Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: fre 07 aug, 2020 14:47

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 106 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 21 feb, 2009 10:49 

Jag kan tycka att nyheten att en potentiell toppspelare får sparken mitt under brinnande säsong, alldeles innan kvalserien förtjänar en egen tråd och behöver inte buntas ihop under en 189 sidor lång "Laget"-tråd.

Tack för ordet

Mats

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 21 feb, 2009 12:49 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

Mats_ume skrev:
Jag kan tycka att nyheten att en potentiell toppspelare får sparken mitt under brinnande säsong, alldeles innan kvalserien förtjänar en egen tråd och behöver inte buntas ihop under en 189 sidor lång "Laget"-tråd.

Tack för ordet

Mats

Varför det egentligen? Han tillhörde laget och allt som tillhör laget diskuteras i laget-tråden. Dessutom så är det ju just nu det enda som diskuteras i den tråden... Så ingenting som blandas ihop osv.

Inläggsrubrik: Utvisning till pajkastningstrådarna.
InläggPostat: mån 16 mar, 2009 9:48 

Jag tycker det vore bra om admins kunde på något sätt "utvisa" de som uppenbart inte är LIF suporters till pajkastningstrådarna. Ibland smyger det in motståndarsuporters i t ex matchtrådarna vilket gör att de sänker nivån. Det vore lämpligare om debatter på den låga nivån håller till i pajkastning. Nu vet jag inte hur det ser ut rättighetsmässigt i trådbilioteket, men kanske en tanke för framtida forum att ha en öppen del med information från Superstars och pajkastning och en del där LIF suporters kan diskutera högt och lågt bland likar.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 12 apr, 2009 11:34 

Jag har nu inte läst igenom hela tråden men jag skulle vilja ha en RSS funktion på forumet.

//Hampus

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 21 apr, 2009 16:24 
Användarvisningsbild

pazmhu skrev:
Jag har nu inte läst igenom hela tråden men jag skulle vilja ha en RSS funktion på forumet.

//Hampus

Tänkte precis gå in här och skriva det.

En RSS-funktion för dels hela forumet och dels varje tråd skulle vara grymt.

Dessutom sökning inom trådarna skulle rocka.

Gemeinsam für Eisern Union

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 21 apr, 2009 16:51 

pazmhu skrev:

//Hampus

Genialt!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 24 jul, 2009 10:32 

Jag kan inte låta bli att lacka ur över hur gnälligt och petigt det är här hos vissa. Jag förstår inte hur någon kan ha ont av att vi disskuterar hockey i ett hockeyforum? Så ont gör det så de själva måste in i tråden och bitcha om hur jobbigt det är för dem vilket i sin tur är totalt top of the art OT! Och om det nu handlar om vilken tråd disskussionen ska föras så kan väl moderatorerna få sköta det? Varför sitter det massa självutnämnda forumexperter och gnäller över att årets värvningar och hur de påverkar lagets prestation disskuteras i silly-tråden? Och om man nu skulle tycka att det är så upprörande att man måste göra något åt det kan jag påpeka att det finns dels denna tråd för att disskutara forumet och dels finns en mycket intressant och givande clean silly-tråd för cry babies som inte kan låta bli att läsa sådant som de inte vill läsa... :roll: ! Detta hackande förekommer allt som oftast i tråden som heter heter, "Silly Season - Säsongen 09/10 - Spamma fritt" och då vill jag speciellt peka på den avslutande delen av trådens namn: Spamma fritt. För mig innebär det att det ska vara möjligt att faktiskt disskutera och posta det mesta som kan krystas in under silly-taket. För andra betyder det tydligen att det gör ont som f-n att andra snackar hockey, vilket jag trodde var syftet med ett forum(!), så ont att de oombedda måste styra upp tråden på egen hand. Grattis!

Det kanske finns något annat forum för oss som vill disskutera hockey? För hur korkad man än är eller tjurig eller tjatig etcetera, så måste väl ändå poängen med att vi supportrar till LIF startat ett disskussionsforum på nätet, vara att vi får göra det med varandra utan en massa fikonsnack om vad man får eller inte får nämna i en tråd?

Ja, jag tror ni fattar nu 8)

Ha en trevlig dag (då har jag fått det ur systemet...)!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 15 sep, 2009 21:54 
Användarvisningsbild

Tänkte på "Sälj, Köp, Byt, Bilpool"-avdelningen.

Känns ju lite onödigt att den ska vara full av trådar med biljetter som säljs till gångna matcher och så .. skulle det inte vara en idé att rensa den inför varje säsong så blir den inte lika kluddrig och lite mer lättläst?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 25 sep, 2009 8:14 

Jag har skrivit det här i en av matchtrådarna, men vill gärna ta upp ämnet igen: Jag tycker det här forumet behöver en ordentlig uppstramning och en rejäl kvalitetshöjning. Vissa trådar är i dag i det närmaste oläsbara. Vad är det då jag tänker på? Jo, bland annat följande:

* En del använder det här forumet som en chatt och inte ett diskusisonsforum. Inlägg besvarar med ett nytt inlägg bestående av endast en smiley eller några få, helt meningslösa ord. Vem är egentligen intresserad av det?

