Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: fre 15 nov, 2019 14:57

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 460 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 31  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 mar, 2008 10:07 

Jag tycker också att det är svårt att ta ställning till om Luleå eller Mora är bäst för Leksand i ett kval.

Mora
Fördel: Inte så lång bussresa, laget kommer att vara taggade till tusen i matcherna mot Mora
Nackdel: Det kan läggas för mycket energi på att slå Mora

Luleå
Fördel: Luleå har noll erfarenhet för kvalspel. Det talar emot Luleå.
Nackdel: Leksand har haft svårt för Luleå.

Jag hoppas på att Mora gör Brynäs sällskap ned i kvalet.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 mar, 2008 11:01 

Nu har jag bestämt mig!

Eftersom ingen på förhand kan säga vilket av lagen som skulle ge oss störst chanser att gå upp, så hoppas jag i stället att det lag som kommer till kvalet är det som ger den största upplevelsen, dramat, spänningen, skräcken i Ejendals arena (och även på bortaplan).
Jag HOPPAS alltså från och med nu att det blir Mora som spelar kval! (Har inte riktigt vågat det tidigare...).

Matcherna mot Mora kommer att ha ALLT som en riktig kvalmatch ska ha. Vi kommer också att kunna mobilisera ett massivt stöd vid bortamötet. Det kommer att ge en adrenalinkick som överträffar ALLT (jag ryser faktiskt när jag skriver detta).

Men tänk framförallt på vad som ligger i den ena vågskålen (jag försöker bortse från den andra). Tänk er (målbild! målbild!) hemmamatchen då allt blir klart, och vi går till Eliten och Mora ner i skiten. Möjligheten till den upplevelsen gör alla insaster värda att satsa!

Inläggsrubrik: Grundspel?
InläggPostat: fre 07 mar, 2008 11:07 

Hej
Jag vet inte om vi har sett samma matcher eller?

Luleås grundspel har varit totalt obefintligt,man har vunnit 2 matcher på en längre period,dessa vann man för att Gusten gjort 2 idiotmatcher!
Frölunda bombade honom och MIK gjorde egentligen allt utom mål igår.

Mora har imponerat med sin hårda forechecking på slutet,de har styrt matcherna till och från mot de flesta lag.
Den enda match som havererat är mot Brynäs,där fick de härdsmälta.
De har ett grundspel att bygga på som heter duga!

Fördelar/Nackdelar?

Luleå
De har inget eget spel,det är ju superviktigt i kvalserien när man kommer ner som det bättre laget.
De gör i princip inga mål!
Utlänningarna sviktar redan,en del ryktas redan till andra klubbar,ungdomar vill lämna!
Organisationen är i upplösning!
Fansen kräver avgångar till höger och vänster!
De har ingen kvalserierutin i laget.

Det är en klubb i total upplösning som halkat in i striden om att slippa kvalserien på ett bananskal!

Mora
De har ett mkt bra grundspel att bygga på,att detta går ut på att styra matcherna är då absolut ingen fördel för lagen som kommer nedifrån.
De har gjort skapligt med mål på slutet förutom de 2 senaste matcherna då.
Klubbkänslan kan aldrig betvivlas där,ingen klubb i Sverige har haft förmågan att få ut så mkt av spelare som visat så lite!
Dessutom har de många spelare med mkt stark moraanknytning i laget också!
De har en stark organisation bakom sig,inga bråk, utan man kan i lugn och ro ladda för kvalserien!
De har god kvalserierutin i laget!

Hoppet
Vi har att hoppas på ett lag i upplösning eller att lag som kommer starkare än många lag i elitserien.
Vi har att hoppas på matcher mot ett lag med dåliga fans och problem eller ett lag som laddat i lugn och ro,med en stark organisation, men med mkt heta derbyn!

Jag hoppas vid gud att vi får luleå,visst drömmer många om att MIK ska ned till allsvenskan,men det känns inte som en bra uppgift för Leksands IF!
Vi har viktigare saker för oss än att tappa koncentraionen inför kvalserien om Mora dyker upp där!
Tomten

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 mar, 2008 12:12 

Jag tror att Luleå torskar mot Timrå och på så sätt spelar ner sig själva i Kvalserien...
Börjar också föredra Lule framför Mora, speciellt med tanke på att en sån spelare som Bartecko tydligen blir helt osynlig när det drar ihop sig till viktiga matcher samt att deras målvaktsspel knappast håller för en kvalserie!

Det bli Daladerbyn i ES nästa år...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 mar, 2008 12:15 

Med M_ora i kvalserien... Lär det bli bara en plats och spela om i kvalet(Brynäs).
Dom som vill ha dit M_ora vet ju inte vad de ger sig in på...

M_ora var väll 100gånger bättre än Luleå igår tex...
Ett stort skämt att Luleå lyckas vinna......
Och resultatet i den matchen är helt klart uselt för Leksands del....

