Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: sön 18 apr, 2021 19:19

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 31 dec, 2005 3:29 

tro mig lille vän,, vi träffar dig och dina tuffa kompisar närsomhelst hur somhelst....

dalastark skrev:
han är inte värd mer än dom pengar han fick idag... va kan det rört sig om 60-70 kronor kanske?

Aftonbladets webbteve-kommentator är dumare än vanligt kan jag lova, men priste går till Lars Lundstedt som skrivit matchrapport på http://www.luleahockey.se - jag citerar:

Leksandsklacken visade sig här från sin bästa sida och kastade in saker på isen vilket fick Tero Leinonen att börja dirigera klacken när de öste ur sig ömma kärleksbetygelser till Tero. När spelet sedan gick igång så gjorde Tero en enkel räddning med plockhandsken varpå han mycket demonstrativt vände sig mot klacken och visade upp pucken.

Vilket jävla stolpskott... moramuppen började redan förra matchen. Roligast var när han gick ut och med gester visade till två av de trevligare pojkarna i klacken att han ville träffa dom utanför. Tro mig Tero; dom två vill du inte träffa efter det du gjorde på isen. Just nu (strax efter fyra) är dom dock väldigt lugna här i min säng (jag tar soffan) - skål o god natt!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 31 dec, 2005 3:32 

davva skrev:
Han gjorde värsta tavlan mot LHC igår. Rätt åt fjollan

öhhh... han ligger i allafall inte sist i serien,,, mupp!!!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 31 dec, 2005 3:38 

Moring skrev:
davva skrev:

Haha han är fortfarande sämre än våra målvakter..

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 31 dec, 2005 3:57 

Bobbyman skrev:
Moring skrev:
davva skrev:

Haha han är fortfarande sämre än våra målvakter..

Och??

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 31 dec, 2005 5:00 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

Snacka går när man slängt i sig ett par öl för mycket, tror inte du är lika uppkäftig när du väl står där... kanske skulle vara alkolås på din dator så du slipper starta bråk som du ändå inte kommer komma ihåg imorn.
Moring skrev:
tro mig lille vän,, vi träffar dig och dina tuffa kompisar närsomhelst hur somhelst....

dalastark skrev:
han är inte värd mer än dom pengar han fick idag... va kan det rört sig om 60-70 kronor kanske?

Aftonbladets webbteve-kommentator är dumare än vanligt kan jag lova, men priste går till Lars Lundstedt som skrivit matchrapport på http://www.luleahockey.se - jag citerar:

Leksandsklacken visade sig här från sin bästa sida och kastade in saker på isen vilket fick Tero Leinonen att börja dirigera klacken när de öste ur sig ömma kärleksbetygelser till Tero. När spelet sedan gick igång så gjorde Tero en enkel räddning med plockhandsken varpå han mycket demonstrativt vände sig mot klacken och visade upp pucken.

Vilket jävla stolpskott... moramuppen började redan förra matchen. Roligast var när han gick ut och med gester visade till två av de trevligare pojkarna i klacken att han ville träffa dom utanför. Tro mig Tero; dom två vill du inte träffa efter det du gjorde på isen. Just nu (strax efter fyra) är dom dock väldigt lugna här i min säng (jag tar soffan) - skål o god natt!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 31 dec, 2005 10:55 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

moring skrev:
För det första så vill jag bara påpeka att jag inte är här för att va kaxig på nått vis och jag vill inte bråka vill bara höra din åsikt om det hela

Från tråden "mora"

Styrelseledamot LIF Ideella - svarar alltid på PM här och mail till hej@emilnilsen.se

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 31 dec, 2005 12:45 

lego skrev:
Snacka går när man slängt i sig ett par öl för mycket, tror inte du är lika uppkäftig när du väl står där... kanske skulle vara alkolås på din dator så du slipper starta bråk som du ändå inte kommer komma ihåg imorn.
Moring skrev:

dalastark skrev:

Ja det kanske inte vore så dumt =)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 02 jan, 2006 18:59 

Nej varför ska man slåss för, vi är väl där för att stötta laget eller?
Fan Väx Upp!! :wink:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 02 jan, 2006 19:27 

Moring skrev:

Vad gör du på ett Leksandsforum mitt i natten? :D Har du inget bättre för dig?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 02 jan, 2006 20:56 

Moring skrev:
davva skrev:

Ja herregud, den har man ju inte hört förr, är det de enda ni moringar har å vara stolta över, ni ligger för tillfälet före leksand. Ja du de ju mycke å komma med.

