Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: ons 12 aug, 2020 19:39

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 106 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Forslag för forumet
InläggPostat: mån 15 aug, 2005 17:47 
Användarvisningsbild

En till avdelning i forumet som heter "Elitserien", för snack runt de andra lag i serien - deras nya spelare, eventuell skandal osv.
Kanske också en sektion för annat hockey snack - NHL, Allsvenskan osv.
Då slippar vi letar bland pajkastnngar och vad som helst kommer att dyker upp i "övrigt" delen

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 24 maj, 2006 20:44 
Användarvisningsbild

Jag noterar på medlemslistan att en del, framförallt på sista tiden, tvivelaktiga användare på något sätt registrerat sig på forumet.
Anledningen till min tvivlan är de upprepade "reklam och spamlänkarna" som återfinns på användarnas också konstiga användarnamn.

Det är kanske inget att bry sig om eller man kan göra åt, men det är alltså så att dessa "spam-länkar" också har letat sig in på registrerade forum?

http://www.superstars.nu/forum/memberli ... &start=800

Suck.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 16 mar, 2007 2:48 

Funderade kring "starta nya trådar-plojen". Om vi på forumet inte kan bedöma när en tråd är värd att starta kanske funktionen skall bort?

Rätt irriterande att följa alla återvändsgränder till vad som kunde blivit intressant läsning. Sällan nån börjar om efter avsnoppning.

Kanske ha 12 fasta trådar/forum.

Eller låta folk starta nya halvdassiga trådar.

Ellet ha´t som det är. Jag är på hur som. Så illa är det inte. :wink:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 16 mar, 2007 5:52 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

Går inte att ställa in så tyvärr...

Kolla du hittade ju rätt tråd nu :P

Tänker alla efter en gång extra innan man skapar en ny tråd så skulle allt funka klockrent.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 16 mar, 2007 7:17 

Ok, men jag är ju ung och lättlärd...

Nä, men problemet är att forumet funkar som det gör. Det har varit så här i ett par bast, jag får nog leva med dead ends.

Inläggsrubrik: The Eagle
InläggPostat: tor 27 sep, 2007 20:28 

Så fort någon öppnar en ny tråd om en särskild spelare så släcks den ner. Det är bra! Eftersom det finns en tråd om laget där man kan diskutera enskilda spelare.
Men allt detta runt omkring Ed Belfour är så exceptionellt att det nog skulle behövas en egen tråd.

Inläggsrubrik: Re: The Eagle
InläggPostat: tor 27 sep, 2007 22:01 
Användarvisningsbild

Jämtleksing skrev:
Så fort någon öppnar en ny tråd om en särskild spelare så släcks den ner. Det är bra! Eftersom det finns en tråd om laget där man kan diskutera enskilda spelare.
Men allt detta runt omkring Ed Belfour är så exceptionellt att det nog skulle behövas en egen tråd.

Ingen är större än laget. ;)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 25 jan, 2008 11:15 

Jag tycker moderatorerna kunde vara lite liberalare gällande nya trådar, istället för att ha ett fåtal mastodonttrådar som i alla fall innehåller "undertrådar".

Dessutom går det ju att "slå ihop" (merge) trådar som är liknande varandra, istället för att låsa dem. Kanske detta är enklare i phpBB3?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 30 jan, 2008 13:39 

En egen del för matchtrådar istället för under Leksands IF som det är nu vore rätt bra, blir lite mer strukturerat då känns det som. Kanske som en subkategori under Leksands IF?

Inläggsrubrik: Slå ihop
InläggPostat: ons 30 jan, 2008 13:52 

Som tidigare har föreslagits någonstans tycker jag att våra admins kunde använda sig av verktyget för att slå ihop trådar istället för att låsa så mycket. De flesta låsningar beror på att det redan finns en tråd där frågan diskuteras - då är det väl bättre att flytta inlägget dit!

