Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: tis 07 jul, 2020 10:56

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Sportsliga ledningen 2015
InläggPostat: lör 21 feb, 2015 23:55 

Ooops, tyckte tråden hette "Sportsliga ledningen 2015" och såg fram mot att läsa synpunkter och tankar om det. Det har spårat ur lite va? :shock:

Jag gör ett försök att återfå fokus på ämnet.

Appelgren har mitt fulla förtroende! Under flera säsonger har hans analyser stämt med min uppfattning om matcherna och jag har aldrig sett försök till bortförklaringar eller undanflykter. Hans lugn kräver en assisterande coach som kan varva upp laget med vrål å skrik å min uppfattning är att denna assisterande coach saknats i ledningen fram tills nyss. Appelgren i kombination med Sjur anser jag är en vinnande mix! Kanske lyckas vi inte undvika kval men nästa säsong vill jag se dessa två i båset tillsammans!!

Vad gäller sportchef är jag mäkta imponerad över vad Jobs presterat. Sen får vi väl se om dom här långtidskontrakten blir rätt men just nu är jag glad att Ryno, Ritola och Kähkönen stannar.

Många kritiserar Kruse och där har jag för lite insikt i vad som händer. Han har iaf visat att han inte är rädd för att ta obekväma beslut, en ledaregenskap som är mycket viktig i en organisation som Leksand!

InläggPostat: sön 22 feb, 2015 0:00 

Stjärnan...

Det hela som jag nämnde var en extrem jämförelse....
För att visa det absurda i det hela...

Men du ser inte problemet i det hela, eller vill du inte se det...?

Hur många gånger har du tex inte skrivit under denna säsong...
Att det är kört.... Och att vi kommer hamna i kvalmatchen tex...
Och att det bara och ställa in sig på kvalet tex...

Den innebörden är inte exact lika provocerande som ju Diaz...
Då Diaz pekar ut en enskild svag länk i laget spelaren Händemark istället och upprepar det lite... (Då tar vissa Händemarks parti och stör sig lite på Diaz)

Men båda ni tex upprepar ju sig lite.....kan man säga.
Men för det måste väll Diaz ändå få fortsatt tycka till om Händemark....
Inte fasen ska Diaz tystas, lika lite som du skall tystas...
För det ju inte så att varannat inlägg som Diaz postar står namnet Händemark i , han skriver ju annat också precis som du. Och forumet behöver er båda...

3. Stolt leksing över rekonstruktions"mygel"satsningen som tog oss hem = För vi förtjänade verkligen att återvända!

InläggPostat: sön 22 feb, 2015 2:43 

Alltså detta är underhållning på hög nivå!! Snälla fortsätt

InläggPostat: sön 22 feb, 2015 10:09 

Lillgud skrev:
Dalastark skriver:
Vi har inga tydliga regler för tjat här, men Diaz har i princip på egen hand sett till att en sådan paragraf kommer i det nya regelverk som kommer sättas för forumet inför nästa säsong.
--------------------------------------------------------

Seriöst....vi har spelat 50omgångar....
Och Händemark står noterad för 49omgångar...

*TEEEXXXXXTTTTTTTTTT*
Statistiskt säkerställt det i särklass galnaste inlägget i forumet det senaste decenniet! Mer sånt! Keep ´em coming. Trots att du försvarar tjatmostern.
Undrar förresten hur statistiken ser ut kring vilka som gillar Händemark.
50% kanske? 40? Om tre år vet vi vilka som hade "rätt".
För övrigt gjorde Grönberg ett par ruggigt starka byten igår.
Och vi har Tore Jobs. Bäva månde Björklöven.

InläggPostat: sön 22 feb, 2015 11:31 

Ullvi, typ

Du låtsas verkligen inte fatta poängen...
Eftersom du skulle älska en sån paragraf....

Men att Jobs antydde att Händemark erbjudits nytt kontrakt.
Som Diaz inledde hela konversationen med här.
Var ett väldigt bra diskussionsämne i denna tråd.
Eftersom man kan ifrågasätta hur Jobs tänker där , med den förlängningen.
Jobs har redan en massa forwards på kontrakt ju , och det måste finnas utrymme för nya forwards in ju. Annars blir ingen offensiv skillnad alls ju om sparar alla forwards.
Händemark skulle dessutom må bättre av att få en större roll i allsvenskan och få chansen att bättra på sitt offensiva spel där och förbättra självförtroendet med och få göra nån poäng.

Den förlängningen var verkligen ett diskutabelt ämne.
Istället försökte vissa då direkt ändra riktning mot Diaz i tråden, istället...

