Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: ons 02 dec, 2020 21:20

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 60 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 10 dec, 2006 22:47 
Jag vill vara som er!
Användarvisningsbild

Ännu ett bevis på det jag skrev.
Rätt komiskt att du vet vad avd 95 på psyk i Västerås är.
Där du föddes eller ?

Alla är släkt med alla i Leksand!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 10 dec, 2006 23:21 

HATALEKSAND skrev:
Där du föddes eller ?

Idiot!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 10 dec, 2006 23:58 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

Grabbar, ni kan väl i alla fall diskutera som vuxna människor och skippa personangreppen...

// lego - admin

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 11 dec, 2006 1:03 
Jag vill vara som er!
Användarvisningsbild

Danoil skrev:
HATALEKSAND skrev:
Där du föddes eller ?

Idiot!

Må så vara ... enligt Bullseye har jag ju rymt från psyk?!

Danoil är en väldigt fåordig pojke.

Är Idiot det enda du kan klämma ur dig ?

Senast redigerad av HATALEKSAND mån 11 dec, 2006 2:49, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 11 dec, 2006 2:45 
Jag vill vara som er!
Användarvisningsbild

självplågarn skrev:
Det finns många skäl till att Leksand är folkets lag, med fans runt om i Sverige, medan exempelvis VIK inte ens har halvfullt på sina hemma-matcher.

Det vikttgaste är nog David mot Goliat: Leksand har runt 12.000 innevånare i kommunen, Västerås tio gånger så många. Ändå har Leksand alltid haft ett bättre lag i pengasporten hockey.

Var är dina skäl förresten? Såg inte ett enda i ditt inlägg.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 11 dec, 2006 2:51 

Är alla i Västerås födda på stenåldern eller? En som bor i Västerås kan ha lika stora känslor för Leksand som en som bor i Leksand. Hur jävla svårt kan det vara att förstå det?

Eller rättare sagt acceptera det?

Det stinker avundsjuka rätt igenom

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 11 dec, 2006 3:31 
Användarvisningsbild

..att dom inte förstår att vi slår ur ett underläge.

Hurru du BJ! Jag bor i västerås, men jag är Leksing i själen! När jag var liten så blev jag väckt av daladans-ramsan. Ejendals arena är mitt andra hem!

Föresten vill jag be er alla VIKare om ursäkt för att vi snodde återtågs-idén. Vi hade lite kreativ nedgång vid tiden för agerandet.

LEKSING TILLS JAG DÖR!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 11 dec, 2006 22:55 
Användarvisningsbild

davva skrev:
Är alla i Västerås födda på stenåldern eller?

Om man ser till deras agerande i en hel massa situationer inom idrott de senaste månaderna - läktarebråk, rasistisk påhopp på moståndare osv - ja, det är de.

Spelas det någonsin in en svensk verion av "The Office". då måste Värsterås ersätter Slough från originalet (är uppvuxen inte alls långt ifrån Slough, och kan bekräfta att det är ännu hemskare i verkliga livet än i serien). Västerås är en hemsk stad på alla möjliga sätt.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 12 dec, 2006 18:39 

Haha, som de andra Viksupportrarna kunde konstatera här inne, det är ju fan omöjligt att konversera med en leksing!
Det är ju fortfarande inte en enda "urleksing" som svarat, rätt komiskt.....

Alla är släkt med alla i Leksand! :evil:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 12 dec, 2006 19:21 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

Gulsvart själ skrev:
Haha, som de andra Viksupportrarna kunde konstatera här inne, det är ju fan omöjligt att konversera med en leksing!

Ge mig ett gäng frågor så ska du få svar...

Styrelseledamot LIF Ideella - svarar alltid på PM här och mail till hej@emilnilsen.se

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 12 dec, 2006 19:21 

Gulsvart själ skrev:

Men fatta det..om man älskar hockey väljer man ett lag som spelar hockey, LIF...kommer man från Västerås väljer man tydligen Vik....om man nu inte gillar hockey och väljer Leksands IF ändå....kanske svårt att förstå?..har det varit läckage i kärnbränslefabriken?...eller har du druckit gurkspad?....

