Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: ons 02 dec, 2020 7:48

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Så kallade Leksandssupportrar!
InläggPostat: tis 18 mar, 2008 14:24 
Användarvisningsbild

http://www.blocket.se/vi/15579855.htm?ca=6_s

Blir så jävla arg på sånt här. Leksands IF är ingenting man ska profitera på. Många inbitna leksingar blev utan biljetter till matcherna i kvalserien. Ska man då behöva betala ockerpriser bara för att vissa supportrar enbart tänker på sig själva?

SKÄMS!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 18 mar, 2008 14:29 

Kan bara instämma. Har själv biljetter över till VIK hemma. Tänkte ev sälja de utanför arenan men då till samma pris jag köpt de för. Pinsamt är bara förnamnet.

Admin bör kanske flytta tråden till Leksands IF eller Superstars. Pajkastning är det inte riktigt fråga om då det är ett faktum!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 18 mar, 2008 15:19 

Tråden passar bra här,sånna idioter borde inte få finnas.Sen tror jag inte säljaren är leksing, men såg att det var ju nån som begärde 1500kr/st...

jag bokade 5 biljetter borta mot mora och skänkte bort bokningsnummret. Tycker det är tråkigt att det ska gå till så här, när vi alla vet hur många äkta leksingar som vill se matcherna. Men folk ser väl det här som en stor möjlighet att tjäna pengar.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 18 mar, 2008 17:01 

Blit också helt skogstokig över sådan här annonser. Och eftersom jag har lite svårt att sitta passiv när jag blir arg så mejlade jag killen som ville ha 1500 spänn för sina biljetter.

Här är hans svar: du ska fan inte banna mig då hoppas jag att du har gjort så med alla som har satt ut biljetter jag är ett hockeyfan men inte till den här matchen..satte ut biljetterna som ett skämt trodde ingen ville betala så mycket men folk är som tokiga efter biljetter får mycket mer än utgångspriset bara så att du vet lilla damen

Charmig kille va?

Edit: Svarade igen och bad honom sätta in överskottet på LTC:s konto eftersom han nu gjorde så stor vinst. Tror dock knappast jag får något svar...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 18 mar, 2008 17:51 

Betto skrev:
Blit också helt skogstokig över sådan här annonser. Och eftersom jag har lite svårt att sitta passiv när jag blir arg så mejlade jag killen som ville ha 1500 spänn för sina biljetter.

Här är hans svar: du ska fan inte banna mig då hoppas jag att du har gjort så med alla som har satt ut biljetter jag är ett hockeyfan men inte till den här matchen..satte ut biljetterna som ett skämt trodde ingen ville betala så mycket men folk är som tokiga efter biljetter får mycket mer än utgångspriset bara så att du vet lilla damen

Charmig kille va?

Edit: Svarade igen och bad honom sätta in överskottet på LTC:s konto eftersom han nu gjorde så stor vinst. Tror dock knappast jag får något svar...

Ja tråkigt är det men bra att du ligger på,han är inte ett fan till den där matchen och han satte ut den för ett skämt? vem sätter ut annonser för skämt?sjuk jävel...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 18 mar, 2008 18:31 

Hade jag haft biljetter över hade jag gladeligen gett bort bokningsnumret till ett annat leksandsfan. Och hade jag redan betalat för dom så hade jag sålt dom för det ordinarie priset !

För mig hade det räckt att med att få göra en annan människa glad, man vill ju hjälpa andra Leksandsfans! Inte sjutton skulle jag göra det för att tjäna pengar !

Det är så jävla dåligt.. och så sjukt lågt.. lägre än glocalnet tom :evil:

Hoppas inga köper era biljetter till ockerpriser så att ni måste sälja dom för ordinarie priser för att bli av med dom.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 18 mar, 2008 19:24 

Skogstokig är bara förnamnet. Fan så trött man blir. "Sänka dem i älven, ja vi ska sänka dem i älven..."

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 18 mar, 2008 20:24 
Användarvisningsbild

personligen tror jag inte att det rör sig om någon som är hockeyintresserad överhuvud taget utan någon som sätter detta i system för populära evenemang vare sig det är hockey, konserter eller något annat...

Men det är fan lika girigt för det...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 18 mar, 2008 20:25 

Jag har 3 biljetter till LiF-Rögle, norra stå...
Säljes till högstbjudande.....
Närå..... Känner ni någon RIKTIG leksandspporter som vill ha biljetterna för inköpspris får ni dem. PM:a mig.....
Jag HATAR också idioter som profiterar på att köpa upp flertalet biljetter för att sedan sälja dem dyrt. En jävla pungspark skulle de få...

Mig veterligen är det olagligt att ta ockerpriser för biljetterna.

