Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: tor 03 dec, 2020 3:15

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Hockeyligan tvingas bluffa med publiksiffror
InläggPostat: ons 27 sep, 2006 9:46 

Skall bli intressant att se om Hockeyligan tvingas bluffa för att låtsas som som intresset stiger för Elitserien.

Flera lag har rent pinsamma publiksiffror, frågan är om Brünäs och MoDos nya hallar räcker för att uppväga SAIK, *ora, DIF och Malmös halvtomma lador.

Tror att Hockeyligans patetiska försök att göra om de avskydda derbygrupperna (genom att ge en (!) extra hemmamatch åt en del lag) kan vara en del av förklaringen.

14 lag skulle kunna rädda dem, hur svårt kan det vara? (hoppsan, skrev jag i fel tråd nu..?)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 27 sep, 2006 13:59 

Förstår inte hur 14 lag skulle rädda publiksiffrorna? Då blir det ju mer "skitmatcher". Tänk om nu rögle och SSK skulle gå upp i år, mora och malmö kvar. Varken SSK eller Rögle skulle ha över 4000 i hemmasnitt, och inget av lagen lockar publik borta. Förutom kanske Rögle i Malmö

Då blir snittet LÄGRE.

Enda sättet att ÖKA snittet är att minska serien, både till lag och matcher.

Och vad gäller att fejka publiksiffror så vet jag bara ett lag i Sverige som gör så. Och det är Leksands IF, dom redovisar inte publiksiffran, utan antalet sålda biljetter. Vilket är en stor skillnad.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 27 sep, 2006 15:06 

då fejkar vi ju ner oss i listan har du tänkt på det? dom som går in på annat sätt än köptbiljett kommer ju inte med :D

Men det har ju alltid myglats med siffror i hockey, vet när LHC spelade kval och hallen var full att man inte ett såg ett skit och det var bara 4000 i publiken, sen kunde hallen vara skapligt full och det var 4000 :shock: :shock:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 27 sep, 2006 23:34 

SjuttioTvå:
Då vet du inte mycket om redovisade siffror i svenska idrott. För vad jag vet så är det så att alla lag i Elitserien och antagligen i Allsvenskan också för den delen redovisar antalet sålda biljetter. Inte antalet personer som verkligen befinner sig på läktarna. Enda undantaget som jag kan tänka mig är möjligtvis matcher som spelas i (inte på) Globen (och liknande arenor som har möjlighet) om man använder biljetter med magnetremsor som i så fall registrerar hur många som går in.

Tror inte någon förening skulle vilja ha någon annars som sitter och räknar vid varje ingång för att sedan sammanställa hur många som verkligen finns inne i arenan. Att ha rätt antal inne när det gäller brandsäkerhet sköter man ju genom att inte sälja mer än ett visst antal biljetter som brandmyndigheterna tillåter.

Så att påstå att LIF skulle vara enda laget som i så fall fuskar med publiksiffrorna är helt fel då i princip alla lag i Sverige gör på samma sätt. Sen tror jag att det finns andra lag som är ännu värre på att uttnyttja detta som t.ex FBK, LHC, HV mfl som vill ha fler matcher för att få mer pengar.

HV71 påpekar hela tiden hur fullt det är och att alla som vill inte kan få se deras matcher när det i själva verket ofta finns ståplatser och sittplatser som är tomma. Men å andra sidan har de sålt dessa (sittplatserna alltså, för ståplatserna i korännan vill ingen ha) och fått in sina pengar och de bryr sig inte om att det är företag som inte använder biljetterna utan de vill bara ha mer pengar.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 14 okt, 2006 1:07 
Jag vill vara som er!
Användarvisningsbild

Ha ha ha
Bl a skellefteå använder sk vändkors...
Det är antalet somm passerar vändkorset som är publiksiffran och det är också den som redovisas...
I karlstad är det inget vändkors och troligen inte i ejjendals arena heller ;)
och då är det antalet sålda biljetter som räkna ;)
INTE samma som antalet åskådare!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 18 okt, 2006 16:16 

DrPepper: Du har fel. I stort sett alla lag redovisar antalet personer i hallen. Kolla bara Malmö FF som på sin senaste match hade 4000 personer färre än antalet köpta årskort.

Leksand bluffar med siffrorna. Många andra gör det inte.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 19 okt, 2006 21:56 

Ja du, Sherlock Holmes, tror du ens själv på ditt snack? LIF redovisar som de flesta andra. Och behöver inte bluffa, alla vet att vi är Sveries mest populära hockeylag, trots alla motgångar.

ES behöver 14 lag och slopade derbyskitmatcher, hoppas Frölunda åker ur så får de äta upp sitt snåla motstånd mot något som alla utom Indianarna, DIF och FBK längtar efter. Hoppas DIF åker ur oxå men det är väl inte möjligt att vara sämre än Malmö....?