Det är förvisso ett verktyg man måste installera som tillägg (http://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=149057), men det kan det vara värt! Jag tror att det uppfattas som en något mjukare tillrättavisning än en låsning.

Inläggsrubrik: Re: Slå ihop
InläggPostat: ons 30 jan, 2008 14:29 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

h0bbe skrev:
Som tidigare har föreslagits någonstans tycker jag att våra admins kunde använda sig av verktyget för att slå ihop trådar istället för att låsa så mycket. De flesta låsningar beror på att det redan finns en tråd där frågan diskuteras - då är det väl bättre att flytta inlägget dit!

Det är förvisso ett verktyg man måste installera som tillägg (http://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=149057), men det kan det vara värt! Jag tror att det uppfattas som en något mjukare tillrättavisning än en låsning.

Tyvärr funkar inte det med den version av phpBB som vi har just nu, och ingen av oss admins har inloggningsuppgifterna till webservern. Däremot planerar vi att byta till phpbb 3.0 och där finns en massa nya funktioner :P

Inläggsrubrik: Citat på citat på citat....
InläggPostat: fre 22 aug, 2008 12:50 

Jag skulle gärna se att nån admin eller annan i beslutsposition kan skriva ner vad som gäller för citerande. Just nu så citeras medelanden som citerar medelanden som .....jag tycker det är oerhört jobbigt när man scrollar sida upp och sida ner med citat om citat, särskilt när det bara är två personer som citerar varandra.

Inläggsrubrik: Re: Citat på citat på citat....
InläggPostat: fre 22 aug, 2008 14:43 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

Der Löwe skrev:
Jag skulle gärna se att nån admin eller annan i beslutsposition kan skriva ner vad som gäller för citerande. Just nu så citeras medelanden som citerar medelanden som .....jag tycker det är oerhört jobbigt när man scrollar sida upp och sida ner med citat om citat, särskilt när det bara är två personer som citerar varandra.

Finns en funktion i nya phpBB 3.0 som man kan begränsa detta, och tanken är väl att vi i framtiden ska byta till just detta... Men han som satte upp detta forum får kolla lite närmare på det när det blir aktuellt, jag vet inte ens vem det är. Tror Emil vet dock? Och han skulle snacka med honom senast det var uppe för diskussion, vilket iof var för 5-6 månader sen ;)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 02 okt, 2008 18:19 
Användarvisningsbild

Jag vet inte om jag är den enda som stör mig på detta, men jag tycker det borde införas någon slags begränsning för hur mycket som får citeras när man svarar på ett inlägg. En del citerar en hel sida för att sedan svara med två ord, varpå nästa citerar citatet och skriver ytterligare två ord, detta fortsätter i tid och evinnerlighet och många trådar blir väldigt tunglästa.

Vidare borde det införas någon begränsning på hur stor signaturbild man får ha. Det finns några enorma blaffor där ute....

Så snälla, lite bättre forumdiciplin tack. :)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 02 okt, 2008 18:40 
Trevliga LTC

Cichlidae skrev:
Jag vet inte om jag är den enda som stör mig på detta, men jag tycker det borde införas någon slags begränsning för hur mycket som får citeras när man svarar på ett inlägg. En del citerar en hel sida för att sedan svara med två ord, varpå nästa citerar citatet och skriver ytterligare två ord, detta fortsätter i tid och evinnerlighet och många trådar blir väldigt tunglästa.

Vidare borde det införas någon begränsning på hur stor signaturbild man får ha. Det finns några enorma blaffor där ute....

Så snälla, lite bättre forumdiciplin tack. :)

Man får inte ha hur stor text som helst, det har jag märkt. Jag har försökt med ett relativt långt citat (inledningscitatet till Sabatons låt The Art of War) men det gick inte för det var för långt. Bilderna borde ju kunna förminskas, de har väl ändå gjorts i PS skulle jag kunna tro och det är väl inte så svårt att förminska en bild.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 106 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]