Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: lör 15 aug, 2020 19:17

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1180 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 79  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 21 aug, 2007 17:43 

Mjaha...dags för säsongsstart igen. Så jag får väl önska er drantar lycka till då ;).

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 02 sep, 2007 9:42 

Hi-hi, har varit inne på några forum å kollat vad (de fåtaliga) *ora-fansen tycker om försäsongen.

"Det är bara träningsmatcher, vi sparar oss tills det verkligen gäller, LIF borde veta att det inte är bra att vinna på försäsongen, vi är i alla fall i eliten å ni bara i allsvenskan pilutta dig" och mer i den stilen.

Men uppenbarligen är de oroliga. Det har ju blivit torsk i nästan alla matcher. Stryk av både LIF å Västerås. Det kan ju vara för sent att få ordning på spelet när serien börjat, viktiga poäng står på spel och Luleå samt Djurgården kommer längre ifrån :)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 03 sep, 2007 18:57 

självplågarn skrev:
Hi-hi, har varit inne på några forum å kollat vad (de fåtaliga) *ora-fansen tycker om försäsongen.

"Det är bara träningsmatcher, vi sparar oss tills det verkligen gäller, LIF borde veta att det inte är bra att vinna på försäsongen, vi är i alla fall i eliten å ni bara i allsvenskan pilutta dig" och mer i den stilen.

Men uppenbarligen är de oroliga. Det har ju blivit torsk i nästan alla matcher. Stryk av både LIF å Västerås. Det kan ju vara för sent att få ordning på spelet när serien börjat, viktiga poäng står på spel och Luleå samt Djurgården kommer längre ifrån :)

Nu kan man ju anta att det hade låtit på ett ungefär likadant här om situationen varit den omvända. Och ja...lite sent att få ordning på spelet när serien dragit igång. Men ni leksingar om några borde väl veta att det inte alla ggr hjälper att man haft en lysande försäsong?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 03 sep, 2007 19:02 
Användarvisningsbild

NN78 skrev:
självplågarn skrev:

Nu kan man ju anta att det hade låtit på ett ungefär likadant här om situationen varit den omvända. Och ja...lite sent att få ordning på spelet när serien dragit igång. Men ni leksingar om några borde väl veta att det inte alla ggr hjälper att man haft en lysande försäsong?

Självklart är försäsongen inte allt och i vissa matcher beror det på var respektive lag är i sin försäsong och liknande.

Men det är ändå inte bra att förlora mot vad som kan vara kommande kvalseriemotståndare.

Visst förlorade modo allt på försäsongen förra säsongen, men de har ett nååågot bättre lag än mora.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 04 sep, 2007 3:27 

Ruffy skrev:
[Självklart är försäsongen inte allt och i vissa matcher beror det på var respektive lag är i sin försäsong och liknande.

Men det är ändå inte bra att förlora mot vad som kan vara kommande kvalseriemotståndare.

Visst förlorade modo allt på försäsongen förra säsongen, men de har ett nååågot bättre lag än mora.

Jag håller med dig till viss del. Men jag anser inte att försäsongen är av så stor vikt. Skulle vi nu hamna i kvalet så betyder ju matcherna under försäsongen nada hur som haver. Tror knappast att de matcherna ligger och gnager hos något av lagen.

Den enda matchen under försäsongen som jag faktiskt grämer mig över att vi torskade var den mot er. Men er möter vi ju iaf inte i något kval så det var ju sak samma ;)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 04 sep, 2007 9:58 

Resultaten på försäsongen säger väl egentligen ingenting, men spelet som mora presterade var faktiskt dåligt (undantaget matchen mot LIF i vilket moraspelarna faktiskt arbetade hårt och som var spelmässigt ganska jämn).

Satt framför ett par morasupportrar i matchen mot Timrå och de sa rakt ut vad jag tänkte: det ser fan ut som Arvedsson får gå redan innan serien ens börjat! mora hade inte ett fungerande försvarsspel och de hade ett rent dåligt boxplay, sen såg de verkligen ut att sakna tekniska spelskickliga spelare efterssom de hade svårt att skapa någonting alls på annat sätt än på spelvändningar!

