten efter premiärförlusten mot Brynäs var rätt kritisk till Pirro och lagbygget. När jag tänker igenom mina artiklar så är det helt riktigt att de innehållit mycket få – eller inga tror jag – krav på avgångar eller liknande. Fast det är lite så som jag är som person. Jag försöker lyfta fram det positiva och se lösningarna. Rätt eller fel? En smaksak. Samtidigt har jag ju aldrig motarbetat artiklar som varit kritiska, jag tycker det är bra ju fler röster som hörs. Och just därför har jag bett bland annat Stalin att höra av sig till oss om han vill skriva. Vi har alltid plats för fler i redaktionen.

Frågan om något hade förändrats om LSS hade tagit bladet från munnen har jag faktiskt ingen aning om. Jag känner inte personerna i ledningen i LIF och vet inte om de hade lyssnat eller om de bara hade slutit sig ännu mer inåt. Fast visst funderar jag på det denna hemska kväll då det verkar vara stört omöjligt att sova. Det vi alla som är medlemmar i LIF kan fundera på är nog hur väl vi har utnyttjat de formella påverkansvägar som finns, dvs årsmötet med sin behandling av inkomna motioner och val av styrelsemedlemmar. Jag har i alla fall inte gjort det, jag var inte ens där förra gången.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 31 mar, 2006 9:04 

Betty.
1. Eftersom det inte förekommit någon ordentlig kritik på superstar.se under 5 år men nu börjat ploppa upp är det inte elakt att prata om knähund, varför försvann tex Nyz krönika? därför att husse vart arg?

2. Jag är inte ute eftr dig och skiter om du skrivit 1dag, men någon här hävdade att det förekommit kritiska krönikor, du pratade om att nu började det komma och då frågade jag vad har dessa krönikor varit under 5 år?
Man kan inte tycka att kritiken nu är särskilt förvånade nu när masken och jonas är borta, så vågar drevet gå, men om du skrivit i ett år, varför skrev du inte för 1 år sedan någon kritiskt? vill du ha ett ben :wink:

3. nej ledningen och redaktion är 2 saker, men ledningen kan påverka redaktionens linje och gör det, redaktionen skulle om dom haft stake kunnat göra uppror och pumpat ut det dom trode på.
Så styrelsens beslut att inte bråka präglar även dom längre ner

Mosa masken och jonas nu, det är en komplott mot LIF.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 31 mar, 2006 19:01 

Borde inte en *ÖPPEN DIALOG* med dom egna fansen,vara den bästa lösningen???????
Eller är ni så rädda för att stöta er med enskilda medlemmar som har en annan åsikt än vad den ni för fram i era diskussioner med LIF. Att ni därför tystar ner allt !?!

Äh fan vi måste ju tänka på Börje,Gunnar å Klara oxå....vi går inte ut med det offentligt att vi var med och tryckte på för att Pirro skulle bort. Fan dom ville ju ha Pirro kvar dom, så vi säger ingenting om det här, då kanske dom slutar och betala medlemsavgiften. Är det så ni sitter och resonerar,ni vill absolut inte stöta er med någon? Av rädsla för diskussioner om hur ni sköter ert jobb,väljer ni att lägga locket på om allt.

Insyn för vanliga medlemmar om vad som sker och inte sker skall förbli en väl vald hemlighet. El riskera att saker sprids från mun till mun..nån råkar bara säga det till en kompis utanför innersta kärnan. Han i sin tur pratar vidare till 2st andra. Och på så vis kan en historia och dess dimensioner utvecklas till nåt riktigt avancerat,när nån lägger till nåt ord och nån glömmer nån viktig detalj. Sen blir detta rykte en riktig soppa till slut,med flera viktiga små fel. Är det oxå bättre? Än att ni hade enkelt gått ut och sagt som det var på en gång.

Som Leksand nu då som startade så ursinningt dåligt i elitserien.
Och efter några omgångar fick oxå sen Pirro sparken.
Här som medlem skulle man vilja att det *OFFENTLIGT* lades ut här på Superstars så att alla fick tillgång och läsa.

Man skulle då efter att Pirro sparkats. Kunna gå ut med ett pressmedelande:
Och berätta att ni i superstars hade vart upp redan efter omg6 och diskuterat tränarfrågan med Jonas och Masken. Givetvis hade vi ingen makt el avgörande roll. Men vi förespråkade ändå och klargjorde vår åsikt att vi ville byta tränare.

Att bara så enkelt, förklara vad ni gör och inte gör.
På så sätt fick vi nu reda på att ni väntade till omgång6, och att ni förespråkade ett tränarbyte.

Men är ni så himla skraja att bara ens släppa denna lilla nyhet?
För att ni fruktar att stöta sig både med dom som ville sparka redan efter 4omgångar och såna som ville vänta och testa att behålla Pirro, och tyckte att sparkningen var felaktig.

Känns som att ni är så välldigt himla rädda för kritik,och det visar sig oxå i ert agerande när vi nu diskuterar i denna tråd. Våga stå för saker som ni gör,och då vet vi oxå vad ni inte gör. Och därmed kan då alla medlemmar bilda sig en egen uppfattning om dom tycker ni agerar bra eller dåligt i olika situationer. Och är man tex Ordförande i Superstars, då skall man oxå kunna tåla att ta kritik eftersom man valt själv att vara en offentlig person och därmed ansiktet utåt för sina medlemmar.

3. Stolt leksing över rekonstruktions"mygel"satsningen som tog oss hem = För vi förtjänade verkligen att återvända!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 192 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]