Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: tor 03 dec, 2020 2:27

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 55 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Hockeysverige.se: vilka skämmer ut sig?
InläggPostat: sön 31 jan, 2010 11:35 

Lite nyfiken vilka leksingar från detta forum som skämmer ut sig på hockeysverige.se och speciellt i kommentarer/email till Robert Pettersson. De som är stolta över sina aggressioner eller som vågar vara annat än anonyma kan väl skriva något här? Kan vara roligt att göra en mappning mellan dagisnivån här och dagisnivån där...

Inläggsrubrik: Re: Hockeysverige.se: vilka skämmer ut sig?
InläggPostat: sön 31 jan, 2010 11:36 

nohla skrev:
Lite nyfiken vilka leksingar från detta forum som skämmer ut sig på hockeysverige.se och speciellt i kommentarer/email till Robert Pettersson. De som är stolta över sina aggressioner eller som vågar vara annat än anonyma kan väl skriva något här? Kan vara roligt att göra en mappning mellan dagisnivån här och dagisnivån där...

Vilken artikel pratar du om? jag är oskyldig iaf 8)

Inläggsrubrik: Robert Pettersson
InläggPostat: sön 31 jan, 2010 13:09 

Jag tycker att han förtjänar det mesta av kritiken han får.

När Robert Pettersson dömer alla leksingar, och tror att alla som inte gillar honom är just leksingar, så tycker jag bara att det visar att han är korkad.

Dessutom så säger han att han bojkottar allt som har med Leksand att göra, vilket är ganska ironiskt eftersom att han i princip tar chansen att såga Leksand så fort an får den, och det mesta han skriver om Leksand är bara larvigt och saknar baktänk.

Jag tror verkligen inte att leksingar är dummare en andra supportrar, något som Robert verkar tro. Han hade fått tagit emot lika mycket skit om han hade skrivit samma saker om något annat hockeylag... jag menar tänk om han hade skrivit lika saker om AIK? Då hade han anklagats för att vara leksing 8)

Jag tycker att han är pajas, men jag har varken mejlat honom eller skrivit något i hans kommentarer och kommer heller aldrig att göra det.

Men han är faktiskt en pajas och han utnyttjar bara Leksand för att få PR, det för att Leksand berör och det finns inget annat lag som berör lika mycket.

Retar man sig så mycket på honom så ska man bara skita i bloggen.

Hör inte den här tråden hemma i pajkastning? 8)

Inläggsrubrik: Re: Hockeysverige.se: vilka skämmer ut sig?
InläggPostat: sön 31 jan, 2010 13:17 

nohla skrev:

Robert P är en kille med rätt uppenbara problem och en medveten provokatör som mest skämmer ut sig själv.. Ska man skriva någonting alls i kommentarerna så ska man nog se till att hålla sig enbart till fakta och vara saklig (vilket man väl bör göra i vilket fall som helst). Helst bör man undvika honom helt eftersom han hela tiden manipulerar efter sina egna syften. hockeysverige.se verkar f ö vara befolkat av idioter med något undantag.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 31 jan, 2010 14:08 

Det bästa att göra är att totalt ignorera han och det han skriver, han gillar ju när vissa skriver skit om honom så sluta med att kommentera allt dumt han skriver.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 31 jan, 2010 16:06 

Han skriver för att provocera och klarar man inte av att läsa det så kan man hålla sig borta. Personligen tycker jag att han är rätt underhållande även om man inte håller med om allt. Många Leksingar är väldigt känsliga av sig så fort det skrivs något negativt om oss så ska det spammas i kommentatorsfälten.

@Lundgren1919

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 31 jan, 2010 17:05 
Användarvisningsbild

Anledningen till att han skriver så mkt skit om Leksand är väl att han vill ha så många sidvisningar som möjligt? Hade han inga så fick han ju sparken. Ren överlevnadsstrategi med andra ord. Måste kännas jobbigt för honom att vara så beroende av Leksand.. :lol:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 31 jan, 2010 18:36 

hmm aldrig skrivit där, vettefan om jag ens läst nån av hans artiklar.
av vad jag kan förstå så är han en Tomte, och jag kommer nog ALDRIG att läsa nått från han.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 02 feb, 2010 9:43 

Hockeysverige...

