Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: fre 18 okt, 2019 8:24

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 77 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Omg10. mora-Leksand
InläggPostat: sön 16 okt, 2005 0:57 

Nu vänder det, På måndag börjar jakten på en slutspelsplats med första 3 poängarn i FMM arena! :D

2-5 , första målskytt nr 28.

"Efter regn kommer solsken"

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 16 okt, 2005 1:15 
Användarvisningsbild

Tror också på poäng men jag har svårt att tro på att man gör fem mål. 1-3 blir det isf, med Backlund imål

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 16 okt, 2005 1:59 

På måndag blir det seger, det ligger i luften. Håller vi i defensiven och är smarta framåt kommer *ora få smaka på piskan. Synd man inte kan åka upp till *ora och kolla. Ser man på lottningen hittills har vi haft det ganska tufft. Vi har mött många av topplagen samt varit ganska jämna mot "bottenlagen". Detta är dock ingen ursäkt för vår skrala insats hittills. Hoppas och hoppas innerligen att en vändning är på väg. Har iofs sugit i mig ett par gravöl idag och blir som vanligt den obotlige optimisten. Heja Heja!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 16 okt, 2005 2:10 
Användarvisningsbild

Öhh...Tuff lottning.?? Vi har mött nio lag, alla utom två, och vi har tagit EN poäng..8 förluster...

Förbannad otur har vi haft...i alla nio mathcerna!!!

:roll: :roll: :roll:

Klag 5:16

"En pessimist i sitt livs form Jag vädrar blod, det luktar sorg"

Kent

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 16 okt, 2005 7:49 
Användarvisningsbild

Man kan kanske säger det är tuff lottning att få tre av de fyra topplag i de första fyra hemma matcher...

Lite "Devils advocate" bara.

jag tror inget.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 16 okt, 2005 9:28 
Användarvisningsbild

vi spelar bra mot fel lag :lol:

Jaja, nu jävlar kommer poängen.

2-3

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 16 okt, 2005 9:36 

rocken roll nu kommer Pirros avgång, stryk med 2-1 sen är pirro historia.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 16 okt, 2005 10:22 
Användarvisningsbild

Vortex skrev:
vi spelar bra mot fel lag :lol:

Som vanligt...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 16 okt, 2005 11:23 

Tjena
Ni har haft en jäkla oflyt. Har sett delar av era matcher och tycker ni förtjänar mer än 1p. Hoppas ni tar mik nu och kan börja jaga lagen ovanför er. Med 3p-systemet kan det gå rätt snabbt att jobba sig ikapp. Känner igen mig i er situation till viss del. Två gånger har HV gjort lysande försäsonger och båda gångerna misslyckades man kapitalt i serien...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 16 okt, 2005 11:31 

Är man en permanent medlem av Kvalserien... Så är väll alla lag i elitserien svåra motståndare.... Det ju bara Mora och Tälje kvar å möta nu dom näst-två kommande matcherna. Och sen har vi testat våra vingar mot alla lag i elitserien...
Alltså den femte raka kvalserien är vi på väg mot... Om inget under sker nu denna vecka...

Å Jonas.Berqvist är den mest optimistiske människa som existerar i ett par skor.. Snart har 20% av elitserien spelats... Jonas har med sin envisa hållning berövat den "nye tränaren" en ärlig chans att kunna rädda laget...
Så mycket tid som nu gått till spillo helt i onödan.... Tid av förberedelser för den "nye tränaren" att kunna hinna sätta sin prägel på laget....
Det enbart *dumdristigt* tjurigt envist agerande av en ledare.....

Snacka om ödesmatcher nu..borta mot Mora och borta mot Tälje....
Förlust mot dom två nu.... Och vi kan likaväl lägga oss ner och dö....så illa är det. Finns inte ens ett halmstrå då längre att hugga tag i....
Jag hoppas ingen sätter sin fot i Ejendahls mer då... (Först kvalserien börjar). Låt dom då sitta där själva i sina fina loger och titta på Pirros-cirkus....

Det lustiga är att vinner vi nu...och det nåt vi måste nu mot både Mora och Tälje... Hur nu det ska gå till.. Men då lär ju Pirro garanterat bli kvar säsongen ut... Det ju parodi på hög nivå.... (Har dom inte kickat han nu...så blir dom ju aldrig å göra det...om vi nu råkar vinna nån match).

