Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: tor 03 dec, 2020 9:03

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 142 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Linköpings klack...så kallade...
InläggPostat: tis 04 okt, 2005 17:03 
Användarvisningsbild

Bara hat rop...flagga upp-och-ner...
Japp. De e duktig de...
Tycker det är synd om spelarna i LHC att Vita Kattungar verkade lägger ner så mycket energi på att håna oss, och så lite på att hylla sitt lag.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 04 okt, 2005 17:07 

skall bara dra en historia som visar hur LHC-klacken har uppfört sig.
en gång när LHC mötte vita hästen och vann över hästen, var några LHC fans arga på tränaren och efter matchen hoppade dom ner i båste och slog tränaren. Många av dom som är stommen sedan början av 90-talet i lhc vita lejon var nazister och värstingar, dom var portade i många hallar och även en del var tidvis portade på hemma matcherna med.

som jag tidigare skrev, den enda gången den klacken gjort något bra var när dom skrek spela hockey bonndjävlar åt djurgården :lol:
men det var när jag flyttade för 5 år sedan bara drägg i klacken, lokala skinnskallar och pungråttor som likagärna kunde varit råttfans på 80-talet

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 04 okt, 2005 17:15 

Värst var väl dom som satt på sittplats och stod upp och skanderade "Sieg Heil" i början av första perioden... i andra perioden anslöt de till stå-klacken för att komma tillbaka till sittplats i 3:e och fortsätta sina slagord som "jävla judesvin" och nu nämner jag bara dom "snälla" orden...

Tragiskt att se såna på en hockeymatch....

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 04 okt, 2005 20:18 
Användarvisningsbild

Varför kastas inte personer som skriker "Sieg Heil" och "jävla judesvin" ut ur hallen?? Det går väl under brottrebruceringen hets mot folkgrupp om man nu behöver någon motivering till varför man ska kasta ut skanderande facister från EA.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 04 okt, 2005 20:47 

W skrev:
Varför kastas inte personer som skriker "Sieg Heil" och "jävla judesvin" ut ur hallen?? Det går väl under brottrebruceringen hets mot folkgrupp om man nu behöver någon motivering till varför man ska kasta ut skanderande facister från EA.

Faktum var att nån hämtade polis, men de gjorde inget alls. Inte förrän i tredje perioden tog de med sig en eller två av "huliganerna" från läktaren.

En ung tjej i Leksandströja sa till killarna att lägga av när de satt och sparkade i hennes stolsrygg, svaret hon fick var "vi ska vänta på dig utanför din jävla fitta"...

Schyssta killar...*ironi*

Det sägs att dessa drägg inte har nåt att göra med White Lions, ändå tog klacken emot dräggen med skratt och ryggdunkar i period 2...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 04 okt, 2005 21:00 
Användarvisningsbild

Ja det är väl bara att hoppas att dessa "herrar" inte kommer att få komma in i Ejendals Arena någonsin igen.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 04 okt, 2005 21:21 

Det finns ju uppgifter på att det ska förekomma "firma verksamhet".
Kommer ihåg en insident förra året när det blev stökigt i en match som spelades i gavlerinken mellan Brynäs IF och Linköping HC...

Tycker det är jäkligt tråkigt att sånnt här får förekomma :x

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 04 okt, 2005 21:24 
Användarvisningsbild

Ja det är fan sorligt.
det blev ju nåt jävla bråk efter matchen också, det var då i alla fall en hel del poliser och vakter på parkeringen som tog hand om LHC-supporters, men vad det handlade om har jag ingen aning.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 04 okt, 2005 21:39 

En polare blev så upprörd över LHC fansens uppträdande att han skrev till föreningen, exakt vad han skrev vet jag inte, men han fick i alla fall svar från deras coach Roger Melin:

"Självklart måste vi agera för att få vår klack att uppföra sig på ett bra sätt både på hemma och bortaplan. En förening vill ju vara stolt över sina supportrar. Jag tycker själv att Leksand har en bra och positiv stämning i sin supporterskara och klack. Dom är ett föredöme i Sverige."

Diplomatiskt svar, men han verkar gilla Superstars!!!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 04 okt, 2005 22:07 

det är det jag snurrat på hade dom här fansen som funnits som ryggrad i LHCS Vita katter bott i solna på 70-80-talet hade dom stått i svarta armen, och det är därför jag säger att det är samma sak som med med detta ursprunget till vita katterna som med ursprunget till solna tattarna dom som senare tog över och skapade en fin fasad är så djävla beroende av patraskets stöd och välkommnar dom i gänget som äkta bröder men utåt i pressen kastar man skit, jag vet av 5 år i linköping att så är fallet, då jag jobbade med en rullstolbunden kille som älskade hockey att dessa 2 klickar var du och bror och det var den hårda falangen som styrde. I Linköpen är det första gången jag stött på att man i allsvenskan låser in gästernas klack med orden att man skulle skydda dom :!: :!: vet att dom hade låsta grindar även i ES mellan hemma publiken och borta klacken även om dom blandade publik för att hindra sin klack att komma över. Och att dom oftast hade en djävla bevakning när gästernas klack skulle ut och hallen var ju stängt till den klacken var ute. påminner om Solna på 80-talet eller hur?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 04 okt, 2005 23:09 
Användarvisningsbild

modigamasen >> Det du skriver stämde säkert för tio år sedan, men knappast för fem år sedan och (tack och lov!) inte i dag.