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 13 dec, 2006 18:25 
Användarvisningsbild

Hur är det med spelare då? Är Lidas en idiot för att kommer från dalarna med, han kanske till och med höll på Leksand när han var ung? Eller att ni har en spelare som Mikael Backlund i laget som så uppenbart är leksing i hjärtat. Stackars er som bara satsar på inavel, 4 generationer på läktaren i rocklunda. Föresten om man är inflyttad då vilka gränsvärden gäller då? Om man t.ex. är yngre än 8 år när man kommer till staden är det ok då, eller vad menar ni?
Men en sak har ni rätt i det är tragiskt med medgångssupportrar.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 14 dec, 2006 19:29 

HATALEKSAND skrev:
Annars så startade han denna tråd eftersom att den andra blev låst.
Gör om och gör rätt.

Och jag håller med honom fullständigt.
Det går inte att få till en vettig diskussion med en Leksing.

Störst bäst och vackrast va??

Kom in i matchen förfan!

Hehehe det låter så när ni skriver här ja. Luftar vi våra åsikter på erat lilla forum blir man ju utkastad på en gång. Kul för er att kunna föra en diskussion med oss leksingar där ni hinner få svar, för det går ju aldrig på viksupbort.com:s forum.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 14 dec, 2006 23:35 

Sorry för jag inte svarat tidigare BJ har inte följt pajkastningsforumet bara..
Aja här får du lite svar.

sitter på mobiltelefoninternet så kan inte vara online så ofta:P

”Det var inte på grund av grupptrycket som jag blev VIKare det var på grund av att jag föddes och växte upp i Västerås”

Du glömde svara på första frågan, jag vet att du är från Västerås och att du hejar på gulsvart för du är från just, Västerås. Men varför inte HC?
Det var de ja ville få fram på första frågan.

” Snälla. Du pratar med en VIKARE. Medgångssupportrar och VIK går inte så bra ihop och om du hade fler än 3 hjärnceller som kunde arbeta samtidigt så skulle du nog förstå varför. ”

Läs om det jag skrev i början så svarar du sen, att du är medgångssupporter har inte med att ni åkt ner i 3:an(vet inte exakt, aja där Sala spelar iaf) utan det har att göra med att du kunde lika gärna valt HC.

” JA, dom slogs ihop inför förra säsongen. VHCs a-lag gick in i VIKs utvecklingslag i div 2 och VHCs ungdomssida gick in under VIKs organisation. Och? Jag ser det som bara positivt att alla i stan spelar i samma lag. ”

Säg det till en inbiten AIKare, Brajjare, Öisare.. aja du fattar galoppen… Nu lär ditt svar vara att HC och VIK inte haft nå stor fientlighet, då har du troligtvis inte spelat hockey själv. Var inte direkt kramar man dela ut när lagen möttes på ungdomsnivå. Så du behöver inte belasta dig tillsvars. Dessutom har du svarat på det på citatet nedanför så :P

” Nej, vi hette inte "Västerås Ungdom", vi hette VIK Västerås Ungdom. Varför skulle vi hata VHC? Dels så har VHC aldrig varit en motståndare för oss och dels så har vi fullt upp att hata Sveriges riktiga mupplag. Som t ex aik, malmö och leksand. ”

Okej, har ingen koll på va ni heter, skiter i det egentligen. Vet bara att ni varken har samma namn eller logga längre. Som ni inom GSU förresten förespråkar, rätt?

”Ja, jag vet vad vi heter och eftersom du inte verkar veta det så heter vi VIK Västerås HK.”

