Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: tis 07 jul, 2020 12:05

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 22 jan, 2007 20:58 

dalastark skrev:
och återigen missar du att det inte handlar om ditt försvar mot andra utan ditt språkbruk i det startande inlägget.

Vi tackar därmed Stalin för medverkan, du får skriva igen om två veckor.

Frågor angåend detta skickas till emil.nilsen@superstars.nu

I´m in shock! Snacka om maktmissbruk och diktatorfasoner, undrar just vem som är mest "Stalin"? Rannsaka dig själv admin innan du kastar bajs i din egen sandlåda, usch. Tycker Stalin ska få komma tillbaka även om jag inte direkt ofta sympatiserar med hans åsikter, tycker annars att admin ska ta en "time-out" på två veckor och fundera på vilken uppgift han verkligen har. Ska man stänga av någon ska man ha torrt på fötterna och verkligen peka på vad felet är eller var som någon gjort sig skyldig, vilket språkbruk exakt var det felaktiga? Annars riskerar detta som sagt att bli ett diktatorforum eller behandlig av forumdeltagarna som några j-kla småbarn, SKÄRPNING! Jag blir faktiskt bara mer och mer förbannad det hel desto mer jag tänker på det. Kanske borde admin som sagt öppna en tråd som heter Stalin innan detta urartar....men det skull admin kanske tänkt på lite tidigare.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 22 jan, 2007 21:23 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

Beslutet togs av samtliga admins och var enhälligt.

Torrt på fötterna har vi då personen i fråga fått varningar gång på gång, där också de exakta snedstegen påpekats och förslag till annat språkbruk framförts.

Däremot tänker jag inte diskutera andras snedsteg publikt. Har du några mer synpunkter är du vänlig att kontakta mig via PM/mail.

Styrelseledamot LIF Ideella - svarar alltid på PM här och mail till hej@emilnilsen.se

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 22 jan, 2007 21:31 

Pellefant skrev:
dalastark skrev:
och återigen missar du att det inte handlar om ditt försvar mot andra utan ditt språkbruk i det startande inlägget.

Vi tackar därmed Stalin för medverkan, du får skriva igen om två veckor.

Frågor angåend detta skickas till emil.nilsen@superstars.nu

I´m in shock! Snacka om maktmissbruk och diktatorfasoner, undrar just vem som är mest "Stalin"? Rannsaka dig själv admin innan du kastar bajs i din egen sandlåda, usch. Tycker Stalin ska få komma tillbaka även om jag inte direkt ofta sympatiserar med hans åsikter, tycker annars att admin ska ta en "time-out" på två veckor och fundera på vilken uppgift han verkligen har. Ska man stänga av någon ska man ha torrt på fötterna och verkligen peka på vad felet är eller var som någon gjort sig skyldig, vilket språkbruk exakt var det felaktiga? Annars riskerar detta som sagt att bli ett diktatorforum eller behandlig av forumdeltagarna som några j-kla småbarn, SKÄRPNING! Jag blir faktiskt bara mer och mer förbannad det hel desto mer jag tänker på det. Kanske borde admin som sagt öppna en tråd som heter Stalin innan detta urartar....men det skull admin kanske tänkt på lite tidigare.

Nu är jag visserligen inte admin, men ändå...

Jag anser att det sätt stalin uttrycker sin kritik på är både onyanserat och allt som oftast förhastat. Ta t.ex. värvningen av för herr stalin okände Rautakorpi - Katasfrof utbrast han genast, för att dagen efter geniförklara både sig själv, sina kontakter i Finland och den ansvarige för värvningen av en utomordentligt duktig tränare med fina framtidsutsikter.

Nu när det inte går sisådär lekande lätt som vi blivit vana med att ska göra när LIF spelar i AS kallar han samma man för "ruttenknopp" och allt vad det är. Jag vet att jag inte var en av Pirros största anhängare, men jag kallade aldrig honom för nåt liknande. Kan man inte argumentera för sin sak på ett sätt som andra finner acceptabelt, eller hålla en någorlunda hyffsad ton som gör att man tar det man läser på allvar kanske det är bättre att man håller det för sig själv. Jag vill gärna slippa scrolla förbi en massa hot, öknamn, och allmänt aggressiva inlägg av stalin. Jag har via flertalet PM påtalat min ståndpunkt och känner mycket väl till den totala avsaknaden av självransakan hos nämnde stalin.

