Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: fre 18 okt, 2019 8:36

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 7234 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147 ... 483  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 13 jun, 2007 11:05 

Så länge spelarna är talangfulla, unga och ambitiösa när de kommer till oss så spelar det inte så stor roll var de kommer från. Ett try-out skadar inte. Man får en pådrivare in i truppen som måste prestera för att få möjligheten att vara kvar och det driver upp tempot på träningar... Samtidigt kan det visa sig vara en spelare som faktiskt är så pass bra att han tillför truppen något!

Sen att de tar platser för unga spelare.

Ingen tror väl på fullt allvar att inte alla vill att t ex Rådde skall ta en plats i LIF, men det handlar om att låta allt ta den tid som krävs! T ex hoppas och tror jag att Ritola nu är mogen för att på fullt allvar axla oket som det innebär att ha en permanent plats i truppen, samtidigt som han verkligen är värd att få det erkännandet som det innebär. Men om man skulle formera laget efter vilka som bäst förtjänar den utifrån ambition eller slit eller utifrån vilka som skulle kunna bli riktigt bra i framtiden om de får spela så riskerar vi att få ett lag som inte håller i dag!

Konkurans är sunt och bäst lämpad spelar (även om det ibland svider lite att just den man önskar skulle vara bäst lämpad inte alltid är det!)!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 13 jun, 2007 11:22 

Blev som jag trodde Nicolas Besch, jag ser positivt på detta. Han har varit en + spelare i +/- statistiken nästan hela karriären (i frankrike jag vet) men det skadar ju inte att testa.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 13 jun, 2007 11:47 
Användarvisningsbild

dabo skrev:
Blev som jag trodde Nicolas Besch, jag ser positivt på detta. Han har varit en + spelare i +/- statistiken nästan hela karriären (i frankrike jag vet) men det skadar ju inte att testa.

Dessutom har han hela tiden förbättrat sig år för år.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 13 jun, 2007 12:36 
Användarvisningsbild

Såg Bellemare och den där nya backen på kupolen typ i fredags. , Fast då visste man ju inte vilken det var. Try-out är aldrig fel

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 13 jun, 2007 12:51 
Användarvisningsbild

Ja som sagt, ett try-out skadar väl inte. Ska vänta med att hård-såga Besch, som jag gjorde med Bellemare innan jag sett honom lira.

Men två saker jag funderar kring: Varför skaffa ett avtal där en spelare från ett visst land som inte är speciellt bra på ishockey kommer hit varje år? Det känns ju lite sådär. Jag menar... man tar väl hit spelare för att de är bra, inte för att de kommer från ett visst land.

Och sen hur man har kunnat hålla Besch så pass hemlig i fyra veckor, jag menar.. Leksand är inte så jättestort.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 13 jun, 2007 14:27 

Förmodligen ser väl franska ishockeyförbundet detta som ett sätt att slussa ut sina bästa spelare till bättre ligor där de kan utvecklas ytterligare och på så sätt få ett bättre landslag.

Leksand får på så vis hjälp att hitta talanger, från ett land där det kanske inte scoutas så flitigt.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 13 jun, 2007 14:48 
Användarvisningsbild

elofsson spelade ju i Rouen 04-05 och har ungefär samma siffror som nya franska backen. Bättre än Hedlund skulle jag tro.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 13 jun, 2007 15:59 
Användarvisningsbild

Intressant att Besch har någon poäng bättre på en match mindre än vad Elof hade, som du Neely sa.

Citera:
Leksand ska, enligt de källor jag har, också ha en hyfsat fet lönebudget. Det sägs att spelare som är sisådär stora namn erbjudits runt artistlöner på 2 miljoner för en säsong....ja inte alla förstås, de har ju en hel del billiga spelare, tex juniorer också, men det finns som sagt namn som har väldigt bra lön respektive har erbjudits densamma....

http://blogg.expressen.se/cityhockey/en ... sid=236082

Hmm... Skulle väl vara Procházka och Petrovicky som tjänar så bra isåfall. Hur som är det sjuka löner om det stämmer. Men så är det en blogg (på en tidning) som skriver det också.

Men jag hade hellre sett att man lagt dom pengarna på Bartek än på Petrovicky, mest med tanke på att Bartek inte är oprövad, han är yngre och har inte varit borta en längre tid pga skador.

Men om man har erbjudit så mycket pengar till någon mer spelare (lär inte varit till Bartek) så borde det väl rimligtvis varit Wiikman och någon mer målvakt.

Inläggsrubrik: Glad
InläggPostat: ons 13 jun, 2007 16:09 
Användarvisningsbild

detta är ju hur kul som helst! underbart att vi får en till tryout från frankrike, Han själv har väl varit på bellemare och tjatat och även ledning att han vill komma, kommer nog kämpa som ett as för att få en plats! ska bli grymt itnressant

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 13 jun, 2007 17:05 
Trevliga LTC

Vivala France!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 13 jun, 2007 18:42 
LTC Ludvika
Användarvisningsbild

BIRA BIRA BIRA BESCH BESCH BESCH! :D 8)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 13 jun, 2007 20:34 
Användarvisningsbild

Surre skrev:
BIRA BIRA BIRA BESCH BESCH BESCH! :D 8)

Klart användbart ! 8)

Inläggsrubrik: Arrå
InläggPostat: ons 13 jun, 2007 21:39 
Användarvisningsbild

Surre har lyckats! vet inte om de är första gången men riktigt bra var den! Den måste vi bara köra på träningsmatcherna.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 14 jun, 2007 12:45 

Fattar inte hur en del orkar vara så j-drans konsekvent negativa JÄMT här på forumet.

Kom ihåg vilket gnäll det var när Bellemare kom hit, för att inte tala om när han sedan fick kontrakt! Men för 1000-an, det är ju precis så´na spelare vi vill ha: som tycker det är jättekul att spela hockey för LIF, som sliter och kämpar i varenda match och som tar stora kliv framåt i karriären.

Om lundström hittar fler så´na spelare så får dom gärna komma ifrån Zimbabwe, huvudsaken är vad som presteras!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 14 jun, 2007 13:00 
Användarvisningsbild

Självplågarn, det har väl inte varit några negativa inlägg om Besch nu?

Det negativaste skrev väl jag, och det var inte speciellt negativt.

Jag är också glad över att Besch vill hit och testa lyckan, och det låter onekligen bra att SaiPa erbjudit honom kontrakt, som han tackat nej till.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 7234 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147 ... 483  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]