Hela hemsidan är en liten gåta för mig. Dels en sida med riktigt bra och omfattande hockeybevakning. Slår de flesta hockeyhemsidor inkluderat kvällstidningarna på fingrarna.

De skriver iofs bara om pressmeddelanden och det som skrivs i annan media, men det är en bra sida om man vill hänga med i allt så att säga.

Å andra sidan är det en sida med ett antal bloggare som bara skriver syrliga kommentarer om det mesta. Inte bara om Leksands IF vill jag tillägga.

Jag kan allt som oftast bli lite trött på att det mesta ska vinklas negativt och att man ständigt säker efter fel och misslyckanden i dessa bloggar med Mjörnberg och Pettersson i spetsen.

Men, man får lära sig att läsa med ena ögat och blunda med det andra och förhoppningsvis får vi möjlighet att täppa till truten på dem genom sportsliga insatser.

Eftersom vår presstjänst söker av även hockeysverige.se så kopieras det länkar till allt som skrivs om LIF även till vår hemsida (Funktionen LIF i media). Det innebär att dessa herrar kanske får lite extra uppmärksamhet via vår hemsida, vad vet jag.

Mitt råd är: Läs dem om ni vill, le åt dem om ni vill, men ge dem helst inte bränsle på deras små eldar genom att ge dem uppmärksamhet i kommentarsfältet. Det leder ändå inte till nåt annat än pajkastning.

Skriv om dem här istället om ni absolut måste.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 02 feb, 2010 12:49 
Användarvisningsbild

De är parasiter som livnär sig på Leksands popularitet. Jag har bojkottat dessa sedan länge. Om ni gör detsamma så måste de hitta andra vägar att livnära sig.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 02 feb, 2010 17:02 
Användarvisningsbild

Kella skrev:
Hockeysverige...

Hela hemsidan är en liten gåta för mig. Dels en sida med riktigt bra och omfattande hockeybevakning. Slår de flesta hockeyhemsidor inkluderat kvällstidningarna på fingrarna.

De skriver iofs bara om pressmeddelanden och det som skrivs i annan media, men det är en bra sida om man vill hänga med i allt så att säga.

Hockeykunskapen som finns på sidan i form av Pettersson och Bodin är i en klass för sig, och de reportageserier, intervjuer och resor (ex JVM) håller absolut högsta klass. Tyvärr kommer de lite för sällan, men man kan inte få allt.
Som sagt, en bra sida för att få en överblock om vad som händer i hockeyvärlden, om man är intresserad av sporten i sig och inte bara ett lag.

Citera:
Å andra sidan är det en sida med ett antal bloggare som bara skriver syrliga kommentarer om det mesta. Inte bara om Leksands IF vill jag tillägga.

Jag kan allt som oftast bli lite trött på att det mesta ska vinklas negativt och att man ständigt säker efter fel och misslyckanden i dessa bloggar med Mjörnberg och Pettersson i spetsen.

Men, man får lära sig att läsa med ena ögat och blunda med det andra och förhoppningsvis får vi möjlighet att täppa till truten på dem genom sportsliga insatser.

Eftersom vår presstjänst söker av även hockeysverige.se så kopieras det länkar till allt som skrivs om LIF även till vår hemsida (Funktionen LIF i media). Det innebär att dessa herrar kanske får lite extra uppmärksamhet via vår hemsida, vad vet jag.

Mitt råd är: Läs dem om ni vill, le åt dem om ni vill, men ge dem helst inte bränsle på deras små eldar genom att ge dem uppmärksamhet i kommentarsfältet. Det leder ändå inte till nåt annat än pajkastning.

Skriv om dem här istället om ni absolut måste.

Grejen är att... Nu följer jag inte denna Mjörnbergs blogg, utan endast Petterssons och Bodins (vet att han inte tas upp här, men...) men det Pettersson skriver i sin blogg är allt som oftast menat att tas med en enorm skopa salt.

Följer man hans blogg regelbundet är den ruggigt rolig, men läser man bara enstaka inlägg här och där framstår det han skriver antagligen ganska skruvat och taget ur luften.

