davmann skrev:
l3ksand skrev:
nej ingen bild här...första gången för mig så är lite orolig. Men det står att jag har aktiverat.
Såg på deras supportsida nu:
"Just nu har vår streamingleverantör problem med att distribuera sändningen!.. förjävligt.
Helt jävla otroligt.
Jag har beställt Sverigewebbens tjänst fem gånger och det har fungerat fläckfritt en enda gång. Fruktansvärt dåligt med andra ord. Jag har sett att flera forummedlemmar verkar ha haft liknande problem med sändningarna och förespråkat en bojkott av Sverigewebbens tjänster. Jag har ett annat förslag:
Eftersom den produkt som vi betalat för inte uppnår den kvalitet som utlovats, d v s en fungerande sändning, finns grund att vidta rättsliga åtgärder gentemot Sverigewebben. Jag har i ett mail påpekat detta för företaget men utan att de erbjudit någon form av kompensation. Naturligtvis finns större anledning för Sverigewebben att undvika problem i fortsättningen om fler "hotar" med att vidta rättsliga åtgärder. Vi har rätt till kompensation för de köp som företagits och då avses inte ersättning i form av en enstaka match, utan Sverigewebben bör ersätta samtliga matcher som inte uppnått en rimlig kvalitet.
Jag undrar därför om det finns ett intresse av att gå vidare med detta? Det handlar egentligen inte om mycket pengar men det har för mig blivit lite av en principsak. Även om det inte är nödvändigt att dra det hela till domstol, vilket är ett alldeles för stort projekt, kan man hota med att gå till Konsumentombudsmannen med klagomål rörande den produkt som Sverigewebben erbjuder. I normala fall brukar hot om detta vara någonting som får företag att genast ersätta konsumenten och förbättra den produkt som erbjuds allmänheten.
Oj då. Nu startade uppenbarligen sändningen, men det är fortfarande för dåligt.