Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: tor 03 dec, 2020 3:06

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 208 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 30 dec, 2008 20:01 

davmann skrev:
Någon som ringt supporten?

Bara upptaget....

"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 30 dec, 2008 20:03 
Användarvisningsbild

vongustaf skrev:
davmann skrev:
Någon som ringt supporten?

Bara upptaget....

Aa som när jag försökte då.

Hoppas någon av oss kommer fram. Fan vad lack man blir, skitsamma om vi missar 5 min av första perioden, de har fortfarande inte lyckats ge oss det vi betalat för.

Kollektiv stämning? (ja, seriöst)

edit: nu har vi lyckats missa ett mål tack vare dem också.. fyfan.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 30 dec, 2008 20:03 

1-0 bornhammar iaf....

"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 30 dec, 2008 20:05 

nu kom Jag fram men de tryckte upptaget efter ett par sekunder.... De vågar inte ens svara de fega jävlarna....

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 30 dec, 2008 20:09 

Såhär står det på deras hemsida:

Citera:
Just nu har vi problem med vår streamingleverantör, vi arbetar på att lösa detta !!

Starkt jobbat webben :roll:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 30 dec, 2008 20:10 
Användarvisningsbild

Underbart att man både förut mot Huddinge och nu mot Oskarshamn verkar ha samma problem men jobbar inte på att lösa det långt innan match utan nejnej.. man kan vakna upp samma morgon och ta dagen som den kommer.

Vad mer ska vi leksingar få utstå?

2 mål har vi missat nu.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 30 dec, 2008 20:14 

Vore bättre om Leksand kunde rodda sändningarna själva så de fick stålarna istället.
Var det inte nåt på gång där med S24? Då kanske vi slipper den här enskilda firman Sverigewebben nån gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 30 dec, 2008 20:15 

nu kom min i gång iaf

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 30 dec, 2008 20:15 

davmann skrev:
l3ksand skrev:
nej ingen bild här...första gången för mig så är lite orolig. Men det står att jag har aktiverat.

Såg på deras supportsida nu:

"Just nu har vår streamingleverantör problem med att distribuera sändningen!

.. förjävligt.

Helt jävla otroligt.

Jag har beställt Sverigewebbens tjänst fem gånger och det har fungerat fläckfritt en enda gång. Fruktansvärt dåligt med andra ord. Jag har sett att flera forummedlemmar verkar ha haft liknande problem med sändningarna och förespråkat en bojkott av Sverigewebbens tjänster. Jag har ett annat förslag:

Eftersom den produkt som vi betalat för inte uppnår den kvalitet som utlovats, d v s en fungerande sändning, finns grund att vidta rättsliga åtgärder gentemot Sverigewebben. Jag har i ett mail påpekat detta för företaget men utan att de erbjudit någon form av kompensation. Naturligtvis finns större anledning för Sverigewebben att undvika problem i fortsättningen om fler "hotar" med att vidta rättsliga åtgärder. Vi har rätt till kompensation för de köp som företagits och då avses inte ersättning i form av en enstaka match, utan Sverigewebben bör ersätta samtliga matcher som inte uppnått en rimlig kvalitet.

Jag undrar därför om det finns ett intresse av att gå vidare med detta? Det handlar egentligen inte om mycket pengar men det har för mig blivit lite av en principsak. Även om det inte är nödvändigt att dra det hela till domstol, vilket är ett alldeles för stort projekt, kan man hota med att gå till Konsumentombudsmannen med klagomål rörande den produkt som Sverigewebben erbjuder. I normala fall brukar hot om detta vara någonting som får företag att genast ersätta konsumenten och förbättra den produkt som erbjuds allmänheten.

Oj då. Nu startade uppenbarligen sändningen, men det är fortfarande för dåligt.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 30 dec, 2008 20:19 

Har av erfarenhet lärt mig att vänta tills några minuter innan sändningen för att se om det fungerar eller inte. Nu efter halva första så verkar det fungera, katastrof, och jag kommer inte köpa matchen då man missat det roligaste. 3-0 känns avgjort och resten av matchen blir troligtvis kattens lek med råttan.

Det värsta med sverigewebben är den usla servicen gentemot kunderna, de svarar aldrig i telefon och värst av allt är att man inte heller får svar på mailen när man har funderingar och klagomål.

Vad sägs om en bojkott alla leksingar?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 30 dec, 2008 20:24 
Användarvisningsbild

Delshammar skrev:

Jag tycker nästan rättsliga åtgärder är bättre.. då vet vi att något händer.

Antingen så lägger de ner eller så blir vi kompenserade.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 30 dec, 2008 20:29 

davmann skrev:
Delshammar skrev:

Jag är på, är trött på deras respektlöshet.
Efter förra matchen (minns inte vilka vi möte) när det var problem så skrev jag ett långt mail där jag ville få svar på varför det var problem och ansåg att de borde kompensera alla som haft problem. Fick inget svar på detta mail, så jag mailade igen, inget svar, och sen en tredje gång och vad händer, jo inget svar.

Så jag tycker att alla som blivit drabbade ska dra ihop något. Någon som har några bra ideér?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 30 dec, 2008 20:33 
Användarvisningsbild

Herregud kommentatorerna (och då är ändå självaste Niklas Eriksson en av dem) skrattar åt att "perioden blev väldigt kort"

Fattar de inte att folk har betalat för det här??

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 30 dec, 2008 20:40 

Delshammar skrev:
davmann skrev:
Delshammar skrev:

Jag är på, är trött på deras respektlöshet.
Efter förra matchen (minns inte vilka vi möte) när det var problem så skrev jag ett långt mail där jag ville få svar på varför det var problem och ansåg att de borde kompensera alla som haft problem. Fick inget svar på detta mail, så jag mailade igen, inget svar, och sen en tredje gång och vad händer, jo inget svar.

Så jag tycker att alla som blivit drabbade ska dra ihop något. Någon som har några bra ideér?

Läs mitt inlägg ovan.

Antingen går vi ihop och genomför en grupptalan vid domstol, eller så tar man kontakt med Konsumentombudsmannen vilket brukar medföra en förbättring.

Som jag ser det borde vi erhålla någon form av kompensation från Sverigewebben. De levererar inte den tjänst som vi betalar för vilket utgör grund för hävning och därmed pengarna tillbaka. Vad som gör mig så fruktansvärt irriterad är att företaget i fråga köper upp Leksands hemmamatcher med vetskap om det intresse som finns kring föreningen, och sedan erbjuder en så bedrövlig tjänst! Det drar således fördel av Leksands IF:s goda namn vilket är fullständigt oacceptabelt när man tillhandahåller en urusel produkt.

Hur många är intresserade av att vidta någon form av rättsliga åtgärder gentemot detta skämt till företag?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 30 dec, 2008 20:45 

Eriks skrev:
Hur många är intresserade av att vidta någon form av rättsliga åtgärder gentemot detta skämt till företag?

Är helt klart intresserad, om det är det som krävs för att vi ska se någon förbättring från deras sida.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 208 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]