Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: lör 14 dec, 2019 16:25

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 166 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Laget 2019/2020
InläggPostat: mån 02 dec, 2019 12:38 

Mats_ume skrev:
Har ni tänkt på att forumet endast fått en (1) ny användare de senaste 18 månaderna!?

Hade man nästan kunnat ana att det låg till så. Också det fina med detta forum, för det mesta en balanserad, respektfull och hyfsat sakligt diskussion som man knappt ser röken av på internet numera. Gillas att det inte är ett polariserat forum där alla mest bara skriker för att få fram sin åsikt. Ett forum på internet som det var förr i tiden! 8)

InläggPostat: mån 02 dec, 2019 12:43 
Användarvisningsbild

A_AA skrev:
kelvin skrev:
en liten fågel visslade ....när J.J flyttade ut från sitt boende i mora så fann de en drös med tomma alkohol flaskor där... J.J ska tydligen ha lite problem med alkoholen... törstig...kanske kan förklara ett och annat....

Jo, allmänt känt i Mora, men jag tänker så här, finns många finska, till och med världsmästare, genom tiderna som varit väldigt törstiga :D

Så länge det inte ser ut så här på isen är det acceptabelt https://www.youtube.com/watch?v=oZq-6PL8L6A.

InläggPostat: mån 02 dec, 2019 13:08 
Användarvisningsbild

Stjärnan skrev:
10000 ! Undrar hur många av de som verkligen har bidragit med något av värde 8)
Jag planerar att stanna på 9999 och sen logga ut för gott, men det blir svårt, ack så svårt. Går nog inte.

Nej, det ska du inte. Du ska vara kvar.

Om inte annat för att vi vill veta om systemet klarar femsiffrigt. Kan ju bli knas och du nollställs (ungefär som man fruktade vid millennieskiftet). På Gösen-språk blir du Stjärnan0. Eller Stjärnan1 efter första inlägget i nya eran. Därefter Stjärnan2 osv.

I vilket fall som helst är du en i laget. Trådrubriken Laget 2019/2020 handlar inte bara om de på isen.

InläggPostat: mån 02 dec, 2019 14:10 
Användarvisningsbild

När vi ändå diskuterar forumet så ser jag följande namn och symbol uppe till vänster på sidan:

Bild

php: processen har problem
BB: TJ:s baby

Tältsymbolen: Blir det cirkus i år igen?

InläggPostat: tis 03 dec, 2019 13:33 

Jag gillar att Juvonen och Brage har fundamentalt olika spelstilar.

#77 Spencer ABBOTT

InläggPostat: ons 04 dec, 2019 22:42 

Filip Johansson inte med bland de fem backar som tagits ut till JVM. Ytterligare två (eller tre i teorin) ska tas ut.

#77 Spencer ABBOTT

InläggPostat: tor 05 dec, 2019 11:11 

Finns det någon som vill lägga in artikeln i DT om Abbott ?

*Det är aldrig försent att ge upp.

* Ge laget ditt stöd, gå på så många matcher DU kan.

InläggPostat: tor 05 dec, 2019 16:58 

Den första månaden i Leksand blev inte som han hade förväntat sig.
Nu berättar Spencer Abbott, 31, om den tuffa LIF-starten och ljumskskadan som stoppade honom från spel i förra veckans matcher.
– Det har inte blivit som jag hade hoppats på, säger Abbott, som fått klartecken till spel mot Oskarshamn på torsdagskvällen.

ANNONS

Foto: Bildbyrån och Marcus Simm.
Foto: Bildbyrån och Marcus Simm.
Han hade problem med ljumskarna i Frölunda (2015–16) och i Mora (2018–19) och de senaste veckorna har skadan upprepats i Leksand.

Den 31-årige kanadensaren Spencer Abbott, född i Hamilton, missade matcherna mot Djurgården och Rögle förra veckan men har nu fått klartecken till spel mot Oskarshamn. Han fanns med i en av PP-uppställningar på onsdagsträningen.

– Det känns bra och jag har inte ont någonstans. Jag är glad att jag fick vila och komma tillbaka frisk, så att det inte är något som stör mitt spel hela säsongen, säger Spencer Abbott.

Efter LIF-debuten mot Djurgården, den 19 oktober, har han spelat nio matcher och noterats för ett mål och två målgivande passningar, totalt tre poäng. I Mora, förra säsongen, producerade Spencer Abbott elva poäng på de nio första matcherna.

Har ljumskarna påverkat din produktion och ditt spel ute på isen?

– Nej, jag tycker inte det inledningsvis, men började känna av det i de sista matcherna innan jag fick vila. Samtidigt är det definitivt ingen ursäkt.

Han är inte nöjd med prestationen i LIF-tröjan.

– Det är svårt att förklara, det har inte blivit som jag hade hoppats på. Jag har gjort några bra matcher här och där, men det har inte varit tillräckligt. Nu när jag har fått vara här ett tag och börjat lära känna alla och lite mer slagit mig till ro så hoppas jag det blir bättre, säger Abbott.

