Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: fre 15 nov, 2019 14:54

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 122 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: 2019-11-02 15:15 Malmö - Leksand
InläggPostat: tor 31 okt, 2019 22:43 
Användarvisningsbild

Gösen skrev:
calleking skrev:
Gillar egentligen inte att gå på personer men nu måste jag säga att F Forsberg inte håller.
Tycker inte att Valkve heller har SHL-tempot i kroppen.
Skulle hellre se Karlberg på Valkves plats och Hult får vara extraforward.

Monarkibyte.
Calleking for President.
Väntar mig en rejäl sågning av PZ eller Rittola i nästa matchtråd.

PZ & Ritto är...

Bild

Inläggsrubrik: Re: 2019-11-02 15:15 Malmö - Leksand
InläggPostat: tor 31 okt, 2019 23:21 

En fars om den ofrivilliga monarken blev till en indirekt trådstart av monark i presidentkläder samt en ofrivillig fisk i fjällen.

Senaste två matchernas poängsnitt lägger oss enbart en poäng ifrån serieledning. Det duger för mig även i denna match.

InläggPostat: fre 01 nov, 2019 10:14 
Användarvisningsbild

8 HV71 15 5 23
9 Malmö 15 -4 22
10 Oskarshamn 15 -19 17
11 Brynäs 15 -19 15
12 Leksand 15 -13 14
13 Växjö 15 -14 13
14 Linköping 15 -20 13

Nedre delen av tabellen är väl egentligen ingen överraskning - vi ligger där vi förväntades - kanske lite lägre än efter sensommarens hype med Frasse, Abott och PZ-intåget mm.... som floppat rejält so far.... vem hade tippat 9 raka torskar efter att vi ställde upp den roostern i sep? Inte jag iaf.... men typiskt vår förening - det bli masshypnos och allt går upp eller ner - o sköna stabila mellanläge - kan vi aldrig nå dit?
Nu Miffo borta - allt att vinna - ett lag vi slog i premiären - de vann senast mot Brölunda hemma och kommer ha hög svansföring.
Vi vinner (inte helt oförtjänt men aningen turligt) mot ett krisande Växjö som faktiskt är sämre än oss just nu - vilket är en bedrift.

LHC har stora bekymmer - så även Brunsås (-19 i målskillnad) - OIK har dalat sedan en bra start läcker även de. HV och Malmö är inga superstarka lag - vi har tagit poäng mot bägge. Vi har torskat en del uddamålsmatcher vilket gör att vår målskillnad är lite bättre än omgivningen med lag 10-14. Notera även att DIF faller som en sten på plats 7 de har 1-9 på två matcher och möter FBK borta - uppehållet kommer lägligt för dom - mindre lägligt för oss kanske? Vi har miffo borta och sedan om två veckor startar vi om mot LHC borta följt av HV hemma i Tegera.... :D

OM... bara om... vi börjar lira lite mer cyniskt som nu senast - slå massa icing och dumpa puck när det behövs och minimera misstag så kan vi avancera den närmaste tiden - perfekt att grisa lite borta mot MIF - kontra in ett par och sno 3 pinnar mot Händis och co... sedan same procedure i Linköping följt av full spätta hemma mot HV... då jävlar är vi med :wink:

InläggPostat: fre 01 nov, 2019 12:51 
Användarvisningsbild

Det gick bra senast att lyfta fram tidigare triumf/triumfer i motståndarnas hemmaborg. I SHL-sammanhang har vi inte vunnit i Malmö sen 2002 http://score24.com/stats/statistics2.js ... tId2=5417# men vi har ju besegrat dem i andra serier och sammanhang. Mest övertygande 2012: 0-6. Vem ska på lördag axla Rynos roll som tvåmålsskytt? Jag säger den som kommer närmast honom i längd.

DG.

InläggPostat: fre 01 nov, 2019 13:14 
Användarvisningsbild

Sniper skrev:
Det gick bra senast att lyfta fram tidigare triumf/triumfer i motståndarnas hemmaborg. I SHL-sammanhang har vi inte vunnit i Malmö sen 2002 http://score24.com/stats/statistics2.js ... tId2=5417# men vi har ju besegrat dem i andra serier och sammanhang. Mest övertygande 2012: 0-6. Vem ska på lördag axla Rynos roll som tvåmålsskytt? Jag säger den som kommer närmast honom i längd.