* Allt för många matchtrådar spårar snabbt ut och blir en blandning av diskussion om tv-bilders kvalitet eller så börjar de fungera som ett livereferat där folk skriver "Ja! Där satt den" och liknande.

* Trådarna modereras inte heller, mer än att ot-trådar låses. Därför kan också oskicket som jag beskriver ovanför fortsätta.

Jag skulle vilja att ALLA funderar lite över sin roll på det här forumet. Det finns några användare här vars allra flesta inlägg sällan överskrider två meningar., men som någon slags kompensation istället skriver hur många inlägg som helst per dag. Nej, men måste inte skriva långt (jag själv skriver tex nästan alltid för långt, som detta inlägg verkar bli) men kanske man kan ha liter mer substans i det man skriver innan man postar. Och jag skulle vilja se mycket mer aktiva admins. Var är ni? Behöver ni hjälp? Efterlys fler admins i så fall

Jag hänger på alldeles för många hockeyforum för att det ska vara riktigt hälsosamt och det här är - tyvärr - bland de svamligaste och därmed bland de tråkigaste att läsa. Ta tex White Lions forum (LHCs supporterklubb), där är de stenhårda med spamliknande inlägg, snack om streaming i matchtrådar och meningslösa inlägg. Kolla inlägg 8 i denna tråd, här snackar vi tuffa bedömningar: http://www.whitelions.se/hockeybulletin ... f=2&t=1514. Jag vet inte om jag vill ha det så hårt här, men deras matchtrådar håller mycket högre kvalitet än de vi har och är därför läsvärda långt efter att slutsignal har gått. För att läsa våra matchtrådar måste man ofta ta sig igenom sida upp och sida ner med spontana glädje- eller ilskeinlägg.

Nu vill jag höra vad ni tycker!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 25 sep, 2009 9:55 

Håller verkligen med. Blir lika glad varje gång när jag ser nya att nya meddelanden skrivits, men nästan lika ofta besviken när de verkligen inte innehåller någonting vettigt. Personliga diskussioner som tar allt för stor plats kan till exempel köras via PM. Annars är ju detta ett riktigt riktigt bra forum!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 25 sep, 2009 10:00 
Användarvisningsbild

Wibbe skrev:
Håller verkligen med. Blir lika glad varje gång när jag ser nya att nya meddelanden skrivits, men nästan lika ofta besviken när de verkligen inte innehåller någonting vettigt. Personliga diskussioner som tar allt för stor plats kan till exempel köras via PM. Annars är ju detta ett riktigt riktigt bra forum!

Blir väl lite OT här men Superstars har väl ett chatrum som inte används? Man kanske kan bygga vidare på det?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 25 sep, 2009 10:36 
Användarvisningsbild

Håller inte med!, Jo förresten, instämmer i att matchtrådarna snabbt spårar ur, för mycket chatt där! Där skulle det kunna styras upp en hel del!

Men annars, varför skall man hålla på och skicka PM till varandra..? Är detta inte platsen för diskussioner som rör allt runt Leksand? Jag för min del tycker det är underhållande och hela poängen med forumet, att kunna följa diskussionerna! Så kan man falla in det ämne som engagerar!

8) 8) 8)

Klag 5:16

"En pessimist i sitt livs form Jag vädrar blod, det luktar sorg"

Kent

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 25 sep, 2009 11:18 

Viktor: Kanske uttryckte jag mig lite konstigt. Självklart ska folk debattera, diskutera och nöta åsikter mot varandra. Det jag vänder mig emot är det stora flödet av - som jag ser det - meningslösa inlägg som inte tillför något.

Om du skriver att bra inlägg så anser i alla fall inte jag att det är meningsfullt med svar där svaret består enbart av en smiley eller bara orden "Håller med". Det är sådan saker jag tycker man kan ta via pm. Skriver man däremot "Jag håller med för att....", så är det ju en helt annan sak.

Jag kan också tycka att stora frågor ibland dör i det enorma flödet av inlägg. Självklart kan inlägg som består av bara en mening vara bra, men när majoriteten är så korta så blir det lite tjatigt. Min önskan är därför att folk ska fortsätta skriva, men utveckla sina tankar mer och också tänka efter om just deras inlägg verkligen tillför debatten något.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 07 okt, 2009 23:26 

Jobbas det på att lösa postningsproblemet av någon admin?

d.v.s. felmedelandet som kommer upp och skapar en massa dubbelposter?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 08 okt, 2009 11:21 
Site Admin
Användarvisningsbild

Kan du vara vänlig att skicka felmeddelandet via PM.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 106 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]