När jag jobbade på Metallica konserten i somras så patrullerade jag runt och gick hela tiden efter en "biljettfösäljare" och stod intill honom varje gång han försökte sälja dem. Och påtalade då det olagliga i att ta för mkt betalt.... Slutade med att han reade ut dem, med mkt litet påslag och skitförbannnad, till fansens förtjusning.
Önskar att jag kunnat jobba i Leksand denna kväll och hjälpa er som behöver biljetter.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 18 mar, 2008 20:27 

Ett tips är att vänta tills matchen börjar och vänta på att de börjar rea ut biljetterna, de måste de göra, för de har trots allt köpt dem själva och vill ju ha pengar för dem....

Erbjud då lägre pris än inköpspriset till att börja med, gå inte med på ett öre över fullpris.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 18 mar, 2008 20:41 
Användarvisningsbild

jävligt tattaraktigt att tokbeställa biljetter som en så kallad supporter för att sen kunna sälja dom dyrt för att tjäna pengar på sina "egna" supporterkompisar...

Hur ofta får man 5-6st biljetter "över" till varje hemmamatch?? svek kompisarna eller??

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 18 mar, 2008 21:02 
Användarvisningsbild

har själv lagt ett seriöst bud på alla hans biljetter nu... 100kr för alla, får ja dom så bjuder ja alla intresserade :lol:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 04 feb, 2009 23:15 
Användarvisningsbild

Återupplivar den här tråden då det förekommit diskussioner i "Köp, Sälj, Bilpool"-tråden(eller vad den nu heter) om det här med att sälja biljetter till utsålda matcher till högstbjudande. Tyvärr blev den tråden låst då debatten tappade fokus en aning.

Länk: http://www.superstars.nu/forum/viewtopic.php?t=2273

Dock tycker jag att den här frågan är viktig.

Först och främst är det skillnad på de som köper massor av biljetter enbart för att sedan sälja dom vidare till ockerpriser och de som säljer sina biljetter på grund av att de inte kan gå eller att dom helt enkelt råkat få för många.

Hur som helst tycker jag inte att man, som Leksandssupporter, ska använda Leksands popularitet för att dryga ut den personliga kassan.

Jag ser en väldig skillnad på att sälja biljetter till högstbjudande till t.ex. en Bruce Springsteen-konsert mot att göra det till en Leksandsmatch, då jag vill mena att Leksands IF är något mer för oss supportrar än ett hockeylag som spelar matcher i en arena.

Jag ser Leksands IF som en enda stor familj där alla hjälps åt för ett gemensamt mål, ända från förste center, via publiken och ut till den mest avlägsna leksingen ute i världen.

Ett av argumentet i den tråd som blev låst var: "Men själv tycker jag att om köpare och säljare är överens om ett pris så är det väl deras ensak!"

Om en person inte fått tag i en biljett till en fullsatt match kan jag mycket väl förstå att man är beredd att betala överpris. Det rättfärdigar dock inte att bjuda ut biljetterna till överpris, enligt mig, då köparen säkerligen hellre hade betalat ordinarie pris.

Debatten blossade upp i den andra tråden, som dock blev låst. Jag skulle vilja höra vad ni andra Leksandsfans tycker om det här. Och håll gärna debatten på en "lagom" nivå så den här tråden kan få vara olåst.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 05 feb, 2009 1:17 

Klart det skulle kännas pissigt om man blev tvungen att betala överpris för en biljett, men är det inte lite naivt att tro folk inte skulle ta chansen att tjäna en hacka?

Jämförelsen med springsteen förstog jag inte riktigt? Det är ju exakt samma sak om någon köper massa bruce biljetter och säljer dyrt till fans som om en person köper massa leksandbiljetter och säljer till fans. är övertygad om att det finns springsteen fans som älskar han lika mycket som vi älskar leksand.
ingen skillnad alls på det. tycker inte man kan jämföra någons kärlek till något med en annans kärlek till något annat.

Jag personligen skulle inte ha mage att överpris på till exempel en kvalseriebiljett om jag inte kunde gå till en annan leksing..
men om det var en moring kanske man skulle plussa på lite extra 8)

Men det är ju helt naturligt att andra gör det, hela samhället är ju byggt på den idén. utbud och efterfrågan.. ser inget konstigt i detta.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 05 feb, 2009 14:24 
Användarvisningsbild

först och främst så tycker jag att det är fel att försöka tjäna sig en hacka på någon annans (persons, arrangörs och biljettdistributörs) bekostnad
oavsett vem som försöker med det eller till vilket arrangemang.

Sedan så är det så att den som försöker sälja vidare biljetten till ett högre pris gör sig skyldigt till avtalsbrott
då det står i köpvillkoren (ticnet i detta fall) att det inte är tillåtet att sälja vidare biljetten till ett högre pris.

Tillsist så för att komma tillrätta med dessa problem så får väl konsumenterna sluta upp med att köpa biljetter till överpris.
För om det inte är någon som köper biljetterna till överpris så finns det ju heller ingen marknad för det.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]