Sanningen är ju den att han får enormt mycket skit - när han inte ens gjort något fel. När han publicerade bilderna på dildosarna Black Army kastade in på isen blev han märkt som leksandshatare av en massa kommentarsfältsterrorister. Där ifrån drev han det vidare och drev med både Janne H och leksingarna eftersom det är rätt tacksamt då folk sväljer betet utan att ens fundera på vad han skriver.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 03 feb, 2010 10:57 

1) Tar ni allt Pettersson skriver på dödligt allvar? Hört talas om ironi och sarkasm? Herregud. Dessutom för han många bra poänger om LIF, och andra lag för den delen.

2) Upplever ni på fullaste allvar att han driver en kampanj mot LIF? Oh my God. Han driver ju i princip lika mycket med andra lag, fast när leksingar gör bort sig i email/kommentarer så är det klart det kastas fotogen på elden. Minsta lilla sak om LIF ska försvaras på något naivt sätt och ofta genom något form av personangrepp/rena påhopp.

3) Pettersson har långt ifrån rätt i allt han säger, och det vet han ju själv, men är inte en blogg till för att man ska ventilera sina tankar? Han säger många saker som andra tänker man aldrig yttrar...

Faktum är att hans poänger angående LIF generellt sett är ganska allmäna åsikter. Säga vad man vill om det, men LIF-ledningen har under 2000-talet inte särskilt mycket positivt att visa upp. Ifjol var det lika mycket skriverier om Malmö - då ställer ni gärna upp i sågningskören och skrattar utan att samvetet får sig en törn.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 03 feb, 2010 11:21 

nohla skrev:
1) Tar ni allt Pettersson skriver på dödligt allvar? Hört talas om ironi och sarkasm? Herregud. Dessutom för han många bra poänger om LIF, och andra lag för den delen.

2) Upplever ni på fullaste allvar att han driver en kampanj mot LIF? Oh my God. Han driver ju i princip lika mycket med andra lag, fast när leksingar gör bort sig i email/kommentarer så är det klart det kastas fotogen på elden. Minsta lilla sak om LIF ska försvaras på något naivt sätt och ofta genom något form av personangrepp/rena påhopp.

3) Pettersson har långt ifrån rätt i allt han säger, och det vet han ju själv, men är inte en blogg till för att man ska ventilera sina tankar? Han säger många saker som andra tänker man aldrig yttrar...

Faktum är att hans poänger angående LIF generellt sett är ganska allmäna åsikter. Säga vad man vill om det, men LIF-ledningen har under 2000-talet inte särskilt mycket positivt att visa upp. Ifjol var det lika mycket skriverier om Malmö - då ställer ni gärna upp i sågningskören och skrattar utan att samvetet får sig en törn.

Kanske har Leksandsfansen gått från att bli den mest omtyckta supporterskaran till dom mest hatade fansen? Sanningen är kanske att vi är dom mest hatade i hela Sverige vad tror ni? Vore kul och se en omröstning om hur de andra lagens fans röstar. Personligen har jag svårt att tro det men man vet som sagt inte. Många motståndarsupportrar jag träffat genom åren tycker att de flesta LIF fans är dryga och arroganta. undrar varför? Nån som har ett svar?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 03 feb, 2010 11:40 
Användarvisningsbild

upplandsleksing skrev:
Många motståndarsupportrar jag träffat genom åren tycker att de flesta LIF fans är dryga och arroganta. undrar varför? Nån som har ett svar?

Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst. 8)

Sen så tror jag att att sverige har blivit så bildligt tungt i södra sverige och så tunnt i mellansverige att gnällbältet börjar åka uppåt. Snart så har det passerat hjärtat kring dalarna och kommer att sätta sig någonstans runt armhålan i Ö-vikstrakten.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 03 feb, 2010 12:01 

Hela hockeysverige.se drivs ju enligt devisen provokation, gärna med lite översittarinslag. Tycker sajten bör bojkottas men inte pga någon hatkampanj mot LIF utan deras sätt att driva sajten. Bara en sådan sak att de tog in Fahlander som bloggare är ju oseriöst.

För övrigt, varför ska det vara så svårt att hitta en bra hockeysajt? kanske delvis pga av att folk ska tjafsa med Petterson och co istället för att läsa på mer seriösa sajter. Vore t ex mycket skönt med en nyhetssajt med reportage istället för menlösa bloggar.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 55 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]