Var som ett pansarfordon som malde fram mot en liten obeväpnad student-kyrko-kör... Luleå var överlyckliga om dom ens lyckade få pucken över mittlinjen....och med nöp å näppe att dom lyckades med det ens ju.

M_ora känns klart vassast av dom här 3st lagen för dagen....
Innan dom 2st senaste förlusterna nu... Var ju M_ora formstarkast i serien typ. Det väll mest "hockey-psykologi" som knäppt dom i dom 2st senaste matcherna. Dom ju ändå tagit taktpinnen och inledningsvis dominerat mot både Brynäs och Luleå. Tungt psykologiskt då och inte få målen med sig...
Psykologiskt har ju målen ramlat verkligen otacksamt knäckande för M_ora... Behövs inte mer för att det skall knyta sig...och gå snett i hockeymatcher.

Media-jakten på Luleå å Brynäs...där fokus legat på krislagen hade vart att klart föredra inför kvalserien.
Lagen ju lite av en jagad följetång i media nu...och det hade skruvats upp ytterligare inför kvalet. Nu riskerar dock nya vindar och vinklar att blåsa upp.
Nu blir derbyfester och Dala-slag och Skåne-slag tex....och media kommer älska möterna mellan LIF - MIK... Och vilka lag får inte misslyckas osv... Det bästa vart om tiden fram till kvalet hade handlat om krisen i Brynäs å Luleå...som media hade älskat att fortsatt å frossa i.

För M_ora lär ju glida lite bredvid som "vanligt"...deras chanser blir säkert å tex dömmas ut osv. Men det inget nytt för dom "de vet att dom sämst i andras ögon och går sen ut och bevisar motsatsen". De kan lyckas slippa nåt tryck...trots att de ett elitserielag.

Får hoppas att Backlund kan stänga igen...
Så att Luleå inte vinner... Men ju klar fördel Luleå nu...
Luleå borde fixa detta upplagda läge...

3. Stolt leksing över rekonstruktions"mygel"satsningen som tog oss hem = För vi förtjänade verkligen att återvända!

Inläggsrubrik: Ny info!
InläggPostat: fre 07 mar, 2008 13:25 

Hej
Jag läste på hockeycentralen följande:
LHC och Modo tävlar om andra platsen,modo måste dock vinna för att hålla undan för FBK också!
Men nu är det så att blir man 2:a så får man nöjet att välja mellan Frölunda och Djurgården!
Blir man trea så får man välja mellan ett skadedrabbat timrå och frölunda.
Nu är de så också att vinner modo och LHC får stryk så hamnar modo på andra platsen och får välja en stenhård motståndare.

Det blir sk-tspännande omgång på lördag,få se vad räv och rackarspel kan ställa till med,det enda säkra är att Luleå måste slå Timrå som inget har att spela för,annars är kvalserien bokad!

Jag tror för min del att kan Mora stå emot LHC i början så tror jag spelarna i LHC tappar fokus eftersom nästa match är slutspelsmatch!
Vem vill köra ihjäl sig emot MIK i en nästan betydelselös match då slutspelet kör igång direkt efter?

Chanserna för att slippa MIK ökade drastsikt eftersom LHC knappast vill ha Djurgården i kvarten då de haft stora problem den här säsongen med dem.
Frölunda vill ingen ha,de kan spela ut vilket lag som helst,men de kan samtidigt spela divison ett hockey i nästa match,en joker utan dess like!
Förmodligen får FBK frölunda,jag kommer då att hålla på frölunda stenhårt!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 mar, 2008 17:39 

Sen har ju Linköping 2a platsen att spela för, eftersom det ligger en plats i hockeyns champions league i potten, så det borde dom kriga för. Blir svårt för mora, får hoppas på timrå.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 mar, 2008 17:43 
Användarvisningsbild

kava skrev:
Ekonomiskt är det ju bättre med mora, mycket bättre!
Sedan har ju mora gjort minst mål, kan också vara en fördel.

Dock, luleå kan nog inte lyfta sig på samma sätt som mora kan ibland.
Svårt val men tror jag väljer mora.

Tveksamt om det ger mer ekonomiskt med Mora då jag räknar med fullsatt mot Luleå också. Däremot derbyn i serielunken i ES mot mora det skulle generera ekonomiskt.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 mar, 2008 17:44 

Fast det förutsätter att hv vinner SM. För vinner ett annat lag så betyder inte andraplatsen nåt för Linköping om det inte är tack vare den de vinner SM-guld och därigenom den andra platsen i hockeyns champions league i första hand går till vinnarna, dvs seriesegrarna och sm-vinnarna. Om det blir samma lag så blir det tvåan. Så de kan lika gärna satsa på enklare motstånd i första kvarten och ta europaplatsen genom att vinna SM-guld.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 mar, 2008 17:45 

OKej.. Bra med lite ljus i dimman. tack för det.

