Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: tis 07 jul, 2020 10:30

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 34 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 20 jun, 2008 1:17 

Tycker vi har uppnått en riktigt bra standard på forumet just nu. Inte speciellt många inlägg som är TOTALT oväsentliga (även om de kanske ligger i fel tråd ibland).

Tycker dock problemet vi hade under vintern med diverse påhopp på/av vissa användare avtagit helt. Mycket skönt, såna jävla småbarns fasoner ska inte behövas här.. Man kan ha åsikter om ett inlägg men det är ju bättre att bemöta det med fakta eller sin egen åsikt istället för att rikta in sig på en viss person.

Men som sagt var, nu tycker jag det mesta fungerar alldeles utmärkt!

Stort tack till ALLA moderatorer!

/Djanzon

Inläggsrubrik: PUL
InläggPostat: sön 22 jun, 2008 8:07 

Så här står det om PUL på rixlex:

"Sedan 2007 är det tillåtet att publicera personuppgifter i löpande texter. Likaså att lagra texter med personuppgifter i en dator. Däremot är det förbjudet att lagra eller publicera känsliga personuppgifter. Hit hör exempelvis politiska åsikter, sexuell läggning och etnisk tillhörighet, såvida inte berörda personer lämnar samtycke. Förtroendevalda behöver dock inte inte tillfrågas."

Att nån lista har blivit fälld för att man skrivit om sexuell läggning osv är alltså inte så konstigt. MEN man får berätta i löpande text, typ om man skriver att man tycker att Emil är en hyvens grabb och en jävla bra klackledare och att i jämförelse med honom är Janne Simons ett skämt. Så länge man inte kallar dom svenska, heterosexuella eller skriver om deras politiska åsikter är det alltså OK.
trevlig sommar önskar Tomtemor

StikoStalker #3

Inläggsrubrik: Aktivare moderering av forumet
InläggPostat: lör 31 okt, 2009 0:02 
Användarvisningsbild

Med anledning av tonen i forumet som jag upplever bli råare och råare utan att tillsägelser sker eller användare stängs av undrar jag var moderatorerna gör. I matchtråden om dagens match mellan Troja och Leksand har både supportrar, spelare och tränare kallats "idiot", "efterbliven sopa", "fet gris" och uppmanats att dö. Jag vill fortsätta läsa i forumet men jag vill inte att inlägg av ovanstående slag accepteras oavsett matchernas utgång.

Tidigare i tråden talades det om att med nästa version av forumprogramvaran är det lättare att städa, varna och moderera forumet. Händer det nånting? Kommer forumet att uppgraderas eller ingår det i den kommande omarbetningen av superstars.nu som det pratas om?

Oavsett uppgradering av forumet tycker jag att aktivare moderering behövs för att undvika och vid behov städa undan vissa inlägg. Kompletterat med tydliga regler om vad som räknas som övertramp och vad resultatet av dessa blir. Är det för få moderatorer? Har befintliga moderatorer fått annat att göra i livet så att dom inte hinner med?

Sammanfattning och konkreta frågor::
När ska forumet uppgraderas?
Behövs frivilliga för att hjälpa till med en uppgradering?

Behövs fler moderatorer?
Vilka skribenter vill vi se som moderatorer?
Vilka skribenter vill vara moderatorer?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 31 okt, 2009 0:11 

tar bort då det inte tillförde något väsentligt nytt, kan tyvär inte ta bort heal inlägget.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 34 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]