Forumindex Leksand Superstars
Officiellt forum för Leksand Superstars

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 
Forumindex

Laget 10/11
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 33, 34, 35  Nästa

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumindex -> Leksands IF
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
FÖRFATTARE MEDDELANDE
senioren

InläggSkrivet: Fre 23 Jul, 2010 11:12    Rubrik: Citera

124582-Stort tack för ditt klarläggande av hur laget skall spela. Slå en signal till Nicklas och Christer och berätta för dem också så kan vi luta oss tillbaka. Balanserat.
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
A_AA

Från: Mora

InläggSkrivet: Fre 23 Jul, 2010 12:20    Rubrik: Citera

senioren skrev:
124582-Stort tack för ditt klarläggande av hur laget skall spela. Slå en signal till Nicklas och Christer och berätta för dem också så kan vi luta oss tillbaka. Balanserat.

Det här är ett exempel på hur dåligt ironi fungerar på internet för jag har ingen aning huruvida du är ironisk eller inte?

InläggSkrivet: Fre 23 Jul, 2010 12:28    Rubrik: Citera

A_AA skrev:
senioren skrev:

Det här är ett exempel på hur dåligt ironi fungerar på internet för jag har ingen aning huruvida du är ironisk eller inte?
Nej det där var en riktigt klurig en!

Var jag ironisk nu tro?
Till överst på sidan
senioren

InläggSkrivet: Fre 23 Jul, 2010 12:44    Rubrik: Citera

Det var ironi nästa gång skall jag skriva ut det.
Till överst på sidan
A_AA

Från: Mora

InläggSkrivet: Lör 24 Jul, 2010 10:58    Rubrik: Citera

senioren skrev:

Antog det, men kunde varit tvärt om också.

InläggSkrivet: Lör 31 Jul, 2010 19:33    Rubrik: Citera

Satt å klurade lite på laguppställningen inför kommande säsong. Har knåpat ihop nedanstående med tanke på mix av tex rutin och ungdom. Dock känner jag mej hyfsat nöjd med resultatet.........
Det jag känner mej en ANING osäker på är var man skall placera "C" resp "A"..............

Pesonen - NY - Hermansson "A"
Svedberg - Enström

Olimb - Kollar "C" - Bergenström
Moe - JLGP

Alcén - Hägglund - Ollas "A"
Erkgärds - Hulkonen

Björklund - Rask - Åslin
Källström - Lotvonen

Extra forwards:

Knuts, Jahnols, Karlsson

Extra Back:

Norén
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post MSN Messenger
LIF92

InläggSkrivet: Lör 31 Jul, 2010 19:51    Rubrik: Citera

Tycker inte att Kollar ska vara center, tycker han är en typisk forward sen ska Norén gå före Lotvonen och Hulkkonen.
nohla

InläggSkrivet: Lör 31 Jul, 2010 20:02    Rubrik: Citera

Karlsson och Janolhs ska definitivt in på 4 formationer. Lotvonen och Hulkkonen ska stå sist i rangordningen. Sen har Bergenström en hel del att bevisa för att få spela så högt upp... Wink
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post MSN Messenger
gotlandsleksing

InläggSkrivet: Lör 31 Jul, 2010 20:13    Rubrik: Citera

nohla skrev:
Karlsson och Janolhs ska definitivt in på 4 formationer. Lotvonen och Hulkkonen ska stå sist i rangordningen. Sen har Bergenström en hel del att bevisa för att få spela så högt upp... Wink

vad gäller valet av att hålla Karlsson å Jahnols utanför ordinarie line är för att ha lite ungdomlig energi att stoppa in där/om det behövs för å väcka upp lite. Bergen så högt upp, ja, tycker han visade en klar vilja och attityd i KS. Och med tanke på hur killen spelat tidigare så JA, så högt upp. Lotvonen å Hulken sist.....njae, visserligen så var dom lite halvsega på rören förra sessen, men vi måste, vare sej vi supportrar vill eller ej, faktiskt ha lite tunga pjäser på isen också. Å Norén som blåslampa i ändalyckten på sagda herrar tror jag definitivt inte är fel =)
Till överst på sidan
nohla

InläggSkrivet: Lör 31 Jul, 2010 20:32    Rubrik: Citera

Om vi år efter år placerar våra juniorer just i de positionerna, alltså utanför 4 formationer, och tror att de ska frälsa lite här och där för att sedan helt plötsligt hålla hög elitseriestatus 2 år senare - ja då kommer de alla lämna oss. Sådana tankar är bakåtsträvande, även om de inte är nämnvärt bättre än andra. Unga spelare måste få chansen... Ingen ska intala mig att Bergenström är särskilt mycket bättre än flera av våra juniorer, allvarligt talat!
Till överst på sidan
gotlandsleksing

InläggSkrivet: Lör 31 Jul, 2010 20:52    Rubrik: Citera

nohla skrev:
Om vi år efter år placerar våra juniorer just i de positionerna, alltså utanför 4 formationer, och tror att de ska frälsa lite här och där för att sedan helt plötsligt hålla hög elitseriestatus 2 år senare - ja då kommer de alla lämna oss. Sådana tankar är bakåtsträvande, även om de inte är nämnvärt bättre än andra. Unga spelare måste få chansen... Ingen ska intala mig att Bergenström är särskilt mycket bättre än flera av våra juniorer, allvarligt talat!