Spencer Abbott är redo för match på torsdag mot Oskarshamn efter ha fått vila i två matcher för ljumskproblem.
Spencer Abbott är redo för match på torsdag mot Oskarshamn efter ha fått vila i två matcher för ljumskproblem.
Bild: Marcus Simm
Hur arbetar ni med att det inte ska uppstå mer ljumskproblem framöver?

– Det är bara rehab. Det är inte svårt, men det är väldigt tråkigt. Jag har fått nya rutiner som jag gör varje morgon och kväll, där jag försöker hålla muskulaturen stark. Det blir mycket quads-övningar. Men nu känner jag mig utvilad och fräsch.

Han fortsätter:

– Det är ingenting allvarligt utan en mindre skada som har irriterat mig.

Upplever du någon skillnad individuellt jämfört med första tiden i Mora förra året?

– Hockey handlar om självförtroende. Vanligtvis så brukar jag inte ha problem att hitta självförtroendet men på slutet har jag tappat det. Förmodligen har det med skadan att göra. Jag kunde inte göra allt jag ville. Men, nu ser jag inte några problem utan tror det blir bra.

Spencer Abbott är friskförklarad och går in i en av PP-formationerna direkt mot Oskarshamn:
Spencer Abbott är friskförklarad och går in i en av PP-formationerna direkt mot Oskarshamn: "Jag tycker faktiskt vårt PP-spel varit bra", säger Abbott.
Bild: Adam Johansson
Han vill hjälpa Leksand vässa PP-siffrorna om möjligheten kommer mot Oskarshamn.

– Vi har haft problem med målskyttet ett tag och måste hitta sätt att göra målen. Jag tycker faktiskt att vårt PP-spel varit bra sedan jag kom hit, men att vi bara inte gjort några mål. Vi har skapat många bra lägen och alla kommer att känna en enorm lättnad när målen trillar in. Får vi in ett par puckar till kommer det lossna, det är jag säker på, säger Spencer Abbott.

Jens Nielsen, assisterande tränare, bekräftade efter onsdagsträningen att ende spelaren som inte kan spela är forwarden André Hult som fortfarande har ljumskproblem.

– Annars är alla tillgängliga, säger Jens Nielsen.

Marcus Simm
marcus.simm@mittmedia.se

InläggPostat: tor 05 dec, 2019 17:08 

Tackar för vänligheten :)

*Det är aldrig försent att ge upp.

* Ge laget ditt stöd, gå på så många matcher DU kan.

InläggPostat: fre 06 dec, 2019 15:07 

Martin Karlsson klar på 3 år till.
Förstår att många tycker att han är guds gåva till Leksand men jag är lite mer tveksam.
Kommer det att finnas plats för förstärkningar om vi hänger kvar i SHL? Börjar ju bli några spelare på kontrakt och att köra med allsvenska spelare håller ju inte i längden.

InläggPostat: fre 06 dec, 2019 16:48 

Z skrev:
Förstår att många tycker att han är guds gåva till Leksand men jag är lite mer tveksam.
Kommer det att finnas plats för förstärkningar om vi hänger kvar i SHL? Börjar ju bli några spelare på kontrakt och att köra med allsvenska spelare håller ju inte i längden.

Av det jag sett av laget i år är väl han mer SHL-spelare än dom flesta. Helt rätt att bygga på honom i framtiden!

InläggPostat: fre 06 dec, 2019 20:17 

Z skrev:

Linus Persson och Abbott kommer att lämna oss efter denna säsong pga utgående kontrakt.
Jag hoppas att man förlänger kontrakten på Rundqvist och TVO, men det är ytterst osäkert. Minst en av dessa kommer försvinna, det är känslan.
Andreé Hult är väl den spelaren som kan försvinna trots kontrakt två år till. Löser TJ detta?
Marek Hrivík blir svår att behålla förstås.

Gissningsvis så försvinner 5 forwards till nästa säsong, men jag hoppas på färre. Så det kommer finnas utrymme för förstärkningar, du behöver inte vara orolig.

InläggPostat: tor 12 dec, 2019 16:28 

I dagens hockey är det en bristvara på snipers.
I all denna hets på att åka skridskor så skapas ju fartmonster på löpande band.
Eller som Dennis Everberg (en av få hemvändare som producerat i år) beskrev i intervju ett "robotliknande spel"
Han säger att man behöver spelare som KAN bryta mönstret med exempelvis en teknisk prestation och ett sylvasst avslut.

Det gör ont att vi inte lyckades få igång och behålla Foppa junior och Immo.
Tillsammans med Liss hade man ju haft en önskedröm att den trion skulle utgöra stommen av målskyttar i vår dress.
Inga dominanter på isen, men när chansen dyker upp så är de redo med sitt målsinne.
Säger inte att de skulle tillfört enormt i spelet på isen, de är väl alla låg energispelare med låg fart.
Men samtliga 3 hade gett oss ett direktskott i pp. Något som förvann med Porsberger som inte var bra på direktskott, men som försökte.
Vi har ju faktiskt INGEN idag.