DIF delar ut tusentals fribiljetter men lyckas i alla fall inte fylla hallen:

http://expressen.se/index.jsp?d=751&a=723772

Tyder på desperation.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 20 okt, 2006 21:32 

Derbygrupperna är redan slopade...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 24 okt, 2006 14:36 

[quote="Vitblå"]Derbygrupperna är redan slopade...[/quote]

Inte riktigt: hälften av lagen får en extra hemmamatch. Inte sportsligt rättvist men ligan måste hitta på något för att gno ihop till lönerna...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 24 okt, 2006 21:39 
Användarvisningsbild

Djurgården hade runt 6000 pers mot MoDo ikväll. Globen hade många platser som gapade tomt och det hördes nästintill inget från publiken.

Tycker det är pinsamt för huvudstaden och DIF.

Vad bra att ha sånt lag i Eliteserien.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 24 okt, 2006 23:05 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

Britten skrev:
Djurgården hade runt 6000 pers mot MoDo ikväll. Globen hade många platser som gapade tomt och det hördes nästintill inget från publiken.

Tycker det är pinsamt för huvudstaden och DIF.

Vad bra att ha sånt lag i Eliteserien.

6000 pers är väl ganska bra för att vara djurgården?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 14 dec, 2006 22:15 

Ja, det var väl det jag sade: (saxat ur aftonbladet)

"VECKANS SNACKISAR I ELTISERIEN

3. Snittet
Publiksnittet i elitserien är åtta åskådare per match bättre än i fjol. Men siffrorna ljuger. Det är bara Timrå samt Brynäs och Modo (med sina nybyggda arenor) som har höjt publiksiffrorna."

Min kommentar: Vilken tur för hockeyligan att de inte lever bara på publikintäkter. TV-pengarna (som man inte kan dela i 14 delar tydligen) räddar väl DIF, *ora, malmö och de andra publiklagen...

Finns dock en elegant lösning, om LIF kommer tillbaka så får man ju laget med det bästa bortastödet!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 16 dec, 2006 21:40 
Jag vill vara som er!
Användarvisningsbild

självplågarn skrev:

3. Snittet
Publiksnittet i elitserien är åtta åskådare per match bättre än i fjol. Men siffrorna ljuger. Det är bara Timrå samt Brynäs och Modo (med sina nybyggda arenor) som har höjt publiksiffrorna."

Min kommentar: Vilken tur för hockeyligan att de inte lever bara på publikintäkter. TV-pengarna (som man inte kan dela i 14 delar tydligen) räddar väl DIF, *ora, malmö och de andra publiklagen...

Finns dock en elegant lösning, om LIF kommer tillbaka så får man ju laget med det bästa bortastödet!

Sorry, Skellefteå har bättre bortapublik än vad Leksand hade ifjol ;)
skiljer i nuläget 20 pers till SAIK:s fördel...

Sen att Skellefteå dessutom höjt sitt hemmasnitt med ca 1000 pers det räknas väl inte....

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 16 dec, 2006 22:15 
Användarvisningsbild

karlstaden skrev:
självplågarn skrev:

3. Snittet

Sen att Skellefteå dessutom höjt sitt hemmasnitt med ca 1000 pers det räknas väl inte....

Är ju inget svårt att höja publiksnittet när man går upp en division? Speciellt inte eftersom alla tomtar som suttit i sina stugor i 16 år väljer att gå på Elithockey då, vilktet dom inte gjorde när det spelades AS-hockey.

Att ni leder (eller har bättre snitt, rättare sagt) över oss med 20 pers, kan ju förklaras med att ni spelat ungefär halva serien, inte ligger fetingsist och faktiskt fightas om en slutspelsplats. Vilket ni också lär göra in i det sista, medans Leksand mer bara spelade av serien i slutet och inväntade kvalserien.

Det säger tyvärr mer om laget än vad det gör om publiken.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 16 dec, 2006 22:24 
Jag vill vara som er!
Användarvisningsbild

Ruffy skrev:
karlstaden skrev:
självplågarn skrev:

3. Snittet

Är ju inget svårt att höja publiksnittet när man går upp en division? Speciellt inte eftersom alla tomtar som suttit i sina stugor i 16 år väljer att gå på Elithockey då, vilktet dom inte gjorde när det spelades AS-hockey.

Att ni leder (eller har bättre snitt, rättare sagt) över oss med 20 pers, kan ju förklaras med att ni spelat ungefär halva serien, inte ligger fetingsist och faktiskt fightas om en slutspelsplats. Vilket ni också lär göra in i det sista, medans Leksand mer bara spelade av serien i slutet och inväntade kvalserien.

Det säger tyvärr mer om laget än vad det gör om publiken.

Stackars lilla förtryckta dalmas ;)
Gå och däng en moring så kanske det känns bättre?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]