DG.

Ja vi kanske har hittat ett framgångsrecept här - The Earlier-Triumphs-Syndrome där alla likheter vid en tidigare victoria premieras - förnamn, efternamn, längd, bredd ja t.o.m även kalsongstorlek och skäggväxt... vi tar väl det som ligger närmast till hands och då blir den resliga lätt krökte Gunnars ett utmärkt val... :mrgreen:
Bubblare kan vara Ritto som förutom viss likhet i efternamnet även delar den frekventa skadehistoriken och det lite slapphänta hemjobbet... :wink:
Eller varför inte vår "Rhino" Hrivik som förutom ordleken också känns som en potentiell dräpare av Miffot... 8)

Senast redigerad av MadMads fre 01 nov, 2019 13:16, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: fre 01 nov, 2019 13:16 

Jag vill göra ett inlägg om pp. Jag tycker att vi ska frångå special teams och köra de vanliga femmorna. Som vi såg mot Växjö så funkar det inte alls med de special teams vi har nu. Det kan inte bli sämre iaf. Alla kan få vara med och tävla i framtida special teams.

"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---

InläggPostat: fre 01 nov, 2019 13:19 
Användarvisningsbild

MadMads skrev:
Sniper skrev:

DG.

Ja vi kanske har hittat ett framgångsrecept här - The Earlier-Triumphs-Syndrome där alla likheter vid en tidigare victoria premieras - förnamn, efternamn, längd, bredd ja t.o.m även kalsongstorlek och skäggväxt... vi tar väl det som ligger närmast till hands och då blir den resliga lätt krökte Gunnars ett utmärkt val... :mrgreen:
Bubblare kan vara Ritto som förutom viss likhet i efternamnet även delar den frekventa skadehistoriken och det lite slapphänta hemjobbet... :wink:
Eller varför inte vår "Rhino" Hrivik som förutom ordleken också känns som en potentiell dräpare av Miffot... 8)

Något som ytterligare stärker min tro på DG är att Daniel Hermansson gjorde två mål 4 december 2010: Malmö-Leksand 2-5.

Hur som helst:

Bild

InläggPostat: fre 01 nov, 2019 13:30 
Användarvisningsbild

vongustaf skrev:
Jag vill göra ett inlägg om pp. Jag tycker att vi ska frångå special teams och köra de vanliga femmorna. Som vi såg mot Växjö så funkar det inte alls med de special teams vi har nu. Det kan inte bli sämre iaf. Alla kan få vara med och tävla i framtida special teams.

Mycket bra poäng - fast troligen vågar inte Mysfarbror Melin göra en sådan grej... men vad har vi att förlora typ?

Det mest märkliga är att vi inte verkar ha någon plan eller planer för den delen för transport in i zon och etablering...det tar oss hela PP att komma dit och oftast misslyckas vi 2-3 gånger innan vi lyckas etablera med 15-20 sek kvar
Då blir det stress och hafs.

Många lag har läst detta och pressar oss högt i BP vi får ingen ro och hamnar ofta i egen zon cirklandes runt mål - som nu senast när vi får ett PP med 7-8 min kvar och ägnar tre försök och cirklande innan vi kommer in med 15 sek kvar - där hade vi ett gyllene läge att ta kommandot.

Ok vi vann ändå men detta enbart pga röta och slarv från Victor Andren i Växjökassen.

Enskilda spelare måste ta mer ansvar - våga hålla puck och visa sig. Ta Växjös PP - vi backar hem direkt och släpper in dom - de etablerar och rullar runt - har passningstrianglar och håller oss ute. Vi har minst lika skickliga spelare för detta men av någon anledning misslyckas de hela tiden. Vad är problemet?

Kanske är det våra backar som är lite för heta - jag kan tycka att de slänger iväg skott på chans för ofta - vi skulle behva rulla lite och hitta ett flyt i PP etablerat - som det är nu är jobbet endast inriktat på att komma in i zon och väl där har vi bråttom att få iväg puck på mål - oftast blir det täck eller utanför.