Bra, Då är den delen avklarad

”Ja, jag har sett bra många fler matcher med VIK Fotboll än med vsk iallafall. Förövrigt skulle jag aldrig kunna tänka mig att hålla på ett lag från en annan stad där heller. Varken i allsvenskan eller i Premier League. ”

Okej, då är vi inne på samma spår ungefär då. Jag är bara fan av Odense Boldklub (danskt fotbollslag, förövrigt samma färger som Leksand). Av den enkla anledningen att min mor är dansk och min släkt bor där. Känns onödigt att berätta, men antar att någon skulle säkrt fråga va jag hejar på i allsvenskan, PL, SA osv.

”Jaaa, se ovan. Att du hatade VIK kan det bero på att ni aldrig vann mot dom tro? Hur mycket ni än försökte så kom VIK dit, visade hur man gjorde och åkte hem igen, skrattandes. ”

Nu förtiden brukar det vara så, var inte så på min tid, nu är Västerås större klubb än va ni var i elitserien, alltså inom ungdomsserien. Kanske för Ni slagits samman med HC vet ej. Det är min åsikt. På min tid kunde vi spöa ett av era lag om vi ställde upp med bästa laget, då ni hade två VIK lag. Hade iofs vi också men inget lag som det satsades på som ni hade. Nu kan man inte säga att Sala ens ska kunna ta poäng mot VIK av den enkla anledningen. Ni tar det ni vill ha från resten av Västmanland. Finns många bra spelare som från början kommer från Sala men spelar hos er. Men självklart fick man åka hem sur oftare än glad så du har rätt. Men VHC kunde vi spela ut om vi hade en bra dag. Det var ett lag alla kunde slå, så där var det nog tvärtom. Dessutom hatar jag HC mer än VIK, av den enkla anledningen att dem som spela i HC inte kunde spela hockey och så fort en Västeråsare förlorar så börjar han grina och slåss med klubborna osv. Fanns inte många som kunde stå upp i det tama laget.

”Tack. Hur så många kan låta så lite? Ja det frågade jag mig efter premiären i leksand och när jag bara hade hört 3 megatrummor och inte en ramsa från andra sidan. Men folk sjunger starkare när laget spelar bra hockey. Så kommer det alltid vara.

TIFOt blev bra. Tyvärr så blev det bra när det var kolsvart i hallen på grund av en del anledningar så det var inte så många smo såg det...”

Tsss jag såg erat tifo även när det var mörkt, syntes inte mkt. Kan iofs ha fel så jag uttalar mig inte mer om det. Har du någon film så får du gärna skicka till mig sen. Dock anser jag det var mer flopp än flipp. Dessutom erat jävla intro måste vara Sveriges, kanske Världens fulaste. Jag tycker inte om vårat heller då jag är av den åsikten att det ska bort, bara ett störande moment som tar tid. Dessutom gör det bara svårare att få till TIFOn.
Hmm, du var tydligen inte med Leksand-Västerås. Även fast det ser ut som du var det med tanke på det du skriver. Problemet är att jag stod bakom er och hörde gott och väl vårat blåvita hav. Fast du inte kan erkänna det, kan förstå om du menar första och andra perioden, då hör man inte oss bra om ni själva tjoar och tjimar.
Sen VIK-Leksand så tycker jag det var lite dåligt att ni bara klarar av att hålla i Tahlberg ramsan efter ni vunnit 3 ggr sen var ni tvungna att starta om den om och om igen……

”Varsågod. Förrädare.

Förövrigt så skulle det vara intressant med en LEKSINGs(om det nu finns nån sån här?) synpunkter på det här med att så fort det är bortamatch så kommer det folk å ställer sig i klacken som aldrig varit i leksand i hela sitt liv. Själv skulle jag tycka att det skulle kännas ytterst märkligt. Stockholmslagen är ju till exempel inte så stolta över sina "bondesupportrar". Av den riktiga kärnan ses dom mer elle rmindre som en belastning och jag är inne på samma spår...

