Kella skrev:
Hockeysverige...
Hela hemsidan är en liten gåta för mig. Dels en sida med riktigt bra och omfattande hockeybevakning. Slår de flesta hockeyhemsidor inkluderat kvällstidningarna på fingrarna.
De skriver iofs bara om pressmeddelanden och det som skrivs i annan media, men det är en bra sida om man vill hänga med i allt så att säga.
Hockeykunskapen som finns på sidan i form av Pettersson och Bodin är i en klass för sig, och de reportageserier, intervjuer och resor (ex JVM) håller absolut högsta klass. Tyvärr kommer de lite för sällan, men man kan inte få allt.
Som sagt, en bra sida för att få en överblock om vad som händer i hockeyvärlden, om man är intresserad av sporten i sig och inte bara ett lag.
Citera:
Å andra sidan är det en sida med ett antal bloggare som bara skriver syrliga kommentarer om det mesta. Inte bara om Leksands IF vill jag tillägga.
Jag kan allt som oftast bli lite trött på att det mesta ska vinklas negativt och att man ständigt säker efter fel och misslyckanden i dessa bloggar med Mjörnberg och Pettersson i spetsen.
Men, man får lära sig att läsa med ena ögat och blunda med det andra och förhoppningsvis får vi möjlighet att täppa till truten på dem genom sportsliga insatser.
Eftersom vår presstjänst söker av även hockeysverige.se så kopieras det länkar till allt som skrivs om LIF även till vår hemsida (Funktionen LIF i media). Det innebär att dessa herrar kanske får lite extra uppmärksamhet via vår hemsida, vad vet jag.
Mitt råd är: Läs dem om ni vill, le åt dem om ni vill, men ge dem helst inte bränsle på deras små eldar genom att ge dem uppmärksamhet i kommentarsfältet. Det leder ändå inte till nåt annat än pajkastning.
Skriv om dem här istället om ni absolut måste.
Grejen är att... Nu följer jag inte denna Mjörnbergs blogg, utan endast Petterssons och Bodins (vet att han inte tas upp här, men...) men det Pettersson skriver i sin blogg är allt som oftast menat att tas med en enorm skopa salt.
Följer man hans blogg regelbundet är den ruggigt rolig, men läser man bara enstaka inlägg här och där framstår det han skriver antagligen ganska skruvat och taget ur luften.
Sanningen är ju den att han får enormt mycket skit - när han inte ens gjort något fel. När han publicerade bilderna på dildosarna Black Army kastade in på isen blev han märkt som leksandshatare av en massa kommentarsfältsterrorister. Där ifrån drev han det vidare och drev med både Janne H och leksingarna eftersom det är rätt tacksamt då folk sväljer betet utan att ens fundera på vad han skriver.