Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: ons 02 dec, 2020 20:04

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 55 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 03 feb, 2010 12:22 

haha fick lov att läsa va den här karln egenliten skriver, och till min föga förvåning så googlar han sig själv för å läsa vad folk skriver om han ..

haha han och idioten Alex Schulman måste ju vara dom enda "journalisterna" som har ett behov av att googla sig själva för att se vad dom kan skriva mer för att provokera ...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 03 feb, 2010 13:22 

Kella skrev:
och att man ständigt säker efter fel och misslyckanden

Avd huvudet på spiken...

Förlåt mig men jag kunde inte låta bli.. :oops:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 03 feb, 2010 23:40 

replicant skrev:
haha fick lov att läsa va den här karln egenliten skriver, och till min föga förvåning så googlar han sig själv för å läsa vad folk skriver om han ..

haha han och idioten Alex Schulman måste ju vara dom enda "journalisterna" som har ett behov av att googla sig själva för att se vad dom kan skriva mer för att provokera ...

Hur vet du att han googlar sig själv? Har läst vad han skrivit när någon härinne länkat till vad han skrivit, dock förstår jag inte hur du kommit fram till det, säger inte att du har fel utan undrar hur du vet, något han sagt?

Får lita på Ruffy att det är en bra sida, själv hänger jag här och litar blint på allt som skrivs :wink:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 04 feb, 2010 10:48 

Gösen skrev:
replicant skrev:

Hur vet du att han googlar sig själv? Har läst vad han skrivit när någon härinne länkat till vad han skrivit, dock förstår jag inte hur du kommit fram till det, säger inte att du har fel utan undrar hur du vet, något han sagt?

Får lita på Ruffy att det är en bra sida, själv hänger jag här och litar blint på allt som skrivs :wink:

Citera:
I brist på roligare saker att göra så googlar jag mig själv med jämna mellanrum. Mitt liv är inte speciellt underhållande överlag, så jag får roa mig själv.

http://www.hockeysverige.se/blogger_pettersson.html#item-9316613

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 04 feb, 2010 21:58 
Användarvisningsbild

replicant skrev:
Gösen skrev:
replicant skrev:

Citera:
I brist på roligare saker att göra så googlar jag mig själv med jämna mellanrum. Mitt liv är inte speciellt underhållande överlag, så jag får roa mig själv.

Gud vilken hemsk människa det där måste vara!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 04 feb, 2010 22:13 

Ruffy skrev:
replicant skrev:
Gösen skrev:
replicant skrev:

Citera:

Men man måste ju medge att han bjuder på sig där.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 04 feb, 2010 22:38 

Tycker faktiskt Robban är rätt rolig med sina funderingar om ditt och datt. Han har en rätt skön humor som han driver in absurdum när han inte missar en chans att provocera och så fort någon nappar så kör han hela vägen in i kaklet. Annars, om man skiter i alla provokationer och läser med lite urval så har han faktiskt en hel del klokheter att bjuda på.

För övrig fattar jag inte vitsen med möjligheten att kommentera på den siten (mer än att man vill ha klick på sidorna). Är det riktigt "sane"att skriva något som man, med mening, vet kommer reta gallfeber på ett gäng individer och sedan förfasa sig över reaktionerna i kommentarerna?

What goes around comes around!

Men det är en skön blog och om ni vill ha ett råd: Varje gång ni läser något Robban skrivit och ni känner hur pulsen ökar och det börjar osa svavel - "gottcha" - Om du blir förbannad så säger det mer om dig än om bloggaren, dra ett garv, fatta att killen är begåvad och gå vidare :D

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 04 feb, 2010 23:14 
Användarvisningsbild

Stjärnan skrev:
Ruffy skrev:
replicant skrev:
Citera:

Men man måste ju medge att han bjuder på sig där.

Ja, och det är precis det folk inte fattar. Ta det han skriver med en stor skopa salt så blir det en underhållande blogg. Fast den är ju för all del jävligt rolig med alla som stör sig på honom och inte fattar att det är en blogg med en enorm dos humor i sig. Så för min del kan det lika gärna fortsätta som nu. ;)

Danoil skrev:
Men det är en skön blog och om ni vill ha ett råd: Varje gång ni läser något Robban skrivit och ni känner hur pulsen ökar och det börjar osa svavel - "gottcha" - Om du blir förbannad så säger det mer om dig än om bloggaren, dra ett garv, fatta att killen är begåvad och gå vidare :D

PRECIS! Tack!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 04 feb, 2010 23:20 

svar på tråden....(skämmer ut Dalarna)
mora ik + falun bandy (+ all deras idrott) + brage

det är ENDAST Leksand som höjer idrottens status i detta län

så är det.

eller har jag fel :roll:
så klart jag har rätt :wink:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 05 feb, 2010 12:08 

Danoil skrev:
Tycker faktiskt Robban är rätt rolig med sina funderingar om ditt och datt. Han har en rätt skön humor som han driver in absurdum när han inte missar en chans att provocera och så fort någon nappar så kör han hela vägen in i kaklet. Annars, om man skiter i alla provokationer och läser med lite urval så har han faktiskt en hel del klokheter att bjuda på.

För övrig fattar jag inte vitsen med möjligheten att kommentera på den siten (mer än att man vill ha klick på sidorna). Är det riktigt "sane"att skriva något som man, med mening, vet kommer reta gallfeber på ett gäng individer och sedan förfasa sig över reaktionerna i kommentarerna?

What goes around comes around!