Sir Aberg >> I den aktuella Brynäs-matchen var det en brynäsare som kastades ut. Ingen annan... och det var ingen "firma" det rörde sig om, utan ett kompisgäng på sittplats.

Övrigt >> Det som var "positivt" med att läsa den här tråden var att höra att den värsta aktuella idiotin förekom på sittplats, och inte på ståplats. Att då klandra "klacken" eller White Lions för dessa enskilda individers påhitt är fel. Mer tragiskt är dock själva agerandet, och dessutom polisens icke-ingripande. I mitt tycke, givetvis.

När personerna i fråga väl stod i klacken uppförde de sig okej, och vi hade inte uppmärksammat den tidigare idiotin. Hade vi hört det kanske historien hade varit en helt annan. Att stå på ståplats och sjunga (inom rimliga gränser) är knappast något "vi" i WL ska sätta stopp för. Går det över gränsen finns det publikvärdar och liknande, och i det aktuella fallet borde det funnits poliser som agerat, som sagt.

Att det bara skulle vara hat-rop från vår sida - glöm det. Fråga de som satt nära, om inte annat. Det var en hel del hejaramsor, men det dränktes säkert i trummandet... ;)

Vi i WL-bussen fick hur som helst efter matchen från säkerhetsansvarig höra att vi skött oss bra. Det kan däremot inte sägas om den/de som hällde kaffe på LHC-supportrar eller kallade oss för mindre trevliga ord efter matchen. Det finns otrevligt beteende överallt, även i Leksands supporterled. Glöm inte bort det heller.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 04 okt, 2005 23:35 

Av alla saker jag tippade inför årets Elitserie var jag bara helt säker på en sak:

- Att LHC-fansen skulle skämma ut sig.

Fyjädrans vad pinsamma vissa av er är! Rensa upp i träsket och släng ut de där idioterna innan de sabbat Cluben fullständigt, nazifasoner, firmaverksamhet och allmänt hathets hör inte hemma i svensk hockey.

Sluta försvara de som beter sig som svin bara för att ni "inte såg det just då, just när ni tittade på dem" ni vet vad det är för typer och vad de går för. Är ni rädda för dem? Ta avstånd och visa avsky, frys ut dem och låt de gå hem i vinterkylan.

/Friedrich Nietzsche

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 04 okt, 2005 23:39 
Användarvisningsbild

Kagen >> Hur? Vilka befogenheter har vi supportrar? Ingen. Vi har ingen befogenhet att "slänga ut" någon, utom möjligtvis ur vår eventuella egna förening. Var ser du försvaret? Avståndet är taget - White Lions som förening tar avstånd från det som inte följer svensk lag.

...och om de nu skulle "frysas ut", tror du allvarligt talat att de skulle bry sig?

Jag frågar igen: hur? Om inte ens polisen agerar, vad har "vi" för möjlighet?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 05 okt, 2005 1:23 

Får väl faktiskt hålla med LHCarn här. Det finns fittor i alla klackar. Sen att det är olika personer som tar sig ton och blir de som förknippas med respektive klack är inte heller så konstigt. Jag tror ju till exempel inte att alla Boforsare är som det framstår lite överallt på internet, ett par inavlade bonn-nazister med lillebrorskomplex.

Nu var jag inte där men jag är inte mot hatreaktioner rent allmänt. Vem har inte, under lagom alkoholberus eller fullständigt nykter ibland blivit så upprörd (för att man är 100% inne i situationen) bett någon dra åt helvete, skanderat domarjävel eller liknande? Jag kanske är efter min tid och uppväxt i ett mer hatiskt klimat... vad vet jag. Sen är ett lagbrott alltid ett lagbrott och skall därför bemötas med det som finns att tillgå. Men vill ni förbjuda skinnskallar (använder ogärna det obegåvade uttrycket om nazister efter som det är så jävla felvisande men ok) på hockeymatcher får ni väl kontakta DO och be dom skriva om lagen där man förbjuder människor med hår kortare än 3mm. Nåt annat lär det inte gå att ta på.

Sen lovar jag er att det finns nazis i leksandsklacken också men att det förmodligen beror på storstadssydromet att det finns FLER sorters människor som är dumma/modiga (tror mest på det första alternativet hehe) nog att faktiskt ropa sieg heil inför 7000 pers. I en liten stad känner folk varandra, man kan inte komma undan m.m.

Och jag är förbannat jävla trött på att man ska förbjuda hit och dit. Seriöst, är det okej att tycka att folkmord är okej så kan du inte heller förbjuda dom från att kolla på hockey. Vill två firmor sparka skiten ur varandra innan eller efter match så låt dom hålla på. Visst det är beklagligt att folk som inte har med det att göra drabbas, men vem är mannen att säga; "Människor som får en kick av våld, får inte kolla på hockey"? För det är där det grundar sig.

Jag kanske är för frikostig/accepterande etc etc? kommentarer?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 05 okt, 2005 1:42 
Användarvisningsbild

Det finns även kukar i alla klackar.

Jag är inte heller mot hatreaktioner, jag tänder då till jävligt mycket när jag ser på det lag jag älskar och blir lätt väldigt hatisk. Det tycker jag inte är något fel, det är ett sett att visa vad man tycker/känner, kanske inte det mest konstruktiva men ändå.

Ja inte så att jag skulle vilja puckla på nån i motståndarlagets klack eller så. Men känslorna tar lätt överhanden när man står och hejjar på sitt lag.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 142 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]