Och på köpet sen, "Diaz-Paragraf-Regeln" som Dalastark antydde...
Som egentligen vore ett hot mot hela det fria ordet i forumet här inne hur folk får tycka...
Och på sikt därmed ett hot mot ett levande forum här inne...
Då det räcker med att plocka bort just de med många inlägg här inne så är det snart tyst här.

Tomten och Stiv med sina tex alla antal inlägg...
Hur många gånger gick inte dom emot tex Doverskog ifjol....
Det skulle vara otänkbart att agera som de då gjorde med "nya regler"....
Att attackera Doverskog om och om igen.... (Upprepningar)

Flera hade garanterat gjort vågen om dessa två skribenter skulle försvunnit ifjol pga en sån regel... (Men ska vi verkligen utrota de få personer som trots allt skriver ofta här inne, då är det snart tyst här) Vill forumet den vägen gå.....

För problemet är ju att detta inte ens handlar om upprepningar "egentligen" i fallet Diaz.
Utan att vissa skribenter stör sig ju på skribenten Diaz... (Det verka alltid skall hackas på nån här inne tydligen...)

Ifjol fanns det vissa skribenter som satt och hånade Lashoff i tråd efter tråd... Ingen djävul brydde sig el sa då till dessa personer. (Varför....jo för det alltid vart känsligare här inne om det en spelare nära bygden och ev lite yngre. Kritiseras tex Händemark , Grönberg el tex förr Hanses , då går folk igång på alla cylindrar. Men spelar man A-lags hockey i Leksand kommer man alltid bli bedömd för det man presterar på isen oavsett vart man kommer ifrån , det skall fasen inte göras nån skillnad där.

(Och Jo , Igor försvarade tex Lasshof) Men skulle Igor vart i fara för "upprepningar också då"... Precis det han ju gjorde ifjol upprepat försvarade Lashoff. En parodi-regel vore...

Men antar att "upprepningen" var bara ett ogenomtänkt verktyg...
För att kunna tysta just kritiska upprepnings-röster som Diaz...

3. Stolt leksing över rekonstruktions"mygel"satsningen som tog oss hem = För vi förtjänade verkligen att återvända!

InläggPostat: sön 22 feb, 2015 11:46 

Lillgud skrev:
...

Du verkar tro att man kan beskriva och försvara allt med statistik. För mig räcker det att det är förbaskat tråkigt och ointressant att läsa samma sak om och om och om igen. Det får jag väl tycka?
RÄDDNINGEN för detta forum är att det är så pass få som håller på som Diaz. Alla borde fråga sig, innan man skriver: "Tillför jag något NYTT till forumet med detta inlägg?".
Att Diaz sedan dubblerar mellan Svenska Fans och detta forum gör inte saken lättare, man kommer liksom inte undan...
OBSERVERA att det inte är åsikterna i sig jag vänder mig mot, utan att man ska behöva läsa dem en miljon gånger om dagen (EJ statistiskt bevisat!).

InläggPostat: sön 22 feb, 2015 11:54 

Du missar poängen. Det är inte åsikten, eller ens att den upprepas, som är den springande punkten.

Ponera en skribent som ogillar Jensa (hur nu det ens skulle kunna vara möjligt :)). I enlighet med ditt synsätt har man "rätt" som forumsmedlem, att skriva 100+ inlägg, med texten "Jensa suger".

Visst har man kanske den rättigheten, men de som tycker annorlunda har väl i så fall samma rättighet att gå i svaromål? Och jag tycker som du att det ska vädras åsikter och debatteras, men 100 inlägg som "Jensa suger" för ingen debatt framåt. Framförallt om de besvaras med: "Nä, det gör han inte!"

InläggPostat: sön 22 feb, 2015 11:58 
Användarvisningsbild

Klart som korvspad, att vi inte ska ha någon "lexDiaz-tjatregel" i forumet. Om jag får bestämma, vilket jag ju inte får... :roll:
Däremot, som Piggelin säger, kan man ju fråga sig, vad tillför jag diskussionen med detta inlägg?
Risken då är ju, att en stor del av Gösens briljanta inpass förpassas till sophögen, och underhållningsvärdet drastiskt sjunker. Och det vore synd. Tycker jag.
Med lite Lite lagom självinsikt så borde väl ett forum kunna husera en skara av blandade åsikter.

Attack the fuckin puck!
Skate, skate, skate!