Sen måste ja bara grtulera killen som skrev en insändare i mora tidningen. läste den idag kan bara säga herregud. Hur kan man få för sig att ett lag ska ha hela svensk hockey emot sig och att dommarna är tillsagda att döma emot mora.
Grattis du är nu nummer 1 som skyller på domarna.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 02 jan, 2006 21:43 

Citera:
Sen måste ja bara grtulera killen som skrev en insändare i mora tidningen. läste den idag kan bara säga herregud. Hur kan man få för sig att ett lag ska ha hela svensk hockey emot sig och att dommarna är tillsagda att döma emot mora.
Grattis du är nu nummer 1 som skyller på domarna.

Läste det med, helt otroligt, jag hatar bara moringar mer å mer...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 03 jan, 2006 2:28 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

någon som kan bjuda på att skriva in insändaren här så vi andra får njuta?

Styrelseledamot LIF Ideella - svarar alltid på PM här och mail till hej@emilnilsen.se

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 03 jan, 2006 14:52 

Korruption i Hockeysverige

Nu får det vara nog! Efter att jag sett den första elitseriematchen i hockey mellan Mora och Modo, efter juluppehållet, så är jag helt övertygad om att korruption råder inom hockeysverige.
Redan innan höstens första omgång så var alla "förståsigpåare", alla utom de som håller på mora naturligtvis, eniga om att Mora IK skulle bli sist i årets elitserie i ishockey. Laget skulle hamna i kvalserien och där skulle dom inte ha en chans.
Mora IK har nu överbevisat de flesta genom att spela en sådan kämparhockey att till och med etablerade lag, till exempel Färjestad, bara stått och gapat, och inte hunnit med i svängarna.
Även "förståsigpåarna" har fått krypa til korset och erkänna att mora spelar elithockey på ett mycket bra och klokt sätt.
När nu "förståsigpåarna" verkar acceptera Mora i den högsta serien, ja då blandar sig domarna in i spelet.
Dom blåser och visslar för allt och i de flesta fall drabbar det Mora.
Jag ser naturligtvis på detta med Moraögon, men när samtliga i ishallen, utom domarna, ser solklara trippingar och crosscheckingar utdelas mot Moraspelare utan åtgärd, så undrar man om domarna inte fått order från högre ort om att Mora ska ut ur elitserien till vilket pris som helst.
Frustrationen från mig är stor, och det skapar endel frågor om hur det egentligen förhåller sig.
Dommarkontrolanten som sitter på läktarplats;vad gör den personen? Är inte den personen där för att bedöma sina "kollegor" på isen? Kan det vara så att de håller varandra om ryggen?
Är en dommarkontrolant verkligen opartisk?
Bedömingen måste väll vara godkänd eller icke godkänd? Jag upplevde denna match, som att domarna inte skulle fått godkänt.
Bedömningen inte gördkänt borde leda till att den berörda domaren borde fått typ "matchstraff", och inte döma elithockey på, till exempel, fem matcher, utan bli nedflyttad till allsvenskan eller ytterligare längre ner i divisionerna, beroende på vilken felgrad domarna gjort sig skyldiga till.
Domarklanen i Sverige håller en låg nivå om man ser till hur besluten tas. Missar domaren en klar utvisning, så sker någon form av kompensation som inte ens spelare begriper. Skärpning, domarkår!
Som avslutning på denna skrivelse måste ledningen i Mora IK lyftas fram som en av landets bästa, med tanke på de små resurserna klubben har, samt att Jan Simons inte räds förbundstoppen i Stockholm.

Detta inlägg låg på Mora Tidningens debatt sida. Jag vill bara tilläga att detta är ingenting som kommer från mig utan jag har bara skrivit av ett inlägg.

Läs och skratta, så här korkade är dom faktiskt på denna ände av Siljan :D

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 03 jan, 2006 15:55 

Jag håller med om en sak i alla fall...

Mazzz skrev:
...
Mora ska ut ur elitserien till vilket pris som helst.
...

8)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]