Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: ons 02 dec, 2020 20:52

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 60 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: VIK-leksand - Hemmafans-Bortafans.
InläggPostat: lör 09 dec, 2006 13:37 

Fortsätter då tråden här efter admins synpunkter. Känner att jag måste klargöra saker ännu en gång då många på detta forum tydligen inte vet vad dom pratar om.

Christoffer skrev
Citera:
Grattis BJ du är fan bra rolig.
Skönt att du föll för grupptrycket när du var liten och börja hålla på skitlaget Västerås IK (som ni kalla er på den tiden, för nu heter ni väl inte det?

Det var inte på grund av grupptrycket som jag blev VIKare det var på grund av att jag föddes och växte upp i Västerås.

Citera:
Hmm konstigt, hejjar du inte på det laget längre?) Du kunde ju ha valt Västerås HC, du vet det där laget som har lika fula tröjjor som ett annat dalalag. Men nej du var ju tvungen att hejja på det laget som var bäst i stan, för du är ju en medgångssupporter. Eller hur var det nu igen? Fill me in, snälla....

Snälla. Du pratar med en VIKARE. Medgångssupportrar och VIK går inte så bra ihop och om du hade fler än 3 hjärnceller som kunde arbeta samtidigt så skulle du nog förstå varför.

Citera:
Fast nu behöver du ju inte oroa dig över varken Västerås IK eller Västerås HC för dem finns ju egentligen inte längre, eller finns dem? ja just jävlar dem är ju samma förening, eller hur var det nu igen?

Ja, dom slogs ihop inför förra säsongen. VHCs a-lag gick in i VIKs utvecklingslag i div 2 och VHCs ungdomssida gick in under VIKs organisation. Och? Jag ser det som bara positivt att alla i stan spelar i samma lag.

Citera:
Hade inte ni derby i Div1 mot just Västerås HC? Visst hette ni Västerås Ungdom då? eller hur var det? Tappa ni bort IK på kronofogden eller hur var det nu igen? Rätt kul att sen det laget som ni egentligen borde hata över allt annat, just Västerås HC (jo det är faktist så, om du inte själv spelat hokcye hatar dem lagen varandra... fast det visste du inte eller hur var det?)

Nej, vi hette inte "Västerås Ungdom", vi hette VIK Västerås Ungdom. Varför skulle vi hata VHC? Dels så har VHC aldrig varit en motståndare för oss och dels så har vi fullt upp att hata Sveriges riktiga mupplag. Som t ex aik, malmö och leksand.

Citera:
dem slår ni ihop er med, för att byta namn ännu en gång? Just jävlar ni har ju blivit gamla nu, så ni måste spola bort Ungdom.... Så nu heter ni Västerås IK HK, eller hur var det nu igen? Du borde väl veta? ni har ju iaf gulsvarta kläderna kvar.. tur är väl det, puuuh.

Ja, jag vet vad vi heter och eftersom du inte verkar veta det så heter vi VIK Västerås HK.

Citera:
Så hur var snacket om att hålla på rätt lag? Jag hoppas du är vikare i fotboll oxå annars är du ju rätt dum eller?

Ja, jag har sett bra många fler matcher med VIK Fotboll än med vsk iallafall. Förövrigt skulle jag aldrig kunna tänka mig att hålla på ett lag från en annan stad där heller. Varken i allsvenskan eller i Premier League.

Citera:
Japp, jag kommer inte från Leksand, jag kommer från Sala. Du vet den där staden där folk hejar på västerås (hoppsan?) leksand brynäs mm... Jag har själv spelat hockey. Att möta västerås var en fröjd, finns inget lag jag hatar så mkt som just, västerås. eller jo västerås hc, Fast ni är ju samma klubb nu, eller hur var det........ ja du kan nog den nu..

Jaaa, se ovan. Att du hatade VIK kan det bero på att ni aldrig vann mot dom tro? Hur mycket ni än försökte så kom VIK dit, visade hur man gjorde och åkte hem igen, skrattandes.

Citera:
Förövrigt så vann ni kanske publikmatchen efter förläningning. Jo faktist jag måst erkänna det, ni klarar ju av att sjunga när ni leder, eller just gjort mål. För i tredje perioden i Leksand var ni bra tysta, varför? jo för ni är medgångssupporters. Jag stod hos er hela tredje (fick inte plats på norra) var rätt komiskt att se så många höras så lite... ungefär som erat tifo... eller kan man kalla det tifo? Vart var tifot? såg inte skymten av det iaf. BRA JOBBAT!!!!

