Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: mån 01 jun, 2020 10:41

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 7234 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178 ... 483  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 19 aug, 2007 14:20 
Användarvisningsbild

mas skrev:
det finns ingen logik med allt detta!

När det äntligen börjar bli lite lugn och ro i föreningen så kommer ett sådan nyhet.. från att förflytta intresse från vårt kära lag till en enda spelare! Nu blir det aldrig mer leksand iår om EB kommer att komma, utan det blir EB och leksand... allt kommer kretsa kring han! och vilka krav det kommer ställas.. men okej, man ska nog klara av att leva med det om vi får en sådan stor spelare till leksand .)

Precis, och jag undrar vad Mike och Eddie känner nu när/om de läser ryktena.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 19 aug, 2007 14:21 

LIF_Adam skrev:
mas skrev:

När det äntligen börjar bli lite lugn och ro i föreningen så kommer ett sådan nyhet.. från att förflytta intresse från vårt kära lag till en enda spelare! Nu blir det aldrig mer leksand iår om EB kommer att komma, utan det blir EB och leksand... allt kommer kretsa kring han! och vilka krav det kommer ställas.. men okej, man ska nog klara av att leva med det om vi får en sådan stor spelare till leksand .)

Det är väl sånt man fär leva med på denna nivån.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 19 aug, 2007 14:21 
Användarvisningsbild

Mirageman skrev:
Nosat runt lite i byn.

Jag tror det sant...hur otroligt det än verkar.

Av någon speciell anledning eller är det magkänslan ?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 19 aug, 2007 14:23 
Användarvisningsbild

mtr6 skrev:
LIF_Adam skrev:
mas skrev:

Nja, det här är väldigt ovanligt tycker jag eftersom Ayers har varit i klubben i några månader bara och Eddie har blivit lovad spel i vinter.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 19 aug, 2007 14:26 
Användarvisningsbild

LIF_Adam skrev:
mtr6 skrev:
LIF_Adam skrev:
mas skrev:

Nja, det här är väldigt ovanligt tycker jag eftersom Ayers har varit i klubben i några månader bara och Eddie har blivit lovad spel i vinter.

Eddie är väl den som kan känna sig säker isåfall.

Men det är bara expressenrykten hittills, kom ihåg det.

Edit: Sen är det väl lite kul.. Men OM EB kommer så har vi avnänt upp icke eu-platserna på två målvakter, varav en junior ska in och spela också. Om inte han måste rädda kvar J20 i elitserien?

Inläggsrubrik: uhhhh
InläggPostat: sön 19 aug, 2007 14:31 

http://www.expressen.se/sport/ishockey/ ... hl-chocken

nu börjar det bli lite puls på en annan gammal gubbe..dvs MIG
shit

kockfan

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 19 aug, 2007 14:52 
Användarvisningsbild

a2 skrev:
Ska bli intressant att följa denna diskussion nu när dom vaknar på andra sidan pölen:
http://forums.floridapanthers.com/index ... 0&start=20

"And also, do you know anything if Rob Blake and Joe Sakic has contracts for this season? It goes some rumours about them also, to the same team! But I don't know if that's serious... But I know the guy that saw two Canadians in Leksand this week, and he confirmed that it was two players from Canadas last Olympic roster.... You know, silly season and rumours"
:shock:

Vad är det som håller på att hända? Sjuka rykten som florerar just nu, helt klart. Vi pratar inte om sk. "NHL stjärnor" som ofta skrivs upp till sådana i kvällstidningarna efter 3 matcher i världens bästa liga. Här pratar vi Joe Sakic, Rob Blake och Ed Belfour.

