Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: lör 15 aug, 2020 18:55

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1180 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 79  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 07 jan, 2008 2:03 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

LKPG Wasa skrev:
Jag var på plats i "Toaletten" (det finns en bra förklaring till varför jag var där, men den tar vi en annan gång). Tanken var att det skulle bli en kul avslutning på jullovet och åka upp med några polare (som för övrigt är brünäsare) och kika. Det blev inte ett dugg kul. Självklart var ju brynäs så kallade ultras där. 5 min innan matchstart brändes en inomhussmällare av mitt i klacken. Efter tillsägelser så brändes nästa av. Helt plötsligt började blinka och ryka utav bara fan, så det måste ha varit nån slags stroboskop liknande grej. Det var några i klacken som fick astmaanfall och det ryktades även om epilepsianfall. I andra perioden tröttnade några personer på de hormonstinnade ungdomarna i ultras och slagsmål utbröt. Vakternas ursäkt till att inte slänga ut vederbörande var: "det är -5 grader, de kan ju frysa ihjäl". Händelserna filmades av polis och det kommer troligtvis att delas ut diverse böter.

Spelet: Det var ganska intressant att se två potentiella kvalseriemotståndare. Kan bli en kul kvalserie. För bra spel var det inte...Vi får heller inte hoppas att *ora får hjälp av domare som tycker att det är okej att byta sport under spelets gång och tillåta att man sparkar in pucken i mål. Det gör man visst i fotboll.

Tack för kaffet!

En såkallad blink-bengal var det dom brände av...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 08 jan, 2008 13:33 

Ikväll spelar *ora mot HV i Jönköping. I jönköping brukar det vara näst in till omöjligt att få biljett. Jag gick in och provade på ticnet 7 timmar innan match start beställde 8 sittplats, fick 8 platser brevid varandra.
Jag ska naturligtvis inte dit det var bara ett test. Vem vill se Mora!!!
*ora klacken brukar stå i ett hörn och se väldigt ensamna ut på den redan urkassa ståplatsen för bortafansen i Kinnarps Arena.
Dagens fråga lyder: Är *ora sämre än HV:s bortastå?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 12 jan, 2008 23:08 

0-2 hemma mot Lule. Marschen mot Ejendals arena fortsätter. Å då jävlar..... :twisted:

Det var rätt länge se´n nå´n *oring var inne på detta forum å kaxa sig :lol:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 13 jan, 2008 17:52 

Tänkte att när vi spelar ut morons och går upp vore kul att få dom sista matchen och sjunga inte segern är vår utan elitserien är vår :lol: :lol: :lol: :lol:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 14 jan, 2008 10:56 

mora ligger sist, de har tre poäng i de fem senaste matcherna mot lag som lirar i samma del av tabellen som de själva. Närmast på programmet är Modo, Skansen, Frölunda, Timrå och FBK. Knappast många trepoängare att hämta...

Mora har väl gjort ungefär samma resa denna säsong hittills som man gjorde under förra säsongen, med skillnaden att förra säsongen hade de en period med hyfsade tabellplaceringar i slutet av september och början av oktober sedan var de förankrade i botten. De låg dock aldrig sist någon gång! Denna säsong saknar de en period med några högre placeringar och har varit som bäst sjua (omgång fem!). Denna säsong har de väl i princip bara blivit sämre och sämre! Att plocka in en ny assisterande kommer nog knappast att ändra på det! Sen snackas det om en AHL-spelare som är klar, men de behöver nog snarare värva Crosby eller Oveshkin för att vända på skutan, tror jag...

Jag har sagt det förut och säger det igen: Kvalserien kommer att bli riktigt rolig i år! Tack Simons för det!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 27 jan, 2008 1:03 
Användarvisningsbild

*oras klack, rankas sist i elitserien, d var ju oväntat..hehe :D

12. Mora

Snitt: 3 908. Arena: FM Mattsson Arena. Kapacitet: 4 500. Beläggning: 87%.

Huvudsponsorn Wibe har köpt upp ståplatsbiljetter och delar ut dem gratis. Pust, suck och stön. Man behöver nog inte beskriva Moras ståplats ytterligare. De som skriker bäst är gubbarna på radarna framför pressläktaren. De håller samma klass som slipshuliganerna i Kinnarp.

:D :D

"Ska man vara full så ska man vara full, annars kan lika gärna vara hemma"

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 02 feb, 2008 14:51 
Användarvisningsbild

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article1751999.ab

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 02 feb, 2008 17:05 

Moras nyförvärv Rob Hisey levererar direkt har gjort 1 mål och 1 assist

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 02 feb, 2008 21:53 

leks skrev:

Det där tycker jag var roligt, även om jag faktiskt håller med Bastiansen:

Citera:
Små orter och små ishallar som den i Mora behövs i elitserien.

Var ju inte direkt längesen Leksand var i en sån situation...
Och visst är det roligt när små skitorter matchar Stockholms- och Göteborgslagen.

Och om jag inte missminner mig så hamnade Leksand i topp på nån liknande kvällstidningslista där frågan var nåt i stil med "Vilket lag vill skulle du absolut inte vilja spela i av dom svenska elitserieklubbarna?".

Och jag håller även med Bastiansen till viss del om Luleå, även om jag personligen tycker mer illa om Skellefteå. Nog illa att behöva åka ända upp till Ö-vik.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 02 feb, 2008 23:20 

Var på mik - lhc idag för att spana in möjligt kval motstånd, gick ju in gratis så varför inte åka och se? :P
Vart ganska imponerad av deras nyförvärv Rob Hisey som gjorde 1 mål och 1 assist i sin första match. Liten och snabb med väldigt bra klubbteknik.
Annars imponerades jag inte så värst mycket av moras spel.

Matchens roligaste var nog ändå LHC klackens banderoll, "Låna halsduk, se skiten gratis".

/TooK

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 03 feb, 2008 1:54 
Användarvisningsbild

Haha, slängde ihop ett klipp med en moraspelare som gjorde en duktig sak idag i förlängningen mot LHC.

http://www.youtube.com/watch?v=oSpxCKZXAFY

Windows movie maker (jag vet..) hängde sig när jag skulle lägga till musik så fick bli ett tyst klipp.. men men. Stor humor iallafall. :lol:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 03 feb, 2008 2:08 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

Haha, stor humor!

Klockrent Ruffy.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 03 feb, 2008 11:13 
Användarvisningsbild

TooKFaaN skrev:
Matchens roligaste var nog ändå LHC klackens banderoll, "Låna halsduk, se skiten gratis".

LOL LOL LOL LOL LOL LOL

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 03 feb, 2008 14:42 
Användarvisningsbild

Ruffy skrev:
Haha, slängde ihop ett klipp med en moraspelare som gjorde en duktig sak idag i förlängningen mot LHC.

http://www.youtube.com/watch?v=oSpxCKZXAFY

Windows movie maker (jag vet..) hängde sig när jag skulle lägga till musik så fick bli ett tyst klipp.. men men. Stor humor iallafall. :lol:

Det dära var sjukt roligt! Hur bär han sig åt att göra bort sig 2 gånger inom 10 sekunder? haha

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 03 feb, 2008 14:59 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

3 gånger på 10 sekunder om jag får be... Han "spelar" i mora ik, det kallar jag också att göra bort sig!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1180 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 79  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]