Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: ons 12 aug, 2020 19:29

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 106 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 03 okt, 2008 9:12 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

Cichlidae skrev:
Jag vet inte om jag är den enda som stör mig på detta, men jag tycker det borde införas någon slags begränsning för hur mycket som får citeras när man svarar på ett inlägg. En del citerar en hel sida för att sedan svara med två ord, varpå nästa citerar citatet och skriver ytterligare två ord, detta fortsätter i tid och evinnerlighet och många trådar blir väldigt tunglästa.

Vidare borde det införas någon begränsning på hur stor signaturbild man får ha. Det finns några enorma blaffor där ute....

Så snälla, lite bättre forumdiciplin tack. :)

Det finns en gräns för hur stor bild man får ha, och din ligger över den. Står bland inställningarna att 90x90 är max men jag skulle säga att 120-140px är ok.

Men det är klart det är drygt med citeringen, men samtidigt kan man inte sitta och varna folk för det heller, finns viktigare saker.

Som sagt, om någon får fingrarna ur så kan vi sätta upp ett nytt forum med phpBB 3.0. Detta ska funka mycket bättre med alla begränsningar som finns. Men jag har inte rättigheter till att komma in på webservern så detta är något som jag inte kan fixa.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 03 okt, 2008 9:36 
Användarvisningsbild

Cichlidae skrev:
Vidare borde det införas någon begränsning på hur stor signaturbild man får ha. Det finns några enorma blaffor där ute....

Gillar du inte min signatur kan du börja med att skicka ett PM till mig, men det var väl jobbigare än att gnälla här.

Ja, jag tog åt mig. ;)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 04 okt, 2008 1:05 
Användarvisningsbild

lego skrev:
Det finns en gräns för hur stor bild man får ha, och din ligger över den. Står bland inställningarna att 90x90 är max men jag skulle säga att 120-140px är ok.

Jag har ju inte ens nagon signaturbild, eller talar du om avatarer nu? 160x120 tror jag det star, vilket jag tycker ar ganska lagom. Dom hamnar ju i alla fall inte i sjalva texten sa det blir storande for det.

Citera:
Men det är klart det är drygt med citeringen, men samtidigt kan man inte sitta och varna folk för det heller, finns viktigare saker.

Behover ju inte varna dirrekt, det borde racka om anvandarna larde sig lite allmant forumhyfs :lol:

Nu forstar jag ju sjalv att detta ar lite av en utopi, men det skadar ju inte att forsoka dra lite at ratt hall.

ruffy skrev:
Gillar du inte min signatur kan du börja med att skicka ett PM till mig, men det var väl jobbigare än att gnälla här.

Varfor skulle jag ta det i pm nar det inte bara galler dig, samt att jag tycker att amnet gott kan tas upp for allman diskussion?

Men det var bra att du tog at dig i alla fall.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 06 okt, 2008 11:08 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

Cichlidae skrev:
Jag har ju inte ens nagon signaturbild, eller talar du om avatarer nu? 160x120 tror jag det star, vilket jag tycker ar ganska lagom. Dom hamnar ju i alla fall inte i sjalva texten sa det blir storande for det.

jo, din avatar är för stor då den skjuter ut vänster-spalten en bit... men ändå inte allt för stor. ang signaturbilderna så tycker då inte jag att det stör direkt. men kanske man skulle sätta en gräns där också... men det bryr inte jag mej om eftersom jag inte störs av det. ;)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 06 okt, 2008 19:16 
Användarvisningsbild

Hmmm, den ska bara varaa 160 bred, vilket det star att den far vara.. Men det ar inte sa storande tycker jag, det som ar varst ar anda citeringen. :)

Men naja, strunt samma egentligen, vi overlever nog allihop anda. :)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 14 okt, 2008 2:19 
Användarvisningsbild

Mats_ume skrev:
Dessutom går det ju att "slå ihop" (merge) trådar som är liknande varandra, istället för att låsa dem. Kanske detta är enklare i phpBB3?

Ja, det är väldigt mkt enklare nu i 3'an. Både dela o slå ihop trådan, plocka ut enstaka inlägg o skapa egen tråd eller sammafoga in i en annan.

Der Löwe skrev:
Jag skulle gärna se att nån admin eller annan i beslutsposition kan skriva ner vad som gäller för citerande. Just nu så citeras medelanden som citerar medelanden som .....jag tycker det är oerhört jobbigt när man scrollar sida upp och sida ner med citat om citat, särskilt när det bara är två personer som citerar varandra.

Sånt är jätteirriterande. Tyvärr finns det på de flesta forum. Jag tror huvudsakliga anledningen är att man använder citatsknappen som "svara-knapp". Svarar man på inlägget ovan för behöver man väl inte citera eftersom svaret hamnar ju ändå rakt under s a s. :P Det finns ett MOD för BB3 som tar bort citatfunktionen från sista inlägg. Så slipper man läsa samma text flera gånger i rad.

lego skrev:
Finns en funktion i nya phpBB 3.0 som man kan begränsa detta

Det är att man kan sätta "djupet". Man kan ange hur många nästade citat som är tillåtna.

Varför tro på Gud, när det är Google som har alla svar.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 17 nov, 2008 11:39 

Min personlig uppfattning är att negativa trådnamn som "årets lag räcker inte till", inte borde ha en plats i en suporterförenings forum. Det räcker att det finns en laget tråd, där man kan lufta sitt missnöje. Negativa trådar bjuder bara in till pajkastning med negativt startläge. Jag säger inte att alla inlägg måste vara possitiva, det är de enskilda skrivarna som ansvarar för sitt inlägg, men jag tycker att alla trådar ska i grunden vara possitiva eller neutrala så länge inte Superstars vill markera något mer "officiellt".

