Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: fre 18 okt, 2019 8:01

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Häxjakt!
InläggPostat: tor 22 maj, 2008 10:41 

http://www.dt.se/brottsplats/article314176.ece

är det här verkligen vettigt???

Är det verkligen värt liveuppdatering för ett misshandelsmål?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 22 maj, 2008 10:52 

ja dom är fantastiska idioter...

vem är fjanten som gjort illa sig?

kockfan

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 22 maj, 2008 12:05 

DT lär ha nyhettorka när dom skickar ut både fotograf och journalist att bevaka en rättegång där 2 män delat ut varsin smäll. Fjanterier.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 22 maj, 2008 12:13 

det är åt helvete, stå på dig Emil

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 23 maj, 2008 10:29 

Falu Kuriren smäller upp rättegången på nästan en hel sida med namn och rent spydiga kommentarer. Dalademokraten har bara en liten notis (i alla fall i nättidningen) och skriver inga namn.
Det är så uppenbart att Falu Kuriren har ett något "spänt" förhållande till Emil och att de utnyttjar sin enorma mediamakt till att misskreditera honom. Jag vet inte om det kan vara något för pressombudsmannen, men snudd på.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 23 maj, 2008 11:14 
Användarvisningsbild

Det jag inte kan förstå är dessa enorma propotioner kring denna händelse... fan, folk boxar väl varandra på läppen varenda jävla helg!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 23 maj, 2008 13:51 
Användarvisningsbild

I "mora"delen av tidningen har de denna http://www.dt.se/nyheter/mora/article313118.ece artikel där de mörkar namnen...

Konsekvent?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 23 maj, 2008 21:25 

Att Emil är ett stort ansikte utåt för föreningen Leksands IF är ett ganska stort faktum. Att mediabevakningen varit och är ganska stor gällande just föreningen Leksands IF är också ett faktum. Det som utspelar sig gällande den här rättegången är nog helt krass bara ett bevis på att allting har sin baksida. Ingen som gnölar när man skriver upp Emil..eller den förening han håller närmast sitt hjärta, tyvärr så får man nog räkna med att också bli bevakad och omnämnd när man kliver över gränser.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 29 maj, 2008 16:54 

Kliver över gränser?

Herregud, att bara polisanmäla en supporter till ett annat lag som lappar till en..jävla töntar.

Synd bara att inte Emil fick lite uppbackning av de egna så att hans slag försvunnit i mängden om ni förstår vad jag menar.

Polisanmäla någon för att man får en smäll i en 1-mot-1 uppgörelse gör man väl knappt på högstadiet!

STÅ UPP såsom masar gör!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 30 maj, 2008 0:03 

NN78 skrev:
Att Emil är ett stort ansikte utåt för föreningen Leksands IF är ett ganska stort faktum. Att mediabevakningen varit och är ganska stor gällande just föreningen Leksands IF är också ett faktum. Det som utspelar sig gällande den här rättegången är nog helt krass bara ett bevis på att allting har sin baksida. Ingen som gnölar när man skriver upp Emil..eller den förening han håller närmast sitt hjärta, tyvärr så får man nog räkna med att också bli bevakad och omnämnd när man kliver över gränser.

Självklart får man ta baksidan. Samtidigt är det oerhört tveksamt att slå upp den här grejen som dt gjort. En kille helt utan officiellt uppdrag i varken supporterförening eller ishockeyförening. Namn och stor bild som nog får anses som mindre smickrande i sammanhanget. Är allmänintresset så pass stort för att hänga ut någon på det sättet? Knappast.
Dt balanserat över gränsen för de pressetiska reglerna. Ett slag i samband med en ishockeymatch har fått orimligt stor proportion i dt:s bevakning av grejen.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 05 jun, 2008 17:04 

Nu kan det tänkas att jag inte är särskilt gnällig över detta, för att jag är Mora-supporter. Men jag har faktiskt funderat och kommit fram till att jag förmodligen varit av samma åsikt om den svarande hade mitt lags färger i sitt hjärta.

Ni talar om att det knappt är av högstadieklass att anmäla en misshandel, då frågar jag mig vilken årskurs man hellre åberopar back-up för att "gömma" den ansvarige? I mina ögon så är det något som hör hemma lång under högstadieålder.

Men jag frågar igen, om det hade suttit en Mora-supporter på Emils plats..hur hade tongångarna varit då?

Är man hyfsat framstående så får man nog tyvärr räkna med att få rulla i skiten. Det ser inte så jävla bra ut när ett av ansiktena utåt för ett av Sveriges mest klassiska lag (ja sedär, nu var jag ju nästan ödmjuk också) tabbar sig på fyllan och det tror jag nog att de flesta kan hålla med om.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 05 jun, 2008 17:10 

Helt jävla sjukt ,,. att hänga ut pedofiler och våldtäktsmän och annat sjuktpatrask det gör dom inte men en helt vanlig misshandel det har dom tid att hålla på med !!! *orapack

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 05 jun, 2008 18:00 

Idag kom domen mot våran kära Emil.

http://www.dt.se/brottsplats/article318854.ece

stå på dig Emil o 100 timmar kan kännas mycket, emn går snabbt över

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]