Från artikeln i FK:
Citera:
Det innebär i så fall att målvakten Johan Backlund får spela igen.
- Som vi resonerar så tycker vi att han ska ha samma chans som alla andra att revanschera sig. Det gäller att snabbt komma över det som hände i Gävle och jag tror att spelarna vill visa vad de kan mot HV 71.
"Pirro" Alexandersson tror att det var ett tillfälligt bottennapp hans lag svarade för när Brynäs enkelt kunde vinna med 4-1.
- Var och en av våra spelare kan höja sig flera klasser sett till den insatsen. Nu gäller det att komma tillbaka och jobba efter de uppgjorda linjer vi följt tidigare.
Tycker ändå att det är ett ganska bra resonemang av Pirro. Man kan inte bänka ett helt lag efter EN plattmatch. Bättre då att ge hela laget en chans till revansch. De spelare som inte sköter sig mot HV heller ska man dock skicka neråt i formationerna eller ut på bänken till matchen mot Luleå.
Jag var på matchen mot brynäs och jag gillar inte heller Pirros inatkiva stil i båset. Dock ska tilläggas att jag hade ögonen på isen 95% av matchen så det KAN ju hända att det BARA var när jag kikade på Pirro som han inte gjorde något... Det mest irriterande var ändå att ingen timeout kom i mitten på andra när vi va helt utspelade och bara hade fått iväg ett skott mot mål. Men jag vill ändå tillägga för tydlighetens skull att jag har förtroendet kvar för Pirro, det var bara en match!
Blev kanske lite offtopic så jag slänger in ett tips inför HV-matchen! 1-3, sista i tom kasse. Bicek, Ritola och Watt målskyttar