PS. Sen har mora Beduoin avstängd, en av deras bästa spelare.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 mar, 2008 18:00 

Ja, du Tomten. Det Mora jag såg igår på TV imponerade då inte på mig. De första 10 minutrarna var förvisso riktigt bra men sedan då? Ineffektivt och krampaktigt. Kasst powerplay.

Luleå imponerade visserligen inte heller men som det kämpade! Folk säger att Mora är det lag som kämpar mest men det kan jag verkligen inte hålla med om efter att ha sett gårdagen. Det verkar vara Luleå.

Och skulle mora ha ett grundspel?? Ha! Något sådant såg jag då inte till igår eller i tisdags.

Sedan imponerade ju mora knappast i tisdags heller. Det visar att de kan klappa ihop totalt när det låser sig.

Hellre mora i kvalet än Luleå!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 mar, 2008 18:48 

Just nu känns det som jag skiter i om det blir lule eller mora för vi kommer före brynäs!!!sen viket lag som följer med oss är skit samma för vi ska upp och det tror jag 110% på,,,men självklart vill ja ha derby i ES

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 mar, 2008 18:50 

Och vad är det för skillnad på denna tråd och tråden Kvalserien08??

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 mar, 2008 19:08 

Tittar man bara på namnen... Så känns väll Luleå vassare....
På papperet har ju dom några riktigt bra backar.... Så den lagdelen tar dom ju M_ora i.
Saravo,Obsut, Sandström... Alla med landslagsmeriter.
Plus Skrbek sen... Så dom kan ju matcha 4st riktigt bra backar.

Inget lag i kvalserien...som kan matcha den fyrlingen...
Backarna bakom där...klenare. På papperet hade väl tillåmed Luleå bra spänt även med elitserimått-mätt med sina 4st bra backar... Råder ju lite backbrist överallt. Men utan nån trygg målis kan ju vilket försvar som helst sacka ihop å....och det har väll hänt i Luleå.

Det väl på den post som M_ora känns klart bättre... Pitkimäki...
Även om han känts lite loj...ibland. Men han känns ju klart vassare än Luleås målvakter i en serie av matcher. Men å andra sidan hade väll vi problem med Gusten redan i Almtuna... (Men som Ruffy så i nån tråd...skjut högt på Gusten).

Forwardsmässigt väll båda dessa lag lite tunna...
Luleå Bartecko och M_ora Hagos... Men överlag ju ganska profilfattiga forwards uppsättningar.

Så Luleå är ju säkert bättre än M_ora.... Men på nåt vis risk lagmaskinen M_ora reder ut det här lättare i en kvalserie. Och psykologi och hockey alltid en lurig kombination.
Man kommer att kunna ta på känslan... Om M_ora förlorar mot tex Linköping med typ 6-1 el nåt sånt... Och Luleå leder hemma med 2-1 mot Timrå när 47sekunder återstår... Vad händer då... I en match som vart ett futtig ställningskrig och Timrå har knappt brytt sig om att anfallit på hela matchen. Då vispar Sanny iväg ett skott ner mot Gusten från halva plan för att få till en tekning...i slutsekunderna. Men pucken studsar då istället retfullt in... Och Timrå lyckas då kryssa... Och Luleå hamnar i kvalserien.
Dom rubrikerna dagen efter...och sen Luleås uppladdning inför kvalet med det i huvudet. Stackars Gusten oxå..är han då knäckt eller. Och hur reagerar en publik i totalt chock i Luleå då detta inträffar... Att laget är klart för kvalserien... När dom var 47sekunder från elitserien...
För bra för att vara sant...då skulle vi få ner ett nervknippe till skakad förening.

3. Stolt leksing över rekonstruktions"mygel"satsningen som tog oss hem = För vi förtjänade verkligen att återvända!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07 mar, 2008 19:21 

peedan skrev:
kava skrev:
Ekonomiskt är det ju bättre med mora, mycket bättre!
Sedan har ju mora gjort minst mål, kan också vara en fördel.

Dock, luleå kan nog inte lyfta sig på samma sätt som mora kan ibland.
Svårt val men tror jag väljer mora.

Tveksamt om det ger mer ekonomiskt med Mora då jag räknar med fullsatt mot Luleå också. Däremot derbyn i serielunken i ES mot mora det skulle generera ekonomiskt.

Måste sticka in näsan och fråga, varför skulle Mora ge mer pengar?
Spelar Leksand i ES förutsätter jag att om laget går skapligt och håller sig runt 6-10, att det är fullsatt i princip varje match. Derby visst, men biljetterna säljs väl slut i vilket fall? Eller har jag fel? :roll:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 460 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 31  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]