Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: mån 10 aug, 2020 22:41

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1180 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 79  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 14 jun, 2007 14:07 
Användarvisningsbild

charlie skrev:
SirAberg:

Ja inte fan kommer jag ihåg va det heter DÄR NERE seriesystemet !

leksing#69:

Va int bitter på Moringarna, det går ju bra för dem, gläds med dem istället !

Ska vi ta detta via Pm istället ?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 14 jun, 2007 14:08 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

låt killen vara, han förstår ju inte bättre!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 15 jun, 2007 10:27 
Han förstår väldigt bra, Leksand har ju alltid varit som dom är. Mora är ett riktigt hockeygäng och inga gullegrisar, härligt att Mora är så bra som man är idag.
Mora är siljans bästa lag!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 15 jun, 2007 11:48 

Och Lökers platsar inte ens i kvalserien. Förstår att ni hellre pratar dalahockey där nere...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 17 jul, 2007 18:06 

Snacka om att leva i det blå. Först gick de ut med att *ora skulle ta SM-guld inom tre år :) men det senaste tar väl ändå priset:

*oras tränare Magnus Tarm-vredsson tror att de kommer kunna få PUBLIK oxå "ett hav av röda, det skall var jobbigt att komma till *ora"

http://www.dalademokraten.se/Sport/2007/07/17/18085/

:lol:

Då är det större risk att det finns kräldjur på Mars.

Men visst är det jobbigt om man nå´n gång måste till den hålan, den är ful å folket där är bittra inavlade loosers.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 17 jul, 2007 20:43 

självplågarn skrev:
Men visst är det jobbigt om man nå´n gång måste till den hålan, den är ful å folket där är bittra inavlade loosers.

Haha lite kul att en Leksing till att börja med börjar snacka om inavel mot en annan kommun och ännu roligare tycker jag att det är att du lägger till ordet loosers.
Face it! Mora är bättre än Leksand, de spelar i Eliten och ni i andradivisionen.
Jag är verkligen inget Morafan, hatar Mora nästan än mer än jag hatar Leksand men jag bara undrar om ni är för inavlade i eran lilla by för att inse att det finns lag som är bättre eller tänker ni fortsätta leva i eran lilla glaskula?

Ni kanske egentligen borde möta lag av NHL-klass eftersom att ni är så bra menar jag, VAKNA! Vad gör ni i så fall i Allsvenskan om ni skulle vara bättre än Mora?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 17 jul, 2007 22:58 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

emil:

var skriver han att vi är bättre än mora?

den där artikeln i DD är rolig som fan - mora har ingen publik - där är vi resor före dom.

"sitta i röda mössor och tröjor" - jo för folk som sitter brukar ju tillföra mycket stämningsmässigt.

Styrelseledamot LIF Ideella - svarar alltid på PM här och mail till hej@emilnilsen.se

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 18 jul, 2007 11:30 

Ja. *ora är i eliten men folk där är lika sura å bittra ändå. Kommunen är en avfolkningsbygd, det är en så´n del av Sverige som utvecklingen sprungit ifrån och de som är kvar sitter där med sin bruksanda, å tycker livet är pest, å hatar politikerna å facket å EU å vargarna å Leksands IF å stockholmare.

Vad får emil_e89 att tro att jag bor i Leksand? Skulle i och för sig gärna göra det men jag finns i en medelstor håla (Västerås). Leksand har ju fans iöver hela Sverige (folkets lag, du vet?) och det är ett av skälen att emil_e89 och så många andra är avundsjuka på LIF. Ett annat skäl är att vi inte deppar ihop för att vi får några säsonger i AS.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 18 jul, 2007 13:18 

självplågarn skrev:
Ja. *ora är i eliten men folk där är lika sura å bittra ändå. Kommunen är en avfolkningsbygd, det är en så´n del av Sverige som utvecklingen sprungit ifrån och de som är kvar sitter där med sin bruksanda, å tycker livet är pest, å hatar politikerna å facket å EU å vargarna å Leksands IF å stockholmare.

Vad får emil_e89 att tro att jag bor i Leksand? Skulle i och för sig gärna göra det men jag finns i en medelstor håla (Västerås). Leksand har ju fans iöver hela Sverige (folkets lag, du vet?) och det är ett av skälen att emil_e89 och så många andra är avundsjuka på LIF. Ett annat skäl är att vi inte deppar ihop för att vi får några säsonger i AS.

Haha! Du må vara leksing, men hissen verkar då inte gå hela vägen upp ändå.
Hockeypubliken är jävligt enögd och insnöad, men det andra :?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 19 jul, 2007 10:19 

Ja, inte lär du hitta en objektiv hockeypublik nå´nstans men en trevlig sak med LIF är att fansen ägnar större delen av sin energi åt att älska sitt eget lag.

Jämför t. ex. med publiken i *ora eller Västerås, där man går på match för att hata motståndarna. För att inte tala om Linköping, där är de värst.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 12 aug, 2007 16:16 
Användarvisningsbild

http://www.bestofblocket.se/bilder/blocket_336.jpg

hittat på blocket.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 12 aug, 2007 21:09 

kava skrev:

Den har redan varit uppe..

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 13 aug, 2007 6:52 
Användarvisningsbild

SirAberg skrev:
kava skrev:

Den har redan varit uppe..

ops, sorry det har jag missat :oops:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 13 aug, 2007 9:15 

Visserligen skall man inte dra några större växlar på tidiga tråningsmatcher. Och CSKA hade tre matcher på tre dagar. Men....

*ora - CSKA 1-5

LIF - CSKA 5-4

Vi vill väl ändå tro att detta är en fingervisning om hur säsongen kommer utvecla sig. När tror ni Arvedsson får sparken som tränare åt *oringarna? Redan i oktober eller först i januari?

Inläggsrubrik: På tal om blåsta supportrar...
InläggPostat: tis 21 aug, 2007 9:50 

... Förutom dem som sägs "supportra" det här laget. Står och tittar på en ishockey match i 60 min och säger inte ett ord och fattar ingenting. Försökte diskutera supporterkultur med en AIK:are igår som bodde i Falun och höll på AIK. Sedan påstod hon att det är en väldans skillnad på fotboll och hockey.
Jag förklarade att när Superstars var som bäst låg vi trea alla kategorier(var bara Järnkaminerna och BA som låg före har jag för mig?). Jag skrev också att det är ca 1000 eller ett par tusen Leksingar i Stockholm(en sjättedel av Leksands tätort) som stöder ett lag från en liten by i Dalarna. Det är ju "väldigt" många som stöder ett byalag från Stockholm i Superettan tex. Men sedan blev hon ganska tyst i alla fall och har inte svarat på det meddelandet sedan igår kväll... Haha.

Jo, det är ju en väldans skillnad på fotboll och hockey. Det är ju väldans många lag i Superettan som skulle kunna invadera med 20-30 bussar mot ett lag som Borås. Kanske är två lag, Sundsvall och IFK, i Superettan som skulle lyckas invadera en arena i Superettan 2007 och dessa skulle förmodligen inte klara det mot ett lag som Bunkeflo tex! :D Dem flesta lag i Superettan är många på resorna när dem fyller 1-2 bussar, möjligtvis uppemot fem i vissa matcher. Så det är inte så jävla stor skillnad på fotboll och ishockey som hon verkar tro!

Till saken hör att på blackarmy.se står det antal medlemmar 815, vilket Superstars ungefär har det dubbla som i Allsvenskan om jag inte minns helt fel! Var väl runt 1500 medlemmar förra säsongen va?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1180 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 79  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]