Inga duvungar precis. Jaja, det där med Sakic och Blake är ju inte särskilt troligt, men bara det att dessa spelare nämns i samma mening som Leksand är ju grymt stort. Som alla vet kommer ingen rök utan eld så helt klart har MR. Lundström "big plans" för laget denna säsong oavsett om dessa orimliga, osannolika och oerhörda ryktena stämmer.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 19 aug, 2007 14:57 
Användarvisningsbild

Ugglan skrev:
a2 skrev:
Ska bli intressant att följa denna diskussion nu när dom vaknar på andra sidan pölen:
http://forums.floridapanthers.com/index ... 0&start=20

"And also, do you know anything if Rob Blake and Joe Sakic has contracts for this season? It goes some rumours about them also, to the same team! But I don't know if that's serious... But I know the guy that saw two Canadians in Leksand this week, and he confirmed that it was two players from Canadas last Olympic roster.... You know, silly season and rumours"
:shock:

Vad är det som håller på att hända? Sjuka rykten som florerar just nu, helt klart. Vi pratar inte om sk. "NHL stjärnor" som ofta skrivs upp till sådana i kvällstidningarna efter 3 matcher i världens bästa liga. Här pratar vi Joe Sakic, Rob Blake och Ed Belfour.

Inga duvungar precis. Jaja, det där med Sakic och Blake är ju inte särskilt troligt, men bara det att dessa spelare nämns i samma mening som Leksand är ju grymt stort. Som alla vet kommer ingen rök utan eld så helt klart har MR. Lundström "big plans" för laget denna säsong oavsett om dessa orimliga, osannolika och oerhörda ryktena stämmer.

Jo, men så är det ju en gräns på 2 icke eu-spelare per lag så det gör att sakic och blake-ryktena faller direkt, då vi har Ayers och om då även Belfour skriver på så blir det tight.

Men Belfour...!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 19 aug, 2007 15:12 

Signar Belfour så ryker Ayers (lån eller släpps), allt annat är ologiskt...

---

EDIT:

Att han dök upp redan i juli talar väl också för att han är "temporary". Finns säkert en plan och en lösning omutifall...

Senast redigerad av Danoil sön 19 aug, 2007 15:23, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 19 aug, 2007 15:21 

Någon som vet om Ayers har någon annan nationalitet?, för om han inte har det så lär väl han gå som "artistare" och lär bli jävligt dyr om han ska vara kvar hela säsongen eftersom han redan kom i Juli.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 19 aug, 2007 15:30 

Nu måste vi sansa oss lite tror jag.
Joe Sakic, Rob Blake, och Ed Belfour....
Vad jag vet, så är Rob och Joe kontrakterade för nästa säsong. Joe hos Colorado, och Rob för Kings.

Varför skulle tex Colorado släppa sin stora gunstling? Han är väl även lagkapten där?

*Det är aldrig försent att ge upp.

* Ge laget ditt stöd, gå på så många matcher DU kan.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 19 aug, 2007 15:41 
Användarvisningsbild

Micke66 skrev:
Nu måste vi sansa oss lite tror jag.
Joe Sakic, Rob Blake, och Ed Belfour....
Vad jag vet, så är Rob och Joe kontrakterade för nästa säsong. Joe hos Colorado, och Rob för Kings.

Varför skulle tex Colorado släppa sin stora gunstling? Han är väl även lagkapten där?

Ja, de där ryktena tror jag inte alls på. Men Eddie? Låter mer troligt med tanke på Lundströms uttalanden i tidningar osv.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 19 aug, 2007 16:40 

Sakic och blake till leksand? Inte en chans. Nej fy fan. Men om man tänker efter, vill dessa herrar avsluta säsongen i ett mindre lag kanske? Skulle tippa på att om vi kan få belfour så kan vi få blake och sakic också, han vill ju ha lite vänner;) Eu-reglen med max 3 icke-eu. Skicka ut de som inte platsar så finns de väg.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 19 aug, 2007 16:45 
Användarvisningsbild

2 st icke eu-spelare är regeln.

Men jag tror inte ett piss på att Blake och Sakic skulle vara påväg.

Komigen..

Edit: Kontrakt har dom också. Sakic tjänar $6.750 och Blake $6.000.

Miljoner.

Som sagt, komigen..

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 19 aug, 2007 16:52 
Användarvisningsbild

Killen som postade på Panthers forum ang. Blake och Sakic var ju ironisk, han menade väl att det var lika troligt att vi skulle få hit alla tre som om att Belfour skulle vara på väg...

Jag är fortfarande skeptisk till Belfour-ryktet pga:
1. Det var Expressen som skrev det.
2. Det är BARA Expressen som har någon annan källa än just Expressen... inte troligt.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 7234 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178 ... 483  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]