Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: ons 21 aug, 2019 22:47

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 7234 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243 ... 483  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 19 okt, 2007 17:25 

Sen skulle nog en Friesen hänga ett antal puckar med hjälp av sin skridskoåkning, skulle sannorlikt åkt förbi de flesta i allsvenskan som om de vore koner. Han är från kanada= Inställning att slåss, gå på mål osv. Det är nu vi behöver honom, vi ska upp nu, inte imorgon.

För övrigt ser laget bra ut, men jag tackar inte nej om jag skulle fått en förfrågan att se han i LIF. Men en del verkar tro att laget redan är bra, trots att de har gått ett fåtal omgångar. Bra är det, men med en viss friesen hade vi haft ÖVERLÄGSET bästa truppen i AS.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 19 okt, 2007 17:51 

Jag håller med...Precis som med allt annat...det är farligt att vara nöjd. En strävan att bli bättre måste alltid finnas. Inför framtiden är det ruskigt bra med en bred trupp, då ser tränarna och Lundström vilka som är beredda att offra sig för att ta en plats i laget och vilka som viker sig och "vill härifrån".
En spetsspelare tackar man aldrig nej till, om man har råd med honom. Friesen är dessutom en spelare som producerar åt båda hållen, så att säga, bra framåt och ännu bättre bakåt. Något som verkar vara Lundströms filosofi denna säsongen. Ärliga spelare som ger allt vilken sida om röd-linjen pucken än befinner sig.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 19 okt, 2007 18:40 

chgr skrev:
Självklart finns det inte spelare som gör mål i varje match, man behöver inte övertolka det jag säger. Det är stor skillnad på att göra +9 på 8 matcher mot motstånd som Huddinge, Nybro och Björklöven och att göra det i kvalserien mot Mora, Luleå och Malmö.

Övertolka? Du skriver det ju precis så, då är det väl ändå inte att övertolka
när man anväder dina ord... Hursomhelst...
Avdelning "Det är stor skillnad på att göra +9 på 10 matcher mot motstånd som Huddinge, Nybro och Björklöven."

Det kanske du tycker det är, men nu är det så att det bara är två spelare i hela allsvenskan som gjort 9 mål hittills, och en av dom är Leksing, så sluta
undervärdera den prestationen. För det är precis det jag tycker du gör!

Denna tråd börjar ju mer likna ett önskeforum...
Snart kommer väl inlägg som: "Jag tycker vi ska värva en målvakt som aldrig släpper in en puck!" Övertolka det om ni vill...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 19 okt, 2007 18:46 

hockeymedpuck skrev:

Snart kommer väl inlägg som: "Jag tycker vi ska värva en målvakt som aldrig släpper in en puck!" Övertolka det om ni vill...

:shock:
Är det inte det vi gjort?

(sorry kunde inte låta den smashbollen bara studsa vidare :wink: )

För övrigt håller jag med dig om Bergenström, helt klart en prestation trots as och allt...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 19 okt, 2007 18:47 

hockeymedpuck skrev:
chgr skrev:
Självklart finns det inte spelare som gör mål i varje match, man behöver inte övertolka det jag säger. Det är stor skillnad på att göra +9 på 8 matcher mot motstånd som Huddinge, Nybro och Björklöven och att göra det i kvalserien mot Mora, Luleå och Malmö.

Avdelning "Det är stor skillnad på att göra +9 på 10 matcher mot motstånd som Huddinge, Nybro och Björklöven."

Det kanske du tycker det är, men nu är det så att det bara är två spelare i hela allsvenskan som gjort 9 mål hittills, och en av dom är Leksing, så sluta

Om man har följt laget så vet alla att vi har gjort lite mål på dom skotten vi har skjutit och det skulle ju inte sitta helt fel med en renodlad sniper. och om vi värvar en sån om det finns nån på marknaden och att vi börjar göra mål på chanserna vi får så ska det mkt till för att det vi inte ska gå upp!!!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 19 okt, 2007 18:50 

runken skrev:
Jag håller med...Precis som med allt annat...det är farligt att vara nöjd.

Jag skulle vilja hävda precis tvärsom... Det är farligt att aldrig vara nöjd...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 19 okt, 2007 18:56 

Marcus6668 skrev:
hockeymedpuck skrev:
chgr skrev:

Om man har följt laget så vet alla att vi har gjort lite mål på dom skotten vi har skjutit och det skulle ju inte sitta helt fel med en renodlad sniper. och om vi värvar en sån om det finns nån på marknaden och att vi börjar göra mål på chanserna vi får så ska det mkt till för att det vi inte ska gå upp!!!