Nu tycker jag ju knappast att han haft ett hållbart argument i de flesta inlägg eller svar på kommentarer av hans inlägg. Allt som oftast så kan det vara kul att ifrågasätta hur han tänkte på ett sansat sätt och då får man ofta en skopa sand tillbaka. Till exempel att hoppa på folk för hur de stavar istället för att diskutera är riktig sandlådenivå.

Begåvad? Nej knappast. Vinnande koncept? Japp självklart.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 05 feb, 2010 13:50 

Leksand må vara Dalarnas stolthet (avd subjektiv bedömning?) men inte då de "forumsupportrar" som utan total verklighetsförankning sitter och klagar på varenda inlägg/artikel som nämner Leksand.

Robert skriver vad han tycker och tänker, och utvecklar allt som oftast sina tankar på ett tillfredställande sätt. De gånger han nämner Leksand i negativa ordalag (i relation till hur andra lag ommämns) är det ju ofta i anknytning till de personer som klagar och lever rullan i forum/kommentatorsfält. Den gode Robert har ju många poänger i det han skriver om Leksand, även om så klart man inte behöver/kan hålla med om allt.

Vissa här inne verkar exempelvis spendera en hel del tid med att rationalisera Leksands handlingar (ledningen, tränarnas, etc). Tydligen satsar vi stenhårt på våra juniorer (mer än de flesta andra lag? hmm) och ger juniorer chansen (anno 09/10). Jasså? Vi har tre juniorer som är ordinarie: 2 har värvats och en egen produkt har tagit plats. Den sistnämnde kan också mycket väl petas när skadade spelare kommer tillbaka...

Precis som Robert säger, vilket inte många här verkar förstå, har många juniorer fått chansen på grund av skadeläget under säsongen. Inte av någon annan anledning. Sen är det en helt annan diskussion vad det gäller att spela med bästa laget (självklarhet, men äldre vs. yngre spelare?). Således satsar inte Leksand hårdare på juniorerna än något annat lag, även om juniorverksamheten fått sig ett uppsving sista åren.

Det var bara ett exempel på de diskussioner som mynnat i allt hat mot herr Pettersson. Däremot är argumentationen i andra ämnen till väldigt stor del grundad på samma konstiga rationalisering så fort ett hett ämne berör Leksand. Istället för konstruktiv kritik bemöts han bara av massa skit, dåliga förklaringar och en allmänt dålig verklighetsuppfattning.

Hur var det med Dalarnas stolthet och Leksands rykte? Se för fan till att hålla hyfsat jämn nivå med Superstars och vår publik.

P.S. Återigen lär väl detta inlägg bespottas och förkastas... Ta en titt i spegeln, utbilda er eller vad fasen som helst - skaffa lite sunt förnuft i vilket fall.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 05 feb, 2010 14:36 

Citera:
Det var bara ett exempel på de diskussioner som mynnat i allt hat mot herr Pettersson. Däremot är argumentationen i andra ämnen till väldigt stor del grundad på samma konstiga rationalisering så fort ett hett ämne berör Leksand. Istället för konstruktiv kritik bemöts han bara av massa skit, dåliga förklaringar och en allmänt dålig verklighetsuppfattning.

Hur var det med Dalarnas stolthet och Leksands rykte? Se för fan till att hålla hyfsat jämn nivå med Superstars och vår publik.

P.S. Återigen lär väl detta inlägg bespottas och förkastas... Ta en titt i spegeln, utbilda er eller vad fasen som helst - skaffa lite sunt förnuft i vilket fall.

Jaha... konstruktiv kritik? Lätt det när så fort någon skriver något så kontrar han med "Lär dig stava" eller "Du har skev verklighetsuppfattning" och skjuter därmed en diskussion om ett ämne där man har olika synpunkter i sank direkt. Håller med om att det kommer en hel del inlägg som skrivs bara för att "Leksand är bäst oavsett vad, håll käften!". Men sen igen så är det ju precis det han vill ha och enbart det för skriver någon annan något vettigt så kommer en skopa sand tillbaka för att provocera.

En tanke som slog mig när jag tänkte på det här nu är att skulle han skriva samma sak om Black Army så är ju frågan om han skulle våga gå utanför dörren överhuvudtaget.

Sen undrar jag lite om ditt eget resonemang om att ingen ska få kritisera ditt inlägg. "Ta en titt i spegeln, utbilda er eller vad fasen som helst - skaffa lite sunt förnuft i vilket fall." Är man alltså dum, outbildad och utan sunt förnuft om man anser något annat än dig?

Ta inte det här som direkt personlig kritik för det är egentligen hela tänket från både negativa och positiva sidan jag är ute efter. Alla måste ju få ha sin åsikt och skriva det utan att bli idiotförklarad eller dragen över en kam med en massa andra.

Sen är ju problemet med negativa åsikter är ju att blir de FÖR negativa så kan de ju inverka negativt på andra/omgivningen så där bör man kanske vara lite självkritisk innan man skriver.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 05 feb, 2010 14:37 

Jag har inte läst ofta i Petterssons blogg men jag håller med dig Nohla att vi som Leksandssupporters har ett stort ansvar att inte skita ner det rykte vi vill att vi skall ha.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 05 feb, 2010 14:48 
Användarvisningsbild

senioren skrev:
Jag har inte läst ofta i Petterssons blogg men jag håller med dig Nohla .
att vi som Leksandssupporters har ett stort ansvar att inte skita ner det rykte vi vill att vi skall ha

exakt... så det inte blir "leksing tills leksand dör" istället för "...jag dör"

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 05 feb, 2010 16:29 
Användarvisningsbild

Hämtat från Leksandshataren Robert P:s blogg...

http://hockeysverige.se/blogg_show_skon ... id=9328386

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 55 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]