Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: fre 06 dec, 2019 13:34

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: ståkålmsjävlar
InläggPostat: fre 23 sep, 2005 8:38 

Nu jävlar har det snurrat till i Kunsbuan igen :twisted: :twisted:

Nu ligger Skansens IF pyrt till i förhandssnacket - då svänger man och vill ha 14 lag i serien. Dessutom skall inte de sportsliga reultaten skall bestämma vilka som spelar i högsta serien utan man vill rösta om vilka som skall vara med :evil:
Så Skansken skall få leka med AIK - står i klartext i artikeln.
Vad fan skall man med elitlicens till om det ändå skall röstas om vilka som skall få vara med.
Läs artikeln och bli lika arg som jag:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... nderType=6

Låt ståhålmskockyn dö den död den förtjänar och släpp in hästarna i Globen så ståkhålmarna får leka bönder ett tag
*arg* *arg* *väldigt arg*

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 23 sep, 2005 18:10 
Användarvisningsbild

Helt patetisk.
FBK vill helt enkelt inte dela PENGARNA med andra klubbar, och de är rädd eftersom de har ingen egen Juniorverksamhet (trots elitlicensen kräver en) att plockar upp spelare ifrån.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 23 sep, 2005 20:07 

ä låt skiten fara ut och lås ligan sen :lol:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 24 sep, 2005 4:59 

Är ni verkligen rätt personer att kritisera detta?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 24 sep, 2005 9:15 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

NN87:

varför inte?

Du tänker säkert på det brevet som undertecknades av tio elitserieklubbar, alla utom LIF och IFB - det kan ju inte vara så att du som alla andra moringar inte fattat ett dugg? Jo, så var det nog...

Styrelseledamot LIF Ideella - svarar alltid på PM här och mail till info@emilnilsen.se

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 24 sep, 2005 10:30 

Jag vet inte om detta är rätt tråd, men det handlar om ingefär samma sak...

I länken nedan kan vi läsa om eliserieklubbarnas nästa MÄRKLIGA förslag för hela hockeysveriges bästa (eller?). Rik blir rikare, och snålare, och dummare...
Jag måste också försvara MIF i detta (burr). Peter Gudmunson säger "-Lagen i elitserien har varit med och byggt upp allt. Ska inte dessa ha en fördel då?". IDIOT! (sorry). Så mora har varit med och "byggt upp Elitserien" mer än t.ex. Malmö har varit???? Tycker Simons det eller??? Storhetsvansinne kommer snabbt tydligen...

Kan det inte bli ett slut på all idioti runt svensk elithockey snart? Jag blir så TRÖTT på alla tarva klubbdirektörer som bara ska ha och ha och ha...
Kan det inte kliva fram en vettig ledarperson som kommer med realistiska förslag för HELA hockeysveriges bästa? VAR ÄR DU?

Läs artikeln:
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,703470,00.html

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 24 sep, 2005 13:44 

att färjestad vill ha pengarna och i detta fall kunna djävlas med malmö
(Färjestad har inte gillat malmö pga att malmö snodde en massa spelare därifrån och betalade mer pengar i lön)
Varför inte göra som NHL? Nya lag som har kommit upp och dom som nu dom två sämsta får välja från dom bästa lagen 2 spelare :lol:
Men jag tror att färjestad är så djävla rädda för att med fler lag och lika många matcher kommer dom inte att få fullt med publik, vi vet att oavsett om vi spelar mot Bofors eller färjestad har vi runt 5-tusen i hallen.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 25 sep, 2005 18:06 

Britten: Uppenbarligen vet du inte vad du pratar om (vilket väl inte är förvånande med tanke på vilket lag du stödjer).

FBK har en juniorverksamhet upp till J18. Däremot har de lagt ner sitt J20-lag, eftersomk lallandet i J20 är en av de största anledningarna till att Sverige kommit på efterhan internationellt. J20 är bra för spelare som är 17-18 år! Därefter ska de spela seniorhockey så fort som möjligt...

modigamasen: Det faktum att ni aldrig kommer att ha ett snitt på över 5000 är en av anledningarna till att ni har en fruktansvärt mycket svagare organisation än FBK och inte ens när ni storvärvar får ett speciellt imponerande lag. Men var lugna, jag tror ni har runt 50% att ta et till slut spel i år.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 25 sep, 2005 18:25 

joh skrev:
modigamasen: Det faktum att ni aldrig kommer att ha ett snitt på över 5000 är en av anledningarna till att ni har en fruktansvärt mycket svagare organisation än FBK och inte ens när ni storvärvar får ett speciellt imponerande lag.

Lessen att göra dig besviken Joh, men vi kommer att snitta över 5000 per match i år... Det är i stort sett redan fixat genom hittills sålda biljetter per match!
Och jag får inte ihop ekvationen vad en svag organisation (som förvisso LIF inte har..) har att göra med publikgenomsnittet??? Tror mig veta att publiken kommer för att se laget spela inte för att kolla organisations uppbyggnaden....

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 25 sep, 2005 18:29 

vad jag menade är inte att vi har så lite publik utan min poäng är att vi har folk i hallen oavsett vilka vi möter och kan därför klara att b-lag når es vilket inte färjestad gör. För det andra färjestad har själva sagt att dom lagt ner sin junior verksamhet och bara sattsar på a-laget, men var inte orlig dom kommer snart att sjunka då deras spelare är på väg nedåt.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 26 sep, 2005 12:47 

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 42,00.html

färjestad är sämmre än LIF vi har slut på biljeter men inte dom

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 26 sep, 2005 13:35 
Användarvisningsbild

modigamasen skrev:
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,704242,00.html

färjestad är sämmre än LIF vi har slut på biljeter men inte dom

Kan det månne bero på att FBK' s arena tar emot fler åskådare än vad Ejendals gör?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 26 sep, 2005 16:22 

Okej färjestad har större hall, men ä andra sidan är karlstad större än leksand, vi har ju förtusan nästan mer platser i hallen än det finns vuxna i komunen, så det argumentet med större hall tror jag inte på.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 27 sep, 2005 16:11 
Användarvisningsbild

Handlade inte tråden om att dif plötsligt svängt i frågan om utökad elitserie??

Och är någon förvånad över detta i sådant fall...Högst väntat säger jag, och därför kan folk nu sluta låtsas bli förfärade då de nämner vårat tiggarbrev för några år sedan...

Varenda lag tänker precis likadant då det börjar blåsa snålt....

:shock: :shock: :shock:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 27 sep, 2005 18:27 

Tack Viktor för att ta tråden tillbaka till vad den handlar om. När jag läste läste tidningen på morgonen så blev jag så sinnu.

Här har alla kastat skit på oss (för vad vi nu gjorde eller inte) och sen skall det plötsligt väljas in lag som passar bättre än de som faktiskt spelat bättre.

Det måste väl för höge farao vara något sportsligt kvar i seriesystemet och inte bara business alltihopa!

Bort med derbygrupperna (som ju inte ens längre är derbygrupper).
14 lag i serien.
Hur sedan lag skall flyttas upp eller ner kan ju bli en ny tråd. Finns mycket att fundera på där. Men att det lag som spelat bäst skall flyttas upp/stanna kvar tycker jag är självklart.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]