Ja du har rätt, en sniper bredvid Challe och Petro så skulle vi kunna boka biljetter till ES-premiären nästa år. MEN det är inte det lättaste att få tag på!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 19 okt, 2007 22:40 

Ärligt talat. Någon som med handen på hjärtat tror att det krävs mer än vad som presteras just nu? Jag efterlyser... Ingenting!!!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 19 okt, 2007 22:47 

catami skrev:
Ärligt talat. Någon som med handen på hjärtat tror att det krävs mer än vad som presteras just nu? Jag efterlyser... Ingenting!!!

måste hålla med! får vi spela ihop det här gänget utan skador så tror jag det här laget tar oss hem till elitserien igen!! vi får inte glömma att Green var borta idag.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 19 okt, 2007 23:34 
Användarvisningsbild

Leksing i västerbotten skrev:
Blablabla

Fixa avataren kanske !? :roll:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 20 okt, 2007 0:17 

catami skrev:

Ja, att vi får ha TUREN/ÖDET på vår sida under resans gång, då i synnerhet under kvalserien. Jag tillhör den skara som anser att KS är mer en mental utmaning än en "sportslig" d.v.s det krävs inte mycket för att det "bästa" laget skall vika ner sig och drabbas av den stora skälvan. Det kan räcka med en plattmatch i första omgången. Och detta kan mycket väl hända vårt lag också. Men som sagt i övrigt är jag väldigt nöjd med det jag ser/sett. Dock om jag får önska lite till så vore det att Belfour får en bra start och kommer tillrätta i laget/Sverige.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 20 okt, 2007 0:33 

catami skrev:

Nej det ser onekligen riktigt bra ut! Mycket vill ha mer heter det, men just nu är det svårt att efterlysa nått. Om man inte börjar leta efter fel, då kan man alltid hitta nått litet skit i hörnen...

Men vi ser baske mig ut att ha ett elitserielag och det innan vår dyraste, mest meriterade spelare spelat en enda sekund!

Inläggsrubrik: jag håller med alla! :)
InläggPostat: lör 20 okt, 2007 3:22 

Det är härligt att vi alla visar så mycket känslor till vårt kära leksand. jag måste säga att jag håller med båda "lägren" som har tycks det senaste. jensas prestation ska man inte ta ifrån honom, den är grymt bra! han ger alltid gärnet och krigar som få och han håller garanterat oxå i kvalserien även om jag där inte tror han kommer producera lika mycket. grejen är ju dock den är friesen är samma spelartyp men ännu, ännu bättre! han krigar alltid, ger sig aldrig. är helt sanslöst snabb och enormt bättre defensivt. Han skulle producera det jensa gör nu i kvalserien. det går inte att tveka att få hit honom om vi har möjlighet! han är i princip lika stor som belfour!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 20 okt, 2007 3:30 
Användarvisningsbild

Tänk er Friesen & Bergenström i samma kedja! FY fan vad snurriga motståndarlagets spelare skulle bli! hahaha :D

Samt att jag förstår inte dom som säger att Hägglund & Eneqvist är minst lika bra som Friesen, skulle dom ens kunna vara i närheten av vad han åstakommit?

Visst Hägglund & Eneqvist är bra AS spelare, men dom är inte ES spelare och verkligen inte NHL spelare...

Friesen skulle garantera höja laget!

Sen att laget startat bra med massa segrar går inte att ta ifrån grabbarna,
men vissa av fighterna har inte sätt helt säkra ut (tänker på t ex Almtuna matchen)
Visst var det tidigt på säsongen och det ser bättre o bättre ut för
varje match som går. Men med ES ambitioner så måste man våga se saker och ting lite, lite längre.

En Friesen och en stabil back ala kopia Libor skulle vara det sista i detta lagpusslet som skulle göra det möjligt,
att vi till och med tar första platsen i Kvalserien och kan blicka emot en säsong i ES...
För tänk er dom laget som ligger på dom sista platserna i ES tabellen,
när det närmar sig nästa värvningsfönster, tror ni inte att dom kommer
kasta runt pengar på nya lirare? Deras lag kommer garanterat ändra på sig
vid dom tiderna..

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 20 okt, 2007 9:15 

Diaz skrev:
För tänk er dom laget som ligger på dom sista platserna i ES tabellen,
när det närmar sig nästa värvningsfönster, tror ni inte att dom kommer
kasta runt pengar på nya lirare? Deras lag kommer garanterat ändra på sig
vid dom tiderna..

Sen kan man ju undra ifall det verkligen är det som är bästa lösningen. Att få in en helt ny (kanske till och med flera) spelare som man inte vet ifall han passar in i laget utanför isen, det kan stjälpa mer än det hjälper. Nu skulle inte jag säga nej till någon riktigt bra värvning (typ Friesen) men bara för att motståndarna råkar värva några halvbra namn så tycker jag inte att man ska få hybris och leta på första bästa utlänning som Masken gjorde på sin tid. Kolla på Södertälje förra året, hur bra var dom på pappret egentligen? Det dom hade var ett tight ihopsvetsat gäng där alla visste sina roller i laget, både på och utanför banan och dom lyckades därmed jobba mot samma mål på ett bra sätt. Just nu tycker jag det ser ut som att Leksand har just den stabiliteten i laget och att slänga in flera spelare i det just nu är kanske inte den bästa lösningen.

Med andra ord så menar jag att ska vi värva ska det vara något jävligt bra, typ Friesen eller Selänne, annars klarar vi oss nog minst lika bra utan...

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 7234 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243 ... 483  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]