| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| FÖRFATTARE |
MEDDELANDE |
senioren
|
Skrivet: Fre 23 Jul, 2010 11:12 Rubrik: |
|
|
| 124582-Stort tack för ditt klarläggande av hur laget skall spela. Slå en signal till Nicklas och Christer och berätta för dem också så kan vi luta oss tillbaka. Balanserat. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
A_AA

|
Skrivet: Fre 23 Jul, 2010 12:20 Rubrik: |
|
|
| senioren skrev: | | 124582-Stort tack för ditt klarläggande av hur laget skall spela. Slå en signal till Nicklas och Christer och berätta för dem också så kan vi luta oss tillbaka. Balanserat. |
Det här är ett exempel på hur dåligt ironi fungerar på internet för jag har ingen aning huruvida du är ironisk eller inte? _________________
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Djuret
|
Skrivet: Fre 23 Jul, 2010 12:28 Rubrik: |
|
|
| A_AA skrev: | | senioren skrev: | | 124582-Stort tack för ditt klarläggande av hur laget skall spela. Slå en signal till Nicklas och Christer och berätta för dem också så kan vi luta oss tillbaka. Balanserat. |
Det här är ett exempel på hur dåligt ironi fungerar på internet för jag har ingen aning huruvida du är ironisk eller inte? | Nej det där var en riktigt klurig en!
Var jag ironisk nu tro? |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
senioren
|
Skrivet: Fre 23 Jul, 2010 12:44 Rubrik: |
|
|
| Det var ironi nästa gång skall jag skriva ut det. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
A_AA

|
Skrivet: Lör 24 Jul, 2010 10:58 Rubrik: |
|
|
| senioren skrev: | | Det var ironi nästa gång skall jag skriva ut det. |
Antog det, men kunde varit tvärt om också. _________________
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
gotlandsleksing

|
Skrivet: Lör 31 Jul, 2010 19:33 Rubrik: |
|
|
Satt å klurade lite på laguppställningen inför kommande säsong. Har knåpat ihop nedanstående med tanke på mix av tex rutin och ungdom. Dock känner jag mej hyfsat nöjd med resultatet.........
Det jag känner mej en ANING osäker på är var man skall placera "C" resp "A"..............
Pesonen - NY - Hermansson "A"
Svedberg - Enström
Olimb - Kollar "C" - Bergenström
Moe - JLGP
Alcén - Hägglund - Ollas "A"
Erkgärds - Hulkonen
Björklund - Rask - Åslin
Källström - Lotvonen
Extra forwards:
Knuts, Jahnols, Karlsson
Extra Back:
Norén |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
LIF92

|
Skrivet: Lör 31 Jul, 2010 19:51 Rubrik: |
|
|
Tycker inte att Kollar ska vara center, tycker han är en typisk forward sen ska Norén gå före Lotvonen och Hulkkonen. _________________ Karlberg - Probably the best player in the world! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
nohla
|
Skrivet: Lör 31 Jul, 2010 20:02 Rubrik: |
|
|
Karlsson och Janolhs ska definitivt in på 4 formationer. Lotvonen och Hulkkonen ska stå sist i rangordningen. Sen har Bergenström en hel del att bevisa för att få spela så högt upp...  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
gotlandsleksing

|
Skrivet: Lör 31 Jul, 2010 20:13 Rubrik: |
|
|
| nohla skrev: | Karlsson och Janolhs ska definitivt in på 4 formationer. Lotvonen och Hulkkonen ska stå sist i rangordningen. Sen har Bergenström en hel del att bevisa för att få spela så högt upp...  |
vad gäller valet av att hålla Karlsson å Jahnols utanför ordinarie line är för att ha lite ungdomlig energi att stoppa in där/om det behövs för å väcka upp lite. Bergen så högt upp, ja, tycker han visade en klar vilja och attityd i KS. Och med tanke på hur killen spelat tidigare så JA, så högt upp. Lotvonen å Hulken sist.....njae, visserligen så var dom lite halvsega på rören förra sessen, men vi måste, vare sej vi supportrar vill eller ej, faktiskt ha lite tunga pjäser på isen också. Å Norén som blåslampa i ändalyckten på sagda herrar tror jag definitivt inte är fel =) |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
nohla
|
Skrivet: Lör 31 Jul, 2010 20:32 Rubrik: |
|
|
| Om vi år efter år placerar våra juniorer just i de positionerna, alltså utanför 4 formationer, och tror att de ska frälsa lite här och där för att sedan helt plötsligt hålla hög elitseriestatus 2 år senare - ja då kommer de alla lämna oss. Sådana tankar är bakåtsträvande, även om de inte är nämnvärt bättre än andra. Unga spelare måste få chansen... Ingen ska intala mig att Bergenström är särskilt mycket bättre än flera av våra juniorer, allvarligt talat! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
gotlandsleksing

