Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: ons 02 dec, 2020 21:04

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 208 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 30 dec, 2008 22:41 
"that boy was a ticking bomb..."
Användarvisningsbild

Leksandsif.se har ju verkligen varit inne på detta med SMS-tävlingar och liknande, den senaste tiden...
Därför tror jag att man tar över sändningarna och håvar in alla slantar i egen ficka, genom att använda dels
denna SMS-tjänst som betalningssätt, samt den nya möjligheten att betala med VISA/Mastercard.

S24 = Aftonbladet, väl?

Betalar då hellre pengar till LIF än den skvallerblaskan.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 30 dec, 2008 22:42 
Användarvisningsbild

Ja hellre 100 spänn till LIF än 50 till AB.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 30 dec, 2008 23:21 

jag som varit kylig och "dissat" sw förut...jaja, nu fick jag bekräftelse på hur kasst de sköter allt.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 31 dec, 2008 0:03 
Användarvisningsbild

kava skrev:
Jag har fått en gratissändning efter kontakt!

vart mailade/ringde du?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 31 dec, 2008 3:00 

kava skrev:
Det slutar bara med att de lägger ner, vilket är ännu sämre tycker jag. Nu kan man iaf. se lite ibland.
Vad man kunde kräva är att de i god tid såg till att allt fungerade. Men det är säkert en kostnadsfråga det med som "allt" annat.

Det vore bra, då skulle troligtvis S24 ta över dom rättigheterna. Kostnadsfråga...? Hmm. 50x? Det är iallafall ett gäng femtiolappar.

kava skrev:
Det låter som om Ni pratar om en fiende, det är (leksingar?) i uppsala som försöker få till sändningar över webben så att vi andra kan se matcherna.

Nu har de inte lyckats så bra alla gånger men ge dem lite tid så blir det nog bra.

Haha.. lite tid? Dom har haft över en säsong på sig att åtgärda och förutse problem men gör dom det? Nej. Sen spelar ingen roll vad dom håller på för lag, tänk hur jävla mycket pengar dom dragit in på en tjänst som är under all kritik. Lurendrejeri.

kava skrev:

Grattis! Jag har väl åtminstonde mailat dom 9-10 gånger utan ett svar..

---

Bra att fler verkar ha vaknat till och upptäckt att detta inte är acceptabelt. Det var bra längesen jag senast beställde en match och det verkar som jag gjort rätt i att låta bli. Klart man alltid vill se Leksand om det är möjligt, men om vi ordnar så att Sverigewebben går i stupet lär det bli bättre och seriösare sändningar därefter.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 31 dec, 2008 12:09 
Användarvisningsbild

davmann skrev:
kava skrev:

vart mailade/ringde du?

Jag ringde det nr som står på supportsidan!

Gott Nytt År alla!!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 31 dec, 2008 13:15 

kava skrev:
AbInitio skrev:
Eriks skrev:
Hur många är intresserade av att vidta någon form av rättsliga åtgärder gentemot detta skämt till företag?

Är helt klart intresserad, om det är det som krävs för att vi ska se någon förbättring från deras sida.

Det slutar bara med att de lägger ner, vilket är ännu sämre tycker jag. Nu kan man iaf. se lite ibland.
Vad man kunde kräva är att de i god tid såg till att allt fungerade. Men det är säkert en kostnadsfråga det med som "allt" annat.

NEJ det kan sluta med att S24 tar över Leksand matcher. Och det är betydligt bättre eftersom S24 sändningar håller betydligt högre klass med repriser, fler vinklar, skottstatistik, tid i rutan m.m.

Jag säger som jag brukar: SVERIGEWEBBEN lägg ner för fan !

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 31 dec, 2008 16:47 

Jag uppskattar Sverigewebbens sändningar..
Ok, de kunde ju såklart vara mycket bättre men jag kollar hellre dem för 50kr, trots problemen än att inte se LIF-matcherna alls..

Visst, lägger man ner SverigeWebben för att få nått bättre så, OK!
Om man däremot bara kommer att skippa det helt och inte visa så många LIF-matcher så tycker jag det är riktigt synd...

Hoppas att sändningarna går till S24, om de nu är bättre. Bara det inte blir helt svart i rutan istället för SW...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 31 dec, 2008 16:53 
Användarvisningsbild

djanzon skrev:
Ok, de kunde ju såklart vara mycket bättre men jag kollar hellre dem för 50kr, trots problemen än att inte se LIF-matcherna alls..

Om man däremot bara kommer att skippa det helt och inte visa så många LIF-matcher så tycker jag det är riktigt synd...

Hoppas att sändningarna går till S24, om de nu är bättre. Bara det inte blir helt svart i rutan istället för SW...

Då är vi i alla fall två som tycker det!:)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 31 dec, 2008 17:00 
Användarvisningsbild

Håller med där. Hellre 10 matcher med kass kvalitet än bara 3 st med superkvalitet.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 31 dec, 2008 18:08 

kava skrev:
djanzon skrev:

Tre! :D

Har för övrigt noterat att typ samma individer som var upprörda efter de första misslyckade försöken till Sverigewebb-sändninger fortfarande försöker beställa och fortfarande blir lika besvikna varje gång.

Annars håller jag med Eriks, konsumentombudsmannen! Sverigewebben gör väl knappast detta av välgörenhet utan de vill tjäna pengar på LIF, närmare bestämt 50:- per sändning och tittare! Då ska de fanken leverera det som de lovar också elller åtminstonde justera priset rätt rejält!

Men... det är bättre att titta på den dretsändningen än att helt vara utan... :?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 01 jan, 2009 19:13 

Danoil skrev:
kava skrev:
djanzon skrev:

Tre! :D

Har för övrigt noterat att typ samma individer som var upprörda efter de första misslyckade försöken till Sverigewebb-sändninger fortfarande försöker beställa och fortfarande blir lika besvikna varje gång.

Annars håller jag med Eriks, konsumentombudsmannen! Sverigewebben gör väl knappast detta av välgörenhet utan de vill tjäna pengar på LIF, närmare bestämt 50:- per sändning och tittare! Då ska de fanken leverera det som de lovar också elller åtminstonde justera priset rätt rejält!

Men... det är bättre att titta på den dretsändningen än att helt vara utan... :?

Så sant... Man har varje gång trott att det ska bli bra...men varje gång blivit lika besviken.... Eller nej borta matchen mot sundsvall har Jag för mig var rätt hyfsad..... Man är väl för mycket Leksing för att låta bli att prova varje gång helt enkelt...

"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 01 jan, 2009 19:53 
Enligt Kella så hade bara Sverigewebben rättigheter till Leksands matcher till sista december 2008. Så vi ska tydligen slippa dem framöver sades det. Det dök ju upp någon nyhet på hockeyallsvenskans hemsida förut om ett avtal mellan sw, s24 och leksands if där bla leksand skulle visa matcher. Denna togs ju bort direkt, kanske vi får se den igen då.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 208 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]