Jag kommer alltid att försvara allas rätt att kritisera, men man måste också tåla och kunna ta till sig av kritik själv och ibland även erkänna sig besegrad eller åtminstone överbevisad...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 22 jan, 2007 23:28 

Pellefant skrev:

Det känns inte som att du läst Stalins inlägg. Jag tycker det är rätt uppenbart varför han blir bannad

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 22 jan, 2007 23:33 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

vi har varnat honom 4-5 ggr för sitt språk där han t.ex. sagt att det var skönt att tommy sandlin dog osv. egentligen har han fått chansen alldeles för många gånger...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 22 jan, 2007 23:42 

lego skrev:
vi har varnat honom 4-5 ggr för sitt språk där han t.ex. sagt att det var skönt att tommy sandlin dog osv. egentligen har han fått chansen alldeles för många gånger...

Där kom i alla fall ett argument som jag tycker berättigar till 2 veckors avstängning, varför klämde ingen ur sig det tidigare. Hoppas dalastark förstår att han framstår som en diktator om man inte bemöter sina motståndare med fakta och INTE bara med konsekvenser, hoppas han slutar med det och lär av historian.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 22 jan, 2007 23:50 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

faktan finns att läsa för precis alla här på forumet...

Styrelseledamot LIF Ideella - svarar alltid på PM här och mail till hej@emilnilsen.se

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 23 jan, 2007 2:06 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

dalastark skrev:

just den grejen tog jag bort på en gång... tyckte det var lite för magstarkt.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 23 jan, 2007 8:25 

lego skrev:
dalastark skrev:

just den grejen tog jag bort på en gång... tyckte det var lite för magstarkt.

..Och dalastark har INTE lärt sin läxa än, ta 2 veckor du också. Det är mitt råd, det är alltid bra att stanna upp och tänka efter ibland.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 23 jan, 2007 19:44 
Site Admin
Användarvisningsbild

varför hoppa på emil på detta vis som du gör Pellefant?
jag förstår inte riktigt det, varför skall admins behöva försvara beslutet inför dig?
det hela borde ju vara en sak mellan admins och den avstängde i fråga, du som 3:e person berörs inte av detta beslut, ett beslut som jag fullständigt respekterar.
och varför tar du stalin i försvar så som du gör?
bara för dig att söka så ser du vilka inlägg han har skrivit å även se admins kommentar i vissa delar av det hela.
låt väl han kanske är en kompis till dig, men då borde du istället fråga honom varför han uttrycker sig som han gör TROTS de flertalet varningar han har erhållit

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 23 jan, 2007 22:28 
Trevliga LTC

precis, hade stalin bara stängts av utan varning då hade jag oxå ifrågaställts admins agerande... men detta ärende är solklart..
efter flertalet varningar utan förbättring...

självklart...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 24 jan, 2007 13:15 

hörru pellefjant inser du inte att det ät solklart att han blev avstängd, de skulle egentligen hänt mycket tidigare enligt mig.

inse att dom gjort rätt.

du säger ju själv att de var rätt gjort så varför fortsätta tjafsa.
vill du veta varför är de väl för fan bara att läsa i forumet

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 25 jan, 2007 19:59 

prideofdalarna skrev:
hörru pellefjant inser du inte att det ät solklart att han blev avstängd, de skulle egentligen hänt mycket tidigare enligt mig.

inse att dom gjort rätt.

du säger ju själv att de var rätt gjort så varför fortsätta tjafsa.
vill du veta varför är de väl för fan bara att läsa i forumet

Jag har själv blivit påhoppad av admin (dalastark) utan egentlig förklaring och tycker att personen i fråga är lite näbbig för att vara admin, en avsnäsning utan förklaring är INTE acceptabelt tycker jag, lite ödmjukhet och respekt bör man ha om man vill att forumet skall leva vidare. Jag tar absolut inte Stalins försvar men tycker att man har rätt till en förklaring eller rättegång i en demokrati innan man halshuggs. Jag har dessutom erkänt att man nog gjorde rätt, men det efter att jag fick en förklaring (som märk VÄL inte gick att läsa här på forumet då det redan var censurerat), så enkelt kan det vara ibland. Fattar ni mitt agerande nu då eller ska ni behöva bli utsatta själva först?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 25 jan, 2007 20:01 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

Admin bestämmer, ställ dig i led eller stick, svårare än så är det inte.

//Pedalen - LTC.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 25 jan, 2007 20:09 
Användarvisningsbild

måste erkänna att det har blivit mycket lugnare (och bättre) på forumet sedan stalin blev avstängd...

VILL DU HA GRATIS BIO-BILJETTER????

TRYCK >>HÄR<<

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]