Har tjatat om det, men fattar faktiskt inte vem Tjomme och scouten tänkt ska göra +20 mål i vår dress.
Valkvae är väl förhoppningen - på sikt.

I övrigt har vi 2 typer på forwardssidan

1. Den hårt jobbade typen. Som är viktig såklart.
2. Typen som är allround, men som alltid föredrar en passning framför skott.
Samt att flippa in puckar i trafiken istället för att ta pucken mot mål.

Abbot skulle komma in som en frälsare. Men det blev ju bara ytterligare en spelartyp som flippar puckar.
Visserligen jävligt mycket bättre, och dessutom bra initialt - men eftersom Trunken och övriga inledde med att missa alla dessa chanser som Abbot serverade - ja då försvann även Abbots självförtroende. Moment 22.

Nähh jag tror verkligen vi skulle få energi av en målgörare. Hoppas de letar.
Halva säsongen snart avverkad.

Hriviks säsong påminner enormt mycket om Tomi Sallinens.......
I brist på en målskytt bredvid så gör de ALLT på isen.
Desperationen lyser och de sliter som djur.

InläggPostat: fre 13 dec, 2019 1:48 
Användarvisningsbild

Bagarn skrev:
I dagens hockey är det en bristvara på snipers.
I all denna hets på att åka skridskor så skapas ju fartmonster på löpande band.
Eller som Dennis Everberg (en av få hemvändare som producerat i år) beskrev i intervju ett "robotliknande spel"
Han säger att man behöver spelare som KAN bryta mönstret med exempelvis en teknisk prestation och ett sylvasst avslut.

Det gör ont att vi inte lyckades få igång och behålla Foppa junior och Immo.
Tillsammans med Liss hade man ju haft en önskedröm att den trion skulle utgöra stommen av målskyttar i vår dress.
Inga dominanter på isen, men när chansen dyker upp så är de redo med sitt målsinne.
Säger inte att de skulle tillfört enormt i spelet på isen, de är väl alla låg energispelare med låg fart.
Men samtliga 3 hade gett oss ett direktskott i pp. Något som förvann med Porsberger som inte var bra på direktskott, men som försökte.
Vi har ju faktiskt INGEN idag.

Har tjatat om det, men fattar faktiskt inte vem Tjomme och scouten tänkt ska göra +20 mål i vår dress.
Valkvae är väl förhoppningen - på sikt.

I övrigt har vi 2 typer på forwardssidan

1. Den hårt jobbade typen. Som är viktig såklart.
2. Typen som är allround, men som alltid föredrar en passning framför skott.
Samt att flippa in puckar i trafiken istället för att ta pucken mot mål.

Abbot skulle komma in som en frälsare. Men det blev ju bara ytterligare en spelartyp som flippar puckar.
Visserligen jävligt mycket bättre, och dessutom bra initialt - men eftersom Trunken och övriga inledde med att missa alla dessa chanser som Abbot serverade - ja då försvann även Abbots självförtroende. Moment 22.

Nähh jag tror verkligen vi skulle få energi av en målgörare. Hoppas de letar.
Halva säsongen snart avverkad.

Hriviks säsong påminner enormt mycket om Tomi Sallinens.......
I brist på en målskytt bredvid så gör de ALLT på isen.
Desperationen lyser och de sliter som djur.

Helt sant. En annan "förhoppning" va kanske Wännström, men det har ju visat vara ett luftslott av episka proportioner. Hade varit såå intressant att se Liss på den positionen..

InläggPostat: fre 13 dec, 2019 11:27 

SteveY skrev:
Z skrev:

Linus Persson och Abbott kommer att lämna oss efter denna säsong pga utgående kontrakt.
Jag hoppas att man förlänger kontrakten på Rundqvist och TVO, men det är ytterst osäkert. Minst en av dessa kommer försvinna, det är känslan.
Andreé Hult är väl den spelaren som kan försvinna trots kontrakt två år till. Löser TJ detta?
Marek Hrivík blir svår att behålla förstås.

Gissningsvis så försvinner 5 forwards till nästa säsong, men jag hoppas på färre. Så det kommer finnas utrymme för förstärkningar, du behöver inte vara orolig.

Som jag ser det så borde dessa inte få nytt kontrakt till nästa säsong av dom som har utgående så vi har plats för uppgraderingar vid SHL spel även säsongen 20/21

LP
Abbott
Rundqvist
Kolan
Nån av Nordsäter/Johansson

Försök att bryta med/hitta nya klubbar till

Hult
Juvonen
Wännström
Själin

I gränslandet

TVO
Brage (som "uttalad" backup)
Nordsäter
Johansson

Förläng med

Lang
Gunnarsson
Samuelsson
Hrivik (önsketänkande)

För att förstärka på dessa platser

NY - NY (Hrivik) - NY

Ahnelöv - NY (Offensiv såkallad PP back)

Ritola - Zackrisson - NY (TVO)

Frallan - Gunnarsson

Lang - NY - Trkulja

Samuelsson - Göransson/Johansson/Nordsäter/Berg

Forsberg - Knuts - Karlsson

NY - Brage

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 166 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]