Tack. Hur så många kan låta så lite? Ja det frågade jag mig efter premiären i leksand och när jag bara hade hört 3 megatrummor och inte en ramsa från andra sidan. Men folk sjunger starkare när laget spelar bra hockey. Så kommer det alltid vara.

TIFOt blev bra. Tyvärr så blev det bra när det var kolsvart i hallen på grund av en del anledningar så det var inte så många smo såg det...;)

Citera:
Kom igen nu för fan späd lite skit över mig så man får komma igång lite, är så kul att prata med västeråsare.

Varsågod. Förrädare.

Förövrigt så skulle det vara intressant med en LEKSINGs(om det nu finns nån sån här?) synpunkter på det här med att så fort det är bortamatch så kommer det folk å ställer sig i klacken som aldrig varit i leksand i hela sitt liv. Själv skulle jag tycka att det skulle kännas ytterst märkligt. Stockholmslagen är ju till exempel inte så stolta över sina "bondesupportrar". Av den riktiga kärnan ses dom mer elle rmindre som en belastning och jag är inne på samma spår...

Alla supportrar som inte kommer från den staden där laget finns har ju valt det laget någongång. Vad är det som gör att man väljer ett lag framför ett annat? Är det media som med sin "folkets lag"-kampanj har gjort superstars till en av Sveriges mest spridda supporterklubbar?

Det här med att välja lag är så främmande för mig så ni får gärna svara konstruktivt.

PUSS

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 09 dec, 2006 13:50 

Och vad ska vi hålla på då? Vi som kommer från städer som inte har något eget hockeylag? Ska vi tvingas att enbart hålla på Tre Kronor, som är "hela Sveriges lag", för att kommunen vi föddes i/bor i inte lyckats starta ett lag?

Inläggsrubrik: Re: VIK-leksand - Hemmafans-Bortafans.
InläggPostat: lör 09 dec, 2006 14:08 

BJ-GSU skrev:
Ja, jag vet vad vi heter och eftersom du inte verkar veta det så heter vi VIK Västerås HK.

jobbigt namn där... blir det alltså Västerås Idrottsklubb Västerås Hockeyklubb utan alla förkortningar ?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 09 dec, 2006 14:15 

Bergslagsleksing skrev:
Och vad ska vi hålla på då? Vi som kommer från städer som inte har något eget hockeylag? Ska vi tvingas att enbart hålla på Tre Kronor, som är "hela Sveriges lag", för att kommunen vi föddes i/bor i inte lyckats starta ett lag?

Mycket relevant fråga. Men laget som finns närmast kanske? Kommer man från Kolsva/Sala/Sura/Kolbäck osv. finns det ingen anledning att hålla på leksand eller aik när VIK spelar bra mycket närmare til exempel. Samma sak om man är från Rättvik å håller på DIF. Varför liksom?

Geografiska läget är ju inte allt när man väljer lag förstås. Det är en komplex fråga där påverkan från föräldrar också spelar in. Hade inte min pappa tagit mig till Rocklundahallen när jag var 7-8 år så kanske jag inte hade suttit här idag och tyckt att det här varit självklart, jag vet inte.

De jag stör mig mest på är personer som inte har någon som helst koppling till ett visst lag men ändå "väljer" det laget även om man växer upp i en stad som har ett fotbolls- eller hockeylag. I Västerås finns det bra många fler aik:are, bajare å difare än det finns leksingar så just leksand är inget stort problem här. Men själva fenomenet är det. Det är många som väljer lag i högsta serier bara för att det är enkelt, men enligt mig är sådana "supportrar" inga riktiga supportrar.

InläggPostat: lör 09 dec, 2006 14:15 

Piggyhill skrev:
BJ-GSU skrev:

jobbigt namn där... blir det alltså Västerås Idrottsklubb Västerås Hockeyklubb utan alla förkortningar ?

Nej, VIK är ingen förkortning. Vi heter bara så. VIK Västerås Hockeyklubb.

InläggPostat: lör 09 dec, 2006 14:41 

BJ-GSU skrev:
Piggyhill skrev:
BJ-GSU skrev:

Nej, VIK är ingen förkortning. Vi heter bara så. VIK Västerås Hockeyklubb.

okej...
Är det då en uppmaning?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 09 dec, 2006 16:34 
Trevliga LTC

Måste vara knepigt att vika en hel hockeyklubb...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 09 dec, 2006 17:07 
Användarvisningsbild

Dalmans skrev:
Måste vara knepigt att vika en hel hockeyklubb...