Södertälje är ju det stora mysteriet tillsammans med Leksand... Även i SSK är ju nåt välldigt skumt just nu... Dom väll lyckats med 10mål...på dom första 9omgångarna... I bara 1 av omgångarna har dom lyckats gjort mer än 1mål... Och skall vi hitta nåt mer "positivt" så tycker jag att just "Scaniarinken" fast nu heter ju Axa sport Center... Vi har ändå vunnit "måstematch" mot SSK förut där... Vem minns inte när vi var där och säkrade sista slutspelsplatsen... Det stod ju mellan oss och SSK vem som skulle missa slutspel... Och vi gick å vann typ väll med 2-1 i en oförglömlig match... (Det är väll den sista riktigt roliga elitseriematchen som vi nånsin spelat...då var det fest å lycka...när vi säkrade slutspelsplatsen).
Men det känns som hundra år sen... Men ändå ett "lyckotecken" vi kanske trivs i Södertälje...

Men som sagt först Mora... Och tyvärr...Man förväntar sig att Mora skall vinna... Borta mot mora...känns upplagt för problem... Vill Mora vinna nån match på hela säsongen...så är det just den här matchen... Och dom presterar alltid lite extra bra mot Leksand... Medans Leksand alltid verkar känna mer press i möterna mot Mora... Och Mora får alltid slå lite ur underläge.... En vinst för mora här och tronskiftet i dalarna har aldrig visat sig så tydligt nångång som då....

Nu först mot Mora då blev väll Benesyk med.... Då bör det vara Limpan som kliver av....
Sen mot SSK då kunde Nemesek va med... Då bör nog Bemström kliva av...

Ljuset finns inte i Leksand....Utan det är att det kris i SSK oxå...samtidigt som SSK kommer lida nåt grymt när nu sen "derbymatcherna" kommer...
Och att räddningsplankan Djurgården....finns där nere... Som Anrell skrev i Aftonbladet idag... Henrik Nordfeldt åkt ur elitserien med VIK-99 LHC-00
LIF-01 LIF-04 och nu DIF-06.....

Men vårt öde lär avgöras under dom 2st nästkommande matcherna nu...
Antingen kraschar vi totalt... Eller så tänder vi allafall ett ljus....
Men det nu eller aldrig som gäller......
VAKNA UPP NU LEKSAND och vinn....eller försvinn.... Det som en boxningsmatch nu...antingen reser vi oss upp på nio nu... Eller så förblir vi utslagna... Snacka om att bli utslagen på knockout....Om vi kommer lyckas med konst-stycket att möta alla 11-lag...Och då inte lyckas vinna mot nån av dom...På dom 11första matcherna... Då var *Knockout* ordet....

Men vinn mot mora nu... 1-4 till Leksand...
eller alternativt 4-1 till mora... Den ena foten fruktar mora-vinst... Den andra foten tycker att förr eller senare bör väll även leksand kunna snubbla sig till en seger...(det ju mer en bragdprestation av laget att aldrig kunna vinna)... Så svårt å veta vilken fot man skall våga luta sig mot...vet inte vilken fot som är nyktrast längre...

Men skall förbannelsen brytas nånstans...så vore ju kul å bryta den just i mora... Våra snälla nordliga-grannar... Va dom är omtänksamma av sig...
Tack mora för våra 3st första poäng.... 1-4 till Leksand!

Och Backlund skall givetvis stå! Och Jimmie gör givetvis...mål!
Och snälla Pirro... Oscar-Jimmie-Bicek **Super-line**

3. Stolt leksing över rekonstruktions"mygel"satsningen som tog oss hem = För vi förtjänade verkligen att återvända!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 16 okt, 2005 12:07 

Oj.. Tack för den uppsatsen lillgud, den var säkert jättebra, men jag orkar inte läsa den.

Däremot läste jag det här:
Citera:
- Nu kommer det att bli en rejäl urladdning inför måndagens derby i Mora. Det här skall Mora IK få sota för, säger Ollas.

och det gillar jag!!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 16 okt, 2005 12:25 
Användarvisningsbild

Gillar superline - de med mest självförtroende.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 16 okt, 2005 12:40 

Lillgud skriver verkligen alldeles för långt för att någon ska orka läsa... Men jag håller med om det här med Pirro. Om vi vinner mot Mora, får han stanna då? I så fall önskar man ju nästan att vi fortsätter förlora så att Leksand slutligen kan få ut tummen ur arslet och göra det enda man kan göra - SPARKA PIRRO!

Jag skiter i hur det går mot Mora, nu är det mer långsiktigt vi måste tänka.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 16 okt, 2005 12:43 

Hur gör man på en öndag om man vill ha bortaståbilljetter till Mora-Leksand. törs man vänta till imorrn att det finns. elelr kan man ringa idag? Eller ska jag köpa hemmastå och gå in på borta???

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 16 okt, 2005 16:12 

loosleksingen skrev:
Hur gör man på en öndag om man vill ha bortaståbilljetter till Mora-Leksand. törs man vänta till imorrn att det finns. elelr kan man ringa idag? Eller ska jag köpa hemmastå och gå in på borta???

Du kan köpa hemmastå, bortastå är bara en liten bit av en utav de två ståsektionerna...

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 77 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]