InläggPostat: sön 22 feb, 2015 12:15 

klas skrev:
Med lite Lite lagom självinsikt så borde väl ett forum kunna husera en skara av blandade åsikter.
Precis! Självinsikt, ett visst mått av självcensur och en gnutta sunt förnuft hade lyft detta forum ytterligare. Klart man ska få uttrycka sin åsikt, men man bör också fundera kring hur man uppfattas av övriga på forumet med sina inlägg. Diaz, ser du någon annan på forumet bete sig som du gör? Du har låtit som en trasig skiva rätt länge nu:

1. Du sågar Händemark och/eller Grönberg vid fotknölarna
2. Du blir bemött av valfri annan forumskribent med kritiken att du är tjatig
3. Du replikerar med att du har rätt att tycka och skriva vad du vill

Det är VÄLDIGT förutsägbart, och driver inte diskussionen här vidare ett dugg. Detta borde du ha insett vid det här laget, och jag undrar därför: vad exakt tycker du att du bidrar med genom dina Händemark/Grönberg-rants?

InläggPostat: sön 22 feb, 2015 13:16 

Lillgud skrev:
Ullvi, typ

Du låtsas verkligen inte fatta poängen...
Eftersom du skulle älska en sån paragraf....

Haha! Det tror du inte. Men du skriver det ändå.
Alla ska får skriva vad dom vill. Det är ju självklart. Det är bara det att vissa tråkar ut mig så jävla oerhört. Som Double-D till exempel. Som även skriver bra saker. Men alltför sällan.
Nu är det nog med forumpolispolitik för mig. Det tråkar ut mig.
Hellre statistik. Eller hockeykunnande. Eller vad fan som helst.
Grammofonskivor har jag så det räcker hemma.

Inläggsrubrik: Re: Forumets framtid
InläggPostat: sön 22 feb, 2015 14:14 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

Förtydligande:
Det handlar absolut inte om att någon inte ska få säga vad man tycker. Men treradersinlägg med upprepningar av samma grej tillför ingenting till forumet och har således ingen plats här.

Åsikter ja, men att försöka etablera den genom att hamra in den är inte på nivå.

Styrelseledamot LIF Ideella - svarar alltid på PM här och mail till hej@emilnilsen.se

InläggPostat: sön 22 feb, 2015 14:23 
Användarvisningsbild

dalastark skrev:
Förtydligande:
Det handlar absolut inte om att någon inte ska få säga vad man tycker. Men treradersinlägg med upprepningar av samma grej tillför ingenting till forumet och har således ingen plats här.

Åsikter ja, men att försöka etablera den genom att hamra in den är inte på nivå.

Det känns som att den här diskussionen inte kommer någonstans. Just det du säger nu Emil har både du och andra skribenter framfört tiotals gånger förut, men budskapet går inte fram hur man än formulerar sig. Det känns som att bänka huvudet i en vägg, man kommer ingenstans.

InläggPostat: sön 22 feb, 2015 14:48 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

MrBigBacon skrev:
Det känns som att den här diskussionen inte kommer någonstans. Just det du säger nu Emil har både du och andra skribenter framfört tiotals gånger förut, men budskapet går inte fram hur man än formulerar sig. Det känns som att bänka huvudet i en vägg, man kommer ingenstans.

Just därför är planen att sätta ett regelverk under sommaren, ett riktigt tydligt sådant. Där det framgår vad som är ok och inte ok.

Förtydligande: ÅSIKTER ÄR ALLTID OKEY, men de ska framföras på ett sätt som inbjuder till debatt om åsikterna - inte om åsiktsbäraren.

Rekrytering av ett tiotal moderatorer ingår också i framtidsplanen, så att regelverket kan uppehållas.

Styrelseledamot LIF Ideella - svarar alltid på PM här och mail till hej@emilnilsen.se

InläggPostat: sön 22 feb, 2015 14:53 
Användarvisningsbild

dalastark skrev:
MrBigBacon skrev:

Just därför är planen att sätta ett regelverk under sommaren, ett riktigt tydligt sådant. Där det framgår vad som är ok och inte ok.

Förtydligande: ÅSIKTER ÄR ALLTID OKEY, men de ska framföras på ett sätt som inbjuder till debatt om åsikterna - inte om åsiktsbäraren.

Rekrytering av ett tiotal moderatorer ingår också i framtidsplanen, så att regelverket kan uppehållas.

Trevligt att höra.

InläggPostat: tor 26 mar, 2015 14:02 

Upp med ett regelverk snarast.

Det känns kanske inte helt bra när man är uppväxt i ett land med rättsstatsprinciper och därefter vill härja på ett forum där det inte existerar mer regelverk än godtycklighet och nu "tycker" jag med moderatorbehörighet att du agerar fel.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]