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 10 dec, 2008 23:45 

Det kanske börjar bli dax att skriva regler för forumet.

Tex att man inte får skriva nåt negativt om leksands IF. Forum brukar ju va till för att skriva vad man tycker och känner men just det här forumet kanske ska vara annorlunda? Tråd efter tråd har ju den sista tiden spårat ur med folk som vet bäst och som tycker att det är viktigare att hacka på varandra än prata om matchen.
Idag tycker jag personligen att det gick lite för långt när de som tycker olikt forumets egna postpolis kallades idiotjävlar.Sånt hör möjligtvis hemma på lunarstorm och liknande sidor men att förstöra det här fina forumet tycker jag är fel. Nån skrev att han inte orkade läsa allt negativt,men att skriva post efter post och klaga på andra personer på forumet verkar va helt ok att låta oss läsa.
Försök förstå att folk reagerar olika på segrar och förluster. En del har svårt att se nåt ljust i tex en förlust mot Sundsvall medans andra tycker att det va viktigt att Leksand förlorade och att det ser bra ut inför kvalet. Låt då dessa personer tycka det istället för att försöka sensurera bort det med påhopp mm.
Det är väl för f*n inte Nordkorea IF VI håller på :roll:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 11 dec, 2008 7:39 
Användarvisningsbild

Mycket bra inlägg av Z.

Inläggsrubrik: Re: Forslag för forumet
InläggPostat: tor 11 dec, 2008 14:14 

Kan man inte bara ha ett öppet forum istället för detta jävla trådforum. Blir jättejobbigt att leta efter rätt tråd. varför inte ha som Leksand har på svenska fans ??

Dessutom diskuteras samma saker i flera trådar.

Vore kanon med öppet forum

Britten skrev:
En till avdelning i forumet som heter "Elitserien", för snack runt de andra lag i serien - deras nya spelare, eventuell skandal osv.
Kanske också en sektion för annat hockey snack - NHL, Allsvenskan osv.
Då slippar vi letar bland pajkastnngar och vad som helst kommer att dyker upp i "övrigt" delen

InläggPostat: tor 11 dec, 2008 16:42 

upplandsleksing skrev:
Kan man inte bara ha ett öppet forum istället för detta jävla trådforum. Blir jättejobbigt att leta efter rätt tråd. varför inte ha som Leksand har på svenska fans ??

Varför skriver du inte där istället bara då?
Tycker detta forum är ett av dom bästa forumen jag är inne på dagligen.
Forum skall ha trådar...

InläggPostat: tor 11 dec, 2008 17:00 

upplandsleksing skrev:

Vi kan inte ha en gästbok, det går inte!
Det är ganska svårt att hänga med nu om man är utan internet några dagar och med en gästbok skulle det bli omöjligt. Sen är jag ganska säker på att det skrivs betydligt fler inlägg här per dag än det görs på SF vilket gör det svårare att hänge med utan trådar.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 11 dec, 2008 20:45 
Användarvisningsbild

Eric skrev:
Mats_ume skrev:
Dessutom går det ju att "slå ihop" (merge) trådar som är liknande varandra, istället för att låsa dem. Kanske detta är enklare i phpBB3?

Ja, det är väldigt mkt enklare nu i 3'an. Både dela o slå ihop trådan, plocka ut enstaka inlägg o skapa egen tråd eller sammafoga in i en annan.

Der Löwe skrev:
Jag skulle gärna se att nån admin eller annan i beslutsposition kan skriva ner vad som gäller för citerande. Just nu så citeras medelanden som citerar medelanden som .....jag tycker det är oerhört jobbigt när man scrollar sida upp och sida ner med citat om citat, särskilt när det bara är två personer som citerar varandra.

Sånt är jätteirriterande. Tyvärr finns det på de flesta forum. Jag tror huvudsakliga anledningen är att man använder citatsknappen som "svara-knapp". Svarar man på inlägget ovan för behöver man väl inte citera eftersom svaret hamnar ju ändå rakt under s a s. :P Det finns ett MOD för BB3 som tar bort citatfunktionen från sista inlägg. Så slipper man läsa samma text flera gånger i rad.

lego skrev:
Finns en funktion i nya phpBB 3.0 som man kan begränsa detta

Det är att man kan sätta "djupet". Man kan ange hur många nästade citat som är tillåtna.

Hur satte Du in den lille killen med sjalen?

InläggPostat: fre 12 dec, 2008 12:41 

Bara ett förslag och ingenting negativt mot detta forum jag tycker bara det är enklare.

A_AA skrev:
upplandsleksing skrev:

Vi kan inte ha en gästbok, det går inte!
Det är ganska svårt att hänga med nu om man är utan internet några dagar och med en gästbok skulle det bli omöjligt. Sen är jag ganska säker på att det skrivs betydligt fler inlägg här per dag än det görs på SF vilket gör det svårare att hänge med utan trådar.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 12 dec, 2008 13:05 
Site Admin
Användarvisningsbild

Som mod här kan jag ge lite svar på frågorna.

Att ha ett öppet forum är ej aktuellt, i dagsläget sitter vi och godkänner varje ansökan hit, detta för att få bort, dels spam och botar, men att också hålla "icke önskvärda" utanför.
Detta är ett forum för leksingar till största del, även om vissa undantag gjorts.
Finns faktiskt motståndar supporters som klarar av att hålla en bra mycket högre nivå på sina inlägg än vad många av "oss" klarar av.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 106 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]