Jaja, det är bara försäsong och mycket kan hända både i truppen och med grundspel, men mora VAR inte bra i CO-cup!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 04 sep, 2007 15:59 

Danoil skrev:
Satt framför ett par morasupportrar i matchen mot Timrå och de sa rakt ut vad jag tänkte: det ser fan ut som Arvedsson får gå redan innan serien ens börjat! mora hade inte ett fungerande försvarsspel och de hade ett rent dåligt boxplay, sen såg de verkligen ut att sakna tekniska spelskickliga spelare efterssom de hade svårt att skapa någonting alls på annat sätt än på spelvändningar!

Jag håller med. Såg period 2 o 3 av TIK-MIK och mora hade inte mycket att säga till om. Nu var det iofs också deras tredje match på tre dagar, match sent kvällen innan, tidigt på lördagen osv. Men Timrå var mycket bättre.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 sep, 2007 14:06 

Detta talar för sig själv...

http://www.dalarnastidningar.se/nyheter/mora/article227667.ece

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 15 sep, 2007 11:40 
Användarvisningsbild

sportbladet.se skrev:
Bild

Till och med AB fattar hur man skriver mora.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 21 sep, 2007 8:52 

Fasansfullt! Jag skäms som en hund! :oops: :shock:
Körde Falukurirens test på om man har ett *ora-hjärta, trodde det var ofarligt eftersom jag är lexing tills jag dör:

http://www.dalarnastidningar.se/sport/h ... 231542.ece

Nog vet jag att de har en bas som heter Jan Simons men annars kunde jag inte någon av frågorna. Men eftersom de kör med ett-kryss-två så slumpade det sig tydligen så att jag hade flera rätt och fick resultatet "du kan stå i klacken!" Urrrk....det kommer ALDRIG hända, om jag nu inte går dit för att håna dem när de åker ur ES....

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 21 sep, 2007 10:24 
Användarvisningsbild

självplågarn skrev:
Körde Falukurirens test på om man har ett *ora-hjärta, trodde det var ofarligt eftersom jag är lexing tills jag dör:

Nog vet jag att de har en bas som heter Jan Simons men annars kunde jag inte någon av frågorna. Men eftersom de kör med ett-kryss-två så slumpade det sig tydligen så att jag hade flera rätt och fick resultatet "du kan stå i klacken!" Urrrk....det kommer ALDRIG hända, om jag nu inte går dit för att håna dem när de åker ur ES....

gjorde samma test och fick "Du gillar att följa MIK från tevesoffan." inte fullt lika illa som att stå i klacken

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 21 sep, 2007 10:31 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

jisses, så länge det inte finns ett "du önskar att mik gåri konkurs" så tänker då jag inte göra nått test ;)

Styrelseledamot LIF Ideella - svarar alltid på PM här och mail till hej@emilnilsen.se

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 21 sep, 2007 11:41 
Användarvisningsbild

Almen skrev:
självplågarn skrev:

gjorde samma test och fick "Du gillar att följa MIK från tevesoffan." inte fullt lika illa som att stå i klacken

jag fick det var på 30-talet mik slutade med bandy

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 24 sep, 2007 22:50 

En låååång resa börjar med ett enda steg... :twisted:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 25 sep, 2007 0:19 
Användarvisningsbild

Citera:
Att glömma bort en spelare som bytt om och varit med på uppvärmningen måste vara något helt unikt.

– Ja, det blev en miss. Jag har aldrig varit med om något sådant tidigare. Nu skulle inte Mikael vara med från start, så det kanske inte påverkade så mycket, säger assisterande tränaren Pär Djoos.

http://www.dalarnastidningar.se/sport/h ... 233819.ece

HAHA, proffsiga snubbar!

"öh, men han skulle inte.. du vet... spela från start så det... spelade väl kanske inte någon roll.."

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1180 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 79  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]