|
Skrivet: Lör 31 Jul, 2010 20:52 Rubrik: |
|
|
| nohla skrev: | | Om vi år efter år placerar våra juniorer just i de positionerna, alltså utanför 4 formationer, och tror att de ska frälsa lite här och där för att sedan helt plötsligt hålla hög elitseriestatus 2 år senare - ja då kommer de alla lämna oss. Sådana tankar är bakåtsträvande, även om de inte är nämnvärt bättre än andra. Unga spelare måste få chansen... Ingen ska intala mig att Bergenström är särskilt mycket bättre än flera av våra juniorer, allvarligt talat! |
Förstår precis vad du menar. Dock håller jag inte med till fullo i vad du skriver. Självklart skall juniorerna få speltid.......men inte bara för att de är just juniorer. Det skall krigas om platserna och den som är i bäst form / spelar bäst skall självklart ha platsen, junior eller ej. Huruvida Bergen är sämre eller bättre än sagda junisar låter jag vara osagt, dock har han betydligt mer rutin och erfarenhet än dessa. För övrigt så tror jag att det är precis just så vi skall använda våra juniorer, som blåslampa och väckarklocka åt övriga. Är du loj och oengagerad så får en junis din plats.
Men jag tror inte att det är rätt recept till framgång att ha för många juniorer i ordinarie startline. De skall som sagt finnas med, matchas så mycket som tränarna anser sej kunna bedöma att de har kapacitet till och fungera som det där lilla extra man tar in när det börjar se trögt ut. Och efterhand som de bedöms klara det så flyttar man dem uppåt i laget. Inte börja med dem som ordinare dock.
Det är iaf vad jag tror och tycker i ämnet, bakåtsträvare eller ej  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Valium
|
Skrivet: Lör 31 Jul, 2010 22:27 Rubrik: |
|
|
Ska bli intressant att se de yngre killarna i år, någon/några borde ju ta ett kliv framåt. Så att Gotlandsleksingen rankar Rask och Björklund före Janohls och Karlsson och det skulle inte förvåna mig om han har rätt, det kommer inte att bli lätt för NECO att ta ut laget.
Hur skulle ni andra ranka denna femling med talanger?
Rask
Björklund
Karlsson
Janohls
Knuts
Knuts och Björklund verkar ha väldigt bra attityd och gick fram rejält ifjol och Rask har ju talang i massor. Kanske inte så självklart att Janohls och Karlsson kan hålla dem bakom sig även om de har mer a-lagsrutin. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
LIF92

|
Skrivet: Sön 01 Aug, 2010 0:25 Rubrik: |
|
|
| Valium skrev: | Ska bli intressant att se de yngre killarna i år, någon/några borde ju ta ett kliv framåt. Så att Gotlandsleksingen rankar Rask och Björklund före Janohls och Karlsson och det skulle inte förvåna mig om han har rätt, det kommer inte att bli lätt för NECO att ta ut laget.
Hur skulle ni andra ranka denna femling med talanger?
Rask
Björklund
Karlsson
Janohls
Knuts
Knuts och Björklund verkar ha väldigt bra attityd och gick fram rejält ifjol och Rask har ju talang i massor. Kanske inte så självklart att Janohls och Karlsson kan hålla dem bakom sig även om de har mer a-lagsrutin. |
Tror att Rask är den spelaren med överlägset mest talang men han är 2 och 3år yngre än de andra fyra och har då också utvecklats mindre, om man ser till förra årets prestationer skulle jag ranka dem:
Karlsson
Rask
Janolhs
Björklund (Sett alldeles för lite av honom)
Knuts (Sett alldeles för lite av honom)
Sen har ju dessa spelare olika stilar och typer så är svårt o jämföra med varann men tycker NECO ska satsa framför allt på Rask och Karlsson för tror de kan nå absolut längst. _________________ Karlberg - Probably the best player in the world! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Mats GBG

|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Micke66
|
Skrivet: Ons 04 Aug, 2010 17:31 Rubrik: |
|
|
| senioren skrev: | | Det var ironi nästa gång skall jag skriva ut det. |
Varför finns det inte en ironisk smilie?
Och lite on-topic:
Moe verkar hamnat rätt i alla fall. http://st.nu/sport/ishockey/1.2225283-eric-moe-pa-operationsbordet
Hoppas han trivs ännu bättre framåt jul. _________________ *Framgång ger vänner. Motgång prövar dem.
*Det är aldrig försent att ge upp.
* Ge laget ditt stöd, gå på så många matcher DU kan. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|