Alla supportrar som inte kommer från den staden där laget finns har ju valt det laget någongång. Vad är det som gör att man väljer ett lag framför ett annat? Är det media som med sin "folkets lag"-kampanj har gjort superstars till en av Sveriges mest spridda supporterklubbar?

Det här med att välja lag är så främmande för mig så ni får gärna svara konstruktivt.

PUSS”

Tack, men förstår inte hur du kan tycka att jag är det då jag förklarat varför jag inte skulle kunna heja på er. Enkelt, jag har spelat hockey mot er och att möta Västerås var för mig Matchen jag sett fram emot länge då man ville sätta dit era lag.

Kan och tänker inte förklara varför folk ställer sig i vår klack som inte varit i Leksand, jag har varit där och kommer vara där. Det får du fråga någon som vet.

Kan berätta Varför jag hejar på Leksand.

Min far förstod att jag gillade hockey när jag var ung så han bestämde sig för att jag skulle få följa med på hockey. Då var ju Västerås närmast, dessutom det lag han följde. Han hade Säsongskort ett tag, dock inte när jag fick följa med. Jag fick åka på några matcher, sen kom Leksand på besök. Det var inte matchen jag fastna vid utan det var glädjen på läktaren, till det vitblåa jag fastna vid. Sången, Kärleken dem spred osv.
Så när min far och jag kom hem och fråga mig vilka ja tyckte var bäst svara jag att jag inte hade sett så mkt av matchen för jag var så uppe i att hoppa och tjoa jag med. Vi satt på sittplats förövrigt. Så nästa gång vi åkte iväg så försökte min far få mig att heja på VIK, gick inge vidare även fast ni hade ett jävligt bra lag då. Så jag var inte en medgångssupporter som börja heja på laget som hela tiden vann. För det gjorde vi inte så ofta mot er då har ja för mig. Ni var alltid starka hemma och det är ni fortfarande. Detta var ungefär 12-14 år sedan, nu är jag 20 år och inbiten Leksing och Ja, jag har varit i Leksand.

Uppmaningen till admins: lås INTE tråden. Bra tråd tycker iaf jag, om alla håller borta personangrepp så funkar det nog på bra.

Puss Puss BJ

mig kan du alltid prata me

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 14 dec, 2006 23:52 

Jag är varken född eller uppvuxen i Leksand och har för den delen aldrig heller varit folkbokförd i kommunen. Blir jag i och med detta diskvalificerad att supporta Leksands IF?

Jag har alltid så länge jag kan minnas facinerats av spelet hockey. Mina första hockeyminnen är starkt färgade av blått och vitt. Då jag är född i Finland och i första hand ser mig själv som Finne, var det de finska lejonen som grundlade min passion för sporten.

Att Leksands IF i grunden också var blå-vita var en stor anledning till att det blev just LIF när man i skolan började hålla på lag. På samma sätt har jag alltid kännt lite extra för IFK och ville bli en ny Torbjörn Nilsson...

Nu är ju inte detta hela sanningen. Med åren har andra aspekter till att hålla på LIF vuxit sig starkare än färgerna på klubbemblemet, eller matchtröjan. Att jag är uppvuxen i Dalarna, identifierat mig med "lilla Leksand" och uppskattat en hel hög spelare genom åren har bara gjort mitt engagemang än större. Som jobbigast blev det ett par år in på 2000-talet då jag fått för mig att man skulle jobba och bo i ståkkålm. Blev dyrt och mödosamt att mitt i veckan sätta sig i bilen och blåsa 25 mil efter jobbet fö ratt se laget lira. Skulle liksom hem samma kväll och jobba dagen efter.

Att ifrågasätta om jag är Leksing eller inte av den anledning att jag aldrig bott i Leksand är därför enligt mig obefogat och korkat. Jag har sjungit med glädje i hjärtat, men också kokat av ilska. Jag har gråtit av sorg, men också jublat av stolthet, lycka och framförallt alltid kännt samhörighet med övriga blå-vita Leksingar!

Blå-vit, Leksing tills jag dör!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 60 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]