Den PP-line som borde kunna klara ett grymt PP är ju:
Backar:
Gunnars (skottet)
Frasse eller Ahne (ganska pucksäker)
Forwards:
Zacke (jag vet men måste ju ta med honom då han har kvaliteten även fast han verkar tappat den i barnmatsburken) - kan ersättas med Ritto
Lang (speeden och puckkontroll) kan ersättas med Abott
Knuts eller MK (framför mål - skymma och röja)

Har ingen tänkt på att Hrivik - trots en del poäng - är ganska slarvig med puck och inte alls har det passningsspelet eller den puckkontrollen som behövs i ett PP - han är rivig i spelet men har en tendens att röra sig så mycket att han tappar kontroll över puck i PP.

Tankar?

InläggPostat: fre 01 nov, 2019 14:28 
Användarvisningsbild

Gösen skrev:
En fars om den ofrivilliga monarken blev till en indirekt trådstart av monark i presidentkläder samt en ofrivillig fisk i fjällen.

Senaste två matchernas poängsnitt lägger oss enbart en poäng ifrån serieledning. Det duger för mig även i denna match.

Vad är likheten mellan en gös och en puck i närheten av Växjös målvakt? Båda slinker ur greppet https://www.youtube.com/watch?v=HGiFvdZ6pXk.

InläggPostat: fre 01 nov, 2019 14:38 

Återigen en match som sänds i broadcast på TV4.

#77 Spencer ABBOTT

InläggPostat: fre 01 nov, 2019 18:09 
Användarvisningsbild

Mats_ume skrev:
Återigen en match som sänds i broadcast på TV4.

Ja mer topphockey åt massorna... :wink: skämt åsido - vi göder både kassörer i bortalagen och TV-bolagen denna säsong - den enskilt Största anledningen till ökat intresse och bättre tittar/publik-siffror detta år i SHL stavas ju L.E.K.S.A.N.D.... Växjö hade sina bästa siffror på hemmaplan i en bottenmatch 14:e omgången i november - :shock: vi borde nästan få några franchaise-bonus-pinnar för detta faktum. :mrgreen: ingen av de övriga klubbdirektörerna med någorlunda ekonomiskt sinne vill ju att vi åker ur SHL - bara de själva sitter säkert. :roll:

InläggPostat: fre 01 nov, 2019 18:34 

Undrar vad för skavank Hrivik dras med? Han missar lite träningar här och där men spelar matcherna.
I går var han onormalt blek så förmodligen nån mindre skada. Får se om han blir med i morgon men uppehållet kommer nog lägligt tror jag.

Har ingen aning vad vi ska förvänta av denna fight.
En rekyl och chanslösa hela matchen eller ketchupstänk i topp??
Helt klar blir det mer intressant att följa nu.

InläggPostat: fre 01 nov, 2019 20:57 

Stjärnan skrev:
Undrar vad för skavank Hrivik dras med? Han missar lite träningar här och där men spelar matcherna.
I går var han onormalt blek så förmodligen nån mindre skada. Får se om han blir med i morgon men uppehållet kommer nog lägligt tror jag.

Har ingen aning vad vi ska förvänta av denna fight.
En rekyl och chanslösa hela matchen eller ketchupstänk i topp??
Helt klar blir det mer intressant att följa nu.

Har han missat mer än en träning?

InläggPostat: lör 02 nov, 2019 0:29 

Nu när vi har Frodo att luta oss tillbaka på... Och att efter de senaste 15 åren med LIF blivit skapligt vidskeplig... (och härmed blivit lite lillgud-inspirerad.....)...

Gillar egentligen inte att gå på personer men nu måste jag säga att P Zacke inte håller.
Tycker inte att Valkve heller har SHL-tempot i kroppen.
Skulle hellre se Karlberg på Zackes plats och Frodo får vara extraforward.

InläggPostat: lör 02 nov, 2019 0:31 
Användarvisningsbild

Hjärnskakning på Karlsson? Testa Knuts med Hrivik/Abbott!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 122 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]