Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: tor 03 dec, 2020 3:05

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Luleås ekonomiska haveri?
InläggPostat: mån 21 maj, 2007 15:54 

Jag har väntat på att ämnet skall dyka upp, men tydligen skall man behöva göra allt själv :wink:

Lule-såpan är väl för härlig?

Ros skrev i blaskan i våras om sin syn på LHFs framtid:
http://blogg.aftonbladet.se/5/perma/316479/ Ungefär samtidigt hörde jag lite snack från en i utkanten av SAIKs organisation som sa ungefär samma saker bortsett från att Renberg redan då var påtalad för just SAIK. Nu när media rullar upp mer och mer ekonomiska oegentligheter kopplat till Lule så undrar man lite vad som kommer att hända?

http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=60243&cat=2&pageIndex=0&arkiv=False
http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=60244&cat=2&pageIndex=0&arkiv=False

Fler klubbar än LIF som har problem med likviditeten TROTS 30 mille i tv-intäkter. Lule kan dessutom antagligen räkna med att Renberg inte är den enda spelaren som tycker att klubben bör hålla ingångna avtal. OM denna (http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=60116&arkiv=False) klausul finns med i kontraktet så kommer klubben att bli skyldig att fullgöra sina pensionsåtaganden till Renberg och han är säkert inte ensam om ett sådant pensionsavtal...
(http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1073643,00.html)

Sedan ser de ut att behöva köpa sig en förstaline...

Jag hyser absolut inget agg mot Lule, men om allt skötts på det sättet som media (!!!!) framställer det på så ser det smått krisartat ut! Ursus major kommer nog att ta klivet till allsvenskan inom ett par år och bli Ursus minor :shock: - det värsta tänkbara scenariot är väl KK!

Fatta vilka grisar människorna bakom OBOL är!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 22 maj, 2007 9:07 

Eftersom jag är Örebroare när det gäller fotboll så är jag ganska glad att Obol drog sig ur köpet av arenanamnet på Eyravallen (numera Behrn Arena), men jag kan samtidigt inte låta bli att förundras över hur Luleå har kunnat ingå avtal med dom utan att kolla upp dom ordentligt.

Sättet dom har hanterat Renberg-affären (om nu det som står i tidningarna är sant) är visserligen förjävligt, men samtidigt ganska väntat. Vad skulle dom annars kunna göra? Dom har säkert gjort vad dom kan för att få fram pengarna och det är ju inte så att dom gått och skrivit avtal utan att ha pengarna, dom har ju faktiskt blivit bestulna.

Tycker allt sånt här är jävligt tråkigt, men det kanske får andra klubbar att vakna och kommer att granska liknande affärer mer noggrant och förhoppningsvis kommer det inte att hända igen. Jag är bara jävligt glad att det inte var Leksand som råkade ut för något liknande, det var tungt nog att Örebro blev tvångsnedflyttade från fotbollsallsvenskan, hade inte klarat ett liknande scenario för det lag som jag älskar ännu mer...

Vet inte om detta gör att Luleå kommer att få ett sämre lag till nästa säsong, dom har onekligen ett ganska tunt lag på papperet och förstärkningar är väl inte att räkna med? Spelarna kan dock motiveras extra av detta, men man vet aldrig. Ska Leksand slå ut Luleå i nästa års kvalserie? Jag skulle inte gråta i alla fall...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 22 maj, 2007 9:52 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

Det som inte kommit ut i tidningarna ännu, men det är väl bara en tidsfråga, är att det var Renberg och hans agent som skapade de första kontakterna mellan Luleå och Obol.

Detta hände redan när Strömwall var klubbdirektör men han tackade, efter ett besök på den beryktade vingården, vänligt men bestämt nej. Detta då han genomskådade företaget ganska fort.

Synd för luleå att nästa klubbdirektör var lite mer lättlurad...

Styrelseledamot LIF Ideella - svarar alltid på PM här och mail till hej@emilnilsen.se

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 22 maj, 2007 10:01 
Användarvisningsbild

Ja, Lule-skutan sjunker :!: Tur att chefen kan simma 8) (Crunack) eller hur det stavas.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 22 maj, 2007 11:38 

dalastark skrev:
Det som inte kommit ut i tidningarna ännu, men det är väl bara en tidsfråga, är att det var Renberg och hans agent som skapade de första kontakterna mellan Luleå och Obol.

Detta hände redan när Strömwall var klubbdirektör men han tackade, efter ett besök på den beryktade vingården, vänligt men bestämt nej. Detta då han genomskådade företaget ganska fort.

Synd för luleå att nästa klubbdirektör var lite mer lättlurad...

Strömwall som bland annat efter detta inte fortsatte som klubbdirektör...

Det verkar som om Renberg och hans agent inte kommer att vinna några popularitetstävlingar i Lule framöver...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 22 maj, 2007 12:09 

Nu har även Jarmo Myllys trädit fram i Obol härvan, läs om det här

Att det var Renberg och hans agent som ordnade de första kontakterna med Obol är väl egentligen irrelevant då det ändå inte är deras ansvar vad Luleå gör med pengarna.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 22 maj, 2007 13:29 

Wiborg skrev:
Nu har även Jarmo Myllys trädit fram i Obol härvan, läs om det här

Att det var Renberg och hans agent som ordnade de första kontakterna med Obol är väl egentligen irrelevant då det ändå inte är deras ansvar vad Luleå gör med pengarna.

Inte i objektiva ögon, men frågar du en Lule-supporter så kanske svaret blir lite mer onyanserat skulle jag gissa!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 22 maj, 2007 16:54 
Användarvisningsbild

Gällande Örebro SK och Obol var det en ekonom på kommunen som satte stopp för affären. Han krävde att Obol visade papper på att de existerade ett registreringsbevis och en årsredovisning tror jag att det var. När dessa saker inte kunde tas fram krävde han att affären skulle stoppas. Han blev givetvis hårt kritiserad av lokalpressen men nu tror jag de har ändrat uppfattning.

Obol köpte istället namnrättigheten på den fallfärdiga ishallen i örebro. (Slut på denna utvikning från ämnet)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]