ROTFL! :D

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 09 dec, 2006 17:44 

Den här tråden är ju helt absurt komisk. Här sitter tydligen en fundamentalistisk mulla och tycker sig ha rätt att bedöma vilka som får älska Leksand och vilka som inte borde få det. Hon (eller han) är tydligen upprörd över att vi finns överallt i Sverige. Hon (eller han) tror sig kunna med kartbokens hjälp avgöra vem som älskar Leksand på riktigt och vem som har mer tveksamma skäl.
:lol:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 09 dec, 2006 18:25 

Det finns många skäl till att Leksand är folkets lag, med fans runt om i Sverige, medan exempelvis VIK inte ens har halvfullt på sina hemma-matcher.

Det vikttgaste är nog David mot Goliat: Leksand har runt 12.000 innevånare i kommunen, Västerås tio gånger så många. Ändå har Leksand alltid haft ett bättre lag i pengasporten hockey.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 09 dec, 2006 20:46 

Jämtleksing skrev:
Den här tråden är ju helt absurt komisk. Här sitter tydligen en fundamentalistisk mulla och tycker sig ha rätt att bedöma vilka som får älska Leksand och vilka som inte borde få det. Hon (eller han) är tydligen upprörd över att vi finns överallt i Sverige. Hon (eller han) tror sig kunna med kartbokens hjälp avgöra vem som älskar Leksand på riktigt och vem som har mer tveksamma skäl.

Japp. Det är precis så det är. Och mitt utlåtande är att runt 75% av de som säger sig hålla på leksand gör det av tveksamma skäl. Det är klart att du måste försvara ett sånt uttalande, du är ju förmodligen en av oäktingarna.

Självplågarn>> Ja, det kanske är en anledning. En annan anledning de senaste åren är förmodligen också att leksand precis som stockholmsklubbarna surfat på en "folk-lockar-folk"-våg.

Men hur började hela "fenomenet"? Beror det på utflyttning(vilket jag är tveksam till)? Eller beror det på att media har bestämt sig för att ett lag som alla håller på ger större intäkter om man skriver om detta lag?

Väntar fortfarande på svar från en LEKSING som BOR i leksand om vad han/hon tycker om alla pop-upleksingar som sjunger "vi kommer från daaalarna".

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 09 dec, 2006 21:21 

BJ-GSU skrev:
Jämtleksing skrev:

Japp. Det är precis så det är. Och mitt utlåtande är att runt 75% av de som säger sig hålla på leksand gör det av tveksamma skäl. Det är klart att du måste försvara ett sånt uttalande, du är ju förmodligen en av oäktingarna.

Självplågarn>> Ja, det kanske är en anledning. En annan anledning de senaste åren är förmodligen också att leksand precis som stockholmsklubbarna surfat på en "folk-lockar-folk"-våg.

Men hur började hela "fenomenet"? Beror det på utflyttning(vilket jag är tveksam till)? Eller beror det på att media har bestämt sig för att ett lag som alla håller på ger större intäkter om man skriver om detta lag?

Väntar fortfarande på svar från en LEKSING som BOR i leksand om vad han/hon tycker om alla pop-upleksingar som sjunger "vi kommer från daaalarna".

Idiot!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 09 dec, 2006 21:21 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

BJ-GSU skrev:

Nu bor jag ju inte i Leksand, men det är ju ändå vi som i Leksands IF som kommer från Dalarna och dansar daladans...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 09 dec, 2006 21:25 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

Citera:

Okej, så om jag förstått det rätt så om ni har en ramsa (kanske ni har, har ingen koll på er) med t.ex. orden "vi är från västerås" i, så får folket som inte är från västerås sjunga?
Dom är tysta då alltså?

Vi menar förstås laget, men gurkor bestås mest av vatten och i vatten finns inte så många hjärnceller.

Pusspuss

//Pedalen - LTC.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 09 dec, 2006 21:27 
Användarvisningsbild

Danoil skrev:
BJ-GSU skrev:
Jämtleksing skrev:

Idiot!

Jösses..Jag är själv frän västmanland och håller på Leksand,vilket jag gjort i 30 år.
Tror bestämt vikaren är en hel del "mjuk" i huvudet..
Den killen får nog fler att söka sig till vik? :D

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 60 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]