Förstår precis vad du menar. Dock håller jag inte med till fullo i vad du skriver. Självklart skall juniorerna få speltid.......men inte bara för att de är just juniorer. Det skall krigas om platserna och den som är i bäst form / spelar bäst skall självklart ha platsen, junior eller ej. Huruvida Bergen är sämre eller bättre än sagda junisar låter jag vara osagt, dock har han betydligt mer rutin och erfarenhet än dessa. För övrigt så tror jag att det är precis just så vi skall använda våra juniorer, som blåslampa och väckarklocka åt övriga. Är du loj och oengagerad så får en junis din plats.

Men jag tror inte att det är rätt recept till framgång att ha för många juniorer i ordinarie startline. De skall som sagt finnas med, matchas så mycket som tränarna anser sej kunna bedöma att de har kapacitet till och fungera som det där lilla extra man tar in när det börjar se trögt ut. Och efterhand som de bedöms klara det så flyttar man dem uppåt i laget. Inte börja med dem som ordinare dock.

Det är iaf vad jag tror och tycker i ämnet, bakåtsträvare eller ej Wink
Till överst på sidan
Valium

InläggSkrivet: Lör 31 Jul, 2010 22:27    Rubrik: Citera

Ska bli intressant att se de yngre killarna i år, någon/några borde ju ta ett kliv framåt. Så att Gotlandsleksingen rankar Rask och Björklund före Janohls och Karlsson och det skulle inte förvåna mig om han har rätt, det kommer inte att bli lätt för NECO att ta ut laget.

Hur skulle ni andra ranka denna femling med talanger?

Rask
Björklund
Karlsson
Janohls
Knuts

Knuts och Björklund verkar ha väldigt bra attityd och gick fram rejält ifjol och Rask har ju talang i massor. Kanske inte så självklart att Janohls och Karlsson kan hålla dem bakom sig även om de har mer a-lagsrutin.
Till överst på sidan
LIF92

InläggSkrivet: Sön 01 Aug, 2010 0:25    Rubrik: Citera

Valium skrev:
Ska bli intressant att se de yngre killarna i år, någon/några borde ju ta ett kliv framåt. Så att Gotlandsleksingen rankar Rask och Björklund före Janohls och Karlsson och det skulle inte förvåna mig om han har rätt, det kommer inte att bli lätt för NECO att ta ut laget.

Hur skulle ni andra ranka denna femling med talanger?

Rask
Björklund
Karlsson
Janohls
Knuts

Knuts och Björklund verkar ha väldigt bra attityd och gick fram rejält ifjol och Rask har ju talang i massor. Kanske inte så självklart att Janohls och Karlsson kan hålla dem bakom sig även om de har mer a-lagsrutin.

Tror att Rask är den spelaren med överlägset mest talang men han är 2 och 3år yngre än de andra fyra och har då också utvecklats mindre, om man ser till förra årets prestationer skulle jag ranka dem:

Karlsson
Rask
Janolhs
Björklund (Sett alldeles för lite av honom)
Knuts (Sett alldeles för lite av honom)

Sen har ju dessa spelare olika stilar och typer så är svårt o jämföra med varann men tycker NECO ska satsa framför allt på Rask och Karlsson för tror de kan nå absolut längst.
Mats GBG

Från: Göteborg

InläggSkrivet: Ons 04 Aug, 2010 16:03    Rubrik: Citera

Artikel om Eric Moe i Sundsvalls Tidning:

http://st.nu/sport/ishockey/1.2225283-eric-moe-pa-operationsbordet

Cool
Micke66

Från: Dal

InläggSkrivet: Ons 04 Aug, 2010 17:31    Rubrik: Citera

senioren skrev:

Varför finns det inte en ironisk smilie?

Och lite on-topic:
Moe verkar hamnat rätt i alla fall. http://st.nu/sport/ishockey/1.2225283-eric-moe-pa-operationsbordet
Hoppas han trivs ännu bättre framåt jul.

*Det är aldrig försent att ge upp.

* Ge laget ditt stöd, gå på så många matcher DU kan.
Till överst på sidan
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumindex -> Leksands IF Alla tider är GMT + 1 timme (svensk vintertid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 33, 34, 35  Nästa
Sida 29 av 35

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet