Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: ons 02 dec, 2020 7:37

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 05 feb, 2009 16:22 

ghostwalker skrev:
först och främst så tycker jag att det är fel att försöka tjäna sig en hacka på någon annans (persons, arrangörs och biljettdistributörs) bekostnad
oavsett vem som försöker med det eller till vilket arrangemang.

Sedan så är det så att den som försöker sälja vidare biljetten till ett högre pris gör sig skyldigt till avtalsbrott
då det står i köpvillkoren (ticnet i detta fall) att det inte är tillåtet att sälja vidare biljetten till ett högre pris.

Tillsist så för att komma tillrätta med dessa problem så får väl konsumenterna sluta upp med att köpa biljetter till överpris.
För om det inte är någon som köper biljetterna till överpris så finns det ju heller ingen marknad för det.

jag tycker det är fel med barnarbete som drivs av storföretag för att tjäna pengar på barns bekostnad. Så ser vår värld ut och att tro att någon av godhet och respekt för att man är leksandsfan skulle sälja en biljett till ord. pris är att sätta lite för mycket hopp till mänskligheten enligt mig.

Att man gör sig skyldig till avtalsbrott är väl för dom som säljer ungefär lika skräckinjagande som köra utan bälte.

Kommer alltid finnas någon att betala överpris så tyvärr så blir det nog svårt.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 05 feb, 2009 17:53 
Problemet som jag ser det är fansens kärlek till LIF dvs vi betar gärna över priset hellre än att inte se matchen (bra och dålig)
Jag har 1ggr köpt biljett på detta sätt till en LIF match men då skrämmde jag upp kille så inihelvete att jag fick biljetten till inköpspris genom att hota med polis etc
Så för att få bukt med problemet krävs att vi vågar säga nej till att se LIF lijv om vi inte har biljetten klar och inte går och köper den till överpris iav kärlek till lif.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 05 feb, 2009 20:13 
Användarvisningsbild

Varför höjer inte LIF priserna i kvalet istället? De flesta skulle ju lätt betala 500 kr för en ståplatsbiljett, och särkillt när de pengarna går till föreningen man älskar istället för en svartabörsenhaj,

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 05 feb, 2009 20:29 
då stiger bara svartabörsen priset, så det är inte rätt väg att gå. frågan är skulle man kunna införa ett bättre biljettsystem knutet till legimitation på någon sätt?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 05 feb, 2009 21:15 

om någon vill ha biljetten så betalar dom ju, så enkelt är det, har man råd med överpris så betalar man. svårt att få bukt med det. och polis eller annan myndighet prioriterar knappast hockeybiljetter på svarta börsen. finns nog viktigare saker att ta i tu med där. tycker detta är ett relativt oviktigt problem.man får hänga på luckan om inte vill riskera att betala överpris, men samtidigt om det är fullsatt blir ju alltid någon utan.

och återigen att hävda kärlek till leksand och att folk utnyttjar det, det är inte "värre" än "utnyttja" något till sin fördel i vilken situation som helst.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 05 feb, 2009 21:21 

Borde inte LIF kunna släppa ett antal biljetter först till Superstars och säsongbiljettinnehavare, sen ett stort släpp och så på slutet auktionera ute ett antal biljetter per dag. Jag håller med om att tillgång och efterfrågan altid kommer att styra slutpris, men vill hellre att LIF får betalt än någon annan.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]