Jag har skrivit det här i en av matchtrådarna, men vill gärna ta upp ämnet igen: Jag tycker det här forumet behöver en ordentlig uppstramning och en rejäl kvalitetshöjning. Vissa trådar är i dag i det närmaste oläsbara. Vad är det då jag tänker på? Jo, bland annat följande:
* En del använder det här forumet som en chatt och inte ett diskusisonsforum. Inlägg besvarar med ett nytt inlägg bestående av endast en smiley eller några få, helt meningslösa ord. Vem är egentligen intresserad av det?
* Allt för många matchtrådar spårar snabbt ut och blir en blandning av diskussion om tv-bilders kvalitet eller så börjar de fungera som ett livereferat där folk skriver "Ja! Där satt den" och liknande.
* Trådarna modereras inte heller, mer än att ot-trådar låses. Därför kan också oskicket som jag beskriver ovanför fortsätta.
Jag skulle vilja att ALLA funderar lite över sin roll på det här forumet. Det finns några användare här vars allra flesta inlägg sällan överskrider två meningar., men som någon slags kompensation istället skriver hur många inlägg som helst per dag. Nej, men måste inte skriva långt (jag själv skriver tex nästan alltid för långt, som detta inlägg verkar bli) men kanske man kan ha liter mer substans i det man skriver innan man postar. Och jag skulle vilja se mycket mer aktiva admins. Var är ni? Behöver ni hjälp? Efterlys fler admins i så fall
Jag hänger på alldeles för många hockeyforum för att det ska vara riktigt hälsosamt och det här är - tyvärr - bland de svamligaste och därmed bland de tråkigaste att läsa. Ta tex White Lions forum (LHCs supporterklubb), där är de stenhårda med spamliknande inlägg, snack om streaming i matchtrådar och meningslösa inlägg. Kolla inlägg 8 i denna tråd, här snackar vi tuffa bedömningar:
http://www.whitelions.se/hockeybulletin ... f=2&t=1514. Jag vet inte om jag vill ha det så hårt här, men deras matchtrådar håller mycket högre kvalitet än de vi har och är därför läsvärda långt efter att slutsignal har gått. För att läsa våra matchtrådar måste man ofta ta sig igenom sida upp och sida ner med spontana glädje- eller ilskeinlägg.
Nu vill jag höra vad ni tycker!