Återupplivar den här tråden då det förekommit diskussioner i "Köp, Sälj, Bilpool"-tråden(eller vad den nu heter) om det här med att sälja biljetter till utsålda matcher till högstbjudande. Tyvärr blev den tråden låst då debatten tappade fokus en aning.
Länk:
http://www.superstars.nu/forum/viewtopic.php?t=2273
Dock tycker jag att den här frågan är viktig.
Först och främst är det skillnad på de som köper massor av biljetter enbart för att sedan sälja dom vidare till ockerpriser och de som säljer sina biljetter på grund av att de inte kan gå eller att dom helt enkelt råkat få för många.
Hur som helst tycker jag inte att man, som Leksandssupporter, ska använda Leksands popularitet för att dryga ut den personliga kassan.
Jag ser en väldig skillnad på att sälja biljetter till högstbjudande till t.ex. en Bruce Springsteen-konsert mot att göra det till en Leksandsmatch, då jag vill mena att Leksands IF är något mer för oss supportrar än ett hockeylag som spelar matcher i en arena.
Jag ser Leksands IF som en enda stor familj där alla hjälps åt för ett gemensamt mål, ända från förste center, via publiken och ut till den mest avlägsna leksingen ute i världen.
Ett av argumentet i den tråd som blev låst var: "Men själv tycker jag att om köpare och säljare är överens om ett pris så är det väl deras ensak!"
Om en person inte fått tag i en biljett till en fullsatt match kan jag mycket väl förstå att man är beredd att betala överpris. Det rättfärdigar dock inte att bjuda ut biljetterna till överpris, enligt mig, då köparen säkerligen hellre hade betalat ordinarie pris.
Debatten blossade upp i den andra tråden, som dock blev låst. Jag skulle vilja höra vad ni andra Leksandsfans tycker om det här. Och håll gärna debatten på en "lagom" nivå så den här tråden kan få vara olåst.